Opony z kolcami niszczą dętki?

Data: 2012-02-27 10:35:51
Autor: Rowerex
Opony z kolcami niszczą dętki?
On 27 Lut, 19:01, "Rafał Muszczynko" <rowerora...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:

Ciekawe czy to opony nie znoszą takiej eksploatacji, czy może jakaś felerna
(np zleżała) sztuka, czy też kumpel coś robi źle.

To raczej logiczne - guma jest elastyczna i siedzi w niej kawał
twardego metalu, kolec rozpycha się w oponie, przecierając oponę i w
konsekwencji dętkę. Na proces niszczenia opony i dętki ma zapewne
wpływ ciśnienie - trzeba by przemyśleć czy lepiej pompować mniej czy
lepiej więcej...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-02-28 08:56:08
Autor: Fabian
wrote:

[...]

To chyba logiczne, że opona powinna być zaprojektowana tak, aby wyeliminować uszkadzanie dętki przez oponę? Przecież to nie jest produkt garażowy. Wystarczyła by podkładka pod kolcem z jakiegoś odpornego materiału, np. tego od wkładek zabezpieczających przed przebiciem.

Fabian.

Data: 2012-02-28 07:56:49
Autor: Rowerex
On 28 Lut, 08:56, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

garażowy. Wystarczyła by podkładka pod kolcem z jakiegoś odpornego
materiału, np. tego od wkładek zabezpieczających przed przebiciem.

Wprawdzie mam opony kolcowane własnoręcznie, ale jako zabezpieczenie
stosowałem np. stary i gruby pas bezpieczeństwa od samochodu -
przetarło na wylot po kilku miesiącach...

Być może kłopoty wątkotwórcy wynikają z używania niewłaściwego
ciśnienia (za małe lub za duże...), no chyba że drogi w jego okolicy
posypywano jakimś wynalazkiem zżerającym gumę, stąd tak mocno
poluzowane kolce - luźne kolce przetrą wszystko, nawet wkładkę
stalową.

Pozdr-
-Rowerex

Opony z kolcami niszczą dętki?