Opony zimowe latem

Data: 2012-07-27 15:58:20
Autor: anacron
Opony zimowe latem
W dniu 2012-07-27 15:40, Adam Klobukowski pisze:
Jakie mog± być konsekwencje używania opon zimowych latem, poza szybszym zużyciem?
Piszczenie ich na (prawie) każdym zakręcie :) Poza tym nie wiem, czy w przypadku bardzo wysokich temperatur taka opona nie rozleci się przy większej prędko¶ci.

--
anacron

Data: 2012-07-27 14:13:19
Autor: Jacek Osiecki
Opony zimowe latem
Dnia Fri, 27 Jul 2012 15:58:20 +0200, anacron napisał(a):
[...]

Ale też chyba gorzej sobie radz± niż letnie - gorzej odprowadzaj± wodę?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2012-07-29 00:55:36
Autor: Michał
Opony zimowe latem
anacron <anacron@anacron.pl> napisał(a):
> [...]
Piszczenie ich na (prawie) każdym zakręcie :) Poza tym nie wiem, czy w przypadku bardzo wysokich temperatur taka opona nie rozleci się przy większej prędko¶ci.

Nie rozlec±, testowałem niedawno ~230km/h dłuższa chwilę - wszystko ok
(w przeciwieństwie do maski, bo wleciałem w jaki¶ pył i mi zdziurawiło cały przód).

a Konsekwencje (lepsza zimówka):

-Trochę gorzej rusza
-Trochę gorzej hamuje
-nie wiem jak przy zsuwaniu na boki bo tego lata bokami nie latam
-Piszczy przy szybkich i bardzo ostrych zakrętach -W tych (michelin) akurat na mokrym jest ok, ale na letnich  było by pewnie lepiej

--

Opony zimowe latem