[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe

Data: 2012-07-30 11:37:41
Autor: BoDro
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/30-tys-za-nowe-opony-argument-finansowy-do-mnie-nie-przemawia,267935.html

Jakbym czytał o hipotetycznym pomy¶le wprowadzenia obowi±zkowych kasków:

"Pomysł wprowadzenia ustawowego obowi±zku jazdy w kasku na rowerze może  uderzyć po kieszeni cyklistów. - Koszt zakupu kasku dla jednego rowerzysty  to co najmniej 50 zł - mówił w TVN24 ekspert ds. bezpieczeństwa drogowego  Jan Kowalski. - Argument finansowy nie przemawia do mnie - odparła Ewa  Malinowska z OP."

"Pomysł ustawowej regulacji sprawy jazdy na rowerze w kasku forsuj±  posłowie z sejmowego zespołu ds. bezpieczeństwa. Chc±, by każdy rowerzysta  obowi±zkowo jeĽdził w kasku po drogach publicznych prze cały rok.. Je¶li  nie zastosuje się do przepisów, zostanie ukarany mandatem w wys. 50 zł.

- Te przepisy maj± służyć przede wszystkim bezpieczeństwu i ochronie życia  i zdrowia. Według szacunków, w kasku jeĽdzi 1 % rowerzystów. Te 99 %,  które kasku nie używa, stanowi zagrożenie dal siebie. Skoro nie chc± tego  robić, trzeba ich do tego przymusić - mówiła Ewa Malinowska" :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2012-07-30 09:44:23
Autor: kitab
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe
BoDro <bolek@lolek.pl> w wiadomo¶ci
<news:op.wh86c3hzwf9xfqoem-komputer> napisał:

[...]

:-))

To jeszcze link o kaskach

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/50-zl-za-nowy-kask-argument-finansowy-do-mnie-nie-przemawia,267935.html

Data: 2012-07-30 09:45:37
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-07-30, BoDro wrote:
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/30-tys-za-nowe-opony-argument-finansowy-do-mnie-nie-przemawia,267935.html

Jakbym czytał o hipotetycznym pomyśle wprowadzenia obowiązkowych kasków:
[..]
- Te przepisy majÄ… sĹ‚uĹĽyć przede wszystkim bezpieczeĹ„stwu i ochronie ĹĽycia  i zdrowia. WedĹ‚ug szacunkĂłw, w kasku jeĹşdzi 1 % rowerzystĂłw. Te 99 %,  ktĂłre kasku nie uĹĽywa, stanowi zagroĹĽenie dal siebie. Skoro nie chcÄ… tego  robić, trzeba ich do tego przymusić - mĂłwiĹ‚a Ewa Malinowska" :-)

Między kaskiem a oponą zimową jest jednak pewna spora różnica. Kask
raczej nie ma szans uchronić innych uczestników ruchu przed
wypadkiem/skutkami tegoĹĽ. Opona zimowa jak najbardziej moĹĽe.

Nie twierdzÄ™, ĹĽe to na pewno dobre rozwiÄ…zanie (chociaĹĽ widzÄ™ w tym
sens, parę razy widziałem co się dzieje z letnimi oponami jak trochę
śniegu spadnie), ale porównanie jest chybione.

Data: 2012-07-30 12:00:45
Autor: Titus Atomicus
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe
In article <slrnk1clu1.20j6.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,
 Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

Między kaskiem a opon± zimow± jest jednak pewna spora różnica. Kask
raczej nie ma szans uchronić innych uczestników ruchu przed
wypadkiem/skutkami tegoż. Opona zimowa jak najbardziej może.

Nie twierdzę, że to na pewno dobre rozwi±zanie (chociaż widzę w tym
sens, parę razy widziałem co się dzieje z letnimi oponami jak trochę
¶niegu spadnie),

Ale to obosieczny argument jest. Bo opona 'zimowa' w warunkach bezsniegowych zachowuje sie gorzej niz letnia. W innym wypadku jezdzilibysmy caly rok na zimowych.
No i obowiazkowa wymiana opon na zimowe 1 listopada (do marca) nie ma ZADNEGO sensu bo, w tym okresie  dni sniegowych (takich, kiedy snieg jest niesprzatniety z jezdni) jest 7-10.
To tak mniej wiecej, jakby wprowadzic obowiazkowa jazde w lancuchach, przez caly rok.
Rozumiem, ze ta pani ma jaks wizje, ale dlaczego nikt tego pomyslu nie obsmieje zanim trafi do mediow?
--
TA

Data: 2012-07-30 12:51:18
Autor: mt
W dniu 2012-07-30 12:00, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Ale to obosieczny argument jest. Bo opona 'zimowa' w warunkach
bezsniegowych zachowuje sie gorzej niz letnia. W innym wypadku
jezdzilibysmy caly rok na zimowych.

Bzdura, przy niskich temperaturach opona zimowa zachowuje się lepiej niż letnia, nawet na suchej nawierzchni. Opony letnie charakteryzuj± się generalnie bardziej tward± mieszank±, która przy np. ujemnych temperaturach traci swoje wła¶ciwo¶ci trakcyjne.

No i obowiazkowa wymiana opon na zimowe 1 listopada (do marca) nie ma
ZADNEGO sensu bo, w tym okresie  dni sniegowych (takich, kiedy snieg
jest niesprzatniety z jezdni) jest 7-10.

Zgadza się, że wprowadzenie terminu wymiany opon na sztywno jest bez sensu, ale kwestia ¶niegu jest tu poniek±d wtórna, jak pisałem wyżej, to nie ¶nieg jest głównym kryterium wymiany opon.

--
marcin

Data: 2012-07-30 11:26:53
Autor: gom1
mt <fragless@interia.pl> napisał(a):
[...]

Nie jest to bzdur±. W sieci znajdziesz wiele testów opon zimowych, w których
występuje również porównanie do letnich. Te ostatnie (z reguły) s± lepsze na
SUCHEJ nawierzchni zarówno pod k±tem trakcji, hamowania, jak i aquaplaningu.
Nawet przy mocno ujemnych temperaturach.

Zgadza się, że wprowadzenie terminu wymiany opon na sztywno jest bez sensu, ale kwestia ¶niegu jest tu poniek±d wtórna, jak pisałem wyżej, to nie ¶nieg jest głównym kryterium wymiany opon.

Ostatniej zimy opony zmieniłem dopiero w połowie stycznia, gdy wła¶nie spadł
pierwszy ¶nieg w stolicy. Po dwóch tygodniach ¶niegu już nie było i znowu
mogłem wrócić do letnich opon. ¦nieg to jeden z głównych powodów zmiany opon.
Drugi to nieprzewidywalno¶ć zimowej aury, który wi±że się z pierwszym (powodem).

Data: 2012-07-30 11:38:48
Autor: gom1
gom1 <gom1.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Z tym aquaplaningiem na suchej nawierzchni trochę się rozpędziłem ;-) Ale
zjawisko to występuje również w zimie i tutaj nadal letnie opony radz± sobie z
nim doskonale. Dopiero ¶nieg i błoto po¶niegowe pokazuj± letnim miejsce w
szeregu. Więc nie taki diabeł straszny jak go maluj±.

Data: 2012-07-30 15:47:23
Autor: Tomasz Minkiewicz
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe
On Mon, 30 Jul 2012 11:38:48 +0000 (UTC)
"gom1" <gom1.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

gom1 <gom1.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): > Nie jest to bzdurą. W sieci znajdziesz wiele testów opon zimowych,
> [...]

Z tym aquaplaningiem na suchej nawierzchni trochę się rozpędziłem ;-)
Ale zjawisko to występuje również w zimie i tutaj nadal letnie opony
radzą sobie z nim doskonale. Dopiero śnieg i błoto pośniegowe
pokazują letnim miejsce w szeregu. Więc nie taki diabeł straszny jak
go malujÄ….

Ale... nadal jesteśmy na pl.rec.rowery, prawda?
No to przytoczmy klasycznÄ… tabelkÄ™:
http://www.sheldonbrown.com/gloss_ho-z.html#hydroplaning

Jak widzimy, zależność jest liniowa, a prędkość przy której opony
rowerowe pod ciśnieniem ZERO atmosfer miałyby szansę zaaquaplanować
to ok. 70 km/h. CoĹ› nie widzÄ™ tego. ;)

--
Tomasz Minkiewicz

Data: 2012-07-30 06:58:59
Autor: rzymo
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe
W dniu poniedziałek, 30 lipca 2012 15:47:23 UTC+2 użytkownik Tomasz Minkiewicz napisał:
(...)
No to przytoczmy klasyczn± tabelkę: (...)

120 PSI wskazuje na w±sk± oponę, a co np. z szerokimi na 6cm wielkimi jabłkami, z ci¶nieniem np. 22-25psi?

Data: 2012-07-31 11:34:06
Autor: Tomasz Minkiewicz
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe

Minkiewicz napisał:
> (...)
> No to przytoczmy klasycznÄ… tabelkÄ™: (...)

120 PSI wskazuje na wÄ…skÄ… oponÄ™, a co np. z szerokimi na 6cm wielkimi
jabłkami, z ciśnieniem np. 22-25psi?

Nie da się aż tak mało. Jeżdżę na takich. Przy tak niskim ciśnieniu
ewentualny aquaplaning byłby najmniej istotnym ze źródeł kiepskiej
przyczepności. Po prostym pojedziesz, ale w zakrętach robi się
paskudnie miękko i gumiaście.

Poza tym graniczna prędkość dla 22 psi to i tak będzie 90 km/h.
Sporo jakby.

--
Tomasz Minkiewicz

Data: 2012-07-31 11:53:07
Autor: rzymo
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe
W dniu wtorek, 31 lipca 2012 11:34:06 UTC+2 użytkownik Tomasz Minkiewicz napisał:
Nie da się aż tak mało. Jeżdżę na takich. Przy tak niskim ci¶nieniu
ewentualny aquaplaning byłby najmniej istotnym ze Ľródeł kiepskiej
przyczepno¶ci. Po prostym pojedziesz, ale w zakrętach robi się
paskudnie miękko i gumia¶cie.

Ja tak jeĽdziłem, także np. na Race Kingach. Zwłaszcza w sztywniaku pozwalałem sobie na ci¶nienia poniżej minimalnych zalecanych. Obręcze szerokie, ci¶nienie niskie - komfort spory, podwijania czy gumiasto¶ci nie zanotowałem (dopiero poniżej 1.4-1.5atm). Z kolei na Mavicu XC717 (zaledwie 17mm szeroko¶ci) jeĽdziłem już bliżej 2.5 niż 2atm.

Obecnie w 29er ci¶nienia także w granicy 2atm (opony 2.2" i 2.1"), w końcu ten balon jest po to, żeby wykorzystać jego zdolno¶ci amortyzacyjne, a nie nabijać 3atm czy jeszcze więcej ;) Zwłaszcza że amortyzator mam ustawiony bardziej 'sportowo' niż komfortowo.

Poza tym graniczna prędko¶ć dla 22 psi to i tak będzie 90 km/h.

No dobra, tylko dla jakiej szeroko¶ci opony jest ta prędko¶ć? Przecież im węższa, tym łatwiej poradzi sobie z odprowadzeniem wody spod siebie, więc aquaplaning zaistnieje przy wyższej prędko¶ci...

Data: 2012-07-31 23:53:58
Autor: Tomasz Minkiewicz
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe
On Tue, 31 Jul 2012 11:53:07 -0700 (PDT)
rzymo <rzymo0@gmail.com> wrote:

W dniu wtorek, 31 lipca 2012 11:34:06 UTC+2 uĹĽytkownik Tomasz
Minkiewicz napisał:
> [...]
> ewentualny aquaplaning byłby najmniej istotnym ze źródeł kiepskiej
> przyczepności. Po prostym pojedziesz, ale w zakrętach robi się

Ja tak jeździłem, także np. na Race Kingach. Zwłaszcza w sztywniaku
pozwalałem sobie na ciśnienia poniżej minimalnych zalecanych. Obręcze
szerokie, ciśnienie niskie - komfort spory, podwijania czy
gumiastości nie zanotowałem (dopiero poniżej 1.4-1.5atm). Z kolei na
Mavicu XC717 (zaledwie 17mm szerokości) jeździłem już bliżej 2.5 niż
2atm.

Jeśli masz szersze obręcze, albo jesteś lżejszy, to owszem, trochę
zejdziesz z ciśnieniem, ale niespecjalnie dużo. A dla granicznej
prędkości aquaplaningu nie ma właściwie znaczenia (mały współczynnik,
duży wyraz wolny), czy to będzie Twoje 1.4 atm, czy moje 1.8 (ciężki
jestem, a obręcze ledwie 19 mm). To ledwie parę km/h różnicy, ale tak
czy tak, w bezpośrednim pobliżu setki, czyli jakby daleko poza
zasięgiem.

Tzn. nie wiem. Jeśli Ty tyle potrafisz, to szacon, ale mój max to było
niecałe 70 i jeśli miałbym jechać o tyle szybciej, to podajcie mi moje
brÄ…zowe spodenki z podwĂłjnym pampersem ;).

Obecnie w 29er ciśnienia także w granicy 2atm (opony 2.2" i 2.1"), w
końcu ten balon jest po to, żeby wykorzystać jego zdolności
amortyzacyjne, a nie nabijać 3atm czy jeszcze więcej ;) Zwłaszcza że
amortyzator mam ustawiony bardziej 'sportowo' niĹĽ komfortowo.

Jeszcze amortyzator do takich oponiszczy? Mięczak. :-P

> Poza tym graniczna prędkość dla 22 psi to i tak będzie 90 km/h.

No dobra, tylko dla jakiej szerokości opony jest ta prędkość?
Przecież im węższa, tym łatwiej poradzi sobie z odprowadzeniem wody
spod siebie, więc aquaplaning zaistnieje przy wyższej prędkości...

Myślę, że na potrzeby dyskusji rowerowej możemy spokojnie przyjąć, że
do takiej szerokości, przy jakiej da się jeszcze zejść do danego
ciśnienia. Pojedziesz na półtoracalowych oponkach przy 1.5 atm?
No raczej nie bardzo, więc nie ma co rozważać, jak byłyby wtedy odporne
na aquaplaning.

Nie, ale tak serio – z dyskusji rowerowych akurat ten problem możemy
spokojnie wyeliminować. Na mokrym przyczepność potrafi wprawdzie
perfidnie zniknąć, ale to nie dlatego, że zaczynamy sunąć po filmie
wodnym. Przeciągnij rower z zaciągniętymi hamulcami kawałek po suchym
asfalcie, a potem wylej tam wiadro wody i spróbuj ponownie. Różnica
zasadnicza, ale to na pewno nie aquaplaning.

--
Tomasz Minkiewicz
tommink@gmail.com

Data: 2012-07-31 23:46:10
Autor: rzymo
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe
W dniu wtorek, 31 lipca 2012 23:53:58 UTC+2 użytkownik Tomasz Minkiewicz napisał:
Je¶li masz szersze obręcze, albo jeste¶ lżejszy, to owszem, trochę
zejdziesz z ci¶nieniem, ale niespecjalnie dużo.

Szersze obręcze - tak, lżejszy - niespecjalnie (równe i okr±głe 80kg).

Jeszcze amortyzator do takich oponiszczy? Mięczak. :-P

Opony potrzebne ze względu na przejezdno¶ć przez wszędobylskie piachy, piaski i piaseczki (wagowo też nie zabijaj±, to czemu sobie nie ułatwić życia :)). Amortyzator vs sztywny to jeszcze sprawa nierozstrzygnięta - cały czas się waham i rozważam, czy 'uginacz' jest mi tak naprawdę potrzebny... Amortyzator, że tak to ujmę, z wyższej półki, powinien być niezawodny (trochę pomieszałem w bebechach: sprężyna stalowa, 85mm skoku, niecałe 1.8kg) oraz ma odpowiedni± wysoko¶ć. Dorwać odpowiedni sztywny sztuciec jest trudniej. Chciałbym Ninera 29er (470mm), ale cena bardzo skutecznie gasi moje chciejstwo :)

Nie, ale tak serio - z dyskusji rowerowych akurat ten problem możemy
spokojnie wyeliminować.

Zapewne. Po prostu ciekawiło mnie czy na szerokich kapciach jest jakakolwiek szansa (nawet z dużej górki) załapać się na aquaplaning :)

Data: 2012-07-30 13:52:09
Autor: Fabian
On 30.07.2012 13:26, gom1 wrote:
[...]

Na SUCHEJ nawierzchni pod względem aquaplaningu? ;)
Masz jaki¶ link do takich testów, mi się wydawało (mam takie odczucia), że na mokrej nawierzchni opony zimowe s± gorsze od letnich, niezależnie od temperatury.

Fabian.

Data: 2012-07-30 12:20:58
Autor: gom1
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe
Masz jaki¶ link do takich testów, mi się wydawało (mam takie odczucia), że na mokrej nawierzchni opony zimowe s± gorsze od letnich, niezależnie od temperatury.

Pod ręk± mam tylko testy z Auto-¦wiata, które przez wielu s± stawiane na równi
z Faktem:
http://www.auto-swiat.pl/1-potrzebne-jak-ciepla-czapka-test-opon-zimowych-w-rozmiarze-19565-r-15-th

Ale w tym samym A¦ pojawia się opinia, która pokrywa się z moimi do¶wiadczeniami:

"Je¶li przeczytali¶cie gdzie¶, że opony zimowe s± konstruowane pod k±tem
dobrego odprowadzania wody i jazdy w warunkach jesiennych, to zaręczamy, że to
bzdura. W niemal każdym te¶cie opon zimowych &#8222;Auto ¦wiata&#8221; dla porównania
testujemy jedn± oponę letni± i wyniki tej konfrontacji zawsze s± podobne:
zimówki zdecydowanie wygrywaj± na ¶niegu, niektórych konkurencji na oponach
letnich w ogóle nie da się zaliczyć (np. podjazdu pod górkę). Jednak w
hamowaniu na mokrym asfalcie, w podatno¶ci na aquaplaning i prowadzeniu po
mokrej drodze opona letnia zawsze pokonuje zimow±. Zreszt± wystarczy obejrzeć
typowy bieżnik opony zimowej, aby zobaczyć, że nie ma ona szerokich kanałów
odprowadzaj±cych wodę jak opona letnia, natomiast jest pełna miniaturowych
nacięć (lamel), które wgryzaj± się w ¶nieg, ale nie odprowadzaj± dobrze wody. "

Jak auto jest na zimówkach, zawsze proszę żonę o zdjęcie nogi z gazu :-)

Data: 2012-07-30 15:26:33
Autor: Fabian
On 30.07.2012 14:20, gom1 wrote:
[...]

No, czyli się zgadzamy, że letnie s± gorsze tylko na ¶niegu i błocie po¶niegowym. Na suchym czy mokrym niezależnie od temp. lepsze s± letnie i z tym się zgadzam.

Fabian.

Data: 2012-07-30 16:04:15
Autor: de Fresz
On 2012-07-30 13:26:53 +0200, "gom1" <gom1.SKASUJ@gazeta.pl> said:

[...]

Gdzie¶ widziałem porównanie której¶ ze szwabskich gazetek motoryzacyjnych, z którego wyszło, że niektóre, co lepsze opony całoroczne biły pod względem trakcji w warunkach zimowych kiepskie zimówki.

de Fresz

Data: 2012-08-01 13:10:59
Autor: Olivander
de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> napisał(a):
Gdzie¶ widziałem porównanie której¶ ze szwabskich gazetek motoryzacyjnych, z którego wyszło, że niektóre, co lepsze opony całoroczne biły pod względem trakcji w warunkach zimowych kiepskie zimówki.
No a u Niemca można wła¶nie dostać mandat, bo jest obowi±zek jazdy w
zimówkach. Nie wiem, czy dopuszczaj± jazdę w oponach całorocznych [PYTAM, czy
ktos wie?], ciekawe czy ta dziunia której "nie przekonuj± argumenty finansowe"
(wyj±tek jakowys, alboco) dopuszczała by je, jak by jej pozwolili gmyrać przy
polskim PORD.

Co do kasków, na szczę¶cie nasi wszelkie durne pomysły sprowadzaj± wła¶nie od
Niemca, a u nich zielona opinia publiczna jest bardzo przeciw kaskom. A to ci
sami ludzie, którzy walcz± z odpadami j±drowymi, nikt z nimi bez zastanowienia
nie zadrze.

Jak kto¶ zna odpowiedz na moje nieretoryczne pytanie, proszę je tu dać... mam
w autku całoroczne.

Oli

Data: 2012-07-30 13:17:02
Autor: Titus Atomicus
In article <jv5ov2$nvf$1@node1.news.atman.pl>, mt <fragless@interia.pl> wrote:

> [...]

Bzdura, przy niskich temperaturach opona zimowa zachowuje się lepiej niż letnia, nawet na suchej nawierzchni. Opony letnie charakteryzuj± się generalnie bardziej tward± mieszank±, która przy np. ujemnych temperaturach traci swoje wła¶ciwo¶ci trakcyjne.

No, nie jestem taki przekonany. W opisie opon zimowych z reguly pojawia sie okreslenie 'snieg' albo 'bloto posniegowe'.

> [...]

Zgadza się, że wprowadzenie terminu wymiany opon na sztywno jest bez sensu, ale kwestia ¶niegu jest tu poniek±d wtórna, jak pisałem wyżej, to nie ¶nieg jest głównym kryterium wymiany opon.

Nawet jesli najwazniejsza jest temperatura, to i tak nie ma to sensu. W okresie od 1 listopada do marca temperatury nie sa zawsze ujemne (przynajmniej na Mazowszu), co oznacza ze taka wymiana pogarsza bezpieczenstwo. A co z samochodami ktore wyjezdzaja za granice do cieplejszych krajow (chocby Anglia)? Zmieniac opony na granicy? A moze na granicy wojewodztwa?
Bez sensu calkiem.
--
TA

Data: 2012-07-30 11:46:46
Autor: Alfer_z_pracy
BoDro napisał:
[...]

Stary, pisz że to fake bo aż mi ci¶nienie podskoczyło! Idę o zakład że połowa z preclowiczów rzuci na to tylko okiem i będ± przekonani, że taka akcja rzeczywi¶cie ma miejsce :)))

A.

Data: 2012-07-30 12:33:11
Autor: z
W dniu 2012-07-30 11:37, BoDro pisze:
posłowie z sejmowego zespołu ds. bezpieczeństwa

Podrzućcie co to za POsły. Imię nazwisko. Co by naród wiedział.

Data: 2012-07-30 12:46:29
Autor: Titus Atomicus
In article <jv5nt9$6ka$1@inews.gazeta.pl>, z <zch280672@gazeta.pl> wrote:

W dniu 2012-07-30 11:37, BoDro pisze:
> posłowie z sejmowego zespołu ds. bezpieczeństwa

Podrzućcie co to za POsły. Imię nazwisko. Co by naród wiedział.

Google ci zamkneli? Sklad zespolu nie jest przeciez tajny.
--
TA

Data: 2012-07-30 16:58:34
Autor: rAzor
Użytkownik - BoDro  napisał::
[...]

Przecież tu nie chodzi, ani o zdrowie, ani o bezpieczeństwo, a o szmalec. W tym durnym kraju nawet z litra wody poci±gniętego ze studni musisz zapłacić - bo ¶ciek, w niektórych rejonach ludziska płac± za deszczówkę od metra kwadratowego, choćby ni± podlewali marchewkę czy trawnik.
NIedługo - za każde szatchnięcie powietrzem będziemy płacić pod pretekstem wydychanego CO2. NIe pękajcie - za zużycie luftu do napełniania dętek też wam Vicu¶ każe zapłacić.
Co za durny kraj!
--
Z te¶ciow± się nie dyskutuje. Do te¶ciowej się strzela w obronie własnej.

Data: 2012-07-30 15:17:26
Autor: PK
On 2012-07-30, rAzor <azores@de.las.flores> wrote:
Przecież tu nie chodzi, ani o zdrowie, ani o bezpieczeństwo, a o szmalec. W tym durnym kraju nawet z litra wody pociągniętego ze studni musisz zapłacić - bo ściek, w niektórych rejonach ludziska płacą za deszczówkę od metra kwadratowego, choćby nią podlewali marchewkę czy trawnik.
NIedługo - za każde szatchnięcie powietrzem będziemy płacić pod pretekstem wydychanego CO2. NIe pękajcie - za zużycie luftu do napełniania dętek też wam Vicuś każe zapłacić.
Co za durny kraj!

Szczęśliwie nie jest obowiązkowy i zobacz jaki masz wybór:

Możesz mieszkać w kraju, gdzie za przekraczanie prędkości idziesz do
więzienia.

Możesz wybrać taki, gdzie za seks pozamałżeński obetną Ci penisa, a za
kradzież rękę.

W niektórych krajach nie da się kupić alkoholu. W innych prąd jest 6h
na dobÄ™. W jeszcze innych woda jest dobrem luksusowym i stoi siÄ™ po niÄ…
w kolejce.

SÄ… kraje gdzie co roku natura niszczy Ci dom. SÄ… kraje gdzie na prawie
każdym drzewie jest zwierzę, które może Cię zabić.

Są też kraje, gdzie może Cię zabić właściciel łąki, po której
przejeĹĽdĹĽasz na rowerze.

Tak tak... ciężko mamy w tej Polsce! I jeszcze każą płacić za ścieki!

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-30 18:28:09
Autor: z
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe
W dniu 2012-07-30 17:17, PK pisze:

Możesz mieszkać w kraju, gdzie za przekraczanie prędko¶ci idziesz do
więzienia.

ciach

I to ma być jakie¶ usprawiedliwienie dla rz±dz±cych krajem w XXI wieku w centrum wykształconej Europy???
Co będzie następne? Obowi±zkowe czapki i szaliki od 1 listopada a jak nie to mandacik? Kaski na wypadek spadaj±cej cegły czy kombinezony na wypadek spotkania UFO?
Trzeba sobie jasno powiedzieć jak w pewnej bajce: "król jest nagi"
Przepis jest GŁUPI!!!

Data: 2012-07-30 16:50:05
Autor: PK
On 2012-07-30, z <zch280672@gazeta.pl> wrote:
I to ma być jakieś usprawiedliwienie dla rządzących krajem w XXI wieku w centrum wykształconej Europy???

Nie. To jest wskazĂłwka dla ludzi, ktĂłrzy narzekajÄ… na ĹĽycie w Polsce.
Realia sÄ… takie, ĹĽe ĹĽyjemy w najbardziej komfortowej, bezpiecznej
i atrakcyjnej części świata. Z tego powodu "ucisk" prawny i finansowy
musi tu być większy niż gdzie indziej. I jest, ale w Polsce wciąż
mniejszy niĹĽ w tzw. Europie Zachodniej.

Po prostu można być nawinym idiotą albo można się zastanowić czemu
podatki w Polsce nie są i nie będą tak niskie jak w Meksyku czy Indiach.

Co będzie następne? Obowiązkowe czapki i szaliki od 1 listopada a jak nie to mandacik? Kaski na wypadek spadającej cegły czy kombinezony na wypadek spotkania UFO?

Z prawem jest tak, że zmiany ograniczające wolność zawsze budzą
sprzeciw (nawet jeśli są ewidentnie słuszne). Potem ludzie się
przyzwyczajają, a nawet doceniają te zmiany. Dziś już mało kto czepia
się obowiązkowych pasów i opon zimowych w samochodach. Trudno powiedzieć
co o zimówkach w rowerach powiedzą rowerzyści za 50 lat.
Jakkolwiek aktualnie ten przepis jest trochÄ™ biedny, to pewnie jakieĹ›
zmiany mogłyby wejść (np. zakaz jazdy zimą na slickach).

Większość przepisów komunikacyjnych ma chronić przed Tobą innych, a nie
Ciebie.
Podobnie jest z innymi kodeksami (choćby wykroczeń i karnym). Dlatego
obowiązkowego szalika bym się nie spodziewał, ale obowiązkowe maseczki
dla zarażających grypą wchodzą w grę (pewnie w horyzoncie kilkudziesięciu lat, ale jednak).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-01 09:23:15
Autor: z
W dniu 2012-07-30 18:50, PK pisze:
On 2012-07-30, z <zch280672@gazeta.pl> wrote:

[...]

dla zaraĹĽajÄ…cych grypÄ… wchodzÄ… w grÄ™ (pewnie w horyzoncie
kilkudziesięciu lat, ale jednak).

Naprawdę tak myślisz czy sobie jaja robisz?

A gdzie wolność obywatelska, gdzie tolerancja, gdzie w końcu zdrowy rozsądek?
Jak bardzo trzeba mieć wyprany mózg żeby nie dostrzegać gdzie jest głupota a gdzie debilizm i najgorsze nie widzieć do czego to prowadzi.

[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe