Data: 2015-06-09 02:14:05 | |
Autor: Iglo | |
Opony letnie / ca³oroczne? | |
W dniu wtorek, 9 czerwca 2015 00:47:57 UTC+2 u¿ytkownik RD napisa³:
Hej, W zesz³ym sezonie kupi³em Nexen N'Priz w rozmiarze 205/55/16. Bud¿etowa opona, nie wiem czy nie najtañsza. Lekko g³o¶niejsza ni¿ wcze¶niejsze Good Year 4 Seasons. Na mokrym tylko trzeba uwa¿aæ, nie to, ¿e jest niebezpiecznie, ale trzeba mieæ na uwadze w jakich butach siê chodzi. Na tej odrobinie ¶niegu co by³a w tym roku uda³o siê potestowaæ dojazd na dzia³kê, bez problemu z kierunkiem jazdy, hamowaniem czy ruszaniem. Ale by³y zupe³nie nowe wiêc i sama grubo¶æ bie¿nika robi swoje, kto wie, jak trochê siê zetr±. Wszystko zale¿y od warunków, zreszt± to oczywiste. Ja jak zasypie (a nie bierz ostatnich zim bez zimy za dobr± monetê, w koñcu posypie) mogê sobie pozwoliæ nie jechaæ. Sprawa indywidualna. |
|
Data: 2015-06-09 14:03:56 | |
Autor: Shrek | |
Opony letnie / ca³oroczne? | |
On 2015-06-09 11:14, Iglo wrote:
Ja jak zasypie (a nie bierz ostatnich zim bez zimy za dobr± monetê, w koñcu posypie) mogê sobie pozwoliæ nie jechaæ. Sprawa indywidualna. Na wiêkszo¶ci dróg jak zasypie, to bêdziesz sta³ w korku niezale¿nie od obuwia:P Shrek. |
|
Data: 2015-06-09 14:23:20 | |
Autor: dddddddd | |
Opony letnie / ca³oroczne? | |
W dniu 2015-06-09 o 14:03, Shrek pisze:
On 2015-06-09 11:14, Iglo wrote: w mie¶cie tak, ale na "¿ó³tych" drogach czêsto ¶nieg jest, wszyscy 40km/h, a ty na dobrych kapciach trzymasz siê przy 80 :) -- Pozdrawiam £ukasz |
|
Data: 2015-06-09 14:38:59 | |
Autor: Shrek | |
Opony letnie / ca³oroczne? | |
On 2015-06-09 14:23, dddddddd wrote:
Na wiêkszo¶ci dróg jak zasypie, to bêdziesz sta³ w korku niezale¿nie od w mie¶cie tak, ale na "¿ó³tych" drogach czêsto ¶nieg jest, wszyscy Tyle, ¿e wiêkszo¶æ ¿ó³tych to jednopasmówki - wiêc jak wszyscy jad± 40 to ty te¿;) Shrek. |
|
Data: 2015-06-09 16:46:58 | |
Autor: J.F. | |
Opony letnie / ca³oroczne? | |
U¿ytkownik "Shrek" napisa³ w wiadomo¶ci
On 2015-06-09 14:23, dddddddd wrote: Na wiêkszo¶ci dróg jak zasypie, to bêdziesz sta³ w korku niezale¿nie od w mie¶cie tak, ale na "¿ó³tych" drogach czêsto ¶nieg jest, wszyscy Tyle, ¿e wiêkszo¶æ ¿ó³tych to jednopasmówki - wiêc jak wszyscy jad± 40 to ty te¿;) Zalezy ile tych wszystkich - oni niech sobie jada 40, a ty migacz, gaz do dechy, wyprzedzasz, tanczysz, barierka .... albo kto *** zasadzil te drzewa przy jezdni :-) Tym niemniej dobre opony w zimie to przyjemnosc, a zle to koszta - przy czym nie twierdze ze caloroczne sa zle :-) J. |
|
Data: 2015-06-09 17:01:06 | |
Autor: Shrek | |
Opony letnie / ca³oroczne? | |
On 2015-06-09 16:46, J.F. wrote:
Zalezy ile tych wszystkich - oni niech sobie jada 40, a ty migacz, gaz Wola³bym nie - dlatego jak wszyscy 40 to ja te¿ - choæbym mia³ zajebiste opony, to co - jednego przeskoczysz, przed nim nastêpny. Czyli jak mia³e¶ 40, tak dalej masz. Nawet dobre opony i niegorsze umiejêtno¶ci nic nie pomog±, wiêc nie ma co siê wychylaæ, bo mo¿na siê zdziwiæ a nic nie zyskam. Shrek. |
|
Data: 2015-06-10 08:18:21 | |
Autor: Axel | |
Opony letnie / ca³oroczne? | |
U¿ytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ml6v3e$f8m$1@node1.news.atman.pl... On 2015-06-09 16:46, J.F. wrote: Jak masz sznurek jad±cych 40 to masz racjê, ale jak jest w miarê lu¼no i taki trafia siê raz na 5 minut, to ja wolê wyprzedziæ. -- Axel |
|
Data: 2015-06-10 12:46:00 | |
Autor: Shrek | |
Opony letnie / ca³oroczne? | |
On 2015-06-10 08:18, Axel wrote:
Jak masz sznurek jad±cych 40 to masz racjê, ale jak jest w miarê lu¼no i Przy deszczu 90% kierowców zamienia siê w praktykuj±cych kapeluszników, a my piszemy o zasypanych kopnym ¶niegiem drogach. Jak wiêkszo¶c bêdzie jecha³a 40 to bêdzie sukces. W przypadku "sporych" opadów ¶niegu, to wiêkszo¶æ stoi w korku i pierdoli co¶ o tym, ¿e "zima zaskoczy³a drogowców":P Shrek. |
|
Data: 2015-06-10 12:59:41 | |
Autor: J.F. | |
Opony letnie / ca³oroczne? | |
U¿ytkownik "Shrek" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ml94h2$n5l$1@node1.news.atman.pl...
On 2015-06-10 08:18, Axel wrote: Jak masz sznurek jad±cych 40 to masz racjê, ale jak jest w miarê lu¼no i Przy deszczu 90% kierowców zamienia siê w praktykuj±cych kapeluszników, A pamietasz piatek 13-go - co to bylo Mc Laren ? Moze uzasadnione ... a my piszemy o zasypanych kopnym ¶niegiem drogach. Jak wiêkszo¶c bêdzie jecha³a 40 to bêdzie sukces. No, ale zeby pojechac te 40, to tez trzeba miec opony. Inaczej to bedzie "ale urwal" W przypadku "sporych" opadów ¶niegu, to wiêkszo¶æ stoi w korku i pierdoli co¶ o tym, ¿e "zima zaskoczy³a drogowców":P No coz, z punktu widzenia kierowcy to chyba jednak zaskoczyla. Drogowcy niech edukuja "chcecie placic male podatki, to odsniezac bedziemy jak przestanie padac" J. |
|
Data: 2015-06-10 15:39:44 | |
Autor: Shrek | |
Opony letnie / ca³oroczne? | |
On 2015-06-10 12:59, J.F. wrote:
Przy deszczu 90% kierowców zamienia siê w praktykuj±cych kapeluszników, Jak najbardziej. Skoro lepiej nie potrafi±, to niech nie zapierdalaj±. a my piszemy o zasypanych kopnym ¶niegiem drogach. Jak wiêkszo¶c Dlatego piszê, ¿e jak przyjdzie co do czego, to 40 to maks raczej. Prawdopodobnie poni¿ej 20;) W przypadku "sporych" opadów ¶niegu, to wiêkszo¶æ stoi w korku i Z punktu widzenia kogokolwiek, to dopóki pada, to bêdzie spadaæ na drogê. I tyle. Przecie¿ namiotów nad drog± nie ustawi±. Drogowcy niech edukuja "chcecie placic male podatki, to odsniezac Akurat drogowcy to ostatnio raczej zaskakuj± zimê, nie na odwrót... Ale cudów nie ma - jak naprawdê sypnie, to bêdzie spadaæ równie¿ na drogê. Shrek. |
|
Data: 2015-06-10 15:54:07 | |
Autor: J.F. | |
Opony letnie / ca³oroczne? | |
U¿ytkownik "Shrek" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ml9emq$26m$1@node1.news.atman.pl...
On 2015-06-10 12:59, J.F. wrote: Przy deszczu 90% kierowców zamienia siê w praktykuj±cych kapeluszników,A pamietasz piatek 13-go - co to bylo Mc Laren ? Jak najbardziej. Skoro lepiej nie potrafi±, to niech nie zapierdalaj±. Ja chcialem tylko przypomniec, ze kierowca nie zapierdalal jakos specjalnie. A jednak wystarczylo, co podkresla slusznosc decyzji kierowcy skody o skapeluszowaniu sie :-) a my piszemy o zasypanych kopnym ¶niegiem drogach. Jak wiêkszo¶cNo, ale zeby pojechac te 40, to tez trzeba miec opony. Dlatego piszê, ¿e jak przyjdzie co do czego, to 40 to maks raczej. Prawdopodobnie poni¿ej 20;) Tak czy inaczej - na dobrych oponach masz szanse pojechac, na zlych - dwa razy wolniej czy wcale :-) I IMO nie ma tu co patrzec ze "i tak nie pojade szybko". Choc szybkosc moze sie okazac zgubna :) W przypadku "sporych" opadów ¶niegu, to wiêkszo¶æ stoi w korku i Z punktu widzenia kogokolwiek, to dopóki pada, to bêdzie spadaæ na drogê. I tyle. Przecie¿ namiotów nad drog± nie ustawi±. Jest roznica czy "pada" czy "napadalo wiele, a oni nadal nic nie robia". Drogowcy niech edukuja "chcecie placic male podatki, to odsniezacAkurat drogowcy to ostatnio raczej zaskakuj± zimê, nie na odwrót... No nie wiem - w tym roku we wrocku nagly atak zimy byl chyba 2 kwietnia ... i chyba nic nie odsniezalo. W nocy sie zrobilo naprawde zimowo ... ale nie wiem - zaskoczenie, czy przemyslana decyzja - do rana samo stopnialo :-) Oszczednoscia zaslaniac nie mozna, bo w tym roku budzet na odsniezanie chyba mial spora nadwyzke :-) Ale cudów nie ma - jak naprawdê sypnie, to bêdzie spadaæ równie¿ na drogê. Ja sie nie domagam zeby nie sypalo, ja sie domagam odsniezania i ewentualnie posolenia. J. |
|
Data: 2015-06-10 16:20:09 | |
Autor: Shrek | |
Opony letnie / ca³oroczne? | |
On 2015-06-10 15:54, J.F. wrote:
Dlatego piszê, ¿e jak przyjdzie co do czego, to 40 to maks raczej. Ale to szansa czysto teoretyczna. Tak jakby dobre letnie mia³y ci daæ szansê na sprawne, dynamiczne poruszanie siê po Warszawie w szczycie. A tu dupa - jakiego obuwia by¶ nie mia³, jakiego silnika i jakich umiejetno¶ci, oka¿e siê, ¿e ¶rednia poni¿ej 20;) I IMO nie ma tu co patrzec ze "i tak nie pojade szybko". Kiedy w³a¶nie "i tak nie pojedziesz szybko":P Choc szybkosc moze sie okazac zgubna :) Dobre opony warto mieæ, ale uzasadnianie tego w sposób "inni bêd± jechaæ 40 a ja 80" jest naiwne - bêdziesz jecha³ jak inni:P A dobre opony warto mieæ, bo przyczepno¶ci (na ogó³) nigdy za du¿o. Choæ z drugiej strony sam nie wiem czy wiêkszo¶æ wylotów z ³uku to nie efekt nadmiaru przyczepno¶ci przy niedostatku umiejêtno¶ci - w koñcu jak kto¶ wylatuje do wewnatrz zakrêtu, to znaczy, ¿e przyczepno¶æ by³a - tylko ¼le u¿yta i nie na tej osi co by³a przy tych umiejêtno¶ciach potrzebna:) Teraz sporo ESP pomaga, ale zapewne s± na tej grupie ludzie, którzy ogarniaj± wszystko lepiej i ESP, ABS im tylko przeszkadzaj±. W sumie z tym wê¿em ogrodowym to nie taki zupe³nie g³upi pomys³ - w kopnym ¶niegu móg³by pomóc, byle nie zamiast opony;) Z punktu widzenia kogokolwiek, to dopóki pada, to bêdzie spadaæ na A kiedy tak widzia³e¶ na drogach powy¿ej powiatowej? No mo¿e poza Bieszczadami;) Dla ustalenia uwagi - le¿y 10 cm ¶niegu a p³ugi w zajezdni. Bo ja ju¿ nie pamiêtam - zawsze walcz±, czasem po prostu nic nie da siê zrobiæ - albo pada tak, ¿e po 5 minutach od przejazdu p³uga znów 0,5 le¿y i kierowniki przera¿one "¶nieg, kurwa w grudniu, dlaczego zima zaskoczy³a drogowców", albo po prostu p³ugi stoj± razem z mi³o¶nikami letniego ogumienia. S± te¿ drogi gdzie uczciwie pisz±, ¿e "droga nie podlega utrzymaniu zimowemu". Na ogó³ jest tak, ¿e je¶li kogokolwiek zima zaskakuje to kierowców. Czêsto na letnich gumach, bo przecie¿ jeszcze nie pada³o. Akurat drogowcy to ostatnio raczej zaskakuj± zimê, nie na odwrót... Skoro samo stopnia³o, to raczej 20 cm tego nie by³o:P Oszczednoscia zaslaniac nie mozna, bo w tym roku budzet na odsniezanie I tak w³a¶nie przynajmniej w Warszawie robi± - jak posol± za pierwszym razem, to tyle ¿e na pó³ zimy starcza. Szczerze - wa¿ne ¿eby lodu na jezdni nie by³o. A jak le¿y 2cm ¶niegu, to niech kierowcy najpierw swoje ogumienie i umiejêtno¶ci ogarn±, a potem wymagaj± cudów od reszty ¶wiata. Shrek. |
|
Data: 2015-06-10 17:57:57 | |
Autor: J.F. | |
Opony letnie / ca³oroczne? | |
U¿ytkownik "Shrek" napisa³ w wiadomo¶ci grup
On 2015-06-10 15:54, J.F. wrote: I IMO nie ma tu co patrzec ze "i tak nie pojade szybko".Kiedy w³a¶nie "i tak nie pojedziesz szybko":P Ale to nie jedyna zaleta dobrych opon Choc szybkosc moze sie okazac zgubna :)Dobre opony warto mieæ, ale uzasadnianie tego w sposób "inni bêd± jechaæ 40 a ja 80" jest naiwne - bêdziesz jecha³ jak inni:P No, roznie z tym moze wygladac. Bedzie duzy ruch, to bedziesz jak inni, ale bedzie maly ruch, to moze sie uda szybciej. Albo w ogole pojedziesz czy dojedziesz. Ja natomiast chcialem podkreslic, ze pojechanie 80 to moze nie byc dobra decyzja, skoro inni sie ograniczaja do 40 :-) A dobre opony warto mieæ, bo przyczepno¶ci (na ogó³) nigdy za du¿o. Choæ z drugiej strony sam nie wiem czy wiêkszo¶æ wylotów z ³uku to nie efekt nadmiaru przyczepno¶ci przy niedostatku umiejêtno¶ci - w koñcu jak kto¶ wylatuje do wewnatrz zakrêtu, to znaczy, ¿e przyczepno¶æ by³a - tylko ¼le u¿yta i nie na tej osi co by³a przy tych umiejêtno¶ciach potrzebna:) Jakby przyczepnosc byla tez na drugiej osi, to by wylotu nie bylo :-) Poza tym z tym wylotem to moglo byc tak, ze bylo lewo, prawo, lewo ... i ciagle przyczepnosci bylo malo .. Teraz sporo ESP pomaga, ale zapewne s± na tej grupie ludzie, którzy ogarniaj± wszystko lepiej i ESP, ABS im tylko przeszkadzaj±. ABS smiem twierdzic ze mi wiele nie pomaga, ESP platonicznie doceniam (wiem jak trudno opanowac poslizg tej drugiej osi :-) Ale ... to w sumie na jedno wychodzi - jade droga i prawde powiedziawszy nie mam pojecia jaka predkosc jest bezpieczna. Intuicja mnie do tej pory nie zawiodla, a nie przepraszam, zawiodla dwa razy, na szczescie malo groznie, ale to jest jazda w ciemno. Nie wylecisz przy 70, to wylecisz kiedys przy 90, mimo znakomitych opon i ESP. Tyle tylko ze na deszczu i sniegu profilaktycznie zwalniam, zreszta jak piszesz - inni zwalniaja, inni wyleca przy 60, a ty nie .. Akurat drogowcy to ostatnio raczej zaskakuj± zimê, nie na odwrót...No nie wiem - w tym roku we wrocku nagly atak zimy byl chyba 2 kwietnia Skoro samo stopnia³o, to raczej 20 cm tego nie by³o:P Bylo dosc sporo - 20cm nie, ale ulice dokumentnie zasypane. Tu tego nie widac, ale slychac podejscie http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3808785,sniezyca-we-wroclawiu-atak-zimy-w-miescie-film-zdjecia-prognoza,id,t.html I tak sypalo, sypalo, I zrobilo sie bialo i slisko http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3810373,sniezyca-w-nocy-zasypala-wroclaw-jak-bedzie-dzisiaj-zdjecia-i-film,id,t.html Ale cudów nie ma - jak naprawdê sypnie, to bêdzie spadaæ równie¿ naJa sie nie domagam zeby nie sypalo, ja sie domagam odsniezania i I tak w³a¶nie przynajmniej w Warszawie robi± - jak posol± za pierwszym razem, to tyle ¿e na pó³ zimy starcza. Watpie, bo to jednak ulice skanalizowane i splywa. Szczerze - wa¿ne ¿eby lodu na jezdni nie bylo. A tu widzisz - zostawili snieg, a moze nie zamarznie ... ciekawe - pobozne zyczenie, czy rzeczowa analiza temperatur ... A jak le¿y 2cm ¶niegu, to niech kierowcy najpierw swoje ogumienie i umiejêtno¶ci ogarn±, a potem wymagaj± cudów od reszty ¶wiata. A tu widzisz - sniegu moze i 2 cm, ale na tyle duzo, ze opony juz nie dobijaja do asfaltu - i czy to wazne czy pod guma 5mm czy 5cm ubitego sniegu ? Chyba rok wczesniej zaskoczyla mnie gololedz w miescie - tez nikt nie pomyslal, ze moze by posolic czy posypac - i zrobil sie maly hardcore .... J. |
|
Data: 2015-06-10 18:22:06 | |
Autor: Shrek | |
Opony letnie / ca³oroczne? | |
On 2015-06-10 17:57, J.F. wrote:
Ale to nie jedyna zaleta dobrych opon Zgadzam siê - dobre opony maj± _inne_ i realne zalety. Nie potrzeba mi wirtualnej jazdy 80 w korku poruszaj±cym siê 40;) Jakby przyczepnosc byla tez na drugiej osi, to by wylotu nie bylo :-) A jakby nie deptaæ hamulca i za³o¿yæ po³owê kontry pewnie te¿;) Anyway - jak kto¶ wylatuje do ¶rodka, to znaczy ¿e zabrak³o umiejêtno¶ci nie przyczepno¶ci;) Przy czym nie mówiê, ¿e ja mam wystarczaj±ce umiejetno¶ci - staram siê w praktyce nie sprawdzaæ (poza parkingami jak siê uda). Poza tym z tym wylotem to moglo byc tak, ze bylo lewo, prawo, lewo ... i No w³a¶nie tak - za du¿o krêcenia kierownic± i w koñcu wylecisz... ABS smiem twierdzic ze mi wiele nie pomaga, ESP platonicznie doceniam Masz prawo do w³asnego zdania - ja tam twierdzê, ¿e w _znakomitej_ wiekszo¶ci sytuacji ABS bedzie skuteczniejszy od interfejsu bia³kowego. W nocy sie zrobilo naprawde zimowo ... ale nie wiem - zaskoczenie, czy Nie wiem co znaczy "dokumentnie zasypane" ale przy pierwszym i najwiêkszym "ataku zimy" w DC to mo¿e do 2 cm dosz³o;) A i tak by³ armagedon;) Tu tego nie widac, ale slychac podejscie Ale o co chodzi - jest czarna jezdnia - jest. Nie ma go³oledzi - nie ma. Czego oczekujesz - ¿e bêd± je¼dzili ¿eby siê "zaprezentowaæ" dla lepszego samopoczucia kierowców? I tak sypalo, sypalo, I zrobilo sie bialo i slisko Przecie¿ tam nawet pó³ centymetra nie ma - jak widaæ na filmie nikt siê specjalnie nie ¶lizga. Dopóki pada (zw³aszcza w nocy) to naprawdê nie ma sensu tego odgarniaæ, skoro jest na plusie, w lód siê nie zmienia, a jak odgarniesz to za godzine bêdzie tak samo. Zreszt± podobno odgarniali. Mo¿e ma jakis sens odgarn±æ przed porannym szczytem. Ale w nocy, jak pada? Mo¿e jeszcze czerwony dywanik. ;) I tak w³a¶nie przynajmniej w Warszawie robi± - jak posol± za pierwszym A jak wyja¶niesz, ¿e ulice bia³e mimo ¿e sniegu na nich nie ma;) A jak le¿y 2cm ¶niegu, to niech kierowcy najpierw swoje ogumienie i Czyli dochodzimy do sedna - ty po prostu ¿yczysz sobie, ¿eby jezdnia by³a czarna i ju¿. Równie¿ w czasie opadów. Chyba rok wczesniej zaskoczyla mnie gololedz w miescie - tez nikt nie Nie przeczê - zdarza siê. Tak to ju¿ jest w naszej strefie klimatycznej. Shrek. |
|
Data: 2015-06-10 08:54:18 | |
Autor: dddddddd | |
Opony letnie / ca³oroczne? | |
W dniu 2015-06-09 o 17:01, Shrek pisze:
On 2015-06-09 16:46, J.F. wrote: ja tam na "¿ó³tych" spotyka³em do¶æ ma³y ruch - po wyprzedzeniu spokojnie mo¿na jechaæ 80 na prostej Nawet dobre opony i niegorsze umiejêtno¶ci nic nie pomog±, wiêc nie ma co siê wychylaæ, bo mo¿na siê zdziwiæ a nic czasem jak na A4 by³ ¶nieg to lepiej jecha³o siê na zimówkach lewym pasem, bo ¶nieg nie ubity i auto siê trzyma i przy 120 - i hamuje - na prawym pasie faktycznie trzeba by³o je¼dziæ du¿o wolniej - bo to ju¿ nie by³ ¶nieg a lód... -- Pozdrawiam £ukasz |