Data: 2011-09-21 09:03:45 | |
Autor: Vlad The Ripper | |
Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ? | |
Użytkownik "Rafi" <rafi_grupy_dyskusyjne@onet.pl_nospam> napisał w wiadomości news:j5agtj$vah$1news.onet.pl... Złapałem kapcia i opona nie na daję się do naprawy. Jako że mamy już jesień zastanawiam się czy by nie założyć na tył już opon zimowych a na przodzie pozostawić jeszcze letnie opony i wymienić je w zależności od warunków za 1,5-2 miesiące. Zakładam, że FWD - jeździłbym, nie powinno się nic złego dziać. Jesli RWD albo 4WD odradzam ten eksperyment. Znam sytuację z doświadczenia. Zdarłem parę opon letnich i mam zimówki, które już na zimę się raczej nie nadaja, założyłem je na tył na dobicie, auto bez odczuwalnej różnicy w prowadzeniu w odniesieniu jazdy na czterech oponach letnich. Dotyczy golfa 4 z napędem tylko na przód. W tylnonapędówce ani w prawdziwym 4WD nie zdecydowałbym się na taki eksperyment. Dodam, że testowałem sytuację odwrotną, z zimowymi na przodzie (w końcu miały być na szybkie dobicie:) i letnimi na tyle w temparaturach około 15-20 stopni C - wniosek taki, że nie da się bezpiecznie jechać. Trudno normalnie ruszyć - załącza się ESP prawie za każdym razem niezależnie od nawierzchni. W zakrętach przód ucieka na zewnątrz, a hamuje się słabo i z poślizgiem. Zimówki 4 letnie - bieżnika było ze 4-5mm. |
|
Data: 2011-09-21 12:12:01 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ? | |
Użytkownik "Vlad The Ripper" miały być na szybkie dobicie:) i letnimi na tyle w temparaturach około 15-20 stopni C - wniosek taki, że nie da się bezpiecznie jechać. Trudno normalnie ruszyć - załącza się ESP prawie za każdym razem niezależnie od nawierzchni. W zakrętach przód ucieka na zewnątrz, a hamuje się słabo i z poślizgiem. Możesz mi wytłumaczyć, jak bardziej miękka opona, tym samym lepiej wypełniająca mikronierówności nawierzchni (zwiękrzona siła tarcia) może mieć ZNACZĄCO GORSZE właściwości niezależnie od nawierzchni? Masz ZEPSUTE ESP kolego - jedź do mechanika. |
|
Data: 2011-09-21 12:44:04 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Opony letnie z przodu, zimowe z ty³u ? | |
On 2011-09-21 12:12, Przemys³aw Czaja wrote:
A rzeczywisto¶æ na to: niemo¿liwe! :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-09-21 12:55:48 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ? | |
Użytkownik "Przemysław Czaja" (zwiękrzona ) O ja pie..., sorki :) |
|
Data: 2011-09-21 13:40:49 | |
Autor: Vlad The Ripper | |
Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ? | |
Użytkownik "Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> napisał w wiadomości news:j5cdcb$92v$1mx1.internetia.pl... ESP działa normalnie, na przyczepnych oponach się nie załącza bez potrzeby. To nie kwestia ESP, fakt jest taki, że zimówka, a zwłaszcza taka już trochę zużyta ma w cieple odczuwalnie gorszą przyczepność. Moim zdaniem dlatego, że jest za miękka |