Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ?

Data: 2011-09-20 19:02:15
Autor: Rafi
Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ?
Złapałem kapcia i opona nie na daję się  do naprawy.  Jako że mamy już jesień zastanawiam się czy by nie założyć na tył już opon zimowych a na przodzie pozostawić jeszcze letnie opony i wymienić je w zależności od warunków  za 1,5-2 miesiące.
Czy są jakieś przeciw wskazania żeby z przodu były  letnie a z tyłu już zimowe ?

Data: 2011-09-20 19:01:12
Autor: to
Opony letnie z przodu, zimowe z tyu ?
begin Rafi
[...]

Piłeś?

Jak już musisz, to załóż zimówki na wszystkie koła.

Data: 2011-09-20 19:03:05
Autor: masti
Opony letnie z przodu, zimowe z tyu ?
Dnia pięknego Tue, 20 Sep 2011 19:01:12 +0000 osobnik zwany to wystukał:

begin Rafi

uzasadnisz?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-09-20 21:17:53
Autor: megrims
Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ?
W dniu 2011-09-20 21:01, to pisze:
begin Rafi

[...]

A ja to widzę inaczej. Na przedniej osi obowiązkowo
powinny być letnie, bo hamują głównie koła przednie.
Jeśli auto jest FWD to też nie będą się ciągle
ślizgały. Jeśli dasz zimę na tył, to ostrożnie z gazem.
Łatwiej zerwiesz przyczepność na zimowych oponach
niż na letnich.

Data: 2011-09-20 19:22:01
Autor: to
Opony letnie z przodu, zimowe z tyu ?
begin megrims
[...]

Tak różne opony na obu osiach mogą dać nieprzewidywalny efekt w ekstremalnej sytuacji. IMHO kompletna głupota.

Data: 2011-09-20 21:24:48
Autor: megrims
Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ?
W dniu 2011-09-20 21:22, to pisze:
begin megrims

[...]

W e60 różne opony na osiach powodują, że skrzynia biegów wariuje :D

Data: 2011-09-20 21:51:40
Autor: szufla
Opony letnie z przodu, zimowe z tyu ?
Tak rne opony na obu osiach mog da nieprzewidywalny efekt w
ekstremalnej sytuacji. IMHO kompletna gupota.

No to wymyl co.

sz.

Data: 2011-09-20 20:11:09
Autor: to
Opony letnie z przodu, zimowe z tyu ?
begin szufla
Tak ró¿ne opony na obu osiach mog± daæ nieprzewidywalny efekt w
ekstremalnej sytuacji. IMHO kompletna g³upota.

No to wymy¶l co¶.

Co mam wymyśleć? Kolejny pijany?

Data: 2011-09-20 22:52:00
Autor: szufla
Opony letnie z przodu, zimowe z ty3u ?
Co mam wymyle?
Cokolwiek czego nie jestes w stanie ogarnac.
Kolejny pijany?
Skad mam wiedziec ?

sz.

Data: 2011-09-20 19:07:31
Autor: szufla
Opony letnie z przodu, zimowe z tyu ?
Zapaem kapcia i opona nie na daj si  do naprawy.  Jako e mamy ju jesie zastanawiam si czy by nie zaoy na ty ju opon zimowych a na przodzie pozostawi jeszcze letnie opony i wymieni je w zalenoci od warunkw  za 1,5-2 miesice.
Czy s jakie przeciw wskazania eby z przodu byy  letnie a z tyu ju zimowe ?

Nie ma i tez bym tak zrobil.

sz.

Data: 2011-09-20 20:16:40
Autor: Piotr
Opony letnie z przodu, zimowe z tyu ?
Nie ma i tez bym tak zrobil.

Ja natomiast w tej sytuacji jestem i raczej daje na praw o letnie bo si mniej niszcz (z prawej jest wicej wybojw)

Piotr

Data: 2011-09-20 20:20:10
Autor: 'Tom N'
Piotr w <news:j5alal$gag$1news.onet.pl>:

Nie ma i tez bym tak zrobil.

Ja natomiast w tej sytuacji jestem i raczej daje na praw o letnie bo si mniej niszcz (z prawej jest wicej wybojw)

Piotr

Cze kolina, pa kolina

Data: 2011-09-20 20:54:31
Autor: TM
Opony letnie z przodu, zimowe z tyu ?

Uytkownik "'Tom N'" <news110920@202010intf.dyndns.org.invalid> napisa w wiadomoci news:110920.202010.pms.2445int.dyndns.org.invalid...
[...]

Na jednej osi musz by takie same opony

Data: 2011-09-20 21:15:47
Autor: szufla
[...]

Nic nie zrozumiales.

sz.

Data: 2011-09-20 21:16:45
Autor: Przemysaw Czaja
Opony letnie z przodu, zimowe z tyu ?

Uytkownik "szufla"

[...]

Ja mam jedn zimwk, jedn letni, jedn wiosenn i jedn jesienn...adne warunki drogowe nie s w stanie mnie zaskoczy.

Data: 2011-09-20 19:23:49
Autor: to
Opony letnie z przodu, zimowe z tyu ?
begin Przemys³aw Czaja
Ja mam jedną zimówkę, jedną letnią, jedną wiosenną i jedną
jesienną...żadne warunki drogowe nie są w stanie mnie zaskoczyć.

A ja z tej grupy dowiedziałem się, że bardzo kreatywnym sposobem zastąpienia uszkodzonej opony jest obwiązanie felgi wężem ogrodowym. Może Rafi, zamiast kombinować z zimówkami, spróbowałby tej metody?

Data: 2011-09-20 21:36:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
Opony letnie z przodu, zimowe z tyu ?
Hello TM,

Nie ma i tez bym tak zrobil.
Ja natomiast w tej sytuacji jestem i raczej daje na praw o
                                                     ^^^^^^^^^^^
letnie bo si mniej niszcz (z prawej jest wicej wybojw)
Cze kolina, pa kolina
Na jednej osi musz by takie same opony

Jasne. Ale na ktrej? Prawej osi czy lewej osi?

--
Best regards,

Data: 2011-09-21 08:37:13
Autor: Heinzkalter

"Piotr" <piotrusglobes@wp.pl> wrote in message news:j5alal$gag$1news.onet.pl...
>Nie ma i tez bym tak zrobil.

Ja natomiast w tej sytuacji jestem i raczej daje na praw o letnie bo si
mniej niszcz (z prawej jest wicej wybojw)

Piotr

A jaki masz samochd? Ma o praw i o lew?

Data: 2011-09-21 16:53:05
Autor: RoMan Mandziejewicz
Opony letnie z przodu, zimowe z tyu ?
Hello Heinzkalter,

Wednesday, September 21, 2011, 8:37:13 AM, you wrote:

>Nie ma i tez bym tak zrobil.
Ja natomiast w tej sytuacji jestem i raczej daje na praw o letnie bo si
mniej niszcz (z prawej jest wicej wybojw)
A jaki masz samochd? Ma o praw i o lew?

Myle, e jeszcze grn i doln.

--
Best regards,

Data: 2011-09-23 10:26:28
Autor: Mariusz Chwalba
On 21.09.2011 08:37, Heinzkalter wrote:

[...]

Pewnie ZIL-29061.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2011-09-20 21:15:13
Autor: megrims
W dniu 2011-09-20 19:02, Rafi pisze:
[...]

Ja mam zawsze zimowe z tyłu, bo się lepiej palą :D

Data: 2011-09-21 09:03:45
Autor: Vlad The Ripper

Użytkownik "Rafi" <rafi_grupy_dyskusyjne@onet.pl_nospam> napisał w wiadomości news:j5agtj$vah$1news.onet.pl...
[...]

Zakładam, że FWD - jeździłbym, nie powinno się nic złego dziać. Jesli RWD albo 4WD odradzam ten eksperyment.
Znam sytuację z doświadczenia. Zdarłem parę opon letnich i mam zimówki, które już na zimę się raczej nie nadaja, założyłem je na tył na dobicie, auto bez odczuwalnej różnicy w prowadzeniu w odniesieniu jazdy na czterech oponach letnich. Dotyczy golfa 4 z napędem tylko na przód. W tylnonapędówce ani w prawdziwym 4WD nie zdecydowałbym się na taki eksperyment.
Dodam, że testowałem sytuację odwrotną, z zimowymi na przodzie (w końcu miały być na szybkie dobicie:) i letnimi na tyle w temparaturach około 15-20 stopni C - wniosek taki, że nie da się bezpiecznie jechać. Trudno normalnie ruszyć - załącza się ESP prawie za każdym razem niezależnie od nawierzchni. W zakrętach przód ucieka na zewnątrz, a hamuje się słabo i z poślizgiem.
Zimówki 4 letnie - bieżnika było ze 4-5mm.

Data: 2011-09-21 12:12:01
Autor: Przemysław Czaja
Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ?

Użytkownik "Vlad The Ripper"

[...]

Możesz mi wytłumaczyć, jak bardziej miękka opona, tym samym lepiej wypełniająca mikronierówności nawierzchni (zwiękrzona siła tarcia) może mieć ZNACZĄCO GORSZE właściwości niezależnie od nawierzchni? Masz ZEPSUTE ESP kolego - jedź do mechanika.

Data: 2011-09-21 12:44:04
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
On 2011-09-21 12:12, Przemysaw Czaja wrote:

Uytkownik "Vlad The Ripper"

miay by na szybkie dobicie:) i letnimi na tyle w temparaturach okoo
15-20 stopni C - wniosek taki, e nie da si bezpiecznie jecha.
Trudno normalnie ruszy - zacza si ESP prawie za kadym razem
niezalenie od nawierzchni. W zakrtach przd ucieka na zewntrz, a
hamuje si sabo i z polizgiem.
Zimwki 4 letnie - bienika byo ze 4-5mm.

Moesz mi wytumaczy, jak bardziej mikka opona, tym samym lepiej
wypeniajca mikronierwnoci nawierzchni (zwikrzona sia tarcia) moe
mie ZNACZCO GORSZE waciwoci niezalenie od nawierzchni? Masz
ZEPSUTE ESP kolego - jed do mechanika.

A rzeczywisto na to: niemoliwe! :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-09-21 12:55:48
Autor: Przemysław Czaja
Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ?

Użytkownik "Przemysław Czaja"

(zwiękrzona )

O ja pie..., sorki :)

Data: 2011-09-21 13:40:49
Autor: Vlad The Ripper
Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ?

Użytkownik "Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> napisał w wiadomości news:j5cdcb$92v$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "Vlad The Ripper"

[...]

ESP działa normalnie, na przyczepnych oponach się nie załącza bez potrzeby.
To nie kwestia ESP, fakt jest taki, że zimówka, a zwłaszcza taka już trochę zużyta ma w cieple odczuwalnie gorszą przyczepność. Moim zdaniem dlatego, że jest za miękka

Data: 2011-09-21 13:15:12
Autor: J.F
Użytkownik "Rafi"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j5agtj$vah$1@news.onet.pl...
[...]

Rzekomo zimowki kiepskie sa na mokrej jezdni - tzn zalezy od typu.
A tu idzie pora deszczowa.

I biorac pod uwage te pore ... moze zimowki na przod, a lepsze opony na tyl ?

Ale tak prawde mowiac to osobiscie tej kiepskosci na mokrym nie zauwazylem.

J.

Data: 2011-09-21 13:21:44
Autor: MZ
W dniu 2011-09-21 13:15, J.F pisze:

Ale tak prawde mowiac to osobiscie tej kiepskosci na mokrym nie zauwazylem.

To chyba zależy od konkretnej marki i modelu opon, bo np. zimowe Fuldy
Kristall Montero zanim zmieniłem w kwietniu jak tylko trochę popadało to
mieliły przy ruszaniu. Wystarczyło lekko na gaz i już się ESP załączało.
Po zmianie na letnie Miszelki od razu przestało - i tak już drugi sezon.

--
MZ

Data: 2011-09-21 13:31:12
Autor: Przemysław Czaja
Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ?

Użytkownik "MZ"

Ale tak prawde mowiac to osobiscie tej kiepskosci na mokrym nie zauwazylem.

Ja również nic takiego nie stwierdziłem, a przecież zimą nie tylko śnieg, znacznie częściej jest mokro niż śnieżnie :)

[...]

O jakim sposobie ruszania samochodem piszesz? Pytam z ciekawości, bo nie zdażyło mi się jeszcze na mokrym zerwać przyczepności  (no chyba, że tego chciałem albo np. ekstremalny wyjazd z podporządkowanej)

Data: 2011-09-21 13:35:09
Autor: MZ
[...]

O normalnym, no może lekko ostrzejszym niż "na złotówę". Te opony uważam
za dość mało udane, bo sprawdzają się przyzwoicie tylko w głębokim
śniegu - na mokrym i na zlodowaciałym są kiepskie.

--
MZ

Data: 2011-09-22 11:37:47
Autor: J.F
Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ?
Użytkownik "MZ"  napisał w
W dniu 2011-09-21 13:15, J.F pisze:
Ale tak prawde mowiac to osobiscie tej kiepskosci na mokrym nie zauwazylem.

To chyba zależy od konkretnej marki i modelu opon, bo np. zimowe Fuldy

Niewatpliwie zalezy, nawet ADAC w czasie testow rozne oceny roznym przyznaje.
Tylko ze ja przejezdzilem juz kilka roznych i w zadnych nie zauwazylem.
Moze mialem szczescie, moze jezdze ostroznie, moze ADAC przesadza z tymi ocenami (co od dawna podejrzewam).

Kristall Montero zanim zmieniłem w kwietniu jak tylko trochę popadało to
mieliły przy ruszaniu. Wystarczyło lekko na gaz i już się ESP załączało.
Po zmianie na letnie Miszelki od razu przestało - i tak już drugi sezon.

Wiadomo - mokra jezdnia sliska jest, mokra kostka nawet bardzo sliska,
ale na letnich tez :-)
J.

Data: 2011-09-21 14:23:34
Autor: Wojciech Wrodarczyk
[...]