Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Opony letnie z przodu, zimowe z tyÅ‚u ?

Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ?

Data: 2011-09-21 09:03:45
Autor: Vlad The Ripper
Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ?

Użytkownik "Rafi" <rafi_grupy_dyskusyjne@onet.pl_nospam> napisał w wiadomości news:j5agtj$vah$1news.onet.pl...
ZÅ‚apaÅ‚em kapcia i opona nie na dajÄ™ siÄ™  do naprawy.  Jako że mamy już jesieÅ„ zastanawiam siÄ™ czy by nie zaÅ‚ożyć na tyÅ‚ już opon zimowych a na przodzie pozostawić jeszcze letnie opony i wymienić je w zależnoÅ›ci od warunków  za 1,5-2 miesiÄ…ce.
Czy sÄ… jakieÅ› przeciw wskazania żeby z przodu byÅ‚y  letnie a z tyÅ‚u już zimowe ?

Zakładam, że FWD - jeździłbym, nie powinno się nic złego dziać. Jesli RWD albo 4WD odradzam ten eksperyment.
Znam sytuację z doświadczenia. Zdarłem parę opon letnich i mam zimówki, które już na zimę się raczej nie nadaja, założyłem je na tył na dobicie, auto bez odczuwalnej różnicy w prowadzeniu w odniesieniu jazdy na czterech oponach letnich. Dotyczy golfa 4 z napędem tylko na przód. W tylnonapędówce ani w prawdziwym 4WD nie zdecydowałbym się na taki eksperyment.
Dodam, że testowałem sytuację odwrotną, z zimowymi na przodzie (w końcu miały być na szybkie dobicie:) i letnimi na tyle w temparaturach około 15-20 stopni C - wniosek taki, że nie da się bezpiecznie jechać. Trudno normalnie ruszyć - załącza się ESP prawie za każdym razem niezależnie od nawierzchni. W zakrętach przód ucieka na zewnątrz, a hamuje się słabo i z poślizgiem.
Zimówki 4 letnie - bieżnika było ze 4-5mm.

Data: 2011-09-21 12:12:01
Autor: Przemysław Czaja
Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ?

Użytkownik "Vlad The Ripper"

miały być na szybkie dobicie:) i letnimi na tyle w temparaturach około 15-20 stopni C - wniosek taki, że nie da się bezpiecznie jechać. Trudno normalnie ruszyć - załącza się ESP prawie za każdym razem niezależnie od nawierzchni. W zakrętach przód ucieka na zewnątrz, a hamuje się słabo i z poślizgiem.
Zimówki 4 letnie - bieżnika było ze 4-5mm.

Możesz mi wytłumaczyć, jak bardziej miękka opona, tym samym lepiej wypełniająca mikronierówności nawierzchni (zwiękrzona siła tarcia) może mieć ZNACZĄCO GORSZE właściwości niezależnie od nawierzchni? Masz ZEPSUTE ESP kolego - jedź do mechanika.

Data: 2011-09-21 12:44:04
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
Opony letnie z przodu, zimowe z ty³u ?
On 2011-09-21 12:12, Przemys³aw Czaja wrote:

U¿ytkownik "Vlad The Ripper"

mia³y byæ na szybkie dobicie:) i letnimi na tyle w temparaturach oko³o
15-20 stopni C - wniosek taki, ¿e nie da siê bezpiecznie jechaæ.
Trudno normalnie ruszyæ - za³±cza siê ESP prawie za ka¿dym razem
niezale¿nie od nawierzchni. W zakrêtach przód ucieka na zewn±trz, a
hamuje siê s³abo i z po¶lizgiem.
Zimówki 4 letnie - bie¿nika by³o ze 4-5mm.

Mo¿esz mi wyt³umaczyæ, jak bardziej miêkka opona, tym samym lepiej
wype³niaj±ca mikronierówno¶ci nawierzchni (zwiêkrzona si³a tarcia) mo¿e
mieæ ZNACZ¡CO GORSZE w³a¶ciwo¶ci niezale¿nie od nawierzchni? Masz
ZEPSUTE ESP kolego - jed¼ do mechanika.

A rzeczywisto¶æ na to: niemo¿liwe! :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-09-21 12:55:48
Autor: Przemysław Czaja
Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ?

Użytkownik "Przemysław Czaja"

(zwiękrzona )

O ja pie..., sorki :)

Data: 2011-09-21 13:40:49
Autor: Vlad The Ripper
Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ?

Użytkownik "Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> napisał w wiadomości news:j5cdcb$92v$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "Vlad The Ripper"

miały być na szybkie dobicie:) i letnimi na tyle w temparaturach około 15-20 stopni C - wniosek taki, że nie da się bezpiecznie jechać. Trudno normalnie ruszyć - załącza się ESP prawie za każdym razem niezależnie od nawierzchni. W zakrętach przód ucieka na zewnątrz, a hamuje się słabo i z poślizgiem.
Zimówki 4 letnie - bieżnika było ze 4-5mm.

Możesz mi wytłumaczyć, jak bardziej miękka opona, tym samym lepiej wypełniająca mikronierówności nawierzchni (zwiękrzona siła tarcia) może mieć ZNACZĄCO GORSZE właściwości niezależnie od nawierzchni? Masz ZEPSUTE ESP kolego - jedź do mechanika.
ESP działa normalnie, na przyczepnych oponach się nie załącza bez potrzeby.
To nie kwestia ESP, fakt jest taki, że zimówka, a zwłaszcza taka już trochę zużyta ma w cieple odczuwalnie gorszą przyczepność. Moim zdaniem dlatego, że jest za miękka

Opony letnie z przodu, zimowe z tyłu ?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona