Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D

Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D

Data: 2014-12-15 04:40:13
Autor: bugattieb1001
Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D
Witam

Im wyzsza opona tym wieksza podatnosc opony na "znoszenie" boczne czyli zwiekszona podatnosc na pod-/nad- sterownosc auta.
Inna kwestia to cisnienie opon. Jakie masz teraz w oponach na przwdniej i tylnej osi?

Pozdr.
Bugatti

Data: 2014-12-16 10:06:59
Autor: Tomasz Pyra
Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D
Dnia Mon, 15 Dec 2014 04:40:13 -0800 (PST), bugattieb1001@gmail.com
napisał(a):

Witam

Im wyzsza opona tym wieksza podatnosc opony na "znoszenie" boczne czyli zwiekszona podatnosc na pod-/nad- sterownosc auta.
Inna kwestia to cisnienie opon. Jakie masz teraz w oponach na przwdniej i tylnej osi?

Dokładnie tak to widzę z opisu.
Wyższy profil opony, w dodatku pewnie też bardziej miękka tylna ścianka i
na wejściu w zakręt opona się kładzie.

Do poślizgu jeszcze daleko, natomiast błędnik rejestruje że coś jest nie
tak z trakcją, bo po prostu samochód się bardziej kładzie na bok.

Fajnie to widać jadąc szybciej prosto, gdzie krótkimi ruchami lewo-prawo
można rozbujać samochód tak że ma się wrażenie że przód jedzie prosto, a
tylko tył się buja lewo-prawo (oczywiście robiąc takie eksperymenty należy
robić to tak, żeby nie wydzwonić) :)

Data: 2014-12-16 16:19:12
Autor: Nix
Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D
W dniu 2014-12-16 10:06, Tomasz Pyra pisze:


Im wyzsza opona tym wieksza podatnosc opony na "znoszenie" boczne czyli zwiekszona podatnosc na pod-/nad- sterownosc auta.
Inna kwestia to cisnienie opon. Jakie masz teraz w oponach na przwdniej i tylnej osi?

Dokładnie tak to widzę z opisu.
Wyższy profil opony, w dodatku pewnie też bardziej miękka tylna ścianka i
na wejściu w zakręt opona się kładzie.

Do poślizgu jeszcze daleko, natomiast błędnik rejestruje że coś jest nie
tak z trakcją, bo po prostu samochód się bardziej kładzie na bok.

Fajnie to widać jadąc szybciej prosto, gdzie krótkimi ruchami lewo-prawo
można rozbujać samochód tak że ma się wrażenie że przód jedzie prosto, a
tylko tył się buja lewo-prawo (oczywiście robiąc takie eksperymenty należy
robić to tak, żeby nie wydzwonić) :)


I Ta teoria do mnie trafia:)

Czyli byłoby wszystko w porządku i z autem i z oponami. Tylko dlaczego przez 3 sezony tego zjawiska nie było ? Opony się trochę zużyły w sensie stały się trochę bardziej miękkie  ?

To by znaczyło, że mimo jeszcze b. dobrego bieżnika właściwości trakcyjne nieco spadły i należy jeździć jeszcze rozważniej albo kupić nowe gumy...

pzdr Nix

Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona