Opony zimowe

Data: 2012-12-09 09:14:03
Autor: ToMasz
Opony zimowe
W dniu 09.12.2012 08:30, mbut pisze:
Witam wszystkich koleĹĽanek i kolegĂłw
Nadeszła pora taka jaką mamy i należy dostosować do niej oponki,na
których trochę bezpieczniej by się jeździło. Wiem,że najlepsze opony są
z kolcami, ale one są za drogie a po za tym aż tyle śniegu na wybrzeżu
nie ma. Jeżeli można prosić o doradzenie jakie najlepiej zakupić do
roweru gĂłrskiego 26". JeĹĽdĹĽÄ™ przewaĹĽnie po drogach szutrowych i duktach
leśnych. Dostałem od syna nowe oponki Kenda bezdętkowe, ale je zdjąć z
obręczy i to na mrozie to można dostać szału ze złości, dlatego je nie
zakładam, chyba,że macie jakiś dopracowany sposób na ich zdjęcie.
Ostatnio jeździłem na oponkach: Continetal explorer protection 26x2,1,
dość były fajne i jeżeli nic mi nie doradzicie to zdecyduję się na ich
zakup.
pozdr
chmmm, sam jeżdżę teraz zimą, i największym problemem są poślizgi - czyli kolce nieodzowne, a drugim obklejanie opony śniegiem, co powoduje że nawet rower nie chce się toczyć. Zastanawiam się czy jakikolwiek kształt bieżnika, dętkowość lub bezdętkowość mogła by mi pomóc zimą? Abslutnie! Latem, gdy do wyboru jest trasa asfaltowa, szutrowa, możne nawet trochę błotka z trawą - warto pomyśleć. Ale teraz? kawałek asfaltu jest o niebo lepszy niż śnieg, bołoto i lód, niezależnie od gumy na oponie!
Reasumując, w poniedziałek sam robię kolce do opony. nie wiem jeszcze czy z blachowkrętów czy ze śrubek z nakrętkami
ToMasz

Data: 2012-12-09 03:44:27
Autor: Rowerex
Opony zimowe
On 9 Gru, 09:14, ToMasz <news.neostrada...@news.neostrada.pl> wrote:

Reasumuj±c, w poniedziałek sam robię kolce do opony. nie wiem jeszcze
czy z blachowkrętów czy ze ¶rubek z nakrętkami

¦rubki będziesz musiał wciskać, same łatwo się nie wkręc±, nawet gdy
nawiercisz oponę grubszym wiertłem. Blachowkręty z założenia ich
konstrukcji wejd± w oponę bez problemu, trzeba tylko uważać żeby
weszły prosto, wiercić wstępnie można do¶ć cienkim wiertłem.

Ważny jest dobry dobór długo¶ci - w idealnym przypadku blachowkręt
powinien wystawać z opony jakie¶ 3mm i nie więcej. Je¶li będ± za
długie, to zaczn± się kła¶ć i mocno ruszać, co nie jest dobre dla
opony i również dętki oraz zabezpieczenia dętki. Do opon z niezbyt
wysokimi klockami powinny pasować najmniejsze czyli 2,9x6mm, przy
nieco wyższych klockach 2,9x9,5mm, ale najlepiej dobrać do własnej
opony.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-12-09 14:49:59
Autor: ToMasz
Opony zimowe
W dniu 09.12.2012 12:44, Rowerex pisze:
[...]

(...)

Dzięki za wskazówki, ale jak zalecasz to wykonać? wkrętami czy ¶rubka +nakrętka? Mało tego, ja chcę przerobić 28x1.75, więc bieżnik jest płytki.

ToMasz

Data: 2012-12-09 15:14:48
Autor: Zachu

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=432177610170406&set=pb.136696086385228.-2207520000.1355062448&type=3&theater

--
Zachu

Data: 2012-12-09 06:58:47
Autor: Rowerex
Opony zimowe
On 9 Gru, 15:14, Zachu <z...@a.pl> wrote:

> Dzi ki za wskaz wki, ale jak zalecasz to wykona ? wkr tami czy rubka
> +nakr tka? Ma o tego, ja chc przerobi 28x1.75, wi c bie nik jest p ytki..

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=432177610170406&set=pb.1366960....

To odradzam - te wkrety s± zbyt dlugie. Leb maja znakomity bo szeroki,
ale poza tym same wady.

Wg mnie najlepsze sa najtansze blachowkrety z lbem soczewkowym/
walcowym, cos takiego:
http://www.e-hertz.eu/Content/Data/Categories/24822353_Original.png

Najkrotsze to 2,9x6,5mm (6,5mm a nie 6mm jak pisalem wczesniej),
grubszych tzn 3,5x6,5/9,5 nie próbowałem, cienszych tzn 2,2x6,5/9,5
tez nie.

I nie mylic blachowkretow z wkrętami do drewna. Blachowkrety s± ze
stali hartowanej, a wkrety do drewna nie i sa duzo slabsze -
przynajmniej tak mowia fachowcy.

Jesli opona ma za niskie klocki, to moze byc problem. Najlepiej wtedy
kupic najtansza z klockami albo bawic sie w obicnianie wkretow...

Pozdr-
-Rowerex

Opony zimowe