Data: 2012-07-30 11:37:41 | |
Autor: BoDro | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/30-tys-za-nowe-opony-argument-finansowy-do-mnie-nie-przemawia,267935.html
Jakbym czytał o hipotetycznym pomy¶le wprowadzenia obowi±zkowych kasków: "Pomysł wprowadzenia ustawowego obowi±zku jazdy w kasku na rowerze może uderzyć po kieszeni cyklistów. - Koszt zakupu kasku dla jednego rowerzysty to co najmniej 50 zł - mówił w TVN24 ekspert ds. bezpieczeństwa drogowego Jan Kowalski. - Argument finansowy nie przemawia do mnie - odparła Ewa Malinowska z OP." "Pomysł ustawowej regulacji sprawy jazdy na rowerze w kasku forsuj± posłowie z sejmowego zespołu ds. bezpieczeństwa. Chc±, by każdy rowerzysta obowi±zkowo jeĽdził w kasku po drogach publicznych prze cały rok.. Je¶li nie zastosuje się do przepisów, zostanie ukarany mandatem w wys. 50 zł. - Te przepisy maj± służyć przede wszystkim bezpieczeństwu i ochronie życia i zdrowia. Według szacunków, w kasku jeĽdzi 1 % rowerzystów. Te 99 %, które kasku nie używa, stanowi zagrożenie dal siebie. Skoro nie chc± tego robić, trzeba ich do tego przymusić - mówiła Ewa Malinowska" :-) -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2012-07-30 09:44:23 | |
Autor: kitab | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
BoDro <bolek@lolek.pl> w wiadomo¶ci
<news:op.wh86c3hzwf9xfqoem-komputer> napisał: http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/30-tys-za-nowe-opony-arg :-)) To jeszcze link o kaskach http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/50-zl-za-nowy-kask-argument-finansowy-do-mnie-nie-przemawia,267935.html |
|
Data: 2012-07-30 09:45:37 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
On 2012-07-30, BoDro wrote:
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/30-tys-za-nowe-opony-argument-finansowy-do-mnie-nie-przemawia,267935.html[..] - Te przepisy mają służyć przede wszystkim bezpieczeństwu i ochronie życia i zdrowia. Według szacunków, w kasku jeździ 1 % rowerzystów. Te 99 %, które kasku nie używa, stanowi zagrożenie dal siebie. Skoro nie chcą tego robić, trzeba ich do tego przymusić - mówiła Ewa Malinowska" :-) Między kaskiem a oponą zimową jest jednak pewna spora różnica. Kask raczej nie ma szans uchronić innych uczestników ruchu przed wypadkiem/skutkami tegoż. Opona zimowa jak najbardziej może. Nie twierdzę, że to na pewno dobre rozwiązanie (chociaż widzę w tym sens, parę razy widziałem co się dzieje z letnimi oponami jak trochę śniegu spadnie), ale porównanie jest chybione. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2012-07-30 12:00:45 | |
Autor: Titus Atomicus | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
In article <slrnk1clu1.20j6.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote: Między kaskiem a opon± zimow± jest jednak pewna spora różnica. Kask Ale to obosieczny argument jest. Bo opona 'zimowa' w warunkach bezsniegowych zachowuje sie gorzej niz letnia. W innym wypadku jezdzilibysmy caly rok na zimowych. No i obowiazkowa wymiana opon na zimowe 1 listopada (do marca) nie ma ZADNEGO sensu bo, w tym okresie dni sniegowych (takich, kiedy snieg jest niesprzatniety z jezdni) jest 7-10. To tak mniej wiecej, jakby wprowadzic obowiazkowa jazde w lancuchach, przez caly rok. Rozumiem, ze ta pani ma jaks wizje, ale dlaczego nikt tego pomyslu nie obsmieje zanim trafi do mediow? -- TA |
|
Data: 2012-07-30 12:51:18 | |
Autor: mt | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
W dniu 2012-07-30 12:00, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Ale to obosieczny argument jest. Bo opona 'zimowa' w warunkach Bzdura, przy niskich temperaturach opona zimowa zachowuje się lepiej niż letnia, nawet na suchej nawierzchni. Opony letnie charakteryzuj± się generalnie bardziej tward± mieszank±, która przy np. ujemnych temperaturach traci swoje wła¶ciwo¶ci trakcyjne. No i obowiazkowa wymiana opon na zimowe 1 listopada (do marca) nie ma Zgadza się, że wprowadzenie terminu wymiany opon na sztywno jest bez sensu, ale kwestia ¶niegu jest tu poniek±d wtórna, jak pisałem wyżej, to nie ¶nieg jest głównym kryterium wymiany opon. -- marcin |
|
Data: 2012-07-30 11:26:53 | |
Autor: gom1 | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
mt <fragless@interia.pl> napisał(a):
Bzdura, przy niskich temperaturach opona zimowa zachowuje się lepiej niż letnia, nawet na suchej nawierzchni. Opony letnie charakteryzuj± się generalnie bardziej tward± mieszank±, która przy np. ujemnych temperaturach traci swoje wła¶ciwo¶ci trakcyjne. Nie jest to bzdur±. W sieci znajdziesz wiele testów opon zimowych, w których występuje również porównanie do letnich. Te ostatnie (z reguły) s± lepsze na SUCHEJ nawierzchni zarówno pod k±tem trakcji, hamowania, jak i aquaplaningu. Nawet przy mocno ujemnych temperaturach. Zgadza się, że wprowadzenie terminu wymiany opon na sztywno jest bez sensu, ale kwestia ¶niegu jest tu poniek±d wtórna, jak pisałem wyżej, to nie ¶nieg jest głównym kryterium wymiany opon. Ostatniej zimy opony zmieniłem dopiero w połowie stycznia, gdy wła¶nie spadł pierwszy ¶nieg w stolicy. Po dwóch tygodniach ¶niegu już nie było i znowu mogłem wrócić do letnich opon. ¦nieg to jeden z głównych powodów zmiany opon. Drugi to nieprzewidywalno¶ć zimowej aury, który wi±że się z pierwszym (powodem). -- |
|
Data: 2012-07-30 11:38:48 | |
Autor: gom1 | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
gom1 <gom1.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Nie jest to bzdur±. W sieci znajdziesz wiele testów opon zimowych, w których Z tym aquaplaningiem na suchej nawierzchni trochę się rozpędziłem ;-) Ale zjawisko to występuje również w zimie i tutaj nadal letnie opony radz± sobie z nim doskonale. Dopiero ¶nieg i błoto po¶niegowe pokazuj± letnim miejsce w szeregu. Więc nie taki diabeł straszny jak go maluj±. -- |
|
Data: 2012-07-30 15:47:23 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
On Mon, 30 Jul 2012 11:38:48 +0000 (UTC)
"gom1" <gom1.SKASUJ@gazeta.pl> wrote: gom1 <gom1.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): > Nie jest to bzdurą. W sieci znajdziesz wiele testów opon zimowych, Ale... nadal jesteśmy na pl.rec.rowery, prawda? No to przytoczmy klasyczną tabelkę: http://www.sheldonbrown.com/gloss_ho-z.html#hydroplaning Jak widzimy, zależność jest liniowa, a prędkość przy której opony rowerowe pod ciśnieniem ZERO atmosfer miałyby szansę zaaquaplanować to ok. 70 km/h. Coś nie widzę tego. ;) -- Tomasz Minkiewicz |
|
Data: 2012-07-30 06:58:59 | |
Autor: rzymo | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
W dniu poniedziałek, 30 lipca 2012 15:47:23 UTC+2 użytkownik Tomasz Minkiewicz napisał:
(...) 120 PSI wskazuje na w±sk± oponę, a co np. z szerokimi na 6cm wielkimi jabłkami, z ci¶nieniem np. 22-25psi? |
|
Data: 2012-07-31 11:34:06 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
On Mon, 30 Jul 2012 06:58:59 -0700 (PDT)
rzymo <rzymo0@gmail.com> wrote: W dniu poniedziałek, 30 lipca 2012 15:47:23 UTC+2 użytkownik Tomasz Nie da się aż tak mało. Jeżdżę na takich. Przy tak niskim ciśnieniu ewentualny aquaplaning byłby najmniej istotnym ze źródeł kiepskiej przyczepności. Po prostym pojedziesz, ale w zakrętach robi się paskudnie miękko i gumiaście. Poza tym graniczna prędkość dla 22 psi to i tak będzie 90 km/h. Sporo jakby. -- Tomasz Minkiewicz |
|
Data: 2012-07-31 11:53:07 | |
Autor: rzymo | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
W dniu wtorek, 31 lipca 2012 11:34:06 UTC+2 użytkownik Tomasz Minkiewicz napisał:
Nie da się aż tak mało. Jeżdżę na takich. Przy tak niskim ci¶nieniu Ja tak jeĽdziłem, także np. na Race Kingach. Zwłaszcza w sztywniaku pozwalałem sobie na ci¶nienia poniżej minimalnych zalecanych. Obręcze szerokie, ci¶nienie niskie - komfort spory, podwijania czy gumiasto¶ci nie zanotowałem (dopiero poniżej 1.4-1.5atm). Z kolei na Mavicu XC717 (zaledwie 17mm szeroko¶ci) jeĽdziłem już bliżej 2.5 niż 2atm. Obecnie w 29er ci¶nienia także w granicy 2atm (opony 2.2" i 2.1"), w końcu ten balon jest po to, żeby wykorzystać jego zdolno¶ci amortyzacyjne, a nie nabijać 3atm czy jeszcze więcej ;) Zwłaszcza że amortyzator mam ustawiony bardziej 'sportowo' niż komfortowo. Poza tym graniczna prędko¶ć dla 22 psi to i tak będzie 90 km/h. No dobra, tylko dla jakiej szeroko¶ci opony jest ta prędko¶ć? Przecież im węższa, tym łatwiej poradzi sobie z odprowadzeniem wody spod siebie, więc aquaplaning zaistnieje przy wyższej prędko¶ci... |
|
Data: 2012-07-31 23:53:58 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
On Tue, 31 Jul 2012 11:53:07 -0700 (PDT)
rzymo <rzymo0@gmail.com> wrote: W dniu wtorek, 31 lipca 2012 11:34:06 UTC+2 użytkownik Tomasz Jeśli masz szersze obręcze, albo jesteś lżejszy, to owszem, trochę zejdziesz z ciśnieniem, ale niespecjalnie dużo. A dla granicznej prędkości aquaplaningu nie ma właściwie znaczenia (mały współczynnik, duży wyraz wolny), czy to będzie Twoje 1.4 atm, czy moje 1.8 (ciężki jestem, a obręcze ledwie 19 mm). To ledwie parę km/h różnicy, ale tak czy tak, w bezpośrednim pobliżu setki, czyli jakby daleko poza zasięgiem. Tzn. nie wiem. Jeśli Ty tyle potrafisz, to szacon, ale mój max to było niecałe 70 i jeśli miałbym jechać o tyle szybciej, to podajcie mi moje brązowe spodenki z podwójnym pampersem ;). Obecnie w 29er ciśnienia także w granicy 2atm (opony 2.2" i 2.1"), w Jeszcze amortyzator do takich oponiszczy? Mięczak. :-P > Poza tym graniczna prędkość dla 22 psi to i tak będzie 90 km/h. Myślę, że na potrzeby dyskusji rowerowej możemy spokojnie przyjąć, że do takiej szerokości, przy jakiej da się jeszcze zejść do danego ciśnienia. Pojedziesz na półtoracalowych oponkach przy 1.5 atm? No raczej nie bardzo, więc nie ma co rozważać, jak byłyby wtedy odporne na aquaplaning. Nie, ale tak serio – z dyskusji rowerowych akurat ten problem możemy spokojnie wyeliminować. Na mokrym przyczepność potrafi wprawdzie perfidnie zniknąć, ale to nie dlatego, że zaczynamy sunąć po filmie wodnym. Przeciągnij rower z zaciągniętymi hamulcami kawałek po suchym asfalcie, a potem wylej tam wiadro wody i spróbuj ponownie. Różnica zasadnicza, ale to na pewno nie aquaplaning. -- Tomasz Minkiewicz tommink@gmail.com |
|
Data: 2012-07-31 23:46:10 | |
Autor: rzymo | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
W dniu wtorek, 31 lipca 2012 23:53:58 UTC+2 użytkownik Tomasz Minkiewicz napisał:
Je¶li masz szersze obręcze, albo jeste¶ lżejszy, to owszem, trochę Szersze obręcze - tak, lżejszy - niespecjalnie (równe i okr±głe 80kg). Jeszcze amortyzator do takich oponiszczy? Mięczak. :-P Opony potrzebne ze względu na przejezdno¶ć przez wszędobylskie piachy, piaski i piaseczki (wagowo też nie zabijaj±, to czemu sobie nie ułatwić życia :)). Amortyzator vs sztywny to jeszcze sprawa nierozstrzygnięta - cały czas się waham i rozważam, czy 'uginacz' jest mi tak naprawdę potrzebny... Amortyzator, że tak to ujmę, z wyższej półki, powinien być niezawodny (trochę pomieszałem w bebechach: sprężyna stalowa, 85mm skoku, niecałe 1.8kg) oraz ma odpowiedni± wysoko¶ć. Dorwać odpowiedni sztywny sztuciec jest trudniej. Chciałbym Ninera 29er (470mm), ale cena bardzo skutecznie gasi moje chciejstwo :) Nie, ale tak serio - z dyskusji rowerowych akurat ten problem możemy Zapewne. Po prostu ciekawiło mnie czy na szerokich kapciach jest jakakolwiek szansa (nawet z dużej górki) załapać się na aquaplaning :) |
|
Data: 2012-07-30 13:52:09 | |
Autor: Fabian | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
On 30.07.2012 13:26, gom1 wrote:
mt<fragless@interia.pl> napisał(a): Na SUCHEJ nawierzchni pod względem aquaplaningu? ;) Masz jaki¶ link do takich testów, mi się wydawało (mam takie odczucia), że na mokrej nawierzchni opony zimowe s± gorsze od letnich, niezależnie od temperatury. Fabian. |
|
Data: 2012-07-30 12:20:58 | |
Autor: gom1 | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
Masz jaki¶ link do takich testów, mi się wydawało (mam takie odczucia), że na mokrej nawierzchni opony zimowe s± gorsze od letnich, niezależnie od temperatury. Pod ręk± mam tylko testy z Auto-¦wiata, które przez wielu s± stawiane na równi z Faktem: http://www.auto-swiat.pl/1-potrzebne-jak-ciepla-czapka-test-opon-zimowych-w-rozmiarze-19565-r-15-th Ale w tym samym A¦ pojawia się opinia, która pokrywa się z moimi do¶wiadczeniami: "Je¶li przeczytali¶cie gdzie¶, że opony zimowe s± konstruowane pod k±tem dobrego odprowadzania wody i jazdy w warunkach jesiennych, to zaręczamy, że to bzdura. W niemal każdym te¶cie opon zimowych „Auto ¦wiata” dla porównania testujemy jedn± oponę letni± i wyniki tej konfrontacji zawsze s± podobne: zimówki zdecydowanie wygrywaj± na ¶niegu, niektórych konkurencji na oponach letnich w ogóle nie da się zaliczyć (np. podjazdu pod górkę). Jednak w hamowaniu na mokrym asfalcie, w podatno¶ci na aquaplaning i prowadzeniu po mokrej drodze opona letnia zawsze pokonuje zimow±. Zreszt± wystarczy obejrzeć typowy bieżnik opony zimowej, aby zobaczyć, że nie ma ona szerokich kanałów odprowadzaj±cych wodę jak opona letnia, natomiast jest pełna miniaturowych nacięć (lamel), które wgryzaj± się w ¶nieg, ale nie odprowadzaj± dobrze wody. " Jak auto jest na zimówkach, zawsze proszę żonę o zdjęcie nogi z gazu :-) -- |
|
Data: 2012-07-30 15:26:33 | |
Autor: Fabian | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
On 30.07.2012 14:20, gom1 wrote:
Masz jaki¶ link do takich testów, mi się wydawało (mam takie odczucia), No, czyli się zgadzamy, że letnie s± gorsze tylko na ¶niegu i błocie po¶niegowym. Na suchym czy mokrym niezależnie od temp. lepsze s± letnie i z tym się zgadzam. Fabian. |
|
Data: 2012-07-30 16:04:15 | |
Autor: de Fresz | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
On 2012-07-30 13:26:53 +0200, "gom1" <gom1.SKASUJ@gazeta.pl> said:
Nie jest to bzdur±. W sieci znajdziesz wiele testów opon zimowych, w których Gdzie¶ widziałem porównanie której¶ ze szwabskich gazetek motoryzacyjnych, z którego wyszło, że niektóre, co lepsze opony całoroczne biły pod względem trakcji w warunkach zimowych kiepskie zimówki. -- Pozdrawiam de Fresz |
|
Data: 2012-08-01 13:10:59 | |
Autor: Olivander | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> napisał(a):
Gdzie¶ widziałem porównanie której¶ ze szwabskich gazetek motoryzacyjnych, z którego wyszło, że niektóre, co lepsze opony całoroczne biły pod względem trakcji w warunkach zimowych kiepskie zimówki.No a u Niemca można wła¶nie dostać mandat, bo jest obowi±zek jazdy w zimówkach. Nie wiem, czy dopuszczaj± jazdę w oponach całorocznych [PYTAM, czy ktos wie?], ciekawe czy ta dziunia której "nie przekonuj± argumenty finansowe" (wyj±tek jakowys, alboco) dopuszczała by je, jak by jej pozwolili gmyrać przy polskim PORD. Co do kasków, na szczę¶cie nasi wszelkie durne pomysły sprowadzaj± wła¶nie od Niemca, a u nich zielona opinia publiczna jest bardzo przeciw kaskom. A to ci sami ludzie, którzy walcz± z odpadami j±drowymi, nikt z nimi bez zastanowienia nie zadrze. Jak kto¶ zna odpowiedz na moje nieretoryczne pytanie, proszę je tu dać... mam w autku całoroczne. Oli -- |
|
Data: 2012-07-30 13:17:02 | |
Autor: Titus Atomicus | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
In article <jv5ov2$nvf$1@node1.news.atman.pl>, mt <fragless@interia.pl> wrote:
W dniu 2012-07-30 12:00, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze: No, nie jestem taki przekonany. W opisie opon zimowych z reguly pojawia sie okreslenie 'snieg' albo 'bloto posniegowe'.
Nawet jesli najwazniejsza jest temperatura, to i tak nie ma to sensu. W okresie od 1 listopada do marca temperatury nie sa zawsze ujemne (przynajmniej na Mazowszu), co oznacza ze taka wymiana pogarsza bezpieczenstwo. A co z samochodami ktore wyjezdzaja za granice do cieplejszych krajow (chocby Anglia)? Zmieniac opony na granicy? A moze na granicy wojewodztwa? Bez sensu calkiem. -- TA |
|
Data: 2012-07-30 11:46:46 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
BoDro napisał:
"Pomysł ustawowej regulacji sprawy jazdy na rowerze w kasku forsuj± posłowie z sejmowego zespołu ds. bezpieczeństwa. Chc±, by każdy rowerzysta obowi±zkowo jeĽdził w kasku po drogach publicznych prze cały rok. Je¶li nie zastosuje się do przepisów, zostanie ukarany mandatem w wys. 50 zł. Stary, pisz że to fake bo aż mi ci¶nienie podskoczyło! Idę o zakład że połowa z preclowiczów rzuci na to tylko okiem i będ± przekonani, że taka akcja rzeczywi¶cie ma miejsce :))) A. |
|
Data: 2012-07-30 12:33:11 | |
Autor: z | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
W dniu 2012-07-30 11:37, BoDro pisze:
posłowie z sejmowego zespołu ds. bezpieczeństwa Podrzućcie co to za POsły. Imię nazwisko. Co by naród wiedział. z |
|
Data: 2012-07-30 12:46:29 | |
Autor: Titus Atomicus | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
In article <jv5nt9$6ka$1@inews.gazeta.pl>, z <zch280672@gazeta.pl> wrote:
W dniu 2012-07-30 11:37, BoDro pisze: Google ci zamkneli? Sklad zespolu nie jest przeciez tajny. -- TA |
|
Data: 2012-07-30 16:58:34 | |
Autor: rAzor | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
Użytkownik - BoDro napisał::
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/30-tys-za-nowe-opony-argument-finansowy-do-mnie-nie-przemawia,267935.html Przecież tu nie chodzi, ani o zdrowie, ani o bezpieczeństwo, a o szmalec. W tym durnym kraju nawet z litra wody poci±gniętego ze studni musisz zapłacić - bo ¶ciek, w niektórych rejonach ludziska płac± za deszczówkę od metra kwadratowego, choćby ni± podlewali marchewkę czy trawnik. NIedługo - za każde szatchnięcie powietrzem będziemy płacić pod pretekstem wydychanego CO2. NIe pękajcie - za zużycie luftu do napełniania dętek też wam Vicu¶ każe zapłacić. Co za durny kraj! -- Z te¶ciow± się nie dyskutuje. Do te¶ciowej się strzela w obronie własnej. |
|
Data: 2012-07-30 15:17:26 | |
Autor: PK | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
On 2012-07-30, rAzor <azores@de.las.flores> wrote:
Przecież tu nie chodzi, ani o zdrowie, ani o bezpieczeństwo, a o szmalec. W tym durnym kraju nawet z litra wody pociągniętego ze studni musisz zapłacić - bo ściek, w niektórych rejonach ludziska płacą za deszczówkę od metra kwadratowego, choćby nią podlewali marchewkę czy trawnik. Szczęśliwie nie jest obowiązkowy i zobacz jaki masz wybór: Możesz mieszkać w kraju, gdzie za przekraczanie prędkości idziesz do więzienia. Możesz wybrać taki, gdzie za seks pozamałżeński obetną Ci penisa, a za kradzież rękę. W niektórych krajach nie da się kupić alkoholu. W innych prąd jest 6h na dobę. W jeszcze innych woda jest dobrem luksusowym i stoi się po nią w kolejce. Są kraje gdzie co roku natura niszczy Ci dom. Są kraje gdzie na prawie każdym drzewie jest zwierzę, które może Cię zabić. Są też kraje, gdzie może Cię zabić właściciel łąki, po której przejeżdżasz na rowerze. Tak tak... ciężko mamy w tej Polsce! I jeszcze każą płacić za ścieki! pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-07-30 18:28:09 | |
Autor: z | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
W dniu 2012-07-30 17:17, PK pisze:
Możesz mieszkać w kraju, gdzie za przekraczanie prędko¶ci idziesz do ciach I to ma być jakie¶ usprawiedliwienie dla rz±dz±cych krajem w XXI wieku w centrum wykształconej Europy??? Co będzie następne? Obowi±zkowe czapki i szaliki od 1 listopada a jak nie to mandacik? Kaski na wypadek spadaj±cej cegły czy kombinezony na wypadek spotkania UFO? Trzeba sobie jasno powiedzieć jak w pewnej bajce: "król jest nagi" Przepis jest GŁUPI!!! z |
|
Data: 2012-07-30 16:50:05 | |
Autor: PK | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
On 2012-07-30, z <zch280672@gazeta.pl> wrote:
I to ma być jakieś usprawiedliwienie dla rządzących krajem w XXI wieku w centrum wykształconej Europy??? Nie. To jest wskazówka dla ludzi, którzy narzekają na życie w Polsce. Realia są takie, że żyjemy w najbardziej komfortowej, bezpiecznej i atrakcyjnej części świata. Z tego powodu "ucisk" prawny i finansowy musi tu być większy niż gdzie indziej. I jest, ale w Polsce wciąż mniejszy niż w tzw. Europie Zachodniej. Po prostu można być nawinym idiotą albo można się zastanowić czemu podatki w Polsce nie są i nie będą tak niskie jak w Meksyku czy Indiach. Co będzie następne? Obowiązkowe czapki i szaliki od 1 listopada a jak nie to mandacik? Kaski na wypadek spadającej cegły czy kombinezony na wypadek spotkania UFO? Z prawem jest tak, że zmiany ograniczające wolność zawsze budzą sprzeciw (nawet jeśli są ewidentnie słuszne). Potem ludzie się przyzwyczajają, a nawet doceniają te zmiany. Dziś już mało kto czepia się obowiązkowych pasów i opon zimowych w samochodach. Trudno powiedzieć co o zimówkach w rowerach powiedzą rowerzyści za 50 lat. Jakkolwiek aktualnie ten przepis jest trochę biedny, to pewnie jakieś zmiany mogłyby wejść (np. zakaz jazdy zimą na slickach). Większość przepisów komunikacyjnych ma chronić przed Tobą innych, a nie Ciebie. Podobnie jest z innymi kodeksami (choćby wykroczeń i karnym). Dlatego obowiązkowego szalika bym się nie spodziewał, ale obowiązkowe maseczki dla zarażających grypą wchodzą w grę (pewnie w horyzoncie kilkudziesięciu lat, ale jednak). pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-08-01 09:23:15 | |
Autor: z | |
[OT]Opony zimowe vs kaski rowerowe | |
W dniu 2012-07-30 18:50, PK pisze:
On 2012-07-30, z <zch280672@gazeta.pl> wrote: Z prawem jest tak, że zmiany ograniczające wolność zawsze budzą Naprawdę tak myślisz czy sobie jaja robisz? A gdzie wolność obywatelska, gdzie tolerancja, gdzie w końcu zdrowy rozsądek? Jak bardzo trzeba mieć wyprany mózg żeby nie dostrzegać gdzie jest głupota a gdzie debilizm i najgorsze nie widzieć do czego to prowadzi. z |
|