[tech]Opony z kolcami niszczą dętki?

Data: 2012-02-28 17:40:48
Autor: artek
[tech]Opony z kolcami niszczą dętki?
W dniu 2012-02-27 19:01, Rafał Muszczynko pisze:
Opona, jak to zwykle bywa z kolcowanymi, jeĹşdzi sporo po asfalcie - tzn gdy
kumpel wyjedzie poza boczne uliczki, przy ktĂłrych mieszka, ma z 10km krajowki
(zwykle odśniezonej i suchej), a później znowu kawalek po śniegu/lodzie pod
robotą.

Ciekawe czy to opony nie znoszą takiej eksploatacji, czy może jakaś felerna
(np zleżała) sztuka, czy też kumpel coś robi źle. Ktoś miał podobne doświadczenia?

nie. mam w dwóch rowerach 2 komplety 26": maraton winter na przód (2 zimy, ok. 1100 km) i snow stud na tył (3 zimy, 1500 km). jeżdżone po mieście i pod miastem, z braku śniegu również na asfaltach i twardych nawierzchniach. z maratona wypadł mi jeden kolec, snow study w komplecie. wnętrze opon idealne, żadnych problemów z dętkami.
na asfalt pompuję ok. 4 bary. to górne zakresy dla ss, ale połowa dla mw (2..6). naturalnie, to w temp. pokojowej, przy -10-15 ciśnienie w oponie spada nawet o 1/2 bara. dodam, że zimą robiłem trasy po 1-2 h jazdy, tak do 50 km.

--
artek

Data: 2012-02-28 20:56:17
Autor: Grzesiek Romanik
[tech]Opony z kolcami niszczą dętki?
używam 2 x Schwalbe Marathon Winter w rozmiarze 20". Co do stylu jazdy, to nie
jest on wyrywny, hamuję tak, aby koło nie traciło przyczepności do
nawierzchni. Krawężników unikam, bo na poziomie trudno na nie wskakiwać, a
jeśli już na jakiś muszę wjechać, to robię to tempem pieszego. W dziury też
rzadko trafiam, bo przeważnie jeżdżę dzień w dzień po tej samej trasie i
dziury nam na pamięć.

Ich przebieg (1900km na dzień dzisiejszy) i inne parametry można sprawdzić na
moim bikelogu - są tam też zaznaczone wyjazdy  przyczepkami (wtedy w polu
kategoria przy danej wycieczce jest wpis przyczepka Croozer Kid for 2, Little
Van lub Vario):
http://gromanik.bikestats.pl/index.php?category=14878

Co do reklamacji to pewnie należałoby ją składać przez sklep w którym się je
kupiło - będę musiał sprawdzić, czy jeszcze w ogóle mam paragon na te opony...

Data: 2012-02-28 23:00:46
Autor: Ignac
Grzesiek Romanik <gromanik@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
[...]

  Jakbym był tą oponą to bym Ci powiedział-oj Grześ popraw Ty się
  nie lepiej było siedzieć w domu.

  Ignac

Data: 2012-02-29 11:56:41
Autor: Grzesiek Romanik
[tech]Opony z kolcami niszczą dętki?
Ignac, jakbyś mógł sprecyzować, w jaki sposób mm się poprawić, to byłbym
wdzięczny, bo nie rozumiem? Za to jestem pewien, że nie lepiej było siedzieć w domu - jakbym miał po
zakupy iść z buta (i co gorsza wracać z nimi z buta), a na uczelnię i do
roboty jeździć komunikacją miejską i codziennie robić po 3 km z buta do i od
przystanku, to ja dziękuję - wolę rower ;-)

Data: 2012-02-29 13:42:44
Autor: Ignac
[tech]Opony z kolcami niszczą dętki?
Grzesiek Romanik <gromanik@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Ignac, jakbyś mógł sprecyzować, w jaki sposób mm się poprawić, to byłbym
wdzięczny, bo nie rozumiem?

  ...Oj Grześ oj...żebyś korzystał z praw konsumenta bo Ty jesteś tu
  poszkodowany a nie winny...a każda opona oczywiście jest leniwa i
  nie chcąc mieć kłopotu wolałaby zostać w domu...z tą reklamacją to
  napisz jak Ci poszło.

  Ignac

Data: 2012-02-29 15:52:06
Autor: Grzesiek Romanik
[tech]Opony z kolcami niszczą dętki?
Dam znać, jak/jeśli znajdę paragon. Dobrze, że przynajmniej mam możliwość
sprawdzić, którego dnia je kupiłem. Reklamować będę, jak się zima skończy, bo
wtedy nie będą mi przez dłuższy czas potrzebne ;-)

Data: 2012-03-01 10:49:12
Autor: Coaster
On 2/29/12 4:52 PM, Grzesiek Romanik wrote:
Dam znać, jak/jeśli znajdę paragon. Dobrze, że przynajmniej mam możliwość
sprawdzić, którego dnia je kupiłem. Reklamować będę, jak się zima skończy, bo
wtedy nie będą mi przez dłuższy czas potrzebne ;-)

Daj spokoj - oddaj sprawe w rece Ignaca - zalatwi Ci wszystko spiewajaco! ;-)

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-03-01 15:13:50
Autor: Ignac
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
> [...]
> wtedy nie będą mi przez dłuższy czas potrzebne ;-)

Daj spokoj - oddaj sprawe w rece Ignaca - zalatwi Ci wszystko spiewajaco! ;-)

   ...no nareszcie poprawna teza i jaki śmiały dowód(aksjomat!)...dzięki
   za uznanie...wprost kolegi nie poznaję skąd ten wiosenny entuzjazm...
   ani chybi wiosna już jest.

   Ignac

--

[tech]Opony z kolcami niszczą dętki?