Opony zimowe latem

Data: 2012-07-27 06:40:59
Autor: Adam Klobukowski
Opony zimowe latem
Jakie mog± być konsekwencje używania opon zimowych latem, poza szybszym zużyciem?

AdamK

Data: 2012-07-27 14:20:27
Autor: pablo eldiablo
Opony zimowe latem
Adam Klobukowski <adamklobukowski@gmail.com> napisał(a):
Jakie mog=B1 by=E6 konsekwencje u=BFywania opon zimowych latem, poza szybsz=
ym zu=BFyciem?

Najogólniej - dużo mniejsza przyczepno¶ć, zwłaszcza na mokrej nawierzchni.

pablo

Data: 2012-07-27 15:58:20
Autor: anacron
Opony zimowe latem
W dniu 2012-07-27 15:40, Adam Klobukowski pisze:
Jakie mog± być konsekwencje używania opon zimowych latem, poza szybszym zużyciem?
Piszczenie ich na (prawie) każdym zakręcie :) Poza tym nie wiem, czy w przypadku bardzo wysokich temperatur taka opona nie rozleci się przy większej prędko¶ci.

--
anacron

Data: 2012-07-27 14:13:19
Autor: Jacek Osiecki
Opony zimowe latem
Dnia Fri, 27 Jul 2012 15:58:20 +0200, anacron napisał(a):
[...]

Ale też chyba gorzej sobie radz± niż letnie - gorzej odprowadzaj± wodę?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-07-29 00:55:36
Autor: Michał
Opony zimowe latem
anacron <anacron@anacron.pl> napisał(a):
> [...]
Piszczenie ich na (prawie) każdym zakręcie :) Poza tym nie wiem, czy w przypadku bardzo wysokich temperatur taka opona nie rozleci się przy większej prędko¶ci.

Nie rozlec±, testowałem niedawno ~230km/h dłuższa chwilę - wszystko ok
(w przeciwieństwie do maski, bo wleciałem w jaki¶ pył i mi zdziurawiło cały przód).

a Konsekwencje (lepsza zimówka):

-Trochę gorzej rusza
-Trochę gorzej hamuje
-nie wiem jak przy zsuwaniu na boki bo tego lata bokami nie latam
-Piszczy przy szybkich i bardzo ostrych zakrętach -W tych (michelin) akurat na mokrym jest ok, ale na letnich  było by pewnie lepiej

Data: 2012-07-27 16:34:57
Autor: PiteR
Opony zimowe latem
na  ** p.m.s **  Adam Klobukowski pisze tak:

Jakie mog± być konsekwencje używania opon zimowych latem, poza
szybszym zużyciem?

Słabiej auto hamuje póki kostki s± wysokie i trochę buja w zakrętach ale można sie przyzwyczaić po trzecim sezonie. Wcale tak szybko się nie zużywaj±. Przynajmniej Kormoran Winter. W lecie jest chęć dopompować więcej i wtedy wycieraj± się ¶rodki bieżnika bardziej.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-07-27 18:40:01
Autor: Adampio
Opony zimowe latem
W dniu 2012-07-27 15:40, Adam Klobukowski pisze:
Jakie mog± być konsekwencje używania opon zimowych latem, poza szybszym zużyciem?
Według mojego do¶wiadczenia tylko gło¶no¶ć nieco większa.

Data: 2012-07-27 18:44:37
Autor: Andrzej Lawa
Opony zimowe latem
W dniu 27.07.2012 18:40, Adampio pisze:
W dniu 2012-07-27 15:40, Adam Klobukowski pisze:
Jakie mog± być konsekwencje używania opon zimowych latem, poza
szybszym zużyciem?
Według mojego do¶wiadczenia tylko gło¶no¶ć nieco większa.

I gorsza przyczepno¶ć na suchym i na deszczu.

Data: 2012-07-27 12:54:26
Autor: neoniusz
Opony zimowe latem
W dniu 27.07.2012 12:44, Andrzej Lawa pisze:
Jakie mog± być konsekwencje używania opon zimowych latem, poza
szybszym zużyciem?
Według mojego do¶wiadczenia tylko gło¶no¶ć nieco większa.

I gorsza przyczepno¶ć na suchym i na deszczu.

Jakim cudem przyczepnosc na suchym ma byc gorsza? Opona bardziej miekka lepiej sie chwyta asfaltu. Tylko zuzycie wieksze.

Data: 2012-07-27 21:16:42
Autor: Andrzej Lawa
Opony zimowe latem
W dniu 27.07.2012 18:54, neoniusz pisze:
[...]

Parę razy widziałem badania porównawcze i zimowa w wyższych temperaturach robiła się zbyt łatwa do "rozsmarowania" i robiła sobie sama lepszy po¶lizg.

Z ciekawostek: na nowych (półrocznych) letnich oponach jeĽdziło mi się Cors± B (1.5D) po lekkim ¶niegu lepiej, niż najmniejsz± Pand± na zimowych, ledwie co używanych 3- lub może 4-letnich. Dopiero przy głębszym ¶niegu musiałem założyć łańcuchy. Fakt, że na zimowych było jeszcze lepiej ;) ale w sumie równie dobrze można by narzucać ludziom "jedynie słuszne" samochody.

Data: 2012-07-29 20:15:41
Autor: PcmOL
Opony zimowe latem

"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:5012e91a$1news.home.net.pl...
[...]

Zapewne badania niezależne od przemysłu i spełniaj±ce wymagane dla badań warunki.
Możesz podesłać linka, bo mi się nie udało nigdy takich znaleĽć.
Google zwraca same tendencyjne bzdury.

Data: 2012-07-30 08:19:59
Autor: Andrzej Lawa
Opony zimowe latem
W dniu 29.07.2012 20:15, PcmOL pisze:

[...]

Parę lat temu widziałem i nie zapisałem adresów.

Data: 2012-07-27 18:29:28
Autor: to
Opony zimowe latem
begin Andrzej Lawa
I gorsza przyczepność na suchym i na deszczu.

Z moich doświadczeń wynika, że dobra zimówka nie będzie wyraźnie gorsza na mokrym, ale będzie właśnie na suchym...

--
ignorance is bliss

Data: 2012-07-27 20:40:16
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
Opony zimowe latem
On 2012-07-27 20:29, to wrote:
begin Andrzej Lawa

I gorsza przyczepno¶ć na suchym i na deszczu.

Z moich do¶wiadczeń wynika, że dobra zimówka nie będzie wyraĽnie gorsza
na mokrym, ale będzie wła¶nie na suchym...

Ciekawe rzeczy opowiadasz. Niezależnie od temperatury ?

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-07-27 18:55:08
Autor: to
Opony zimowe latem
begin Marcin 'Yans' Bazarnik
Ciekawe rzeczy opowiadasz. NiezaleĹĽnie od temperatury ?

A temat dyskusji ogarniasz?

--
ignorance is bliss

Data: 2012-07-27 22:11:17
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
Opony zimowe latem
On 2012-07-27 20:55, to wrote:
begin Marcin 'Yans' Bazarnik

Ciekawe rzeczy opowiadasz. Niezależnie od temperatury ?

A temat dyskusji ogarniasz?

Upewniam się czy bredzisz całkowicie, czy też tylko trochę. Teraz już wiem :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-07-27 22:02:10
Autor: to
Opony zimowe latem
begin Marcin 'Yans' Bazarnik
Upewniam się czy bredzisz całkowicie, czy też tylko trochę. Teraz już
wiem :-)

Może skup się na chwilę i wyduś z siebie, dlaczego dobra zimówka ma być fatalna na mokrym.

Bo że na zimówkach, a nawet całorocznych kiepsko jeździ się po suchym w upale to każdy wie -- pisk opon przy byle okazji, auto "pływa" itp.

--
ignorance is bliss

Data: 2012-07-28 00:43:45
Autor: daxus
Opony zimowe latem
On 2012-07-28 00:02, to wrote:
begin Marcin 'Yans' Bazarnik

[...]

Wystarczy trochę poczytać - zimówki maja dłuższą drogę hamowania na mokrej powierzchni latem...

Data: 2012-07-28 00:49:21
Autor: anacron
Opony zimowe latem
On 2012-07-28 00:02, to wrote:
begin Marcin 'Yans' Bazarnik

[...]

ABS też wydłuża drogę hamowania (np. na lodzie, wodzie, czy szutrze) i co? I nakazali to montować seryjnie, na szczęście są jeszcze auto gdzie ten pierdolony elektroniczny komitet centralny można wyłączyć.

Wracając do tematu opon, jeździłem kiedyś w maju na zimówkach jak alusy oddałem do renowacji i nie zdążyli zrobić. Nie było tragedii, tylko to piszczenie przy każdym skręcie mnie irytowało.

--
anacron

Data: 2012-07-28 07:51:13
Autor: Cavallino
Opony zimowe latem

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Wracając do tematu opon, jeździłem kiedyś w maju na zimówkach jak alusy oddałem do renowacji i nie zdążyli zrobić. Nie było tragedii, tylko to piszczenie przy każdym skręcie mnie irytowało.

Znaczy piszczały sobie tak bez związku z trakcją Twoim zdaniem?

Data: 2012-07-27 19:28:58
Autor: Adampio
Opony zimowe latem
W dniu 2012-07-27 18:44, Andrzej Lawa pisze:
I gorsza przyczepno¶ć na suchym i na deszczu.

Ja jestem kapelusznik wiec mnie to nie dotyczy

Data: 2012-07-27 22:35:16
Autor: Krzysiek Kielczewski
Opony zimowe latem
Dnia 27.07.2012 Adam Klobukowski <adamklobukowski@gmail.com> napisał/a:
Jakie mog± być konsekwencje używania opon zimowych latem, poza szybszym zużyciem?

Dużo gorsze trzymanie na mokrym asfalcie i makabryczny brak odporno¶ci
na wysokie temperatury - chrzanić ¶cieranie, to tylko pieni±dze. Ale w
pełnym lipcowym słońcu przy hamowaniu rozgl±dasz się w poszukiwaniu
plamy oleju...
 Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-07-27 22:44:02
Autor: Tomasz Pyra
Opony zimowe latem
On Fri, 27 Jul 2012 06:40:59 -0700 (PDT), Adam Klobukowski wrote:

Jakie mog± być konsekwencje używania opon zimowych latem, poza szybszym zużyciem?

Bardzo szybko się przegrzewaj± i trac± przyczepno¶ć.

Nadaj± się w zasadzie tylko do turlania się po mie¶cie, bo jakie¶ dłuższe
hamowanie z wyższej prędko¶ci to już je może przerosn±ć.

Data: 2012-07-27 22:03:58
Autor: to
Opony zimowe latem
begin Tomasz Pyra
Bardzo szybko się przegrzewają i tracą przyczepność.

Nadają się w zasadzie tylko do turlania się po mieście, bo jakieś
dłuższe hamowanie z wyższej prędkości to już je może przerosnąć.

To samo niestety dotyczy całorocznych. Przetestowałem je w słabym aucie (110 KM) i wyniki mnie trochę zaskoczyły. Zimą są prawie jak zimówki, latem na mokrym są jak przyzwoite letnie, ale na suchym, przy większych temperaturach są słabe (szczególnie hamowanie). Słabe tzn. o niebo gorsze od starych, zużytych letnich podobnej klasy.

--
ignorance is bliss

Data: 2012-07-27 23:56:37
Autor: Budzik
Opony zimowe latem
Użytkownik Adam Klobukowski adamklobukowski@gmail.com ...

Jakie mog± być konsekwencje używania opon zimowych latem, poza
szybszym zużyciem?
Zapewne zalezy od zimówki
niektore niemiłosiernie piszcz±.

Zalezy tez jak jezdzisz. Jak zapierdzielasz 140 krajówkami to ja bym nie ryzykował...

ale...

ja kupiłem auto ze starymi zimówkami (starymi rocznikowo ale miały bardzo ładny bieżnik)

No to stwierdziłem, że dojezdze i juz 2,5 roku tak jezdze.
W tym roku tylnie wymieniłem, bo zauważyłem zniszczone miejsce (pocz±tek b±bla)

Generalnie jezdzi się zupełnie normalnie, rzeczywi¶cie trzeba uważać trochę bardziej na mokrym. Zim± jest ok, ale w alpy nie jechałem. W nasze góry dojechałem kilka razy :) W miescie nigdzie się nie zakopałem, nie miałem problemu z ruszaniem ze swiateł, jak niektorzy w większe ¶niegi.

Autem z tymi oponami jezdze +20, na autostradzie maks 120.

Opony zimowe latem