Opóźnienie zwrotu pobrania

Data: 2012-07-02 19:24:10
Autor: Czeslawek
Opóźnienie zwrotu pobrania
UPS obraca 7 dni roboczych (więc 9 dni kalendarzowych) pieniędzmi
klientów. Biorąc pod uwagę, że pobrania mogą być naprawdę duże, a liczba
klientów też nie jest pomijalna, to UPS dostaje naprawdę spory kredyt
bez oprocentowania, a jeszcze za usługę pobrania liczą sobie prawie 8zł.

Jak kiedyś rozmawiałem z pewną kobietką, która pracuje w dziale finansowym firmy niefinansowej, to dowiedziałem się, że jej firma obraca kwotami rzędu kilkudziesięciu - kilkuset mln złotych, tj. ma takie kwoty do przekazania jako pośrednik. Podobno tej firmie banki same proponują jednodniowe nocne lub weekendowe lokaty, których oprocentowanie, ok. 1 roku temu, wynosiło ok. 13 czy 17%. Ile to było dokładnie to nie pamiętam, ale wtedy ja na koncie oszczędnościowym miałem ok. 4%.
Stąd łatwo się domyślić dlaczego duże firmy lubią przetrzymywać pieniądze.

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Opóźnienie zwrotu pobrania