Data: 2012-12-09 09:14:03 | |
Autor: ToMasz | |
Opony zimowe | |
W dniu 09.12.2012 08:30, mbut pisze:
Witam wszystkich koleżanek i kolegówchmmm, sam jeżdżę teraz zimą, i największym problemem są poślizgi - czyli kolce nieodzowne, a drugim obklejanie opony śniegiem, co powoduje że nawet rower nie chce się toczyć. Zastanawiam się czy jakikolwiek kształt bieżnika, dętkowość lub bezdętkowość mogła by mi pomóc zimą? Abslutnie! Latem, gdy do wyboru jest trasa asfaltowa, szutrowa, możne nawet trochę błotka z trawą - warto pomyśleć. Ale teraz? kawałek asfaltu jest o niebo lepszy niż śnieg, bołoto i lód, niezależnie od gumy na oponie! Reasumując, w poniedziałek sam robię kolce do opony. nie wiem jeszcze czy z blachowkrętów czy ze śrubek z nakrętkami ToMasz |
|
Data: 2012-12-09 03:44:27 | |
Autor: Rowerex | |
Opony zimowe | |
On 9 Gru, 09:14, ToMasz <news.neostrada...@news.neostrada.pl> wrote:
Reasumuj±c, w poniedziałek sam robię kolce do opony. nie wiem jeszcze ¦rubki będziesz musiał wciskać, same łatwo się nie wkręc±, nawet gdy nawiercisz oponę grubszym wiertłem. Blachowkręty z założenia ich konstrukcji wejd± w oponę bez problemu, trzeba tylko uważać żeby weszły prosto, wiercić wstępnie można do¶ć cienkim wiertłem. Ważny jest dobry dobór długo¶ci - w idealnym przypadku blachowkręt powinien wystawać z opony jakie¶ 3mm i nie więcej. Je¶li będ± za długie, to zaczn± się kła¶ć i mocno ruszać, co nie jest dobre dla opony i również dętki oraz zabezpieczenia dętki. Do opon z niezbyt wysokimi klockami powinny pasować najmniejsze czyli 2,9x6mm, przy nieco wyższych klockach 2,9x9,5mm, ale najlepiej dobrać do własnej opony. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2012-12-09 14:49:59 | |
Autor: ToMasz | |
Opony zimowe | |
W dniu 09.12.2012 12:44, Rowerex pisze:
On 9 Gru, 09:14, ToMasz<news.neostrada...@news.neostrada.pl> wrote:(...) Dzięki za wskazówki, ale jak zalecasz to wykonać? wkrętami czy ¶rubka +nakrętka? Mało tego, ja chcę przerobić 28x1.75, więc bieżnik jest płytki. ToMasz |
|
Data: 2012-12-09 15:14:48 | |
Autor: Zachu | |
Opony zimowe | |
W dniu 09-12-12 14:49, ToMasz pisze:
W dniu 09.12.2012 12:44, Rowerex pisze: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=432177610170406&set=pb.136696086385228.-2207520000.1355062448&type=3&theater -- Zachu |
|
Data: 2012-12-09 06:58:47 | |
Autor: Rowerex | |
Opony zimowe | |
On 9 Gru, 15:14, Zachu <z...@a.pl> wrote:
> Dzi ki za wskaz wki, ale jak zalecasz to wykona ? wkr tami czy rubka To odradzam - te wkrety s± zbyt dlugie. Leb maja znakomity bo szeroki, ale poza tym same wady. Wg mnie najlepsze sa najtansze blachowkrety z lbem soczewkowym/ walcowym, cos takiego: http://www.e-hertz.eu/Content/Data/Categories/24822353_Original.png Najkrotsze to 2,9x6,5mm (6,5mm a nie 6mm jak pisalem wczesniej), grubszych tzn 3,5x6,5/9,5 nie próbowałem, cienszych tzn 2,2x6,5/9,5 tez nie. I nie mylic blachowkretow z wkrętami do drewna. Blachowkrety s± ze stali hartowanej, a wkrety do drewna nie i sa duzo slabsze - przynajmniej tak mowia fachowcy. Jesli opona ma za niskie klocki, to moze byc problem. Najlepiej wtedy kupic najtansza z klockami albo bawic sie w obicnianie wkretow... Pozdr- -Rowerex |
|