Oprawczynie w habitach.

Data: 2009-07-31 18:08:12
Autor: Jarek - akwizytor z Jasnej Góry
Oprawczynie w habitach.
W domu dziecka "Jutrzenka" prowadzonym przez Zgromadzenie Sióstr Maryi Niepokalanej w Bardzie na Dolnym Śląsku mieszka około 40 dzieci. Miejsce, które dzieciom pokrzywdzonym przez los powinno dać schronienie, okazało się miejscem tortur. Prokuratura wszczęła postępowanie w sprawie psychicznego znęcania się nad wychowankami.

Dom dziecka "Jutrzenka" już kilka lat temu okrył się złą sławą - jeden z pracowników został skazany prawomocnym wyrokiem sądu za molestowanie seksualne przebywających tam chłopców. Po tamtej aferze miało być lepiej... Ostatnio jednak atmosfera wokół niego znowu się zagęściła. Doszło tu do kilku prób samobójczych. W prokuraturze toczy się postępowanie w sprawie psychicznego znęcania się nad wychowankami. Przeprowadzona kontrola wykazywała m.in., że dzieci były za karę zamykane w pokoju na klucz. To właśnie spotkało 12-latkę, która za karę trafiła do pokoju starszych od siebie kolegów. Spędziła tam całą noc zamknięta od zewnątrz. Po tym zdarzeniu dziewczynka próbowała wyskoczyć przez okno.

Samobójstwo planował także 10-latek. Rodziców zaalarmowała jego siostra. Kiedy się o tym dowiedzieli, natychmiast zawiadomili prokuraturę. "Postępowanie wszczęto w sprawie psychicznego znęcania się nad trójką dzieci przez jednego z wychowawców" - mówi Ewa Ścierzyńska z Prokuratury Okręgowej w Świdnicy. Dzieci potwierdziły śledczym, że wychowawca na nie krzyczał, mówił m.in., że pochodzą z pijackiego domu, a rodzice ich nie kochają. Nie ma jeszcze decyzji, czy sprawa zakończy się postawieniem zarzutów.

Dodatkowym problemem są skandaliczne warunki w jakich przyszło mieszkać wychowankom. Z kontroli przeprowadzonej przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie wynika m.in., że na łóżkach w pokojach nie było materaców, a dzieci spały na samych sprężynach, łazienki były w fatalnym stanie, a toalety nie miały drzwi.

Dyrekcja domu dziecka "Jutrzenka" nie zgadza się z tymi zarzutami.

http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article424543/Zakonnice_znecaja_sie_nad_dziecmi_.html

Przemek

--

"Kamińskiemu głosy mieszkańców Jedwabnego i okolic były potrzebne, bo był
wówczas posłem ZChN-u z Łomżyńskiego. Chciał je kupić w najbardziej

Data: 2009-07-31 18:14:09
Autor: Krol Macius I.
Oprawczynie w habitach.

"Jarek - akwizytor z Jasnej Góry" <jacek.kawecki3@op.pl> schrieb im
Newsbeitrag news:h4v4td$mkj$1news.onet.pl...
[...]

   naczelny der dziennik je mlodszym braciszkiem mojego starego

   przyjaciela.  trza bydzie pogadac.  dosc tej zertwy dla jolopow!

   a. rem

Data: 2009-07-31 18:24:38
Autor: pulsar
Oprawczynie w habitach.
Jarek - akwizytor z Jasnej Góry napisał(a):
[...]

No cóż, zwyczajny katolicyzm... znam to...
przykro wspominać. Komentarze do tego
tekstu dobrze ilustrują stan rzeczy...

--
pulsar

Data: 2009-08-01 02:23:27
Autor: ColgatesBilly
Oprawczynie w habitach.
"pulsar" <galaktyka@dm.eu> wrote in message news:h4v4ne$s5v$1news.interia.pl...
[...]

'
To mozeby tak... bajecznie utuczona i bogata Agora + GW
zaczely prowadzic jakas dzialanosc charytatywna
i daly nam, dobry przyklad ?
( Rabinki mile widziane ;)

Kol

Data: 2009-07-31 22:44:31
Autor: Antenka

Data: 2009-07-31 22:54:41
Autor: Antenka
Oprawczynie w habitach.
> [...]

'
To mozeby tak... bajecznie utuczona i bogata Agora + GW
zaczely prowadzic jakas dzialanosc charytatywna

Propozycja dla agory i Szechtera - możecie wesprzeć ów dom i
przeprowadzić generalny remont m.in. modernizację łazienek, dobudować
nowe, przestrzenne sale dla wychowanków.
Oczywiście siurek nie wspomniał zasadniczej rzeczy, że w domu tym
przebywają dzieci upośledzone umysłowo, z patologicznych rodzin,
depresyjne. Dzieci gadają różne rzeczy, lubią konfabulować, zmyślają z
różnych powodów. A wychowawca chyba nie skłamał, kiedy powiedział, z
jakiego środowiska pochodzą i o braku miłości ich biologicznych
rodziców, mentów społecznych - gdyby było inaczej te dzieci nie
przebywałyby w sierocińcu.

Antenka

Data: 2009-08-01 10:59:30
Autor: Roman Rumian
Oprawczynie w habitach.
Panie Krzysztofie,

ColgatesBilly pisze:
(...)
No cóż, zwyczajny katolicyzm... znam to...
przykro wspominać. Komentarze do tego
tekstu dobrze ilustrują stan rzeczy...

to jest zwyczajne załgane i bezpodstawne uogólnienie wrogów katolików, ale nie wiedziałem, że Panu te tanie propagitki żydokomusze leżą ...

Roman Rumian

Data: 2009-08-01 11:31:32
Autor: pulsar
Oprawczynie w habitach.
Roman Rumian napisał(a):

to jest zwyczajne załgane i bezpodstawne uogólnienie wrogów katolików, ale nie wiedziałem, że Panu te tanie propagitki żydokomusze leżą ...

Nie zrozumiałeś co napisałem,
znam to z autopsji. Z autopsji,
rozumiesz? Propagitkom nie ulegam,
czy to żydowskie, komusze, czy
katolickie, jedna wielka ściema...
wszędzie widzicie wrogów.

--
pulsar

Data: 2009-08-01 12:53:59
Autor: Roman Rumian
Oprawczynie w habitach.
Panie 'pulsar',

pulsar pisze:
Roman Rumian napisał(a):

[...]

No i co z tego, że Pan to znasz z autopsji ?
Załóżmy, że Panu wierzę.
A znasz Pan z autopsji resztę 'przypadków' ?
Bo ja znam, też z autopsji same pozytywne przykłady.
To mi teraz Pan napisz, które autopsje są decydujace ?

To oczywista manipulacja: wziąć jeden z tysiąca przypadek i propagandowo nałgać, że tak jest w pozostałych 999 przypadkach.
Dotarło ?

I czy ja, np. moge napisać, że cała reszta bliskiej i dalszej pańskiej rodziny to takie 'pulsary' ?

Roman Rumian

Data: 2009-08-01 13:43:16
Autor: pulsar
Oprawczynie w habitach.
Roman Rumian napisał(a):

[...]

Znam kilka przypadków, również z opowieści
ludzi, którym wierzę, ale OK!, masz może
więcej racji niż ja... do mnie dotarło.
Jednak trzeba pisać o jednostkowych przypadkach
by te, nie mnożyły się w setki... z powodów
różnych -izmów, komunizmów, katolicyzmów,
faszyzmów, itp. Dotarło?

--
pulsar

Data: 2009-08-01 14:50:44
Autor: ColgatesBilly
Oprawczynie w habitach.
"Roman Rumian" <rumian.wytnij.@agh.edu.pl> wrote in message news:h51067$u95$1news.agh.edu.pl...
Panie Krzysztofie,

ColgatesBilly pisze:
(...)
[...]

A jakiz to Pan perforuje czytnik, bo odpowiedzial byl Pan na
post PULSARA, a moj brzmial co nastepuje: (samoCytuje)....

To mozeby tak... bajecznie utuczona i bogata Agora + GW
zaczely prowadzic jakas dzialanosc charytatywna
i daly nam, dobry przyklad ?
( Rabinki mile widziane ;)

(P) Kol

PS z katolicyzmem to ja jednak dyskutuje na wyzszym poziomie
wtajemniczenia i z.... innych pozycji ;)

Data: 2009-08-02 19:09:24
Autor:
Oprawczynie w habitach.
On Fri, 31 Jul 2009 18:08:12 +0200, "Jarek - akwizytor z Jasnej Góry"
<jacek.kawecki3@op.pl> wrote:

[...]

 takis bohater? no to jedz do 'jutrzenki" i zaprowadz tam porzadek.
 akurat znam BARDO i wiem co to za osrodek. to miejsce pobytu dzieci
 chorych psychicznie. nikt sie nie chcial nimi zajac. zrobily to  siostrzyczki. moim zdaniem ktos ma apetyt na palacyk w ktorym ten
 osrodek ma siedzibe. ogolnie - Bardo to ladne miasteczko. jedz tam
 kawecki i wyrelaksuj sie. w ramach wypoczynku moglbyc jako
 wolonatariusz podcierac dupki "torturowanym" dzieciakom. jezeli
 wytrzymasz tam dwa dni bedziesz mogl opowiedziec o "torturach".
 wobec ciebie. ciekaw jestem relacji anykoscielny papierowy tygrysie.

--

HeSk

http://miniurl.pl/glosludu
http://miniurl.pl/glosludu2