Oprocentowanie lokaty antyinflacyjnej

Data: 2011-07-01 08:25:54
Autor: Marek
Oprocentowanie lokaty antyinflacyjnej
Mamy już miesiąc lipiec i sądziłem, że od dziś Idea Bank powinien zmienić oprocentowanie lokaty antyinflacyjnej na 6,5%, tymczasem nadal widnieje tam wpis 6%. Nie mogę znaleźć regulaminu tej lokaty i nie wiem jak się powinien zachowywać ten produkt.

--
Marek

Data: 2011-07-01 09:29:32
Autor: Waldek

Użytkownik "Marek" <123@456.eu> napisał w wiadomości news:iujprj$chp$1mx1.internetia.pl...
[...]

W lipcu oprocentowanie powinno byc :
stopa_inflacji_z_czerwca + 1,5 %
( 1,5% - dotyczy lokaty antyinflacyjna 1 )
zmiana powinna byc dokonana 1 dnia miesiaca

Data: 2011-07-01 12:50:54
Autor: Marek
W dniu 2011-07-01 09:29, Waldek pisze:

W lipcu oprocentowanie powinno byc :
stopa_inflacji_z_czerwca + 1,5 %
( 1,5% - dotyczy lokaty antyinflacyjna 1 )
zmiana powinna byc dokonana 1 dnia miesiaca

Zatem pozostaje poczekać do końca dnia :)

--
Marek

Data: 2011-07-01 11:36:34
Autor: Konfabulator
Marek <123@456.eu> napisał(a):
Zatem pozostaje poczekać do końca dnia :)

Z ciekawostek to dostałem odpowiedĽ, że nowe oprocentowanie jest już widoczne,
ale u mnie widoczne nie jest :) A jak u Was?

Data: 2011-07-01 14:03:26
Autor: Sebastian
[...]

A kiedy GUS ogłasza inflacje za czerwiec? Chyba nie 1 lipca?
To nie jest czasem 2 miesiące do tyłu tą inflacją do liczenia % na lokacie?

Sebastian

Data: 2011-07-01 12:13:51
Autor: Konfabulator
Sebastian <nospam@nospam.com> napisał(a):
A kiedy GUS ogłasza inflacje za czerwiec? Chyba nie 1 lipca?
To nie jest czasem 2 miesiące do tyłu tą inflacją do liczenia % na lokacie?

Przedostatnia tabela na tej stronie:
http://www.stat.gov.pl/gus/5840_1638_PLK_HTML.htm

Za IV było 104,5 - dlatego było 6%, za V jest 105,0 - więc teraz powinno być
6,5%. Kiedy podaj± dokładnie to nie wiem, koło 10 miesi±ca.

Natomiast regulamin lokaty okre¶la to tak:
Wysoko¶ć zmiennego oprocentowania w danym miesi±cu będzie wynosić
1,5% i będzie powiększana o miesięczny wskaĽnik cen towarów i usług
konsumpcyjnych (inflację) podany do publicznej wiadomo¶ci przez prezesa
Głównego Urzędu Statystycznego w miesi±cu poprzedzaj±cym miesi±c, za który
będzie naliczane oprocentowanie Lokaty.

A GUS w miesi±cu poprzedzaj±cym miesi±c podaje wskaĽnik za miesi±c poprzedni,
więc tak jak piszesz jest to M-2.

Data: 2011-07-01 15:39:29
Autor: Konfabulator
Marek <123@456.eu> napisał(a):
Mamy już miesiąc lipiec i sądziłem, że od dziś Idea Bank powinien

Po 17 oprocentowanie zaktualizowało się zgodnie z oczekiwaniami na 6,5%.

--

Oprocentowanie lokaty antyinflacyjnej