Oprocentowanie kredytów

Data: 2013-07-23 23:58:05
Autor: swirek75
Oprocentowanie kredytów
Dzień Dobry,
Oprocentowanie kredytów składa się w sumie z dwóch rzeczy;
1.kosztu pieniądza, czyli tego ile bank musi "zapłacić" za pieniądz,
2.marży banku

1.Jeśli chodzi o kredyty w PLN to zazwyczaj bazą kosztów jest WIBOR, a najczęściej WIBOR3M?
Czy da się jakoś bezpiecznie oprzeć kredyt o stopę EURIBOR na przykład?
Jest teraz poniżej 0,5%

2.Co do marży, to rozumiem, że;
-im większa kwota kredytu, to marża może być niższa,
-im większy bank, lepiej zorganizowany, tym marża niższa bo bank ma mniejsze koszty własne,
-im zabezpieczanie mocniejsze i bardziej płynne/zbywalne, tym też niższe ryzyko i znowu marża może być niższa?

Czy jest możliwe uzyskanie teraz kredytu oprocentowanego poniżej 5%(a może poniżej 4%?), zakładając;
-kwotę rzędu 1,5-2mln PLN
-zabezpieczenie nieruchomościami x3?

Data: 2013-07-24 00:00:08
Autor: Kris
Oprocentowanie kredytów
W dniu środa, 24 lipca 2013 08:58:05 UTC+2 użytkownik swir...@gmail.com napisał:
Czy jest możliwe uzyskanie teraz kredytu oprocentowanego poniżej 5%(a może poniżej 4%?), zakładając;

-kwotę rzędu 1,5-2mln PLN

-zabezpieczenie nieruchomościami x3?
Zabezpieczenie to rzecz drugorzedna dla banku. Najwazniejsza jest tzw zdolnośc kredytowa.

Data: 2013-07-24 03:09:52
Autor: swirek75
Oprocentowanie kredytów

Zabezpieczenie to rzecz drugorzędna dla banku. Najważniejsza jest tzw zdolność kredytowa.

Zdolność kredytowa jest/zapomniałem o tym punkcie w pierwszym poście;
-ten kredyt ma stanowić po części konsolidację i umożliwić nowe inwestycje.
-w tej chwili firma na obsługę kredytów wydaje około 250-300tyś rocznie,
to jest bardzo bezpieczny poziom
-a nowe inwestycje mają zwiększyć obroty o 40-70%; taka likwidacja wąskiego gardła.

Data: 2013-07-24 18:47:30
Autor: J.F
Oprocentowanie kredytów
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
Oprocentowanie kredytów składa się w sumie z dwóch rzeczy;
1.kosztu pieniądza, czyli tego ile bank musi "zapłacić" za pieniądz,
2.marży banku

No i dzis czynnik trzeci - oplaty dodatkowe, prowizje, ubezpieczenia.

1.Jeśli chodzi o kredyty w PLN to zazwyczaj bazą kosztów jest WIBOR, a najczęściej WIBOR3M?
Czy da się jakoś bezpiecznie oprzeć kredyt o stopę EURIBOR na przykład?
Jest teraz poniżej 0,5%

wziac kredyt w Euro ? Ryzykujac ze jutro zlotowka moze byc po 6 zl.

Tylko ze to sumarycznie wcale nie wychodzi tak rozowo, bo banki przy tej okazji kombinuja i obciazaja.
Chyba ze masz spora produkcje eksportowa i euro bedzie wplywac na konto walutowe.

2.Co do marży, to rozumiem, że;
-im większa kwota kredytu, to marża może być niższa,

tak co do zasady to niekoniecznie, ale powiedzmy ze im wiekszy kredyt tym bardziej klientowi sie oplaca poszukac lepszej marzy.

-im większy bank, lepiej zorganizowany, tym marża niższa bo bank ma mniejsze koszty własne,

Bardzo teoretycznie. Organizacja kosztuje, wielkosc kosztuje, a ryzyko kredytowe jest takie same - a straty trzeba z marzy i prowizji pokryc.

-im zabezpieczanie mocniejsze i bardziej płynne/zbywalne, tym też niższe ryzyko i znowu marża może być niższa?

Znow teoretycznie.  Bank tez chce zarobic i woli wiecej niz mniej.

Czy jest możliwe uzyskanie teraz kredytu oprocentowanego poniżej 5%(a może poniżej 4%?), zakładając;
-kwotę rzędu 1,5-2mln PLN
-zabezpieczenie nieruchomościami x3?

I nieruchomosci to niby latwo zbywalne zabezpieczenie ?

J.

Data: 2013-07-24 22:26:02
Autor: RobertS
Oprocentowanie kredytów

1.Jeśli chodzi o kredyty w PLN to zazwyczaj bazą kosztów jest WIBOR, a najczęściej WIBOR3M?
Czy da się jakoś bezpiecznie oprzeć kredyt o stopę EURIBOR na przykład?
Jest teraz poniżej 0,5%

Wibor 3m występuje najczęściej, ale można też uzyskać wibor 6 lub 12 m-cy (dobra opcja jak stopy % zaczną rosnć)

2.Co do marży, to rozumiem, że;
-im większa kwota kredytu, to marża może być niższa,
tak jest dość rzadko, najczęściej marża uzależniona jest od LTV

-im większy bank, lepiej zorganizowany, tym marża niższa bo bank ma mniejsze koszty własne,
bzdura, w takim razie w PKO BP wszystko powinno być najtańsze, a zdecydowanie nie jest

najbardziej opłaca się brać kredyty w bankach, które mają aktualnie promocję, zwykle trwa ona 1-2 m-ce a klient ma takie warunki np. przez 30 lat

-im zabezpieczanie mocniejsze i bardziej płynne/zbywalne, tym też niższe ryzyko i znowu marża może być niższa?
zabezpieczenia są albo standardowe albo takie, na których bank się nie zabezpieczy; nie chodzi o to, że kredyt będzie droższy tylko zwyczajnie zabezpieczenie nie zostanie zaakceptowane

Czy jest możliwe uzyskanie teraz kredytu oprocentowanego poniżej 5%(a może poniżej 4%?), zakładając;
-kwotę rzędu 1,5-2mln PLN
-zabezpieczenie nieruchomościami x3?

5%? przy wibor rzędu 2,7 to masakryczna oferta, można dostać oprocentowanie nawet poniżej 4%

zabezpieczenie o wartości 3-5 mln będzie mało płynne, może się okazać że ceny rynkowa to np. 4 mln a bank przyjmie np. 2,5 mln

zawodowo zajmuję się kredytami hipotecznymi, gdyby coś było niejasne to daj znać

RobertS

Data: 2013-07-24 13:54:54
Autor: swirek75
Oprocentowanie kredytów
W dniu środa, 24 lipca 2013 22:26:02 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
> [...]

zawodowo zajmuję się kredytami hipotecznymi, gdyby coś było niejasne to daj znać

-- pozdrawiam

RobertS

Oczywiście, że interesuje mnie to bardziej, bo faktycznie jeśli szansa była by na takie oprocentowanie, to było by bardzo dobrze.

Data: 2013-07-24 23:13:22
Autor: RobertS
Oprocentowanie kredytów

Oczywiście, że interesuje mnie to bardziej, bo faktycznie jeśli szansa była by na takie oprocentowanie, to było by bardzo dobrze.

wszystko zależy od konkretnego przypadku...są banki, w których obecnie można uzyskać marżę <1,2% czyli po dodaniu wiboru wychodzi 3,9%

wnioski warto złożyć do 3 banków i po uzyskaniu decyzji negocjować warunki, jak bank wie, że klient ma decyzję pozytywną również u konkurencji to znacznie łatwiej negocjować niż jak klient złożył tylko 1 wniosek i ma "nóż na gardle", bo termin zapłaty za nieruchomość się zbliża i może stracić zadatek jak w terminie nie wypłaci...

RobertS

Oprocentowanie kredytów