Opony niesymetryczne - pytanie laika

Data: 2014-11-23 23:28:50
Autor: Budzik
Opony niesymetryczne - pytanie laika
Pierwszy raz w zyciu kupiłem opony niesymetryczne albo pierwszy raz w zyciu zwróciłem na to uwage :)

Założyłem stosując sie do oznaczenia zewnetrzne/wewnetrzne.

Po załozeniu na samochód mam jednak wątpliwości.
Otóż jednej stronie kształ jodełki jest ok //\\ do kierunku jazdy.
Ale z racji tego, ze 4 opony w zestawie sa takie same, to opony po drugiej stronie jodełja jest tak jakby pod prąd czyli \\// do kierunku jazdy.

Tak ma być? Tak to działa?

Niby jedzie sie ok, na oponie nie ma oznaczenia rotation i pewnie jest ok, ale poniewaz pierwszy raz mam do czynienia z taką sytuacją - chciałbym się upewnić.

Data: 2014-11-23 16:21:27
Autor: Przemek
Opony niesymetryczne - pytanie laika
tak ma być. Co to za opony?

Data: 2014-11-24 10:59:36
Autor: Budzik
Opony niesymetryczne - pytanie laika
Użytkownik Przemek przemyslaw.22@gmail.com ...

tak ma być. Co to za opony?

Bieznikowane, o biezniku identycznym z Continentala ContiWinterContact TS790

Data: 2014-11-24 16:23:46
Autor: t-1
W dniu 2014-11-24 o 11:59, Budzik pisze:
Użytkownik Przemek przemyslaw.22@gmail.com ...

tak ma być. Co to za opony?

Bieznikowane, o biezniku identycznym z Continentala ContiWinterContact
TS790

Taki bieżnik jako nalewka to porażka.
Przecież niesymetria ma wynikać z właściwości całej opony.
A na dodatek jest to stosowane dla opon letnich.
Zimowe są z reguły kierunkowe.

Data: 2014-11-24 15:58:35
Autor: Budzik
Opony niesymetryczne - pytanie laika
Użytkownik t-1 t-1@todlaspamu.pl ...

[...]

To znaczy?

A na dodatek jest to stosowane dla opon letnich.

Co jest stosowane?

Zimowe są z reguły kierunkowe.

Znaczy continental nie wiedział co robi?

Data: 2014-11-24 17:57:50
Autor: Cavallino

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA3EFA7F2B2AE6budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

A co ma continental wspólnego z tą oponą?
Że zerżnęli jego kształt bieżnika?

Data: 2014-11-24 17:21:52
Autor: Budzik
Opony niesymetryczne - pytanie laika
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Zimowe są z reguły kierunkowe.

Znaczy continental nie wiedział co robi?

A co ma continental wspólnego z tą oponą?
Że zerżnęli jego kształt bieżnika?

Ano. Skoro t-1 pisze ze taki bieznik nie nadaje sie do zimowych to pytam czy do continentala jest ok, a do nalewki juz nie?
Ale to tylko z przekory - chciałem tylko potwierdzic, ze prawidłwo sa założone, bo zastanawiałem się, czy, skoro one wygladaja jak asymetryczne, kierunkowe, to nie powinny byc w zestawie 2 opony prawe i 2 opony lewe :)
Ale widze po ogłoszeniach na allegro ze asymetryczne tak maja. I już.

Data: 2014-11-24 18:31:43
Autor: Cavallino

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA3EFBA602F9B9budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Ja tam nie wiem, ale padła taka teza:
"Przecież niesymetria ma wynikać z właściwości całej opony."

Data: 2014-11-24 17:59:33
Autor: Budzik
[...]

Padła. Ale co ona miałaby oznaczac? :)
Słyszałes o tym, zeby opona asymetryczna poza bieznikiem, miała inną budowę od opony symetrycznej?

Data: 2014-11-24 22:35:54
Autor: t-1
W dniu 2014-11-24 o 18:59, Budzik pisze:

Padła. Ale co ona miałaby oznaczac? :)
Słyszałes o tym, zeby opona asymetryczna poza bieznikiem, miała inną budowę
od opony symetrycznej?

Miała oznaczać wątpliwości, czy właściwości gumy z której zrobiono nalewkę są identyczne z oryginalną gumą opony a zastosowana guma pasuje twardością do jej boków, osnowy itp.
Pracuje przecież nie tylko bieżnik ale i reszta.

A tak prawdę mówiąc nie przejmuj się tym wszystkim.
Musisz tylko mieć świadomość, że jeździsz na zelowanych łapciach.

Data: 2014-11-24 21:54:55
Autor: Budzik
[...]

Kupiłem pierwszy raz w zyciu.
Kupiłem bo pomimo negatywnych opinii np. tu na grupie w internecie jest sporo opinii pozytywnych a dodatkowo z kimkolwiek rozmawiam ze znajomych ktory jezdzi na bienizkowanych - kazdy sobie bardzo chwali.
Jeden wrecz stwierdził, ze lepszych zimówek nie miał w zyciu.

A tak prawdę mówiąc nie przejmuj się tym wszystkim.
Musisz tylko mieć świadomość, że jeździsz na zelowanych łapciach.

Jezdze małym vanem, maks 100 na godzine i jestem swiadomy.

Data: 2014-11-24 08:08:53
Autor: t-1
Opony niesymetryczne - pytanie laika
W dniu 2014-11-24 o 00:28, Budzik pisze:

Tak ma być? Tak to działa?

Np.
http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/bieznik-asymetryczny-czy-kierunkowy/?id=11

Data: 2014-11-25 12:27:29
Autor: Grzegorz
t-1 pisze:
W dniu 2014-11-24 o 00:28, Budzik pisze:

Tak ma być? Tak to działa?

Np.
http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/bieznik-asymetryczny-czy-kierunkowy/?id=11

Ładna teoria ...

Z moich doświadczeń : zimowe - wyłącznie kierunkowe. Letnie - te kierunkowe są w naszych warunkach dużo lepsze, mamy dużo deszczu i marnego asfaltu. Jak dla mnie asymetryczne - to moda. W zimówkach przemijająca na szczęście.

To jednak tylko moje doświadczenia, z ok. 1/2 mln km, na dość ciężkich i szybkich samochodach.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?3qm2wmAjMM

Data: 2014-11-25 05:01:58
Autor: Jimiasty
W dniu wtorek, 25 listopada 2014 12:27:30 UTC+1 użytkownik Grzegorz napisał:

Z moich doświadczeń : zimowe - wyłącznie kierunkowe. Letnie - te kierunkowe są w naszych warunkach dużo lepsze, mamy dużo deszczu i marnego asfaltu.

A ja sie tak zastanawiam jak to jest zrobione, ze taka opona kierunkowa
sprawuje sie dobrze w przypadku hamowania na sniegu/blocie. Bieznik kierunkowy
typu jodelka dziala dobrze tylko w jedna strone, w druga sie zapycha. Czy opony z bieznikiem niekierunowym nie beda czasem lepsze podczas hamowania? Niestety zawsze mialem zimowki kierunkowe i nie sprawdzilem empirycznie.

Jak dla mnie asymetryczne - to moda.

Wydaje mi sie, ze biezniki asymetryczne powstaly z mysla o ciezszych i mocnych samochodach, wymagajacych szerokich gum.

--
Pozdro.
Jimiasty

Data: 2014-11-25 11:59:30
Autor: Budzik
Opony niesymetryczne - pytanie laika
Użytkownik Grzegorz bzdura@brakmaila.com ...

[...]

Ja tam przebieg mam podobny (no moze teraz juz troche wiekszy, bo szacowałem to pare lat temu) ale wniosków takich wyciągnąć nie potrafie.
Albo nigdy tak szybko nie jezdziłem (chociaz zdarzało mi się kiedys deptac czesto ile fabryka dała) albo nie doprowadzam do takich sytuacji - ogólnie to bardzo trudno jest mi okreslic ktora opona jest lepsza, zwłaszcza, ze ostatnio jezdziłem na byle czym.

Data: 2014-11-30 14:01:35
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 25 Nov 2014 12:27:29 +0100, Grzegorz napisał(a):

t-1 pisze:
[...]

Zależy jak ktoś jeździ.
Większość kierowców istotnie na prostych rozpędza się do prędkości których
sami nie ogarniają, przejechać przez kałużę mało kto potrafi, a na
zakrętach kierowcy i tak zamulają.
Więc kierunkowa opona która lepiej odprowadza wodę wydaje się dobra.

Z asymetrycznej opony skorzysta się tylko idąc szybko w zakrętach.

A zimowe to faktycznie inna bajka - tu istotne jest odprowadzanie błota
pośniegowego i siła ciągu na śniegu.
Asymetryczna zimówka, to faktycznie będzie średni pomysł.
Może najwyżej asymetryczne-kierunkowe (czyli inne opony z lewej i z prawej)
- coś takiego łączy zalety obu rodzajów.

Data: 2014-11-30 15:10:11
Autor: Irokez
[...]

No właśnie, niesymetryczne kierunkowe powinni sprzedawać lewe i prawe chyba?

--
Irokez

Data: 2014-11-30 15:42:36
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 30 Nov 2014 15:10:11 +0100, Irokez napisał(a):

W dniu 2014-11-24 o 00:28, Budzik pisze:
No właśnie, niesymetryczne kierunkowe powinni sprzedawać lewe i prawe chyba?

Jeżeli są asymetyczne i kierunkowe to tak - takie opony sprzedawane są jako
lewa i prawa.

Ale jak sa tylko asymetryczne, to wszystkie 4 są takie same, zakłada się je
na felgi wg. inside/outside no i zazywczaj trochę się wtedy różni rzeźba z
lewej i prawej strony.
Ale podobno 2/3 nacięć w cywilnej oponie służy do redukcji hałasu i to są
właśnie te różne :)

Opony niesymetryczne - pytanie laika