Opony na zimę

Data: 2020-10-18 13:53:06
Autor: sirapacz
Opony na zimę
Na lato mam, bo silnik mocny, samochód trochę jako zabawkę kupiłem (na codzień ja moto, żona tym samochodem)  i nie chciałem na całorocznych jeździć. I teraz dylemat co na zimę - gdyby nie to że tym żona jeździ, to bym przy letnich został, bo mam wrażenie, że przez większość zimy letnie będą sprawować się lepiej od zimówek +5 stopni i deszcz:(

jako uzytkownik zimówek i całorocznych (crossclimate):
-jeśli spadnie śnieg lub błoto pośniegowe będzie na drodze, jeśli droga będzie oszroniona lub oblodzona (tak wiem, ze to dyskusyjne ale ja różnicę zauważyłem...) to bierz zimówki.

całoroczne załóż tylko wtedy, kiedy albo jeździsz mało, tylko w ruchu miejskim - albo znaczym problemem jest wymiana opon lato-zima (np. brak miejsca na ich przechowywanie).

moje całoroczne (po kilku latach) uważam, że na wodzie idą jak przecinaki i nie fruwają na wodzie przy prędkościach przy których inne już latały. Przyczepność na mokrym jest niezła, ale lepszą miały fuldy rainexpert (choć za miękkie jak dla mnie). Przyczepność na czymkolwiek śliskim jak śnieg czy lód jest znacznie gorsza niż na zimówkach (ale różnica w stosunku do letnich jest zauważalna).

Generalnie jak skończą swój żywot to na 90% wracam do opon lato/zima.

W twoim przypadku zimówki będą zdecydoiwanie gorsze na suchym asfalcie (droga hamowania). Zużycia paliwa w ogóle nie brałem pod uwagę w rozważaniach. Zimówki nad letnimi są lepsze nawet w postaci nadlewek!

Data: 2020-10-18 14:08:30
Autor: radekp@konto.pl
Opony na zimę
Sun, 18 Oct 2020 13:53:06 +0200, w <rmhada$a0la$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
sirapacz <newsy@sircomp.pl> napisał(-a):

[...]

Bo kupiłeś sobie crossclimate, czyli letnie z opcją zimową. A nie całoroczną.

Data: 2020-10-19 23:59:35
Autor: sirapacz
Opony na zimę
Generalnie jak skończą swój żywot to na 90% wracam do opon lato/zima.

Bo kupiłeś sobie crossclimate, czyli letnie z opcją zimową. A nie całoroczną.

eeee....to nie to samo?

Data: 2020-10-20 06:34:18
Autor: Shrek
Opony na zimę
W dniu 19.10.2020 o 23:59, sirapacz pisze:
Generalnie jak skończą swój żywot to na 90% wracam do opon lato/zima.

Bo kupiłeś sobie crossclimate, czyli letnie z opcją zimową. A nie całoroczną.

eeee....to nie to samo?

Na ogół całoroczne to raczej zimówki co dają radę w lato. Tu nacisk przesunięty został na lato. Szkodo że tak mało jest takich opon, bo w naszym klimacie to by bylo optymalnie - zwłaszcza jak ktoś głównie w mieście jeździ.

--
Shrek

Data: 2020-10-20 07:30:43
Autor: Cavallino
Opony na zimę
[...]

Nie.
Jak chcesz dobrze zimą, to kupujesz zimówki przystosowane do jazdy latem.
Niby też całoroczne, ale nacisk w innym miejscu.

Data: 2020-10-20 09:16:14
Autor: sirapacz
Opony na zimę

Nie.
Jak chcesz dobrze zimą, to kupujesz zimówki przystosowane do jazdy latem.
Niby też całoroczne, ale nacisk w innym miejscu.

no fajnie, a jak je rozpoznać jak we filtrze masz zima/lato/całoroczne? :)

Data: 2020-10-20 10:26:22
Autor: Cavallino
Opony na zimę
W dniu 20-10-2020 o 09:16, sirapacz pisze:

[...]

Nie da rady.
Tylko przez szukanie testów porównawczych.
Powinny też nieco inaczej wyglądać, na klockach powinny być nacięcia typowe dla zimówek (lamele), choć niekoniecznie to jest reguła.

Porównaj sobie np.:
https://www.oponeo.pl/model-opony/michelin-crossclimate
https://www.oponeo.pl/model-opony/nokian-weatherproof

W Nokianach lamele widać dość wyraźnie, a michelin wygląda jak zwykła letnia deszczówka.

Data: 2020-10-20 10:39:08
Autor: sirapacz
Opony na zimę

Nie da rady.
Tylko przez szukanie testów porównawczych.

mam pierdylion rzeczy w życiu do zrobienia ważniejszych niż latanie po testach:P
wolę zdać się na opinię pms

lekko offtopicznie: ciekawe czy zimy nas opuściły na dobre czy to epizod.

Data: 2020-10-20 10:55:07
Autor: Cavallino
Opony na zimę
W dniu 20-10-2020 o 10:39, sirapacz pisze:

Nie da rady.
Tylko przez szukanie testów porównawczych.

mam pierdylion rzeczy w życiu do zrobienia ważniejszych niż latanie po testach:P
wolę zdać się na opinię pms

No to już ja znasz, jeśli chodzi o micheliny - zimą tylko na czarny asfalt.

Data: 2020-10-20 13:20:39
Autor: J.F.
Opony na zimę
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rmm8la$erp$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Hm, a przeciez bylo troche filmow ze snieznych pagorkow.

Filmy sponsorowane, opony z rozrzutem, czy przesadzasz ?

J.

Data: 2020-10-20 13:40:08
Autor: Cavallino
Opony na zimę
W dniu 20-10-2020 o 13:20, J.F. pisze:
[...]

A porównywali w nich do Vectorów?

Data: 2020-10-20 14:18:32
Autor: J.F.
Opony na zimę
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rmmian$kte$2$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Nie, udowadniali, ze nie tylko czarny asfalt.

J.

Data: 2020-10-20 14:31:33
Autor: Cavallino
Opony na zimę
W dniu 20-10-2020 o 14:18, J.F. pisze:
[...]

No, ale wszystko jest kwestią do czego się porównuje.
Przy letnich może nie tylko.

Data: 2020-10-20 20:42:45
Autor: J.F.
Opony na zimę
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rmmlb4$mkn$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Ale nie trzeba koniecznie porownywac do czegos.

https://www.youtube.com/watch?v=VNXAiOQ_Tec

Na oko - sa wystarczajaco dobre.

A teraz, to by je trzeba porownac do nawigatorow, zeby zobaczyc czy warto przeplacac :-)

J.

Data: 2020-10-20 21:14:39
Autor: J.F.
Opony na zimę
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rmmlb4$mkn$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 20-10-2020 o 14:18, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
[...]
[...]

P.S.  https://www.youtube.com/watch?v=VTKsHLR5y2A

Dobre sa, przelecz Okraj to juz jest cos.
Tylko ... za drogie obecnie :)

Zauwazyliscie po drodze - nakaz uzywania lancuchow.
"Wszyscy" olewaja, czy tylko autor filmu ?

Znak nawiasem mowiac idiotyczny - na czarnym asfalcie tez lancuchy obowiazuja.

J.

Data: 2020-10-20 18:22:42
Autor: Irokez

https://www.youtube.com/watch?v=gHph1mDtCbQ

https://www.youtube.com/watch?v=zNuqGUgbcIk

--
Irokez

Data: 2020-10-21 07:56:14
Autor: Cavallino
Opony na zimę
W dniu 20-10-2020 o 18:22, Irokez pisze:
[...]

A odpowiedź słowna?
Nie będę przecież tracił czasu na oglądanie nie interesujących mnie filmów.

Data: 2020-10-21 17:44:13
Autor: Irokez
Opony na zimę
W dniu 2020-10-21 o 07:56, Cavallino pisze:
[...]

porównywali.
Przepaści nie ma. Na śniegu Vestory trochę lepsze, na suchym trochę gorsze.

--
Irokez

Data: 2020-10-20 12:53:08
Autor: J.F.
Opony na zimę
Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rmm7pm$1ip3e$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
Nie da rady.
Tylko przez szukanie testów porównawczych.

mam pierdylion rzeczy w życiu do zrobienia ważniejszych niż latanie po testach:P
wolę zdać się na opinię pms

No to mam mieszane uczucia.
Kiedys w miare nowe Navigatory mi sie bardzo dobrze sprawdzily w snieznych narciarskich warunkach.

Ale ostatnio ... jakos jakby gorzej.
I nie wiem - troche zuzyte to nie trzymaja, warunki byly gorsze, opony inne - rozmiar i teraz Navigator 2.
Sezon byl krotki, to nie bylo mozliwosci rzetelnego porownania.

Ale to pisze o narciarskich warunkach - w plaskim miescie beda dobre.
Chyba ze mieszkasz w Bielsku Bialej czy Szczecinie ...

lekko offtopicznie: ciekawe czy zimy nas opuściły na dobre czy to epizod.

Klimat sie niby ociepla, ale sniezycom w USA to jakos nie przeszkadza.
Chyba nawet mowia ze to ocieplenie znaczy tez "gwaltowny klimat" - duzo wody paruje, a potem powodzie, huragany, tornada, sniezyce.
U nas niestety o snieg coraz trudniej ...

J.

Data: 2020-10-22 13:07:41
Autor: ąćęłńóśźż
Opony na zimę
Kiedyś, ale to dawno temu, jak czytałem recenzje to Navigatory miały znacznie wyższe oceny użytkowników niż Navigatory 2.

-- -- -

Data: 2020-10-22 15:28:45
Autor: J.F.
Opony na zimę
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f9167fe$0$538$65785112@news.neostrada.pl...
Kiedyś, ale to dawno temu, jak czytałem recenzje to Navigatory miały znacznie wyższe oceny użytkowników niż Navigatory 2.

Na recenzje przestalem patrzec - wiekszosc opon ma spory rozrzut, od bardzo dobrych do bardzo zlych ... mozliwe to ?

J.

-- -- -

Data: 2020-10-22 15:35:07
Autor: ąćęłńóśźż
Opony na zimę
Pewnie możliwe.
A teraz niemal każdy ma ABS i inne literki trakcyjne, co sporo zmienia.

Data: 2020-10-22 17:18:22
Autor: J.F.
Opony na zimę
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f918a8b$0$547$65785112@news.neostrada.pl...

Pewnie możliwe.
A teraz niemal każdy ma ABS i inne literki trakcyjne, co sporo zmienia.

Akurat powinno raczej ujednolicac opinie ...

J.

Data: 2020-10-18 15:03:22
Autor: Shrek
Opony na zimę
W dniu 18.10.2020 o 13:53, sirapacz pisze:

W twoim przypadku zimówki będą zdecydoiwanie gorsze na suchym asfalcie (droga hamowania).

No właśnie - na suchym gorsze, na mokrym też gorsze od całorocznych, a śniegu to nie będą specjalnie widziały. Dlatego zastananawiam się nad niekonwencjonalnym połączeniem letnie i całoroczne;)

--
Shrek

Data: 2020-10-18 15:28:23
Autor: radekp@konto.pl
Opony na zimę
Sun, 18 Oct 2020 15:03:22 +0200, w <5f8c3d1a$0$618$65785112@news.neostrada.pl>,
Shrek <1@wp.pl> napisał(-a):

> [...]

No właśnie - na suchym gorsze, na mokrym też gorsze od całorocznych, a śniegu to nie będą specjalnie widziały. Dlatego zastananawiam się nad niekonwencjonalnym połączeniem letnie i całoroczne;)

Przejmowałbym się tym, gdyby nie fakt, że i tak zazwyczaj ciągnę się za kimś...

Data: 2020-10-18 15:27:55
Autor: Shrek
Opony na zimę
W dniu 18.10.2020 o 15:28, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Ale tu nie chodzi o to, żeby się za kimś nie ciągnąć, a żeby nie zaparkować mu w dupie. I nie ja, tylko żona;)

--
Shrek

Data: 2020-10-18 15:30:32
Autor: ąćęłńóśźż
Opony na zimę
Czy Dębica Navigator to opony tzw. całoroczne?

Data: 2020-10-19 15:59:45
Autor: J.F.
Opony na zimę
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f8c4379$0$508$65785112@news.neostrada.pl...
Czy Dębica Navigator to opony tzw. całoroczne?

Tak jest.

Przy czym ... cos ostatnio slyszalem, ze oznaczenie "M+S" nic nie znaczy.

https://autokult.pl/24769,opony-caloroczne-czym-sie-roznia-od-opon-sezonowych

J.

Opony na zimę