Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Opony mają być oznaczane nowymi etykietami

Opony mają być oznaczane nowymi etykietami

Data: 2019-12-06 12:00:52
Autor: T.
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami


Odświeżony wygląd etykiety UE na opony szczególnie przypadnie do gustu użytkownikom opon zimowych. Na nowej naklejce znajdą się informacje dotyczące przyczepności na ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni. Do tej pory na etykiecie brakowało oznaczeń dotyczących parametrów opony podczas jazdy w wymagających zimowych warunkach. Nowa naklejka ma pomagać klientom w wyborze bardziej ekonomicznych, bezpiecznych i cichych opon i będzie obowiązywać od maja 2021 r.

Do tej pory kierowcy nie mieli możliwości łatwego odróżnienia opon zimowych od tych przeznaczonych na inne warunki drogowe. Unia Europejska ustaliła właśnie nowy wzór etykiet, na którym znajdą się zaktualizowane informacje dotyczące zużycia energii i parametrów opony. Dzięki nim kierowca łatwiej porówna ze sobą różne modele opon i sprawniej dokona zakupu online.

Dalej (+ wzory etykiet):


https://glowny-mechanik.pl/2019/12/06/39381/

Choć raz UEeeee wymyśliła coś pożytecznego. Jeszcze by te tygodnie produkcji zamienił na normalną datę.

T.

Data: 2019-12-06 18:30:32
Autor: kk
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
On 2019-12-06 12:00, T. wrote:


Odświeżony wygląd etykiety UE na opony szczególnie przypadnie do gustu użytkownikom opon zimowych. Na nowej naklejce znajdą się informacje dotyczące przyczepności na ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni. Do tej pory na etykiecie brakowało oznaczeń dotyczących parametrów opony podczas jazdy w wymagających zimowych warunkach. Nowa naklejka ma pomagać klientom w wyborze bardziej ekonomicznych, bezpiecznych i cichych opon i będzie obowiązywać od maja 2021 r.

Do tej pory kierowcy nie mieli możliwości łatwego odróżnienia opon zimowych od tych przeznaczonych na inne warunki drogowe. Unia Europejska ustaliła właśnie nowy wzór etykiet, na którym znajdą się zaktualizowane informacje dotyczące zużycia energii i parametrów opony. Dzięki nim kierowca łatwiej porówna ze sobą różne modele opon i sprawniej dokona zakupu online.

Dalej (+ wzory etykiet):


https://glowny-mechanik.pl/2019/12/06/39381/

Choć raz UEeeee wymyśliła coś pożytecznego. Jeszcze by te tygodnie produkcji zamienił na normalną datę.


Nie wiem, ale ...

1. wprowadzono już oznaczenia i opony, które dzisiaj sprzedawane są z tymi oznaczeniami są droższe niż te same opony bez oznaczeń
2. przy zakupie opon kieruję się głównie marką, co znajduje odbicie w dobrych parametrach na oznaczeniu

Data: 2019-12-08 18:45:12
Autor: J.F.
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
Dnia Fri, 6 Dec 2019 18:30:32 +0100, kk napisał(a):
On 2019-12-06 12:00, T. wrote:
Odświeżony wygląd etykiety UE na opony szczególnie przypadnie do gustu użytkownikom opon zimowych. Na nowej naklejce znajdą się informacje dotyczące przyczepności na ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni.
[...]
https://glowny-mechanik.pl/2019/12/06/39381/

Choć raz UEeeee wymyśliła coś pożytecznego. Jeszcze by te tygodnie produkcji zamienił na normalną datę.

Nie wiem, ale ...

1. wprowadzono już oznaczenia i opony, które dzisiaj sprzedawane są z tymi oznaczeniami są droższe niż te same opony bez oznaczeń

Etykieta "energetyczna" obowiazuje juz od kilku lat, i nie sprzedaje
sie opon bez etykiety. Obowiazkowa.

2. przy zakupie opon kieruję się głównie marką, co znajduje odbicie w dobrych parametrach na oznaczeniu

Jednak co innego wiara w marke, a co innego wynik pomiaru.

Aczkolwiek ... mam pewne watpliwosci co do tych wynikow.

J.

Data: 2019-12-08 21:45:00
Autor: kk
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
On 2019-12-08 18:45, J.F. wrote:
Dnia Fri, 6 Dec 2019 18:30:32 +0100, kk napisał(a):
On 2019-12-06 12:00, T. wrote:
Odświeżony wygląd etykiety UE na opony szczególnie przypadnie do gustu
użytkownikom opon zimowych. Na nowej naklejce znajdą się informacje
dotyczące przyczepności na ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni.
[...]
https://glowny-mechanik.pl/2019/12/06/39381/

Choć raz UEeeee wymyśliła coś pożytecznego. Jeszcze by te tygodnie
produkcji zamienił na normalną datę.

Nie wiem, ale ...

1. wprowadzono już oznaczenia i opony, które dzisiaj sprzedawane są z
tymi oznaczeniami są droższe niż te same opony bez oznaczeń

Etykieta "energetyczna" obowiazuje juz od kilku lat, i nie sprzedaje
sie opon bez etykiety. Obowiazkowa.

To może dwie są stara i nowa i nowa to droższe opony. 170/260zł, taką ofertę otrzymałem ostatnio.


2. przy zakupie opon kieruję się głównie marką, co znajduje odbicie w
dobrych parametrach na oznaczeniu

Jednak co innego wiara w marke, a co innego wynik pomiaru.

Aczkolwiek ... mam pewne watpliwosci co do tych wynikow.

W jeździe przede wszystkim jest potwierdzenie.

Data: 2019-12-08 22:09:40
Autor: J.F.
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
Dnia Sun, 8 Dec 2019 21:45:00 +0100, kk napisał(a):
On 2019-12-08 18:45, J.F. wrote:
Dnia Fri, 6 Dec 2019 18:30:32 +0100, kk napisał(a):
1. wprowadzono już oznaczenia i opony, które dzisiaj sprzedawane są z
tymi oznaczeniami są droższe niż te same opony bez oznaczeń

Etykieta "energetyczna" obowiazuje juz od kilku lat, i nie sprzedaje
sie opon bez etykiety. Obowiazkowa.

To może dwie są stara i nowa i nowa to droższe opony. 170/260zł, taką ofertę otrzymałem ostatnio.

Ale ta nowa etykieta to dopiero w 2021 ma wejsc.

Wiec moze dostales znizke na stare opony/lezaki magazynowe/stary
model.

2. przy zakupie opon kieruję się głównie marką, co znajduje odbicie w
dobrych parametrach na oznaczeniu

Jednak co innego wiara w marke, a co innego wynik pomiaru.
Aczkolwiek ... mam pewne watpliwosci co do tych wynikow.

W jeździe przede wszystkim jest potwierdzenie.

Tak prawde mowiac, to normalnie nie czuje roznic miedzy oponami.
Na suchym kazda dobra, na mokrym kazda gorsza niz na suchym.

Dopiero w ciezkich zimowych warunkach widac roznice ... ale czy letnia
opona musi byc dobra na sniegu ?

No, czasem psiocze na szkopow - deszcz leje rzesisty, a oni zap* 140.
I nie wiem - maja lepsze opony, czy nie maja doswadczenia :-)

Ale wypadkow przy tym nieduzo, to moze wiedza co robia ... ale ja tez
jade i nie wypadam ... tylko tak jakos wydaje mi sie za szybko ...

J.

Data: 2019-12-09 04:09:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami

"J.F." 6a5rqzbc8j53$.1fihh7fb80f61.dlg@40tude.net

Tak prawde mowiac, to normalnie nie czuje roznic miedzy oponami.
Na suchym kazda dobra, na mokrym kazda gorsza niz na suchym.

Łomatko, cUrko, teściowo i synowo -- w jednej osobie... ;)
Ja czułem pomiędzy P6000 i P5000...

   https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p6000-powergy-235-50-r17-96-y-zr/278863706?origin=shopping&gclid=CjwKCAiA27LvBRB0EiwAPc8XWUgQuqkCV-9-mfGEKRs_QOLOdi8k62xEArISojRUR82G2GlIFSf7tBoCrIgQAvD_BwE

   http://www.ityre.com/en/tyres/catalog/pirelli/model/5282/opinions/

Drago (P5000) są (były --   miałem je bardzo dawno!)
kierunkowe i dobrze radzą sobie w wodzie...

Dopiero w ciezkich zimowych warunkach widac roznice ...
ale czy letnia opona musi byc dobra na sniegu ?

Dobre zimówki (o ile są nowe) na śniegu
zachowują się niewiarygodnie dobrze!

Letnie na śniegu? Na P5000 Drago nie dało się w ogóle jechać po śniegu...
Zwłaszcza na wstecznym... ;) Samochód zamiast do tyłu -- jechał w bok...

No, czasem psiocze na szkopow - deszcz leje rzesisty, a oni zap* 140.
I nie wiem - maja lepsze opony, czy nie maja doswadczenia :-)

Mogą mieć wszystko lepsze -- opony, zawieszenie, doświadczenie...
140 km/h podczas ulewy? -- cóż to za wyczyn na dobrej (czyli
równej, asfaltowej, nie zaś gruntowej ;) itp.) drodze?

Ale wypadkow przy tym nieduzo, to moze wiedza co robia ... ale ja
tez jade i nie wypadam ... tylko tak jakos wydaje mi sie za szybko ...

 - zawieszenie (techniczny stan aktualny
   i budowa, w tym iloosiowy napęd)
 - masa i długość samochodu
 - doświadczenie i stan psychiczny kierowcy
 - opony (,,wiek'' i model)
 - droga
 - zapewne też rozkład masy

Dla mnie dosiadka ludzi czy bagażu wiele zmienia...
Przez jakiś czas jadę trochę jakby czymś zupełnie innym...

Wyprzedzają mnie wtedy, czasami ochlapują -- jeszcze
pogarszając sprawę, gdy po prostu muszę przywyknąć do
innego prowadzenia się samochodu...

-=-

Moja rada -- niech każdy jedzie swoją szybkością bezpieczną...

-=-

Dla mnie ma znaczenie nawet ,,wiek'' opon...
Niby te same, ale po paru latach są ZUPEŁNIE inne...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o)  `-:`-'.'.   `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,  `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.'  Felix Lee
-bf-      `-    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/

Data: 2019-12-09 09:38:41
Autor: J.F.
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
Dnia Mon, 9 Dec 2019 04:09:53 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):
"J.F." 6a5rqzbc8j53$.1fihh7fb80f61.dlg@40tude.net

Tak prawde mowiac, to normalnie nie czuje roznic miedzy oponami.
Na suchym kazda dobra, na mokrym kazda gorsza niz na suchym.

Łomatko, cUrko, teściowo i synowo -- w jednej osobie... ;)
Ja czułem pomiędzy P6000 i P5000...

Jezdzac statecznie ? :-)

   https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p6000-powergy-235-50-r17-96-y-zr/278863706?origin=shopping&gclid=CjwKCAiA27LvBRB0EiwAPc8XWUgQuqkCV-9-mfGEKRs_QOLOdi8k62xEArISojRUR82G2GlIFSf7tBoCrIgQAvD_BwE
   http://www.ityre.com/en/tyres/catalog/pirelli/model/5282/opinions/

Drago (P5000) są (były --   miałem je bardzo dawno!)
kierunkowe i dobrze radzą sobie w wodzie...

Jedna opinia ?

Would buy again? Probably no I had these P5000 Dragos on my Corolla 05 and they performed
reasonably well, though I expected slightly more from Pirelli.

Anyhow, their noise is a LOT and its really annoying, which is the
prime reason I would not recommend this tyre to anyone else.. Czyli ... zwykla opona i w dodatku glosna :-)

Dopiero w ciezkich zimowych warunkach widac roznice ...
ale czy letnia opona musi byc dobra na sniegu ?

Dobre zimówki (o ile są nowe) na śniegu
zachowują się niewiarygodnie dobrze!

Tylko ktore to sa dobre ? :-)
Ale owszem, daja rade.

Letnie na śniegu? Na P5000 Drago nie dało się w ogóle jechać po śniegu...
Zwłaszcza na wstecznym... ;) Samochód zamiast do tyłu -- jechał w bok...

Tyle ze ja snieg sypnie, to w gorach daje sie porownac opony.

A latem ? Z tego zakretu na dobrych oponach wylatuje przy 150, a na
kiepskich przy 130 ? :-)

P.S. Pare razy zima nie moglem ruszyc z plaskiego parkingu.
Na sniegu dobre, ale jak zlodowacieje ?

No, czasem psiocze na szkopow - deszcz leje rzesisty, a oni zap* 140.
I nie wiem - maja lepsze opony, czy nie maja doswadczenia :-)

Mogą mieć wszystko lepsze -- opony, zawieszenie, doświadczenie...
140 km/h podczas ulewy? -- cóż to za wyczyn na dobrej (czyli
równej, asfaltowej, nie zaś gruntowej ;) itp.) drodze?

rowna, asfaltowa/betonowa, ale jednak czasem sa zakrety ... lagodne.
Na sucho daje sie je 250 przejechac ... no moze nie zawsze :-)

Dla mnie dosiadka ludzi czy bagażu wiele zmienia...
Przez jakiś czas jadę trochę jakby czymś zupełnie innym...

Czasem wrzucam 200kg do bagaznika. Bez wiekszej roznicy..

J.

Data: 2019-12-10 01:38:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami

"J.F." a9qb5ynylzz3$.1a7kxtzkkzf0e.dlg@40tude.net

Jezdzac statecznie ? :-)

Oczywiście! [;)]


Drago (P5000) są (były --   miałem je bardzo dawno!)
kierunkowe i dobrze radzą sobie w wodzie...

Jedna opinia ?

Moja jedna? To stare opony. Ćwierć wieku temu były drogie,
ale BYŁY BARDZO DOBRE!!! [Michelin były chyba droższe]

Pirelli P6000 Mercedes dawał ponoć na pierwsze/fabryczne ogumienie.
Nie mógł dawać P5000 -- bo to na zimę było krokiem niebezpiecznym.. ;)

Dla mnie P6000 były ,,dla grzecznych dzieci'' w porównaniu z P5000. ;)
Takie dobre na wszystko -- zimą i latem... Tak dobre, że aż słabe...
Drago były po prostu na lato (upalne czy niekoniecznie) mokre i suche...
Ale nie na śnieg! -- zwłaszcza na śnieg do tyłu... (na wstecznym czy
źle założone) Głośne? -- fajnie!!! ;)


Jedna P5000 Drago 205/50/R15 kosztowała na przełomie wieków ~1 kpln,
co chyba starczało na paliwo do przejechania 10 kkm... Opona też na
tyle kkm starczała, więc podwajała koszty paliwa...

To znaczy -- 4 opony Drago zdzierały się w RWD (niemal do
drucianki? ;) -- do momentu, gdy na bokach bieżnik miał
głębokość zdecydowanie ujemną, ;) ale nie aż do drucianki)
po przejechaniu ~40 kkm...


Tak było w RWD -- FWD zapewne daje asymetrię, przez
którą przód być może zdziera się po 20 kkm do ww. stanu...
Na razie Volvo zjeździło (poniżej zera) jedną letnią parkę.



Może moje obliczenia nie są dokładne -- cena paliwa skakała i być może
te 10 groszy za kilometr było ceną krótkotrwałą, może po odliczeniach
podatkowych (dziś już nie pamiętam -- chyba wtedy nie odliczałem kosztu
paliwa) a może było jeszcze jakoś lekko inaczej... Tych Drago też nieco ;)
kupiłem -- nie jeden komplet czy jedną parkę... Kupowałem opony parami,
nie czwórkami... Zjeżdżałem do końca bez przekładania z koła na koło...
Nawet felgi względem tarcz hamulcowych zakładałem niemal zawsze tak samo...

Co do zasady nie przekładałem opon czy kół -- raz przełożyłem letnie
Michelin tak, że tęgie głowy szukały lekarstwa na ,,jazdę bokiem''...
Wreszcie w białostockim serwisie Mercedesa poradzono mi wywalenie
opon... Inni spece (w tym słynny Breczko) nie mogli zgadnąć,
o co poszło...

Po latach omyłkowo zmieniono mi miejscami opony w Volvo -- samochód
wyrywał się jak złośliwy... W serwisie Volvo usłyszałem, że nie będzie
zawsze jeździł tak samo dobrze, jak w chwil kilka po kupnie... Zdębiałem,
gdy zobaczyłem oznaczenia na oponach -- myślałem, że ktoś po prostu źle
oznaczył opony... Gdy pojąłem, co się stało -- pognałem do warsztatu,
w którym mi te opony założono... Po przekładce Volvo ,,opamiętało się''...
(i do tej pory jeździ spokojnie)

W tamtych dniach odwiedziłem gród Czarnieckiego -- aby zapoznać
się z dylematem narowistości Volva... (aby wyjechać ,,za miasto'')

   53°12'27.7"N 22°46'20.9"E
   53.207683, 22.772483




Czyli ... zwykla opona i w dodatku glosna :-)

Teraz może jest już zwykła -- jest bardzo stara.
Ale przed laty było inaczej. Głośna? -- kogo to obchodzi?!
Każdy wypadek jest głośniejszy od tych opon! Jeśli ktoś
nie lubi odgłosu opon -- może zamknąć okna. ;)

Pamiętam je jako doskonałe -- w zestawieniu z innymi oponami!
Zwłaszcza na wodę były doskonałe... Ogólnie dawały poczucie
bezpieczeństwa... Ale guzy łapały -- być może inne opony po
takich łomotach by rozpadały się... ;)


Były smaczne ;) -- jedną czy dwie zjadły mi szczury czy myszy...
Akurat jadły zdarte -- dobrych nie ruszyły. :)


Dobre zimówki (o ile są nowe) na śniegu
zachowują się niewiarygodnie dobrze!

Tylko ktore to sa dobre ? :-)

Premium? ;)
Continental, Dunlop, GoodYear, Pirelli, Michelin?
(w kolejności alfabetycznej, bo inaczej nie można)

Ale owszem, daja rade.

Dają czadu!!! ;) Po twardym lodzie; po błocie śniegowym; po
puszystym śniegu; po czystym, ale zmarzniętym asfalcie...

Ale kierunkowe niekoniecznie były dobre na
wstecznym -- dopiero teraz ;) są poprawnie kierunkowe... ;)



Letnie na śniegu? Na P5000 Drago nie dało się w ogóle jechać po śniegu...
Zwłaszcza na wstecznym... ;) Samochód zamiast do tyłu -- jechał w bok...

Tyle ze ja snieg sypnie, to w gorach daje sie porownac opony.

W górach łatwiej, ale w dolinach też bywa pod górkę. ;)
Choćby z przydrożnego rowu... czy z/do garażu...


A latem ? Z tego zakretu na dobrych oponach wylatuje
przy 150, a na kiepskich przy 130 ? :-)

Drago były dobre na wodę! Może 150/130 a może (w jakiejś
szczególnie nieszczęśliwej sytuacji wodnej) 150/50...

Już pisałem -- tuz po kupnie Drago zagapiłem się podczas
deszczu i oczami widziałem pocałunek na rondzie... Drago
spokojnie wyhamowały daleko od stłuczki...

   53°08'28.7"N 23°09'26.7"E
   53.141291, 23.157419

Później przyzwyczaiłem się. :) Bawiłem się jeżdżąc na tych
oponach... Ludzie (których woziłem) nie byli przyzwyczajeni
do takich wyczynów... Ci, którzy mieli jakieś rozeznanie
w jeżdżeniu -- po prostu bali się, co było czuć wyraźnie...
Pamiętam panienkę kolegi, która siedziała jak na gwoździach
podczas deszczu... Pod koniec jazdy (~135 km -- do Kukli)
IMO nabrała szacunku do tych opon... Drogę powrotną miała
lepszą ;) -- podczas straszliwie gęstej mgły...

Nie przepadam za mgłami -- ale ulewy na Drago po prostu lubiłem!


Zimówkami też zabawiałem ludzi -- zwłaszcza panienki...
Lekkie hamowanie (miałem automatyczną SB; teraz też mam)
i przyspieszanie naraz... Przód dobrze trzymał, tył był
nakręcany silnikiem, więc buksował... Można tak było
lekko zakopać się w śniegu czy w błocie... Po czym (gdy
już pasażerom/pasażerkom wysiadały nerwy) majestatycznie
(nierzadko z rechotem na ustach) wYjechać -- dosłownie
wyjechać, bo czuło się, jak samochód lekko unosi się
w górę i opuszcza dołek błota czy ugniecionego śniegu...



P.S. Pare razy zima nie moglem ruszyc z plaskiego
parkingu. Na sniegu dobre, ale jak zlodowacieje ?

Nowe zimowe pamiętam jako bardzo przyczepne niemal do każdego
podłoża zimą... Sypki, suchy śnieg; lepiące się do wszystkiego
błoto; chropowaty lód -- niemal przeźroczysty; śnieg ubity
w gładki, biały lód... Preferowałem Pirelli, ale miewałem też
Michelin -- raz chyba jakieś super... Nie pamiętam, co kupiłem
na zimę do Volvo -- ale były SUPER! (Dunlop czy GooYear?)

Gdy inni zsuwali ;) się bezradnie na niemal zerowej szybkości
czy ruszali bokiem -- ja (może nie z kopyta, ale) ruszałem
pewnie i na RWD, i na FWD, szybko zostawiając resztę za sobą...
Ciekawe, co by było, gdybym miał AWD i bardzo dobre, nowe opony
na bardzo śliskiej drodze...

Takie pamiętam zimówki nowe -- po latach szanse zrównywały się. ;)
(o ile na czas nie wymieniłem opon na nowe -- w XX wieku raczej ;)
długo nie jeździłem na tych samych... ale niemal na łysych -- nieraz...)


Bywało, że samochody dosłownie tańczyły na jezdni, gdy ja jechałem stabilnie!


Ale pamiętam letnie Dębice zimą na drodze z Warszawy do
Białegostoku -- tańczyłem i poza modlitwą nie widziałem
ratunku, sunąc się pod TIRa pędzącego w moim kierunku...
(poza tym TIRem było wiele moich innych groźnych potańcówek)


Właśnie po tamtej jeździe (gdy już dotarło do mnie, że
dotarłem ;) żywy do domu) zdecydowałem się na zimówki...
I na moje własne rozmiary oraz indeksy, nie zaś ,,typowe''...
Nie zastanawiałem się wtedy nad tym, co jest legalne, co jest
zgodne z homologacją...




Zanim kupiłem te Dębice, zasięgnąłem języka u rajdowca,
ale go nie posłuchałem, co wywołało u niego odrazę...

Inni byli bezpośredniejsi:

 - 175 mm? może na zużytych kondomach będzie lepiej?
 - wysoki profil? -- ponoć dobry do furmanki...
 - niski indeks szybkości? chcesz rozwalić się z byle powodu?
   (ominiesz każdą dziurę, każdy krawężnik?...)
 - niski indeks nośności?... podobnie jak z indeksem szybkości...
   (rajdowiec ,,załamywał ręce'' -- te indeksy mówią o wytrzymałości opony!)

Najadłem się: smutku, strachu, wstydu... Kolejne opony były inne,
ale nadal letnie były złe, bo trochę za duże... Później zmniejszyłem
profil letnich... Zimą jeździłem na węższych (185) a latem na szerszych
(205) dbając o to, by były tanie, czyli popularne... Wymieniłem pogięte
felgi zimowe/stalowe na nowe (tej samej wielkości) i kupiłem letnie/lekkie
nieco szersze z nieco mniejszym ET, co dawało się odczuć podczas jazdy...

Ale (choć niby dbałem) często zjeżdżałem opony tak, że na bokach
nie tyle nie miałem bieżnika, co miałem zdarte opony pod bieżnik!


Komplet opon (jak już pisałem) starczał mi na ~40 kkm...
Wyjątkiem były ww. letnie Dębice -- jedna parka nieco
więcej niż druga, ale chyba dociągnąłem niemal do 100 kkm,
może do ponad 80 kkm.

Bardzo zgrubne wyniki -- nie zapisywałem km czy dat...

Kilka ;) opon złapało guzy... Jedną (Michelin -- wkrótce po
kupnie) zupełnie zmarnowałem, jadąc bez powietrza bardzo powoli
ze 2 km/h... (dokupiłem jedną taką samą -- nie dwie naraz) Kapcie
z tyłu miałem nieraz -- na małej (do 60 km/h) szybkości jedynie
słychać, że ,,jakby coś klapie'' ;) i trochę źle prowadzi się...

Mając z pół bara przejechałem może i ze 120 km na Pirelli...
Oponę później po prostu napompowałem a felgę (zgiętą od
wewnątrz -- tamtędy zeszło powietrze) wyklepano... Tamtego
dnia parę ;) razy jechałem do Bielska... (trudno zgadnąć,
kiedy uszkodziłem felgę -- jak długo jechałem niemal bez
powietrza)

Z gwoźdźmi/wkrętami/itp. ;) jeździłem długo często; jedną z opon
(letnią Michelin) wielokrotnie po prostu dopompowałem, zanim
wpadłem ;) na pomysł załatania u wulkanizatora -- to było na
początku mego jeżdżenia. Ale raz (ze 2 lata temu) powietrze
zeszło bardzo szybko do ,,zera''... To była przednia opona
wielosezonowa -- Dębica Navigator... Złapała gwoździa w kilka
miesięcy po kupnie...



rowna, asfaltowa/betonowa,

Równa i betonowa? Betonowe płyty ze szczelinami dylatacyjnymi? ;)

ale jednak czasem sa zakrety ... lagodne.

IMO na zakrętach/łukach opony drą się na bokach...

Na sucho daje sie je 250 przejechac ... no moze nie zawsze :-)

Przejechać czy kontrolować? ;)

Dla mnie dosiadka ludzi czy bagażu wiele zmienia...
Przez jakiś czas jadę trochę jakby czymś zupełnie innym...

Czasem wrzucam 200kg do bagaznika. Bez wiekszej roznicy..

Dla mnie nawet jedna osoba czyni dostrzegalną różnicę...
Ja muszę po takiej dokładce przyzwyczaić się -- skalibrować... ;)


U mnie przy ostrej jeździe taka dodatkowa osoba może
doprowadzić do tego, do czego doprowadził niedawno
senator PiS... ;)

Po prostej -- prawie OK, ale na łukach czy zakrętach samochód
jedzie zupełnie inaczej!!! Samo rozpędzanie się czy hamowanie
też jest inne, ale nie bywa niebezpieczne. Może trochę ;)
irytujące -- gdyż niezgodne z oczekiwaniami. Zwykle mam
duże zapasy bezpieczeństwa, więc do sytuacji niebezpiecznych
raczej nie prowadzi, ale irytuje...

Natomiast na zakrętach to bywa niebezpieczne!


Fruwający w bagażniku bagaż też irytuje!
(i rozprasza uwagę!)
[fruwający na tylnej kanapie pasażerowie także budzą
niepokój -- szyby w oknach niby są wytrzymałe, ale
kto wie, ile uderzeń wytrzymają... głowy są mocne...]

-=-

Napisałem wyżej, że stalowe felgi wymieniłem na nowe...
Ale dlaczego? Bo były poobijane... Ale dlaczego były?...
Ano właśnie dlatego, że nieraz dodatkowi pasażerowie
zmienili znacząco ;) tor jazdy tak, że waliłem w krawężniki...

Jeden raz będę długo pamiętał...
I miejsce, i ludzi, których wtedy wiozłem, i cel, w jakim jechali...
(rąbnąłem mocno w krawężnik parką prawych kół na zakręcie)


Innym razem nie wyhamowałem na śliskiej drodze Białystok-Ełk...
(akurat jedna z tamtych ;) osób jechała ze mną i tym razem)


Z czasem coraz łatwiej znosiłem dokładki. ;)
(bo po prostu przez jakiś czas przyzwyczajałem się do nowej sytuacji)

-=-

Od lat jeżdżę majestatycznie -- bez uchylania kapelusza... ;)
[ostatni raz jakby motorówką po wodzie jechałem po leśnej
drodze (szerokiej, ale nierównej gruntówce pokrytej grubą
warstwą ubitego śniegu) na przełomie stycznia i lutego
2011 roku, nie mając pojęcia o tym, że kręgosłup już nie
zrośnie -- ćwicząc (chyba prawą) rękę tylko co uwolnioną
z gipsu i rozkoszując się pięknem okolic Supraśla...
chyba mam fotki https://goo.gl/maps/q2ER5AGwqxiqkVch9
z tamtych dni i z tamtych 53°12'47.3"N 23°26'03.1"E
53.213136, 23.434188 okolic... chyba z tamtych dni...]

-=-

Dzisiaj opony są o niebo lepsze niż 25 lat temu!
Są lepsze i tańsze! Paliwo jest drogie! OC itp.
też IMO drożeje...

IMO dziś można jeździć na wielosezonowych.

-=-

Ktoś dziś jeszcze kupuje w Polsce używane opony
do normalnej jazdy? Kiedyś kupowano nagminnie...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o)  `-:`-'.'.   `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,  `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.'  Felix Lee
-bf-      `-    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/

Data: 2019-12-11 01:15:15
Autor: J.F.
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5deee90b$0$558$65785112@news.neostrada.pl...
"J.F." a9qb5ynylzz3$.1a7kxtzkkzf0e.dlg@40tude.net
Jezdzac statecznie ? :-)
Oczywiście! [;)]

Drago (P5000) są (były --   miałem je bardzo dawno!)
kierunkowe i dobrze radzą sobie w wodzie...

Jedna opinia ?
Moja jedna?

Jedna opinia w twoim linku.

To stare opony. Ćwierć wieku temu były drogie,
ale BYŁY BARDZO DOBRE!!! [Michelin były chyba droższe]

No chyba, ze stare.

Jedna P5000 Drago 205/50/R15 kosztowała na przełomie wieków ~1 kpln,
co chyba starczało na paliwo do przejechania 10 kkm... Opona też na
tyle kkm starczała, więc podwajała koszty paliwa...

To znaczy -- 4 opony Drago zdzierały się w RWD (niemal do
drucianki? ;) -- do momentu, gdy na bokach bieżnik miał
głębokość zdecydowanie ujemną, ;) ale nie aż do drucianki)
po przejechaniu ~40 kkm...

I podzieliles przebieg przez 4 ?

Letnie na śniegu? Na P5000 Drago nie dało się w ogóle jechać po śniegu...
Zwłaszcza na wstecznym... ;) Samochód zamiast do tyłu -- jechał w bok...

Tyle ze ja snieg sypnie, to w gorach daje sie porownac opony.

W górach łatwiej, ale w dolinach też bywa pod górkę. ;)
Choćby z przydrożnego rowu... czy z/do garażu...

No - "ale urwal" bylo ze Szczecina :-)

Później przyzwyczaiłem się. :) Bawiłem się jeżdżąc na tych
oponach... Ludzie (których woziłem) nie byli przyzwyczajeni
do takich wyczynów... Ci, którzy mieli jakieś rozeznanie
w jeżdżeniu -- po prostu bali się, co było czuć wyraźnie...
Pamiętam panienkę kolegi, która siedziała jak na gwoździach

Ale czy miala rozeznanie w jezdzeniu ?

podczas deszczu... Pod koniec jazdy (~135 km -- do Kukli)
IMO nabrała szacunku do tych opon... Drogę powrotną miała
lepszą ;) -- podczas straszliwie gęstej mgły...

Ale jakbys napisal 135km/h ...

P.S. Pare razy zima nie moglem ruszyc z plaskiego
parkingu. Na sniegu dobre, ale jak zlodowacieje ?

Nowe zimowe pamiętam jako bardzo przyczepne niemal do każdego
podłoża zimą...

A to chyba nawet dosc nowe zimowki byly ...

Ale pamiętam letnie Dębice zimą na drodze z Warszawy do
Białegostoku -- tańczyłem i poza modlitwą nie widziałem
ratunku, sunąc się pod TIRa pędzącego w moim kierunku...
(poza tym TIRem było wiele moich innych groźnych potańcówek)

A za komuny wyboru wielkiego nie bylo, i Debice sluzyly latem i zimą :-)

rowna, asfaltowa/betonowa,
Równa i betonowa? Betonowe płyty ze szczelinami dylatacyjnymi? ;)

Jak nierowna, to remontuja :-)

Dzisiaj opony są o niebo lepsze niż 25 lat temu!
Są lepsze i tańsze! Paliwo jest drogie! OC itp.
też IMO drożeje...
IMO dziś można jeździć na wielosezonowych.

Byla komuna, a ludzie jakos do Zielenca dojezdzali.
Komuna sie skonczyla, droge troche ulepszyli, odsniezali czesciej, opony mozna bylo kupic sezonowe ... a pod Zielencem zagoscil znak "nakaz jazdy w łancuchach".

Nawiasem mowiac - to kolejny bubel prawny ten znak.

Mnie nawrocily kormoran Impulser - nowe opony, a zimą juz nie byly takie dobre jak stare.
No coz - letnie niby, wtedy jeszcze nie wiedzialem, ze naprawde letnie.

Ktoś dziś jeszcze kupuje w Polsce używane opony
do normalnej jazdy? Kiedyś kupowano nagminnie...

Kiedys sam kupowalem. Na zasadzie - skoro nie wiem co dobre, to po co przeplacac :-)

Ale sierra jakos szybko dobijala te uzywki i przestalem.

A gumiarze przestali uzywki oferowac ? A moze Niemcy przestali je wyprzedawac po sezonie ? :-)

J

Data: 2019-12-12 02:38:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami

"J.F." 5df035c6$0$17341$65785112@news.neostrada.pl

I podzieliles przebieg przez 4 ?

Tak -- bo samochód nie jest jednośladem. ;)
4 opony wówczas kosztowały ~4 kpln -- i za
tyle plnów mogłem kupić paliwo na 40 kkm.
(ale może paliwo odliczałem podatkowo -- nie
pamiętam; warto by było staranniej obliczyć)

Dziś można kupić większą (i większej średnicy, i większej
szerokości, i z wyższymi indeksami...) wieosezonówkę za
jeden zbiornik paliwa. Wymiana opon zdrożała w zestawieniu
z samymi oponami. Kilkanaście lat temu OC kosztowało niespełna
1 pln dziennie, teraz znacznie drożej...





Pamiętam panienkę kolegi, która siedziała jak na gwoździach

Ale czy miala rozeznanie w jezdzeniu ?

Mówiła, że ma. ;)




A to chyba nawet dosc nowe zimowki byly ...

Więc chyba nie były premium. ;)







A za komuny wyboru wielkiego nie bylo, i Debice sluzyly latem i zimą

Kiedyś w ogóle było makabrycznie źle!





rowna, asfaltowa/betonowa,
Równa i betonowa? Betonowe płyty ze szczelinami dylatacyjnymi? ;)

Jak nierowna, to remontuja :-)

W betonowej nawierzchni IMO takie szczeliny musza być.





Byla komuna, a ludzie jakos do Zielenca dojezdzali.

Mniej ludzi jeździło i wolniej jeździli...

Komuna sie skonczyla, droge troche ulepszyli, odsniezali
czesciej, opony mozna bylo kupic sezonowe ... a pod
Zielencem zagoscil znak "nakaz jazdy w łancuchach".






Nawiasem mowiac - to kolejny bubel prawny ten znak.

Dlaczego?







Ale sierra jakos szybko dobijala te uzywki i przestalem.

Bo te używki były dojechane do innego samochodu, więc
musiały szybko zużywać się u Ciebie -- dlatego IMO
nie warto przekładać z tyłu na przód itp... ;)

A moze Niemcy przestali je wyprzedawac po sezonie ? :-)

Nie wiem.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o)  `-:`-'.'.   `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,  `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.'  Felix Lee
-bf-      `-    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/

Data: 2019-12-09 22:40:27
Autor: kk
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
On 2019-12-08 22:09, J.F. wrote:
Dnia Sun, 8 Dec 2019 21:45:00 +0100, kk napisał(a):
On 2019-12-08 18:45, J.F. wrote:
Dnia Fri, 6 Dec 2019 18:30:32 +0100, kk napisał(a):
1. wprowadzono już oznaczenia i opony, które dzisiaj sprzedawane są z
tymi oznaczeniami są droższe niż te same opony bez oznaczeń

Etykieta "energetyczna" obowiazuje juz od kilku lat, i nie sprzedaje
sie opon bez etykiety. Obowiazkowa.

To może dwie są stara i nowa i nowa to droższe opony. 170/260zł, taką
ofertę otrzymałem ostatnio.

Ale ta nowa etykieta to dopiero w 2021 ma wejsc.

Wiec moze dostales znizke na stare opony/lezaki magazynowe/stary
model.

W każdym razie z nową etykietą są droższe.


2. przy zakupie opon kieruję się głównie marką, co znajduje odbicie w
dobrych parametrach na oznaczeniu

Jednak co innego wiara w marke, a co innego wynik pomiaru.
Aczkolwiek ... mam pewne watpliwosci co do tych wynikow.

W jeździe przede wszystkim jest potwierdzenie.

Tak prawde mowiac, to normalnie nie czuje roznic miedzy oponami.
Na suchym kazda dobra, na mokrym kazda gorsza niz na suchym.

Kup sobie jakieś premium i nie chrzań

Data: 2019-12-11 01:25:09
Autor: J.F.
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qsmf0j$fmd$2@news.icm.edu.pl...
On 2019-12-08 22:09, J.F. wrote:
Dnia Sun, 8 Dec 2019 21:45:00 +0100, kk napisał(a):

1. wprowadzono już oznaczenia i opony, które dzisiaj sprzedawane są z
tymi oznaczeniami są droższe niż te same opony bez oznaczeń

Etykieta "energetyczna" obowiazuje juz od kilku lat, i nie sprzedaje
sie opon bez etykiety. Obowiazkowa.

To może dwie są stara i nowa i nowa to droższe opony. 170/260zł, taką
ofertę otrzymałem ostatnio.

Ale ta nowa etykieta to dopiero w 2021 ma wejsc.

Wiec moze dostales znizke na stare opony/lezaki magazynowe/stary
model.

W każdym razie z nową etykietą są droższe.

Juz sa dostepne z nowa etykietą ? Bo jesli dopiero wprowadzili ... cos szybko.

2. przy zakupie opon kieruję się głównie marką, co znajduje odbicie w
dobrych parametrach na oznaczeniu

Jednak co innego wiara w marke, a co innego wynik pomiaru.
Aczkolwiek ... mam pewne watpliwosci co do tych wynikow.

W jeździe przede wszystkim jest potwierdzenie.

Tak prawde mowiac, to normalnie nie czuje roznic miedzy oponami.
Na suchym kazda dobra, na mokrym kazda gorsza niz na suchym.

Kup sobie jakieś premium i nie chrzań

Wezmy taki przyklad
https://www.youtube.com/watch?v=fHF-G72LOfM

Policjanci pewnie maja dobre opony ... hm, a moze i nie, bo jak to zapisac w przetargu.
Uciekajacy tez pewnie ma dobre.

To z jaka predkoscia ja mam tam jechac, zeby poczuc, ze mam gorsze ?
Przy 140km/h sily dwa razy mniejsze niz przy 200 ...

J.

Data: 2019-12-11 21:06:55
Autor: kk
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
On 2019-12-11 01:25, J.F. wrote:
Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qsmf0j$fmd$2@news.icm.edu.pl...
On 2019-12-08 22:09, J.F. wrote:
Dnia Sun, 8 Dec 2019 21:45:00 +0100, kk napisał(a):

1. wprowadzono już oznaczenia i opony, które dzisiaj sprzedawane są z
tymi oznaczeniami są droższe niż te same opony bez oznaczeń

Etykieta "energetyczna" obowiazuje juz od kilku lat, i nie sprzedaje
sie opon bez etykiety. Obowiazkowa.

To może dwie są stara i nowa i nowa to droższe opony. 170/260zł, taką
ofertę otrzymałem ostatnio.

Ale ta nowa etykieta to dopiero w 2021 ma wejsc.

Wiec moze dostales znizke na stare opony/lezaki magazynowe/stary
model.

W każdym razie z nową etykietą są droższe.

Juz sa dostepne z nowa etykietą ? Bo jesli dopiero wprowadzili ... cos szybko.

Nie wiem czy są dostępne, ale że mi chcieli sprzedać etykietę za dodatkowe pieniądze.

Data: 2019-12-06 18:53:28
Autor: 'TomN'
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
T. w <news:5dea34e3$0$552$65785112news.neostrada.pl>:
Dalej (+ wzory etykiet):
https://glowny-mechanik.pl/2019/12/06/39381/

Jakiś bełkot marketingowy, to chciałeś przekazać?

--
'Tom N'

Data: 2019-12-06 19:58:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami

"T." 5dea34e3$0$552$65785112@news.neostrada.pl

Choć raz UEeeee wymyśliła coś pożytecznego. Jeszcze by
te tygodnie produkcji zamienił na normalną datę.

Dlaczego raz? Niemal nieskończenie wiele razy UE wymyśliła
coś pożytecznego... pożytecznego dla urzędników UE. ;) Czy
Ty jeździsz, czy jedynie czytasz o ludziach jeżdżących?...
Jeżdżę bardzo mało (kapelusza zazwyczaj nie zdejmuję, gdyż
mi nieco zimno w mą głowę, gdyż nieco wyłysiałem) -- wiem,
że nieco inaczej zachowują się opony tuż po wyprodukowaniu
a zupełnie ;) inaczej parę lat później...

Ktoś, kto często opony zmienia, raczej dużo jeździ -- więc
nieźle orientuje się w parametrach bądź przydatności opon,
natomiast ktoś, kto nie ma orientacji, raczej długo jeździ
na tych samych oponach, więc owe etykiety niekoniecznie mu
wiele powiedzą...

Ponoć teraz opony wytrzymują wiele lat -- nawet gwarancję
mają na wiele lat od wyprodukowania, lecz czy to znaczy,
że przez wiele lat zachowują wszystkie swe parametry?

Urzędnik UE IMO długo na swych oponach nie pojeździ, więc
dla niego te etykiety mogą być pomocne podczas zakupów...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o)  `-:`-'.'.   `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,  `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.'  Felix Lee
-bf-      `-    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/

Data: 2019-12-08 18:24:19
Autor: J.F.
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
Dnia Fri, 6 Dec 2019 19:58:37 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):
"T." 5dea34e3$0$552$65785112@news.neostrada.pl
Choć raz UEeeee wymyśliła coś pożytecznego. Jeszcze by
te tygodnie produkcji zamienił na normalną datę.

Dlaczego raz? Niemal nieskończenie wiele razy UE wymyśliła
coś pożytecznego... pożytecznego dla urzędników UE. ;)

Pare rzeczy fajnych jednak wymyslila.
Masło jest masłem, sok sokiem, tani roaming, tanie przelewy sepa.

Ktoś, kto często opony zmienia, raczej dużo jeździ -- więc
nieźle orientuje się w parametrach bądź przydatności opon,
natomiast ktoś, kto nie ma orientacji, raczej długo jeździ
na tych samych oponach, więc owe etykiety niekoniecznie mu
wiele powiedzą...

Na oponach jednak pare lat jezdzisz, a potem trzeba kupic nowe.
I kupujesz kota w worku ...

Ponoć teraz opony wytrzymują wiele lat -- nawet gwarancję
mają na wiele lat od wyprodukowania, lecz czy to znaczy,
że przez wiele lat zachowują wszystkie swe parametry?

Hi hi - i to jest problem producentow. Jak tu klientowo wmowic, ze sie po 3 latach starzeja i ze trzeba kupic
nowe, a jednoczesnie przekonac klienta, ze te wyprodukowane rok temu
sa ciagle dobre :-)

ADAC mierzyl, i mu wyszlo ze 3-letnie opony (nieuzywane) potrafia byc
mierzalnie gorsze od nowych ... ale ADAC'owi rozne rzeczy wychodzily.

J.

Data: 2019-12-08 22:58:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami

"J.F." 88ogc1hlmxqd.1q5ygwugkb5uf.dlg@40tude.net

Hi hi - i to jest problem producentow.
Jak tu klientowo wmowic, ze sie po 3 latach starzeja
i ze trzeba kupic nowe, a jednoczesnie przekonac
klienta, ze te wyprodukowane rok temu sa ciagle dobre :-)

IMO producenci zniechęcają do częstych zmian.
(rzecz jasna nie mam tu na myśli opon
uszkodzonych na bokach czy z płytkim bieżnikiem)

ADAC mierzyl, i mu wyszlo ze 3-letnie opony
(nieuzywane) potrafia byc mierzalnie gorsze
od nowych ... ale ADAC'owi rozne rzeczy wychodzily.

IMO po 3 latach sam zauważysz różnice.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o)  `-:`-'.'.   `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,  `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.'  Felix Lee
-bf-      `-    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/

Data: 2019-12-09 09:41:33
Autor: J.F.
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
Dnia Sun, 8 Dec 2019 22:58:20 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):

"J.F." 88ogc1hlmxqd.1q5ygwugkb5uf.dlg@40tude.net

Hi hi - i to jest problem producentow.
Jak tu klientowo wmowic, ze sie po 3 latach starzeja
i ze trzeba kupic nowe, a jednoczesnie przekonac
klienta, ze te wyprodukowane rok temu sa ciagle dobre :-)

IMO producenci zniechęcają do częstych zmian.

Dowody jakies pokazesz ?

ADAC mierzyl, i mu wyszlo ze 3-letnie opony
(nieuzywane) potrafia byc mierzalnie gorsze
od nowych ... ale ADAC'owi rozne rzeczy wychodzily.

IMO po 3 latach sam zauważysz różnice.

Nie widze, ale jak widac - ja w ogole malo widze.

Ale na pewno nie odczuje w samochodzie ktorym jedze na codzien i dostosowuje sie do starzenia opon.

J.

Data: 2019-12-10 05:28:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami

"J.F." e65hpowkxbe2$.ssebi5fq0vg5.dlg@40tude.net

IMO producenci zniechęcają do częstych zmian.

Dowody jakies pokazesz ?

Może pokażę, jak znajdę. ;) Czytałem o tym
nieraz, ale (rzecz jasna) linków nie mam.
Jak mi coś wpadnie i będę pamiętał -- dam znać.


BTW pamięci -- pamiętam, jak jeżdżąc jeszcze Panna Mercedes
kupiłem tanie świetlówki w Auchan... Wg Ciebie miały szybko
przepalić się -- jedną z nich właśnie przed paroma dniami
wkręciłem do okapu kuchennego, skąd wykręciłem inną (nowszą
i droższą -- ale otrzymaną za freeko) świetlówkę, którą
wkręciłem w miejsce, z którego wykręciłem LEDkę E14/1050
lumenów kupioną niemal dwa lata temu za 375 groszy...

Może jeszcze gdzieś świeci jakaś świetlówka kupiona w Auchan
za 3 pln kilkanaście lat temu...

LEDki E14/1050 lumenów kupiłem niemal 2 lata temu dla hecy.
Byłem pewny, że spalą się w parę tygodni -- lub nawet dni.
Z 5 straciłem właśnie 2, które świeciły całymi dniami
przez te niemal 2 lata...





Ale na pewno nie odczuje w samochodzie ktorym jedze
na codzien i dostosowuje sie do starzenia opon.

Zgodzę się z tym, że i na gołych felgach można jechać. ;)
Dlatego właśnie nie zamierzam inwestować w opony -- raczej
nie wyjadę podczas trudnych warunków...

Dostosowanie? -- po jakimś czasie używania zanika różnica
pomiędzy ,,moimi'' osiągami i osiągami innych ludzi a później
te inne osiągi stają się widocznie lepsze od moich -- nie ja
zostawiam ,,niegrzecznych kierowców'' w swych lusterkach,
lecz oni zostawiają mnie w swoich... ;) Nie ja śmieję się,
widząc kogoś zsuwającego się majestatycznie ;) do przydrożnego
rowu, lecz ktoś inny ma radochę, widząc mnie... ;)

Coś za coś -- fajne opony albo telefon, którym
można wezwać pomoc, gdy niefajne opony zawiodą...


Gdy ktoś zedrze komplet w jeden sezon lub w dwa -- IMO
może kupić najlepsze jednosezonowe i poszaleć.. Ale
nie ja... Gdybym jeszcze mógł samo_dzielnie zmienić...
Ale dla mnie koło waży zbyt wiele. Myślałem nawet
o dźwigu z wielobloczkami -- ale mi przeszło...

Komplet zimówek po prostu zjedzą myszy lub szczury...
I tak już są stare...

Dojeżdżę (jeśli dobrze pójdzie) tylne letnie i założę
tam wielosezonówki Pirelli -- być może wzmocnione (XL,
jeśli takie będą w mym rozmiarze -- 205/55/R15 bodajże)
lub samouszczelniające się (jeśli takie będą... )
a później to samo uczynię z przednimi Navigatorami...

Czas mych szaleństw przeminął razem z nieszczęsnym
podniesieniem pralki. Wszystko (Asus Max także)
przemija -- życie też przeminie...

-=-

Wielu opon nie znam, ale te, które znam,
to albo premium, albo -- Janie, Dębica... ;)

Dębica to IMO fatalny wybór.

Chyba chętnie bym pojeździł na Yokohamach i na Nokianach... ;)

IMO Dębice kosztują niewiele mniej niż opony klasy
premium a są makabrycznie gorsze pod każdym względem...

Dziś opony nie kosztują (względem reszty kosztów
utrzymania samochodu) tak dużo jak kiedyś. Jako
dziecko śmiałem się, gdy kupując używany samochód,
ludzie sprawdzali stan opon... Moim zdaniem opony
mależało zmienić tuż po kupnie bez względu na ich
stan -- nie zdawałem sobie wówczas sprawy z kosztów...

Opony i akumulatory -- ponoć w Polsce były pół wieku
temu ,,na wagę złota''...


Wspominając kupców z tamtych lat, zauważam, że niektórzy
z nich umarli, zaś inni od dawna nie jeżdżą samochodami,
bo nie mają sił... (słabo widzą, słabo słyszą, słabo
(powoli) reagują na wszystko itd...)

IMO niektórzy z nich nie doczekali/dożyli czasów, gdy
opony niewiele kosztują -- bo jak mówić o kosztach, gdy
dobra opona wielosezonowa (Pirelli chociażby) kosztuje
mniej niż pełen zbiornik paliwa lub para niezbyt drogich
męskich butów zimowych?... (kobieta potrafi kupić buty
o rząd wielkości droższe od dobrej opony!) Właśnie
Lidl ma teraz jakieś tanie (ze 3/4 hpln za parkę)
buty damskie -- ponoć skórzane... Ale ogólnie
teraz damskie buty zimowe są raczej ;) drogie...

-=-

Ciekawe, ile będzie kosztował zelektryfikowany samochód
osobowy (i na ile osób) za 25 lat, gdy spalinowych już
nie będzie... Może będą wykonane z materiałów odpornych
na korozję?... Może będą długowieczne ja samoloty?...


Po prostu żal umierać!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o)  `-:`-'.'.   `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,  `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.'  Felix Lee
-bf-      `-    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/

Data: 2019-12-10 05:45:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5def1f2e$0$503$65785112@news.neostrada.pl

Ciekawe, ile będzie kosztował zelektryfikowany samochód
osobowy (i na ile osób) za 25 lat, gdy spalinowych już
nie będzie... Może będą wykonane z materiałów odpornych
na korozję?... Może będą długowieczne ja samoloty?...

Ciekawe, czy popularne będą AWD tak, jak teraz FWD...
Gdy jadący człek czuje macochę ;) Ziemie pod
4 pędnymi kopytami -- chce się żyć!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o)  `-:`-'.'.   `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,  `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.'  Felix Lee
-bf-      `-    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/

Data: 2019-12-11 00:52:03
Autor: J.F.
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5def1f2e$0$503$65785112@news.neostrada.pl...
"J.F." e65hpowkxbe2$.ssebi5fq0vg5.dlg@40tude.net
[...]
BTW pamięci -- pamiętam, jak jeżdżąc jeszcze Panna Mercedes
kupiłem tanie świetlówki w Auchan... Wg Ciebie miały szybko
przepalić się

Ja moglem tylko sugerowac taka mozliwosc ... tanie g* ... wiadomo, a jaka jakosc - nikt nie wie.

A moze chcialem Ci tylko troche zepsuc samozadowolenie :-)

LEDki E14/1050 lumenów kupiłem niemal 2 lata temu dla hecy.
Byłem pewny, że spalą się w parę tygodni -- lub nawet dni.
Z 5 straciłem właśnie 2, które świeciły całymi dniami
przez te niemal 2 lata...

No ... takie sobie wyniki.
Za krotko na dobry wyrob, za dlugo na kiepski :-)

Ale na pewno nie odczuje w samochodzie ktorym jedze
na codzien i dostosowuje sie do starzenia opon.

Zgodzę się z tym, że i na gołych felgach można jechać. ;)
Dlatego właśnie nie zamierzam inwestować w opony -- raczej
nie wyjadę podczas trudnych warunków...

Dostosowanie? -- po jakimś czasie używania zanika różnica
pomiędzy ,,moimi'' osiągami i osiągami innych ludzi a później
te inne osiągi stają się widocznie lepsze od moich -- nie ja
zostawiam ,,niegrzecznych kierowców'' w swych lusterkach,
lecz oni zostawiają mnie w swoich... ;)

Bylby to jakis argument ... gdyby wszyscy ruszali z piskiem opon.
A tego nie ma.

Nie ja śmieję się,
widząc kogoś zsuwającego się majestatycznie ;) do przydrożnego
rowu, lecz ktoś inny ma radochę, widząc mnie... ;)

Niby tak, tylko ze jakos malo tych zsuwajacych widac, to jest przypadek.

Wielu opon nie znam, ale te, które znam,
to albo premium, albo -- Janie, Dębica... ;)
Dębica to IMO fatalny wybór.

Hm, na Navigatory nie narzekam, Frigo na sniegu calkiem dobre ...

IMO Dębice kosztują niewiele mniej niż opony klasy
premium a są makabrycznie gorsze pod każdym względem...

eee, to chyba nie jest premium :-)

A czy tak niewiele mniej ...  205/55/16 na oponeo.pl
482zl  Goodyear Vector 4Seasons G2  91 V Run Flat, Produkcja 2019 Niemcy, B
421  Nokian Weatherproof  91 V Run Flat,  A
378  Michelin Crossclimate+ 94 V XL, B
362  Michelin Crossclimate+ 91 H, B
312   Nokian Weatherproof  91 H ...  made in Russia,   A
292   Pirelli Cinturato All Season 91 V ... made in Russia, B
284   Goodyear Vector 4 91 H, E

221   Debica Navigator 2,  B
212   Kormoran All Season, C

Nie wiem czy potrzebuje 94 (670kG na opone, 91 - 615), V (240km/h), ale ... czy taka "premium" wielosezonowa bedzie lepsza od sredniej klasy letniej/zimowej ?
Bo roznica w cenie kompletu, tzn 2 kompletow, na pare wymian starczy :-(

A ostatnia literka - klasa przyczepnosci na mokrym. Nie jest ten model Debic taki zly ... a na wychwalanym kiedys GY jak widac mozna sie naciac.
Inna sprawa, ze mialem kiedys i nawigatory klasy E ... nie zauwazylem jakiegos nadmiernego slizgania na deszczu, a niby z klasy powinna wychodzic spora roznica.

Dziś opony nie kosztują (względem reszty kosztów
utrzymania samochodu) tak dużo jak kiedyś. Jako
dziecko śmiałem się, gdy kupując używany samochód,
ludzie sprawdzali stan opon...

Zalezy jakie auto, jak za 1000 zl, to opony moga stanowic istony % wartosci :-)

Moim zdaniem opony
mależało zmienić tuż po kupnie bez względu na ich
stan -- nie zdawałem sobie wówczas sprawy z kosztów...
Z paskiem rozrzadu Ci sie pomylilo :-)

IMO niektórzy z nich nie doczekali/dożyli czasów, gdy
opony niewiele kosztują -- bo jak mówić o kosztach, gdy
dobra opona wielosezonowa (Pirelli chociażby) kosztuje

Ale klase przyczepnosci maja te sama co Debice :-)

Ciekawe, ile będzie kosztował zelektryfikowany samochód
osobowy (i na ile osób) za 25 lat, gdy spalinowych już
nie będzie... Może będą wykonane z materiałów odpornych
na korozję?... Może będą długowieczne ja samoloty?...

Po prostu żal umierać!

Emerycie - poprzyj partie czynem, umrzyj przed terminem :-)

J.

Data: 2019-12-12 03:51:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami

"J.F." 5df03056$0$544$65785112@news.neostrada.pl

LEDki E14/1050 lumenów kupiłem niemal 2 lata temu dla hecy.
Byłem pewny, że spalą się w parę tygodni -- lub nawet dni.
Z 5 straciłem właśnie 2, które świeciły całymi dniami
przez te niemal 2 lata...

No ... takie sobie wyniki.
Za krotko na dobry wyrob, za dlugo na kiepski :-)

Znajdziesz lepsze?




Bylby to jakis argument ... gdyby wszyscy ruszali z piskiem opon.

O to chodzi, by nie piszczeć...






Nie ja śmieję się,
widząc kogoś zsuwającego się majestatycznie ;) do przydrożnego
rowu, lecz ktoś inny ma radochę, widząc mnie... ;)

Niby tak, tylko ze jakos malo tych zsuwajacych widac, to jest przypadek.

Widać, gdy spadnie śnieg...









Moim zdaniem opony
mależało zmienić tuż po kupnie bez względu na ich
stan -- nie zdawałem sobie wówczas sprawy z kosztów...

Z paskiem rozrzadu Ci sie pomylilo :-)

Raczej nie -- nie wiedziałem wówczas, czym jest pasek rozrządu.






Emerycie - poprzyj partie czynem, umrzyj przed terminem :-)

Zastanów się nad wymową tego zawołania.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o)  `-:`-'.'.   `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,  `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.'  Felix Lee
-bf-      `-    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/

Data: 2019-12-23 18:28:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5def1f2e$0$503$65785112@news.neostrada.pl

LEDki E14/1050 lumenów kupiłem niemal 2 lata temu dla hecy.

Być może to jednak nie 1050 a jedynie 806 -- na świetlówkach
jest tylko podana moc (10 W) a korespondencja ze sprzedawcą
wskazuje, że to jedynie 806 lumenów, co i tak IMO jest
dobrym wynikiem dla E14. Ponoć mają 3 lata gwarancji.

Byłem pewny, że spalą się w parę tygodni -- lub nawet dni.
Z 5 straciłem właśnie 2, które świeciły całymi dniami
przez te niemal 2 lata...

Na razie 3 pozostałe świecą a 1 z 2 uszkodzonych mruga niczym
latarnia morska.

Oczywiście nie zmierzam reklamować.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o)  `-:`-'.'.   `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,  `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.'  Felix Lee
-bf-      `-    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/

Opony mają być oznaczane nowymi etykietami

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona