Oprocentowanie lokat- dlaczego ludzie postępuja głupio

Data: 2011-11-04 13:06:17
Autor: Maruda
Oprocentowanie lokat- dlaczego ludzie postępuja głupio
W dniu 2011-11-04 12:55, wiesian@NOSPAM.gazeta.pl pisze:
Witam

MAm pytanie teoretyczne ale bardzo mni nurtuje.

Otóż w szkole na lekcjach ekonomii czy przedsiębiorczoścvi uczyli mnie że
człowiek zawsze postępuje racjonalnie tzn. zawsze woli mieć więcej niż mniej.

W jakiej szkole?
Wybacz, nie gniewaj się, bo dobrze robisz, że pytasz o to właśnie tutaj, bo to jest właściwe miejsce do zadawania takich pytań.

Ile masz lat? W jakiej szkole jesteś

Powtórzę - nie gniewaj się, ale odpowiedź na te pytania pozwoli nam udzielić Ci odpowiedzi we właściwej formie.

Co do powyższego - "racjonalnie", to postępuje "średnia ważona", czyli pewna grupa ludzi mających pojęcie o "rzeczy", a nie średnia globalna, ani tym bardziej całość "człowieków".
Że pojedycczy "człowiek" postępuje nieracjonalnie, to widać po mnie. Np. rozsądek nakazuje nie pić...

No i tu mam zgrzyt bo jaki w takim razie jest sens istnienia takich banków
albo takich lokat w bankach których oprpcentowanie wynosi obecnie 2,5 % lub 3
% jak np. w PKO BP czy Pekało Sa. Ludzie powinni je omijać szerokim łukiem - a
z tego co wiem to te słabe banki mają mnóstwo oszczędności.

.... bo znacznemu % ludzi nie chce się przenosić konta do innego banku z powodu (dla) kilkudziesięciu zł miesięcznie.

(Odpowiadam jak najbardziej rzeczowo, choć post mi nieco trąci trollem.)

Czy w związku z tym Polacy postępują nieracjonalnie albo inaczej są głupi?

2 x TAK

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-11-04 13:53:06
Autor: lolekanabolek
W dniu 2011-11-04 13:06, Maruda pisze:

Że pojedycczy "człowiek" postępuje nieracjonalnie, to widać po mnie. Np.
rozsądek nakazuje nie pić...

wody?? to w tym przypadku dobrze robisz, że nie słuchasz rozsądku ;-))))))

Marcin

Data: 2011-11-04 14:14:44
Autor: mvoicem
(04.11.2011 13:06), Maruda wrote:

[...]

Bo znaczna część na zmianie banku by nie zyskała nawet tych kilkudziesięciu złotych.

Bo znaczna część ludzi zna osobiście panią w oddziale i kontakt z tą panią, nawet jakby przyszło stać w kolejce, jest znacznie dla nich wygodniejszy niż przebijanie się przez infolinie.

p. m.

Data: 2011-11-04 14:22:40
Autor: Waldek

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:4eb3e544$0$5801$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Bo niektorzy czuja wstret do komputera, a jak juz opanowali jeden bank
trudno im sie zmusic do poznawania interfejsu innego ;)

Bo splacaja np. kredyt w banku X i sa tym samym i tak z nim zwiazani  itp itd

Data: 2011-11-04 09:56:08
Autor: Gieniu
Oprocentowanie lokat- dlaczego ludzie postępuja głupio
ludzie zwyczajnie mają swoje przyzwyczajenia, zwłaszcza starsi... poza
tym to nie odnosi sie tylko do bankow... nie jest racjonalne kupowanie
luksusowego samochodu - tylko się na nim traci, nie jest racjonalne
kupowanie większości produktów prestiżowych marek

Oprocentowanie lokat- dlaczego ludzie postępuja głupio