Data: 2019-12-06 12:00:52 | |
Autor: T. | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
Odświeżony wygląd etykiety UE na opony szczególnie przypadnie do gustu użytkownikom opon zimowych. Na nowej naklejce znajdą się informacje dotyczące przyczepności na ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni. Do tej pory na etykiecie brakowało oznaczeń dotyczących parametrów opony podczas jazdy w wymagających zimowych warunkach. Nowa naklejka ma pomagać klientom w wyborze bardziej ekonomicznych, bezpiecznych i cichych opon i będzie obowiązywać od maja 2021 r. Do tej pory kierowcy nie mieli możliwości łatwego odróżnienia opon zimowych od tych przeznaczonych na inne warunki drogowe. Unia Europejska ustaliła właśnie nowy wzór etykiet, na którym znajdą się zaktualizowane informacje dotyczące zużycia energii i parametrów opony. Dzięki nim kierowca łatwiej porówna ze sobą różne modele opon i sprawniej dokona zakupu online. Dalej (+ wzory etykiet): https://glowny-mechanik.pl/2019/12/06/39381/ Choć raz UEeeee wymyśliła coś pożytecznego. Jeszcze by te tygodnie produkcji zamienił na normalną datę. T. |
|
Data: 2019-12-06 18:30:32 | |
Autor: kk | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
On 2019-12-06 12:00, T. wrote:
Nie wiem, ale ... 1. wprowadzono już oznaczenia i opony, które dzisiaj sprzedawane są z tymi oznaczeniami są droższe niż te same opony bez oznaczeń 2. przy zakupie opon kieruję się głównie marką, co znajduje odbicie w dobrych parametrach na oznaczeniu |
|
Data: 2019-12-08 18:45:12 | |
Autor: J.F. | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
Dnia Fri, 6 Dec 2019 18:30:32 +0100, kk napisał(a):
On 2019-12-06 12:00, T. wrote:[...] https://glowny-mechanik.pl/2019/12/06/39381/Nie wiem, ale ... Etykieta "energetyczna" obowiazuje juz od kilku lat, i nie sprzedaje sie opon bez etykiety. Obowiazkowa. 2. przy zakupie opon kieruję się głównie marką, co znajduje odbicie w dobrych parametrach na oznaczeniu Jednak co innego wiara w marke, a co innego wynik pomiaru. Aczkolwiek ... mam pewne watpliwosci co do tych wynikow. J. |
|
Data: 2019-12-08 21:45:00 | |
Autor: kk | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
On 2019-12-08 18:45, J.F. wrote:
Dnia Fri, 6 Dec 2019 18:30:32 +0100, kk napisał(a): To może dwie są stara i nowa i nowa to droższe opony. 170/260zł, taką ofertę otrzymałem ostatnio.
W jeździe przede wszystkim jest potwierdzenie. |
|
Data: 2019-12-08 22:09:40 | |
Autor: J.F. | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
Dnia Sun, 8 Dec 2019 21:45:00 +0100, kk napisał(a):
On 2019-12-08 18:45, J.F. wrote: Ale ta nowa etykieta to dopiero w 2021 ma wejsc. Wiec moze dostales znizke na stare opony/lezaki magazynowe/stary model. 2. przy zakupie opon kieruję się głównie marką, co znajduje odbicie w Tak prawde mowiac, to normalnie nie czuje roznic miedzy oponami. Na suchym kazda dobra, na mokrym kazda gorsza niz na suchym. Dopiero w ciezkich zimowych warunkach widac roznice ... ale czy letnia opona musi byc dobra na sniegu ? No, czasem psiocze na szkopow - deszcz leje rzesisty, a oni zap* 140. I nie wiem - maja lepsze opony, czy nie maja doswadczenia :-) Ale wypadkow przy tym nieduzo, to moze wiedza co robia ... ale ja tez jade i nie wypadam ... tylko tak jakos wydaje mi sie za szybko ... J. |
|
Data: 2019-12-09 04:09:53 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
"J.F." 6a5rqzbc8j53$.1fihh7fb80f61.dlg@40tude.net Tak prawde mowiac, to normalnie nie czuje roznic miedzy oponami. Łomatko, cUrko, teściowo i synowo -- w jednej osobie... ;) Ja czułem pomiędzy P6000 i P5000... https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p6000-powergy-235-50-r17-96-y-zr/278863706?origin=shopping&gclid=CjwKCAiA27LvBRB0EiwAPc8XWUgQuqkCV-9-mfGEKRs_QOLOdi8k62xEArISojRUR82G2GlIFSf7tBoCrIgQAvD_BwE http://www.ityre.com/en/tyres/catalog/pirelli/model/5282/opinions/ Drago (P5000) są (były -- miałem je bardzo dawno!) kierunkowe i dobrze radzą sobie w wodzie... Dopiero w ciezkich zimowych warunkach widac roznice ... Dobre zimówki (o ile są nowe) na śniegu zachowują się niewiarygodnie dobrze! Letnie na śniegu? Na P5000 Drago nie dało się w ogóle jechać po śniegu... Zwłaszcza na wstecznym... ;) Samochód zamiast do tyłu -- jechał w bok... No, czasem psiocze na szkopow - deszcz leje rzesisty, a oni zap* 140. Mogą mieć wszystko lepsze -- opony, zawieszenie, doświadczenie... 140 km/h podczas ulewy? -- cóż to za wyczyn na dobrej (czyli równej, asfaltowej, nie zaś gruntowej ;) itp.) drodze? Ale wypadkow przy tym nieduzo, to moze wiedza co robia ... ale ja - zawieszenie (techniczny stan aktualny i budowa, w tym iloosiowy napęd) - masa i długość samochodu - doświadczenie i stan psychiczny kierowcy - opony (,,wiek'' i model) - droga - zapewne też rozkład masy Dla mnie dosiadka ludzi czy bagażu wiele zmienia... Przez jakiś czas jadę trochę jakby czymś zupełnie innym... Wyprzedzają mnie wtedy, czasami ochlapują -- jeszcze pogarszając sprawę, gdy po prostu muszę przywyknąć do innego prowadzenia się samochodu... -=- Moja rada -- niech każdy jedzie swoją szybkością bezpieczną... -=- Dla mnie ma znaczenie nawet ,,wiek'' opon... Niby te same, ale po paru latach są ZUPEŁNIE inne... -- _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-. )\._.,-- ....,'``. (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@gmail.com '.O_' /, _.. \ _\ (`._ ,. `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`., `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.' Felix Lee -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/ |
|
Data: 2019-12-09 09:38:41 | |
Autor: J.F. | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
Dnia Mon, 9 Dec 2019 04:09:53 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a): "J.F." 6a5rqzbc8j53$.1fihh7fb80f61.dlg@40tude.net Jezdzac statecznie ? :-) https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p6000-powergy-235-50-r17-96-y-zr/278863706?origin=shopping&gclid=CjwKCAiA27LvBRB0EiwAPc8XWUgQuqkCV-9-mfGEKRs_QOLOdi8k62xEArISojRUR82G2GlIFSf7tBoCrIgQAvD_BwE Jedna opinia ? Would buy again? Probably no I had these P5000 Dragos on my Corolla 05 and they performed reasonably well, though I expected slightly more from Pirelli. Anyhow, their noise is a LOT and its really annoying, which is the prime reason I would not recommend this tyre to anyone else.. Czyli ... zwykla opona i w dodatku glosna :-) Dopiero w ciezkich zimowych warunkach widac roznice ... Tylko ktore to sa dobre ? :-) Ale owszem, daja rade. Letnie na śniegu? Na P5000 Drago nie dało się w ogóle jechać po śniegu... Tyle ze ja snieg sypnie, to w gorach daje sie porownac opony. A latem ? Z tego zakretu na dobrych oponach wylatuje przy 150, a na kiepskich przy 130 ? :-) P.S. Pare razy zima nie moglem ruszyc z plaskiego parkingu. Na sniegu dobre, ale jak zlodowacieje ? No, czasem psiocze na szkopow - deszcz leje rzesisty, a oni zap* 140. rowna, asfaltowa/betonowa, ale jednak czasem sa zakrety ... lagodne. Na sucho daje sie je 250 przejechac ... no moze nie zawsze :-) Dla mnie dosiadka ludzi czy bagażu wiele zmienia... Czasem wrzucam 200kg do bagaznika. Bez wiekszej roznicy.. J. |
|
Data: 2019-12-10 01:38:01 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
"J.F." a9qb5ynylzz3$.1a7kxtzkkzf0e.dlg@40tude.net Jezdzac statecznie ? :-) Oczywiście! [;)] Drago (P5000) są (były -- miałem je bardzo dawno!) Jedna opinia ? Moja jedna? To stare opony. Ćwierć wieku temu były drogie, ale BYŁY BARDZO DOBRE!!! [Michelin były chyba droższe] Pirelli P6000 Mercedes dawał ponoć na pierwsze/fabryczne ogumienie. Nie mógł dawać P5000 -- bo to na zimę było krokiem niebezpiecznym.. ;) Dla mnie P6000 były ,,dla grzecznych dzieci'' w porównaniu z P5000. ;) Takie dobre na wszystko -- zimą i latem... Tak dobre, że aż słabe... Drago były po prostu na lato (upalne czy niekoniecznie) mokre i suche... Ale nie na śnieg! -- zwłaszcza na śnieg do tyłu... (na wstecznym czy źle założone) Głośne? -- fajnie!!! ;) Jedna P5000 Drago 205/50/R15 kosztowała na przełomie wieków ~1 kpln, co chyba starczało na paliwo do przejechania 10 kkm... Opona też na tyle kkm starczała, więc podwajała koszty paliwa... To znaczy -- 4 opony Drago zdzierały się w RWD (niemal do drucianki? ;) -- do momentu, gdy na bokach bieżnik miał głębokość zdecydowanie ujemną, ;) ale nie aż do drucianki) po przejechaniu ~40 kkm... Tak było w RWD -- FWD zapewne daje asymetrię, przez którą przód być może zdziera się po 20 kkm do ww. stanu... Na razie Volvo zjeździło (poniżej zera) jedną letnią parkę. Może moje obliczenia nie są dokładne -- cena paliwa skakała i być może te 10 groszy za kilometr było ceną krótkotrwałą, może po odliczeniach podatkowych (dziś już nie pamiętam -- chyba wtedy nie odliczałem kosztu paliwa) a może było jeszcze jakoś lekko inaczej... Tych Drago też nieco ;) kupiłem -- nie jeden komplet czy jedną parkę... Kupowałem opony parami, nie czwórkami... Zjeżdżałem do końca bez przekładania z koła na koło... Nawet felgi względem tarcz hamulcowych zakładałem niemal zawsze tak samo... Co do zasady nie przekładałem opon czy kół -- raz przełożyłem letnie Michelin tak, że tęgie głowy szukały lekarstwa na ,,jazdę bokiem''... Wreszcie w białostockim serwisie Mercedesa poradzono mi wywalenie opon... Inni spece (w tym słynny Breczko) nie mogli zgadnąć, o co poszło... Po latach omyłkowo zmieniono mi miejscami opony w Volvo -- samochód wyrywał się jak złośliwy... W serwisie Volvo usłyszałem, że nie będzie zawsze jeździł tak samo dobrze, jak w chwil kilka po kupnie... Zdębiałem, gdy zobaczyłem oznaczenia na oponach -- myślałem, że ktoś po prostu źle oznaczył opony... Gdy pojąłem, co się stało -- pognałem do warsztatu, w którym mi te opony założono... Po przekładce Volvo ,,opamiętało się''... (i do tej pory jeździ spokojnie) W tamtych dniach odwiedziłem gród Czarnieckiego -- aby zapoznać się z dylematem narowistości Volva... (aby wyjechać ,,za miasto'') 53°12'27.7"N 22°46'20.9"E 53.207683, 22.772483 Czyli ... zwykla opona i w dodatku glosna :-) Teraz może jest już zwykła -- jest bardzo stara. Ale przed laty było inaczej. Głośna? -- kogo to obchodzi?! Każdy wypadek jest głośniejszy od tych opon! Jeśli ktoś nie lubi odgłosu opon -- może zamknąć okna. ;) Pamiętam je jako doskonałe -- w zestawieniu z innymi oponami! Zwłaszcza na wodę były doskonałe... Ogólnie dawały poczucie bezpieczeństwa... Ale guzy łapały -- być może inne opony po takich łomotach by rozpadały się... ;) Były smaczne ;) -- jedną czy dwie zjadły mi szczury czy myszy... Akurat jadły zdarte -- dobrych nie ruszyły. :) Dobre zimówki (o ile są nowe) na śniegu Tylko ktore to sa dobre ? :-) Premium? ;) Continental, Dunlop, GoodYear, Pirelli, Michelin? (w kolejności alfabetycznej, bo inaczej nie można) Ale owszem, daja rade. Dają czadu!!! ;) Po twardym lodzie; po błocie śniegowym; po puszystym śniegu; po czystym, ale zmarzniętym asfalcie... Ale kierunkowe niekoniecznie były dobre na wstecznym -- dopiero teraz ;) są poprawnie kierunkowe... ;) Letnie na śniegu? Na P5000 Drago nie dało się w ogóle jechać po śniegu... Tyle ze ja snieg sypnie, to w gorach daje sie porownac opony. W górach łatwiej, ale w dolinach też bywa pod górkę. ;) Choćby z przydrożnego rowu... czy z/do garażu... A latem ? Z tego zakretu na dobrych oponach wylatuje Drago były dobre na wodę! Może 150/130 a może (w jakiejś szczególnie nieszczęśliwej sytuacji wodnej) 150/50... Już pisałem -- tuz po kupnie Drago zagapiłem się podczas deszczu i oczami widziałem pocałunek na rondzie... Drago spokojnie wyhamowały daleko od stłuczki... 53°08'28.7"N 23°09'26.7"E 53.141291, 23.157419 Później przyzwyczaiłem się. :) Bawiłem się jeżdżąc na tych oponach... Ludzie (których woziłem) nie byli przyzwyczajeni do takich wyczynów... Ci, którzy mieli jakieś rozeznanie w jeżdżeniu -- po prostu bali się, co było czuć wyraźnie... Pamiętam panienkę kolegi, która siedziała jak na gwoździach podczas deszczu... Pod koniec jazdy (~135 km -- do Kukli) IMO nabrała szacunku do tych opon... Drogę powrotną miała lepszą ;) -- podczas straszliwie gęstej mgły... Nie przepadam za mgłami -- ale ulewy na Drago po prostu lubiłem! Zimówkami też zabawiałem ludzi -- zwłaszcza panienki... Lekkie hamowanie (miałem automatyczną SB; teraz też mam) i przyspieszanie naraz... Przód dobrze trzymał, tył był nakręcany silnikiem, więc buksował... Można tak było lekko zakopać się w śniegu czy w błocie... Po czym (gdy już pasażerom/pasażerkom wysiadały nerwy) majestatycznie (nierzadko z rechotem na ustach) wYjechać -- dosłownie wyjechać, bo czuło się, jak samochód lekko unosi się w górę i opuszcza dołek błota czy ugniecionego śniegu... P.S. Pare razy zima nie moglem ruszyc z plaskiego Nowe zimowe pamiętam jako bardzo przyczepne niemal do każdego podłoża zimą... Sypki, suchy śnieg; lepiące się do wszystkiego błoto; chropowaty lód -- niemal przeźroczysty; śnieg ubity w gładki, biały lód... Preferowałem Pirelli, ale miewałem też Michelin -- raz chyba jakieś super... Nie pamiętam, co kupiłem na zimę do Volvo -- ale były SUPER! (Dunlop czy GooYear?) Gdy inni zsuwali ;) się bezradnie na niemal zerowej szybkości czy ruszali bokiem -- ja (może nie z kopyta, ale) ruszałem pewnie i na RWD, i na FWD, szybko zostawiając resztę za sobą... Ciekawe, co by było, gdybym miał AWD i bardzo dobre, nowe opony na bardzo śliskiej drodze... Takie pamiętam zimówki nowe -- po latach szanse zrównywały się. ;) (o ile na czas nie wymieniłem opon na nowe -- w XX wieku raczej ;) długo nie jeździłem na tych samych... ale niemal na łysych -- nieraz...) Bywało, że samochody dosłownie tańczyły na jezdni, gdy ja jechałem stabilnie! Ale pamiętam letnie Dębice zimą na drodze z Warszawy do Białegostoku -- tańczyłem i poza modlitwą nie widziałem ratunku, sunąc się pod TIRa pędzącego w moim kierunku... (poza tym TIRem było wiele moich innych groźnych potańcówek) Właśnie po tamtej jeździe (gdy już dotarło do mnie, że dotarłem ;) żywy do domu) zdecydowałem się na zimówki... I na moje własne rozmiary oraz indeksy, nie zaś ,,typowe''... Nie zastanawiałem się wtedy nad tym, co jest legalne, co jest zgodne z homologacją... Zanim kupiłem te Dębice, zasięgnąłem języka u rajdowca, ale go nie posłuchałem, co wywołało u niego odrazę... Inni byli bezpośredniejsi: - 175 mm? może na zużytych kondomach będzie lepiej? - wysoki profil? -- ponoć dobry do furmanki... - niski indeks szybkości? chcesz rozwalić się z byle powodu? (ominiesz każdą dziurę, każdy krawężnik?...) - niski indeks nośności?... podobnie jak z indeksem szybkości... (rajdowiec ,,załamywał ręce'' -- te indeksy mówią o wytrzymałości opony!) Najadłem się: smutku, strachu, wstydu... Kolejne opony były inne, ale nadal letnie były złe, bo trochę za duże... Później zmniejszyłem profil letnich... Zimą jeździłem na węższych (185) a latem na szerszych (205) dbając o to, by były tanie, czyli popularne... Wymieniłem pogięte felgi zimowe/stalowe na nowe (tej samej wielkości) i kupiłem letnie/lekkie nieco szersze z nieco mniejszym ET, co dawało się odczuć podczas jazdy... Ale (choć niby dbałem) często zjeżdżałem opony tak, że na bokach nie tyle nie miałem bieżnika, co miałem zdarte opony pod bieżnik! Komplet opon (jak już pisałem) starczał mi na ~40 kkm... Wyjątkiem były ww. letnie Dębice -- jedna parka nieco więcej niż druga, ale chyba dociągnąłem niemal do 100 kkm, może do ponad 80 kkm. Bardzo zgrubne wyniki -- nie zapisywałem km czy dat... Kilka ;) opon złapało guzy... Jedną (Michelin -- wkrótce po kupnie) zupełnie zmarnowałem, jadąc bez powietrza bardzo powoli ze 2 km/h... (dokupiłem jedną taką samą -- nie dwie naraz) Kapcie z tyłu miałem nieraz -- na małej (do 60 km/h) szybkości jedynie słychać, że ,,jakby coś klapie'' ;) i trochę źle prowadzi się... Mając z pół bara przejechałem może i ze 120 km na Pirelli... Oponę później po prostu napompowałem a felgę (zgiętą od wewnątrz -- tamtędy zeszło powietrze) wyklepano... Tamtego dnia parę ;) razy jechałem do Bielska... (trudno zgadnąć, kiedy uszkodziłem felgę -- jak długo jechałem niemal bez powietrza) Z gwoźdźmi/wkrętami/itp. ;) jeździłem długo często; jedną z opon (letnią Michelin) wielokrotnie po prostu dopompowałem, zanim wpadłem ;) na pomysł załatania u wulkanizatora -- to było na początku mego jeżdżenia. Ale raz (ze 2 lata temu) powietrze zeszło bardzo szybko do ,,zera''... To była przednia opona wielosezonowa -- Dębica Navigator... Złapała gwoździa w kilka miesięcy po kupnie... rowna, asfaltowa/betonowa, Równa i betonowa? Betonowe płyty ze szczelinami dylatacyjnymi? ;) ale jednak czasem sa zakrety ... lagodne. IMO na zakrętach/łukach opony drą się na bokach... Na sucho daje sie je 250 przejechac ... no moze nie zawsze :-) Przejechać czy kontrolować? ;) Dla mnie dosiadka ludzi czy bagażu wiele zmienia... Czasem wrzucam 200kg do bagaznika. Bez wiekszej roznicy.. Dla mnie nawet jedna osoba czyni dostrzegalną różnicę... Ja muszę po takiej dokładce przyzwyczaić się -- skalibrować... ;) U mnie przy ostrej jeździe taka dodatkowa osoba może doprowadzić do tego, do czego doprowadził niedawno senator PiS... ;) Po prostej -- prawie OK, ale na łukach czy zakrętach samochód jedzie zupełnie inaczej!!! Samo rozpędzanie się czy hamowanie też jest inne, ale nie bywa niebezpieczne. Może trochę ;) irytujące -- gdyż niezgodne z oczekiwaniami. Zwykle mam duże zapasy bezpieczeństwa, więc do sytuacji niebezpiecznych raczej nie prowadzi, ale irytuje... Natomiast na zakrętach to bywa niebezpieczne! Fruwający w bagażniku bagaż też irytuje! (i rozprasza uwagę!) [fruwający na tylnej kanapie pasażerowie także budzą niepokój -- szyby w oknach niby są wytrzymałe, ale kto wie, ile uderzeń wytrzymają... głowy są mocne...] -=- Napisałem wyżej, że stalowe felgi wymieniłem na nowe... Ale dlaczego? Bo były poobijane... Ale dlaczego były?... Ano właśnie dlatego, że nieraz dodatkowi pasażerowie zmienili znacząco ;) tor jazdy tak, że waliłem w krawężniki... Jeden raz będę długo pamiętał... I miejsce, i ludzi, których wtedy wiozłem, i cel, w jakim jechali... (rąbnąłem mocno w krawężnik parką prawych kół na zakręcie) Innym razem nie wyhamowałem na śliskiej drodze Białystok-Ełk... (akurat jedna z tamtych ;) osób jechała ze mną i tym razem) Z czasem coraz łatwiej znosiłem dokładki. ;) (bo po prostu przez jakiś czas przyzwyczajałem się do nowej sytuacji) -=- Od lat jeżdżę majestatycznie -- bez uchylania kapelusza... ;) [ostatni raz jakby motorówką po wodzie jechałem po leśnej drodze (szerokiej, ale nierównej gruntówce pokrytej grubą warstwą ubitego śniegu) na przełomie stycznia i lutego 2011 roku, nie mając pojęcia o tym, że kręgosłup już nie zrośnie -- ćwicząc (chyba prawą) rękę tylko co uwolnioną z gipsu i rozkoszując się pięknem okolic Supraśla... chyba mam fotki https://goo.gl/maps/q2ER5AGwqxiqkVch9 z tamtych dni i z tamtych 53°12'47.3"N 23°26'03.1"E 53.213136, 23.434188 okolic... chyba z tamtych dni...] -=- Dzisiaj opony są o niebo lepsze niż 25 lat temu! Są lepsze i tańsze! Paliwo jest drogie! OC itp. też IMO drożeje... IMO dziś można jeździć na wielosezonowych. -=- Ktoś dziś jeszcze kupuje w Polsce używane opony do normalnej jazdy? Kiedyś kupowano nagminnie... -- _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-. )\._.,-- ....,'``. (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@gmail.com '.O_' /, _.. \ _\ (`._ ,. `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`., `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.' Felix Lee -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/ |
|
Data: 2019-12-11 01:15:15 | |
Autor: J.F. | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5deee90b$0$558$65785112@news.neostrada.pl...
"J.F." a9qb5ynylzz3$.1a7kxtzkkzf0e.dlg@40tude.net Jezdzac statecznie ? :-)Oczywiście! [;)] Drago (P5000) są (były -- miałem je bardzo dawno!) Jedna opinia ?Moja jedna? Jedna opinia w twoim linku. To stare opony. Ćwierć wieku temu były drogie, No chyba, ze stare. Jedna P5000 Drago 205/50/R15 kosztowała na przełomie wieków ~1 kpln, To znaczy -- 4 opony Drago zdzierały się w RWD (niemal do I podzieliles przebieg przez 4 ? Letnie na śniegu? Na P5000 Drago nie dało się w ogóle jechać po śniegu... Tyle ze ja snieg sypnie, to w gorach daje sie porownac opony. W górach łatwiej, ale w dolinach też bywa pod górkę. ;) No - "ale urwal" bylo ze Szczecina :-) Później przyzwyczaiłem się. :) Bawiłem się jeżdżąc na tych Ale czy miala rozeznanie w jezdzeniu ? podczas deszczu... Pod koniec jazdy (~135 km -- do Kukli) Ale jakbys napisal 135km/h ... P.S. Pare razy zima nie moglem ruszyc z plaskiego Nowe zimowe pamiętam jako bardzo przyczepne niemal do każdego A to chyba nawet dosc nowe zimowki byly ... Ale pamiętam letnie Dębice zimą na drodze z Warszawy do A za komuny wyboru wielkiego nie bylo, i Debice sluzyly latem i zimą :-) rowna, asfaltowa/betonowa,Równa i betonowa? Betonowe płyty ze szczelinami dylatacyjnymi? ;) Jak nierowna, to remontuja :-) Dzisiaj opony są o niebo lepsze niż 25 lat temu! Byla komuna, a ludzie jakos do Zielenca dojezdzali. Komuna sie skonczyla, droge troche ulepszyli, odsniezali czesciej, opony mozna bylo kupic sezonowe ... a pod Zielencem zagoscil znak "nakaz jazdy w łancuchach". Nawiasem mowiac - to kolejny bubel prawny ten znak. Mnie nawrocily kormoran Impulser - nowe opony, a zimą juz nie byly takie dobre jak stare. No coz - letnie niby, wtedy jeszcze nie wiedzialem, ze naprawde letnie. Ktoś dziś jeszcze kupuje w Polsce używane opony Kiedys sam kupowalem. Na zasadzie - skoro nie wiem co dobre, to po co przeplacac :-) Ale sierra jakos szybko dobijala te uzywki i przestalem. A gumiarze przestali uzywki oferowac ? A moze Niemcy przestali je wyprzedawac po sezonie ? :-) J |
|
Data: 2019-12-12 02:38:02 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
"J.F." 5df035c6$0$17341$65785112@news.neostrada.pl I podzieliles przebieg przez 4 ? Tak -- bo samochód nie jest jednośladem. ;) 4 opony wówczas kosztowały ~4 kpln -- i za tyle plnów mogłem kupić paliwo na 40 kkm. (ale może paliwo odliczałem podatkowo -- nie pamiętam; warto by było staranniej obliczyć) Dziś można kupić większą (i większej średnicy, i większej szerokości, i z wyższymi indeksami...) wieosezonówkę za jeden zbiornik paliwa. Wymiana opon zdrożała w zestawieniu z samymi oponami. Kilkanaście lat temu OC kosztowało niespełna 1 pln dziennie, teraz znacznie drożej... Pamiętam panienkę kolegi, która siedziała jak na gwoździach Ale czy miala rozeznanie w jezdzeniu ? Mówiła, że ma. ;) A to chyba nawet dosc nowe zimowki byly ... Więc chyba nie były premium. ;) A za komuny wyboru wielkiego nie bylo, i Debice sluzyly latem i zimą Kiedyś w ogóle było makabrycznie źle! rowna, asfaltowa/betonowa,Równa i betonowa? Betonowe płyty ze szczelinami dylatacyjnymi? ;) Jak nierowna, to remontuja :-) W betonowej nawierzchni IMO takie szczeliny musza być. Byla komuna, a ludzie jakos do Zielenca dojezdzali. Mniej ludzi jeździło i wolniej jeździli... Komuna sie skonczyla, droge troche ulepszyli, odsniezali Nawiasem mowiac - to kolejny bubel prawny ten znak. Dlaczego? Ale sierra jakos szybko dobijala te uzywki i przestalem. Bo te używki były dojechane do innego samochodu, więc musiały szybko zużywać się u Ciebie -- dlatego IMO nie warto przekładać z tyłu na przód itp... ;) A moze Niemcy przestali je wyprzedawac po sezonie ? :-) Nie wiem. -- _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-. )\._.,-- ....,'``. (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@gmail.com '.O_' /, _.. \ _\ (`._ ,. `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`., `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.' Felix Lee -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/ |
|
Data: 2019-12-09 22:40:27 | |
Autor: kk | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
On 2019-12-08 22:09, J.F. wrote:
Dnia Sun, 8 Dec 2019 21:45:00 +0100, kk napisał(a): W każdym razie z nową etykietą są droższe.
Kup sobie jakieś premium i nie chrzań |
|
Data: 2019-12-11 01:25:09 | |
Autor: J.F. | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
Użytkownik "kk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qsmf0j$fmd$2@news.icm.edu.pl...
On 2019-12-08 22:09, J.F. wrote: Dnia Sun, 8 Dec 2019 21:45:00 +0100, kk napisał(a): 1. wprowadzono już oznaczenia i opony, które dzisiaj sprzedawane są z W każdym razie z nową etykietą są droższe. Juz sa dostepne z nowa etykietą ? Bo jesli dopiero wprowadzili ... cos szybko. 2. przy zakupie opon kieruję się głównie marką, co znajduje odbicie w Kup sobie jakieś premium i nie chrzań Wezmy taki przyklad https://www.youtube.com/watch?v=fHF-G72LOfM Policjanci pewnie maja dobre opony ... hm, a moze i nie, bo jak to zapisac w przetargu. Uciekajacy tez pewnie ma dobre. To z jaka predkoscia ja mam tam jechac, zeby poczuc, ze mam gorsze ? Przy 140km/h sily dwa razy mniejsze niz przy 200 ... J. |
|
Data: 2019-12-11 21:06:55 | |
Autor: kk | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
On 2019-12-11 01:25, J.F. wrote:
Użytkownik "kk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qsmf0j$fmd$2@news.icm.edu.pl... Nie wiem czy są dostępne, ale że mi chcieli sprzedać etykietę za dodatkowe pieniądze. |
|
Data: 2019-12-06 18:53:28 | |
Autor: 'TomN' | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
T. w <news:5dea34e3$0$552$65785112news.neostrada.pl>:
Dalej (+ wzory etykiet): Jakiś bełkot marketingowy, to chciałeś przekazać? -- 'Tom N' |
|
Data: 2019-12-06 19:58:37 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
"T." 5dea34e3$0$552$65785112@news.neostrada.pl Choć raz UEeeee wymyśliła coś pożytecznego. Jeszcze by Dlaczego raz? Niemal nieskończenie wiele razy UE wymyśliła coś pożytecznego... pożytecznego dla urzędników UE. ;) Czy Ty jeździsz, czy jedynie czytasz o ludziach jeżdżących?... Jeżdżę bardzo mało (kapelusza zazwyczaj nie zdejmuję, gdyż mi nieco zimno w mą głowę, gdyż nieco wyłysiałem) -- wiem, że nieco inaczej zachowują się opony tuż po wyprodukowaniu a zupełnie ;) inaczej parę lat później... Ktoś, kto często opony zmienia, raczej dużo jeździ -- więc nieźle orientuje się w parametrach bądź przydatności opon, natomiast ktoś, kto nie ma orientacji, raczej długo jeździ na tych samych oponach, więc owe etykiety niekoniecznie mu wiele powiedzą... Ponoć teraz opony wytrzymują wiele lat -- nawet gwarancję mają na wiele lat od wyprodukowania, lecz czy to znaczy, że przez wiele lat zachowują wszystkie swe parametry? Urzędnik UE IMO długo na swych oponach nie pojeździ, więc dla niego te etykiety mogą być pomocne podczas zakupów... -- _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-. )\._.,-- ....,'``. (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@gmail.com '.O_' /, _.. \ _\ (`._ ,. `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`., `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.' Felix Lee -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/ |
|
Data: 2019-12-08 18:24:19 | |
Autor: J.F. | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
Dnia Fri, 6 Dec 2019 19:58:37 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a): "T." 5dea34e3$0$552$65785112@news.neostrada.pl Pare rzeczy fajnych jednak wymyslila. Masło jest masłem, sok sokiem, tani roaming, tanie przelewy sepa. Ktoś, kto często opony zmienia, raczej dużo jeździ -- więc Na oponach jednak pare lat jezdzisz, a potem trzeba kupic nowe. I kupujesz kota w worku ... Ponoć teraz opony wytrzymują wiele lat -- nawet gwarancję Hi hi - i to jest problem producentow. Jak tu klientowo wmowic, ze sie po 3 latach starzeja i ze trzeba kupic nowe, a jednoczesnie przekonac klienta, ze te wyprodukowane rok temu sa ciagle dobre :-) ADAC mierzyl, i mu wyszlo ze 3-letnie opony (nieuzywane) potrafia byc mierzalnie gorsze od nowych ... ale ADAC'owi rozne rzeczy wychodzily. J. |
|
Data: 2019-12-08 22:58:20 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
"J.F." 88ogc1hlmxqd.1q5ygwugkb5uf.dlg@40tude.net Hi hi - i to jest problem producentow. IMO producenci zniechęcają do częstych zmian. (rzecz jasna nie mam tu na myśli opon uszkodzonych na bokach czy z płytkim bieżnikiem) ADAC mierzyl, i mu wyszlo ze 3-letnie opony IMO po 3 latach sam zauważysz różnice. -- _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-. )\._.,-- ....,'``. (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@gmail.com '.O_' /, _.. \ _\ (`._ ,. `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`., `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.' Felix Lee -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/ |
|
Data: 2019-12-09 09:41:33 | |
Autor: J.F. | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
Dnia Sun, 8 Dec 2019 22:58:20 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a): "J.F." 88ogc1hlmxqd.1q5ygwugkb5uf.dlg@40tude.net Dowody jakies pokazesz ? ADAC mierzyl, i mu wyszlo ze 3-letnie opony Nie widze, ale jak widac - ja w ogole malo widze. Ale na pewno nie odczuje w samochodzie ktorym jedze na codzien i dostosowuje sie do starzenia opon. J. |
|
Data: 2019-12-10 05:28:45 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
"J.F." e65hpowkxbe2$.ssebi5fq0vg5.dlg@40tude.net IMO producenci zniechęcają do częstych zmian. Dowody jakies pokazesz ? Może pokażę, jak znajdę. ;) Czytałem o tym nieraz, ale (rzecz jasna) linków nie mam. Jak mi coś wpadnie i będę pamiętał -- dam znać. BTW pamięci -- pamiętam, jak jeżdżąc jeszcze Panna Mercedes kupiłem tanie świetlówki w Auchan... Wg Ciebie miały szybko przepalić się -- jedną z nich właśnie przed paroma dniami wkręciłem do okapu kuchennego, skąd wykręciłem inną (nowszą i droższą -- ale otrzymaną za freeko) świetlówkę, którą wkręciłem w miejsce, z którego wykręciłem LEDkę E14/1050 lumenów kupioną niemal dwa lata temu za 375 groszy... Może jeszcze gdzieś świeci jakaś świetlówka kupiona w Auchan za 3 pln kilkanaście lat temu... LEDki E14/1050 lumenów kupiłem niemal 2 lata temu dla hecy. Byłem pewny, że spalą się w parę tygodni -- lub nawet dni. Z 5 straciłem właśnie 2, które świeciły całymi dniami przez te niemal 2 lata... Ale na pewno nie odczuje w samochodzie ktorym jedze Zgodzę się z tym, że i na gołych felgach można jechać. ;) Dlatego właśnie nie zamierzam inwestować w opony -- raczej nie wyjadę podczas trudnych warunków... Dostosowanie? -- po jakimś czasie używania zanika różnica pomiędzy ,,moimi'' osiągami i osiągami innych ludzi a później te inne osiągi stają się widocznie lepsze od moich -- nie ja zostawiam ,,niegrzecznych kierowców'' w swych lusterkach, lecz oni zostawiają mnie w swoich... ;) Nie ja śmieję się, widząc kogoś zsuwającego się majestatycznie ;) do przydrożnego rowu, lecz ktoś inny ma radochę, widząc mnie... ;) Coś za coś -- fajne opony albo telefon, którym można wezwać pomoc, gdy niefajne opony zawiodą... Gdy ktoś zedrze komplet w jeden sezon lub w dwa -- IMO może kupić najlepsze jednosezonowe i poszaleć.. Ale nie ja... Gdybym jeszcze mógł samo_dzielnie zmienić... Ale dla mnie koło waży zbyt wiele. Myślałem nawet o dźwigu z wielobloczkami -- ale mi przeszło... Komplet zimówek po prostu zjedzą myszy lub szczury... I tak już są stare... Dojeżdżę (jeśli dobrze pójdzie) tylne letnie i założę tam wielosezonówki Pirelli -- być może wzmocnione (XL, jeśli takie będą w mym rozmiarze -- 205/55/R15 bodajże) lub samouszczelniające się (jeśli takie będą... ) a później to samo uczynię z przednimi Navigatorami... Czas mych szaleństw przeminął razem z nieszczęsnym podniesieniem pralki. Wszystko (Asus Max także) przemija -- życie też przeminie... -=- Wielu opon nie znam, ale te, które znam, to albo premium, albo -- Janie, Dębica... ;) Dębica to IMO fatalny wybór. Chyba chętnie bym pojeździł na Yokohamach i na Nokianach... ;) IMO Dębice kosztują niewiele mniej niż opony klasy premium a są makabrycznie gorsze pod każdym względem... Dziś opony nie kosztują (względem reszty kosztów utrzymania samochodu) tak dużo jak kiedyś. Jako dziecko śmiałem się, gdy kupując używany samochód, ludzie sprawdzali stan opon... Moim zdaniem opony mależało zmienić tuż po kupnie bez względu na ich stan -- nie zdawałem sobie wówczas sprawy z kosztów... Opony i akumulatory -- ponoć w Polsce były pół wieku temu ,,na wagę złota''... Wspominając kupców z tamtych lat, zauważam, że niektórzy z nich umarli, zaś inni od dawna nie jeżdżą samochodami, bo nie mają sił... (słabo widzą, słabo słyszą, słabo (powoli) reagują na wszystko itd...) IMO niektórzy z nich nie doczekali/dożyli czasów, gdy opony niewiele kosztują -- bo jak mówić o kosztach, gdy dobra opona wielosezonowa (Pirelli chociażby) kosztuje mniej niż pełen zbiornik paliwa lub para niezbyt drogich męskich butów zimowych?... (kobieta potrafi kupić buty o rząd wielkości droższe od dobrej opony!) Właśnie Lidl ma teraz jakieś tanie (ze 3/4 hpln za parkę) buty damskie -- ponoć skórzane... Ale ogólnie teraz damskie buty zimowe są raczej ;) drogie... -=- Ciekawe, ile będzie kosztował zelektryfikowany samochód osobowy (i na ile osób) za 25 lat, gdy spalinowych już nie będzie... Może będą wykonane z materiałów odpornych na korozję?... Może będą długowieczne ja samoloty?... Po prostu żal umierać! -- _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-. )\._.,-- ....,'``. (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@gmail.com '.O_' /, _.. \ _\ (`._ ,. `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`., `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.' Felix Lee -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/ |
|
Data: 2019-12-10 05:45:34 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
"Eneuel Leszek Ciszewski" 5def1f2e$0$503$65785112@news.neostrada.pl Ciekawe, ile będzie kosztował zelektryfikowany samochód Ciekawe, czy popularne będą AWD tak, jak teraz FWD... Gdy jadący człek czuje macochę ;) Ziemie pod 4 pędnymi kopytami -- chce się żyć! -- _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-. )\._.,-- ....,'``. (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@gmail.com '.O_' /, _.. \ _\ (`._ ,. `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`., `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.' Felix Lee -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/ |
|
Data: 2019-12-11 00:52:03 | |
Autor: J.F. | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5def1f2e$0$503$65785112@news.neostrada.pl...
"J.F." e65hpowkxbe2$.ssebi5fq0vg5.dlg@40tude.net [...] BTW pamięci -- pamiętam, jak jeżdżąc jeszcze Panna Mercedes Ja moglem tylko sugerowac taka mozliwosc ... tanie g* ... wiadomo, a jaka jakosc - nikt nie wie. A moze chcialem Ci tylko troche zepsuc samozadowolenie :-) LEDki E14/1050 lumenów kupiłem niemal 2 lata temu dla hecy. No ... takie sobie wyniki. Za krotko na dobry wyrob, za dlugo na kiepski :-) Ale na pewno nie odczuje w samochodzie ktorym jedze Zgodzę się z tym, że i na gołych felgach można jechać. ;) Dostosowanie? -- po jakimś czasie używania zanika różnica Bylby to jakis argument ... gdyby wszyscy ruszali z piskiem opon. A tego nie ma. Nie ja śmieję się, Niby tak, tylko ze jakos malo tych zsuwajacych widac, to jest przypadek. Wielu opon nie znam, ale te, które znam, Hm, na Navigatory nie narzekam, Frigo na sniegu calkiem dobre ... IMO Dębice kosztują niewiele mniej niż opony klasy eee, to chyba nie jest premium :-) A czy tak niewiele mniej ... 205/55/16 na oponeo.pl 482zl Goodyear Vector 4Seasons G2 91 V Run Flat, Produkcja 2019 Niemcy, B 421 Nokian Weatherproof 91 V Run Flat, A 378 Michelin Crossclimate+ 94 V XL, B 362 Michelin Crossclimate+ 91 H, B 312 Nokian Weatherproof 91 H ... made in Russia, A 292 Pirelli Cinturato All Season 91 V ... made in Russia, B 284 Goodyear Vector 4 91 H, E 221 Debica Navigator 2, B 212 Kormoran All Season, C Nie wiem czy potrzebuje 94 (670kG na opone, 91 - 615), V (240km/h), ale ... czy taka "premium" wielosezonowa bedzie lepsza od sredniej klasy letniej/zimowej ? Bo roznica w cenie kompletu, tzn 2 kompletow, na pare wymian starczy :-( A ostatnia literka - klasa przyczepnosci na mokrym. Nie jest ten model Debic taki zly ... a na wychwalanym kiedys GY jak widac mozna sie naciac. Inna sprawa, ze mialem kiedys i nawigatory klasy E ... nie zauwazylem jakiegos nadmiernego slizgania na deszczu, a niby z klasy powinna wychodzic spora roznica. Dziś opony nie kosztują (względem reszty kosztów Zalezy jakie auto, jak za 1000 zl, to opony moga stanowic istony % wartosci :-) Moim zdaniem oponyZ paskiem rozrzadu Ci sie pomylilo :-) IMO niektórzy z nich nie doczekali/dożyli czasów, gdy Ale klase przyczepnosci maja te sama co Debice :-) Ciekawe, ile będzie kosztował zelektryfikowany samochód Po prostu żal umierać! Emerycie - poprzyj partie czynem, umrzyj przed terminem :-) J. |
|
Data: 2019-12-12 03:51:30 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
"J.F." 5df03056$0$544$65785112@news.neostrada.pl LEDki E14/1050 lumenów kupiłem niemal 2 lata temu dla hecy. No ... takie sobie wyniki. Znajdziesz lepsze? Bylby to jakis argument ... gdyby wszyscy ruszali z piskiem opon. O to chodzi, by nie piszczeć... Nie ja śmieję się, Niby tak, tylko ze jakos malo tych zsuwajacych widac, to jest przypadek. Widać, gdy spadnie śnieg... Moim zdaniem opony Z paskiem rozrzadu Ci sie pomylilo :-) Raczej nie -- nie wiedziałem wówczas, czym jest pasek rozrządu. Emerycie - poprzyj partie czynem, umrzyj przed terminem :-) Zastanów się nad wymową tego zawołania. -- _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-. )\._.,-- ....,'``. (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@gmail.com '.O_' /, _.. \ _\ (`._ ,. `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`., `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.' Felix Lee -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/ |
|
Data: 2019-12-23 18:28:50 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Opony mają być oznaczane nowymi etykietami | |
"Eneuel Leszek Ciszewski" 5def1f2e$0$503$65785112@news.neostrada.pl LEDki E14/1050 lumenów kupiłem niemal 2 lata temu dla hecy. Być może to jednak nie 1050 a jedynie 806 -- na świetlówkach jest tylko podana moc (10 W) a korespondencja ze sprzedawcą wskazuje, że to jedynie 806 lumenów, co i tak IMO jest dobrym wynikiem dla E14. Ponoć mają 3 lata gwarancji. Byłem pewny, że spalą się w parę tygodni -- lub nawet dni. Na razie 3 pozostałe świecą a 1 z 2 uszkodzonych mruga niczym latarnia morska. Oczywiście nie zmierzam reklamować. -- _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-. )\._.,-- ....,'``. (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@gmail.com '.O_' /, _.. \ _\ (`._ ,. `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`., `._.-(,_..'-- (,_..'`-.;.' Felix Lee -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/... https://eneuel.oferty-kredytowe.pl/ |