Opony od dostawczego "C" do odobówki

Data: 2014-04-30 14:47:01
Autor: Darek
Opony od dostawczego "C" do odobówki
Witam
Przez pomyłkę kupiłem opony dedykowane dostawczakom "C" a mam osobówkę. Rozmiar opon 215/60/16 a samochód to Hyundai Sonata NF (dość ciężka - około 1,6T). Czy są przeciwwskazania w użytkowaniu takich opon w osobówce?

Pzdr
Darek

Data: 2014-04-30 14:52:43
Autor: WOJO
[...]

Jaki masz indeks prędkości na tych oponach?
http://www.oponeo.pl/narzedzia/indeks-predkosci?gclid=COXD0o-giL4CFQvHtAodum0AUQ
WOJO

Data: 2014-04-30 20:58:10
Autor: Darek
W dniu 2014-04-30 14:52, WOJO pisze:
[...]

Wydaje mi się że "T"

Darek

Data: 2014-04-30 22:13:10
Autor: WOJO
Opony od dostawczego "C" do odobówki
Wydaje mi się że "T"
To jeżeli nie rozpędzasz się powyżej 190 km/h to nic specjalnego nie powinno się wydarzyć. :)
Używaj normalnie, jak każdych opon.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-04-30 16:02:08
Autor: jerzu
Opony od dostawczego "C" do odobówki
On Wed, 30 Apr 2014 14:47:01 +0200, Darek <nie@podam.maila.pl> wrote:

Rozmiar opon 215/60/16

Jakbyś miał 215/65/R16 to bym odkupił :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-04-30 17:38:24
Autor: Budzik
Opony od dostawczego "C" do odobówki
Użytkownik jerzu to_jest_fajans.jerzu@interia.pl ...

On Wed, 30 Apr 2014 14:47:01 +0200, Darek <nie@podam.maila.pl> wrote:

Rozmiar opon 215/60/16

Jakbyś miał 215/65/R16 to bym odkupił :)

Tez bym chetnie wział ale inny rozmiar :)

Data: 2014-05-01 19:51:09
Autor: RB
W dniu 2014-04-30 14:47, Darek pisze:
[...]

witam

możesz na nich jeździć nic sie nie stanie.

Ostatnio też kupuje wersje C.
Jeżdżę Omegą i mam non-stop załadowany na maksa bagażnik.

zalety opon C:
- mniej się odkształcają pod obciążeniem - inna konstrukcja opony
- można pompować do większego ciśnienia bez obaw
- i najważniejsze wysokość bieżnika nowej opony to ok. 10 do 13 mm zależy od producenta - opony osobowe nowe maja ok. 8 mm
- zużycie opon C następuje wolniej niż zwykłych - oczywiście ma na to też wpływ styl jazdy.

Pozdrawiam

Robert
OPel Omega C 2.2 benzyna + gaz - 580 000km

Opony od dostawczego "C" do odobówki