Data: 2009-04-14 13:50:06 | |
Autor: SiW | |
Opony o różnym rozmiarze będapasowały czy nie? | |
Cześć, Pytanie dotyczace supermoto. W tej chwili mam założone opony batlaxa BT090R 120/60/17 i 150/60/17. Na allegro gość sprzedaje:
Dunlopy Sportmax 120/70/17 tyl 140/70/17 Takie dwa pytania główne i jedno pomocnicze: 1. czy jak sobie kupię te oponki to beda pasowały na felgę (czy nie sa za małe) 2. czy odczuje jakąs różnice na niekorzyśc/korzyść pomiędzy tymi oponami. 3. czy różnica rozmiarów szerokości rzedu 1 cm będzie jakoś tam odczuwalna na plus/minus Google raczej milcza o tym czy odczuję różnicę za to dobrze mówią o jednych jak i o drugich -- |
|
Data: 2009-04-14 15:14:12 | |
Autor: Kuczu | |
Opony o różnym rozmiarze będapasowa ły czy nie? | |
SiW pisze:
Takie dwa pytania główne i jedno pomocnicze: A gdzie napisales jakie masz felgi ? 2. czy odczuje jakąs różnice na niekorzyśc/korzyść pomiędzy tymi oponami. j.w.
j.w. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-04-14 15:52:02 | |
Autor: SiW | |
Opony o różnym rozmiarze będapasowały czy nie? | |
A gdzie napisales jakie masz felgi ?I tu wylazło moje lamerstwo i nieumiejętnośc zadawania pytań: przód 3,25x17 36TR 10/03 tył 4,25x17 36TR 7/10 Pozdrawiam SiW -- |
|
Data: 2009-04-14 19:08:36 | |
Autor: Kuczu | |
Opony o różnym rozmiarze będapasowa ły czy nie? | |
SiW pisze:
tył 4,25x17 36TR 7/10 No to 140/70 bedzie za waska na ta felge. Na ten rozmiar powinno byc 150/60 lub nawet 160/60. -- Kuczu LOUD PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |
|
Data: 2009-04-14 21:14:36 | |
Autor: SiW | |
Opony o różnym rozmiarze będapasowały czy nie? | |
No to 140/70 bedzie za waska na ta felge. Na ten rozmiar powinno byc 150/60 lub nawet 160/60.Kuczu, Bardzo ładnie dziękuję za informację. Tego się właśnie obawiałem. Niestety te rozmiary które potrzebuję kosztują jak za zboże o ile już sie je uda trafić. Odpowiadając deFreszowi: Motocykl to Suzuki DRZ400S do której dokupiłem używane kółka supermoto. Kupując byłem poinformowany ze to nie są oryginalne kółka od wersji SM tylko jakaś wydumka pozawodnicza w której łańcuch sukcesywnie ścina krawędź opony. Z kolei to co chciałem kupić to standardowe kapcie w które suzuki obuwa wersje supermoto. Reasumując: szlag, krew i kał! I nie ma za prosto. Jeszcze raz ładnie dziękuję i pozdrawiam SiW -- |
|
Data: 2009-04-14 21:29:28 | |
Autor: de Fresz | |
Opony o róşnym rozmiarze bÄdapasowaĹy czy nie? | |
On 2009-04-14 21:14:36 +0200, "SiW" <reklamacjeWYTNIJTO@yahoo.com> said:
Tego się właśnie obawiałem. Spróbuj na: mynetmoto.com Najczęściej wyraźnie taniej niż w Polsce, dostawa w 2-4 dni (czyli też często szybciej, niż serwisy ściągają opony od dystrybutorów). Odpowiadając deFreszowi: Motocykl to Suzuki DRZ400S do której dokupiłem używane Jakiś czas temu robiłem mały risercz w temacie SM i się mi zapamiętało, że w DRZ tak właśnie jest - maks to 140, szersze są chetane przez łańcuch. Reasumując: szlag, krew i kał! I nie ma za prosto. Opcja pierwsza - sprzedać tylne kólko i poszukać oryginału/akcesoryjnego w fabrycznym rozmiarze. Jeśli to szprychowe, można je przepleść na węższą obręcz, ale to może wyjść w sumie drożej. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |
|
Data: 2009-04-15 11:46:49 | |
Autor: SiW | |
Opony o róşnym rozmiarze b�dapasowa�y czy nie? | |
Spróbuj na:Niom, rzeczywiście tani. Dzięki. Znalazłem jeszcze coś takiego: http://allegro.pl/item596872630_komplet_opon_dunlop_szosowe_120_60_17_i_150_60_17.html Opcja pierwsza - sprzedać tylne kólko i poszukać oryginału/akcesoryjnego w fabrycznym rozmiarze. Jeśli to szprychowe, można je przepleść na węższą obręcz, ale to może wyjść w sumie drożej. eeee.... tam sie znajdzie nowe gumy i już. Dzieki i pozdrawiam -- |
|
Data: 2009-04-14 15:46:20 | |
Autor: de Fresz | |
Opony o róşnym rozmiarze bÄdapasowaĹy czy nie? | |
On 2009-04-14 13:50:06 +0200, "SiW" <reklamacjeWYTNIJTO@yahoo.com> said:
W tej chwili mam założone opony batlaxa BT090R 120/60/17 i 150/60/17. Przód powinien być ok. 3. czy różnica rozmiarów szerokości rzedu 1 cm będzie jakoś tam odczuwalna na Albo tak albo nie ;-) Ćwiczyłem lekkie odchyłki rozmiarowe w Sevence i na przykładzie tego motocykla mogę stwierdzić, że (nominały to 120/70R17 i 150/70R17): - 120/60 na przodzie poprawiło "lekkość" składania motocykla w zakręt, w złożeniu prowadził się stabilnie, na prostych bez różnicy. - 160/60 na tyle sprawiło, że motocykl zaczął wymagać wyraźnego wpychania go w zakręty, z mocnym przeciwskrętem na kierownicy, na prostych bez różnicy. Dodatkowy skutek uboczny - opona nie do zamknięcia, jakby się człowiek nie wysilał, zawsze zostawało ponad 1,5 cm - z racji większego "wywinięcia" na feldze. Ty chcesz zrobić dokładnie na odwrót z rozmiarami, więc cieżko zgadnąć jak będzie z trakcją - IMHO przód raczej pomijalny, z tyłem - może być słabo. W przypadku przodu szerokość opony jest taka sama, zmieni się wysokość, a więc profil. W przypadku tyłu, zakładasz węższą, a więc teoretycznie może istnieć ryzyko zsunięcia się jej z felgi. Nie napisałeś jaki motocykl, domyślam się opony bezdętkowe? No i (o ile nie jesteś pierwszym właścicielem) to że miałeś założone takie rozmiary, nie świadczy jeszcze że takie być powinny ;-) Sprawdź w manualu. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco |