Opony letnie / całoroczne?

Data: 2015-06-09 09:07:19
Autor: dddddddd
Opony letnie / całoroczne?
W dniu 2015-06-09 o 00:47, RD pisze:
Hej,

  Myślę o zakupie nowych opon letnich 195/60/15. Czytałem jednak trochę
nt. całorocznych - również starsze wątki z grupy i biorąc pod uwagę
jeszcze ostatnie zimy, chyba przekonuję się do całorocznych.
Czy ktoś ujeżdża całoroczne w tym/lub podobnym/ rozmiarze? Może coś
polecicie w klasie ekonomicznej-średniej? Dotychczas byłem wierny
Fuldzie od kilku sezonów, ale myślę o zmianie w
dół(?)(Kleber,Viking,Kormoran) i całorocznych. Może to nie taki świetny
pomysł? ;)

ja kupiłem całoroczne Vredstein Quatrac 3 225/55/16 - nie wiem jeszcze jak się na nich jeździ, bo po 30km autostradą jedna opona "się rozcięła" - nie wiem czy wada fabryczna, czy coś leżało, a tego nie widziałem ani nie poczułem... Jakiś kilometr od zjazdu poczułem że mam mało powietrza (ściągało mnie w prawo), udało mi się zjechać z autostrady i strzeliła:

http://fotowrzut.pl/W6WDJFITB2

jak myślicie - może to być wada fabryczna?

Łukasz

Data: 2015-06-09 09:28:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
Opony letnie / całoroczne?
Hello dddddddd,

Tuesday, June 9, 2015, 9:07:19 AM, you wrote:

[...]

[...]

Raczej nie. Tak się zachowuje opona zniszczona szybką jazdą z niskim
ciśnieniem.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-06-09 09:39:21
Autor: dddddddd
Opony letnie / całoroczne?
[...]

nie wykluczam, wydawało mi się że jak małe ciśnienie to felga powinna rozciąć ale byłoby to niżej - bo tam felga nie sięga...
no i strzeliła przy 30km/h, choć faktycznie z niskim ciśnieniem jechałem ok. 90km/h, a jeśli zaczęło schodzić wcześniej to i szybciej

Łukasz

Data: 2015-06-09 10:04:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
Opony letnie / całoroczne?
Hello dddddddd,

Tuesday, June 9, 2015, 9:39:21 AM, you wrote:

[...]

Mi kiedyś obcięło na 3/4 obwodu. Ale jechałem znacznie szybciej.

--
Best regards,
 RoMan

Opony letnie / całoroczne?