Oprogramowanie Kupno-Sprzedaż Firma-pracownik

Data: 2012-10-08 10:44:12
Autor: z
Oprogramowanie Kupno-Sprzedaż Firma-pracownik
Jestem pracownikiem pewnej firmy w likwidacji.
Firma wyprzedaje co ma żeby spłacić długi.
Chciałbym zanabyć (w dobrej cenie oczywi¶cie) oprogramowanie zabezpieczone kluczem sprzętowym. Najlepiej by było żeby to oprogramowanie zakupił oczywi¶cie następny mój pracodawca ale wszystko dzieje się tak szybko że jeszcze nie wiem kto nim będzie

Jak to rozegrać? Odkupić na mnie osobę fizyczn±?
A co potem? Sprzedać nowemu pracodawcy czy używać w nowej firmie własne prywatne oprogramowanie? Można tak? Jak to jest od strony prawnej. To wszystko oczywi¶cie przy założeniu że mam dowód zakupu.
W mordę... To taki pomysł żeby windykować swoje pieni±dze póki jest jeszcze z czego.

Data: 2012-10-08 11:34:54
Autor: Krzysztof Jodłowski
Oprogramowanie Kupno-Sprzedaż Firma-pracownik
> Chciałbym zanabyć (w dobrej cenie oczywi¶cie) oprogramowanie
> zabezpieczone kluczem sprzętowym. Najlepiej by było żeby to

Prawdopodobnie licencja tego oprogramowania na to nie pozwala. SprawdĽ.

Krzysztof Jodłowski

Data: 2012-10-08 13:21:14
Autor: z
W dniu 2012-10-08 11:34, Krzysztof Jodłowski pisze:

Prawdopodobnie licencja tego oprogramowania na to nie pozwala. SprawdĽ.

Jeszcze się nie dokopałem do licencji.
Przyj±łem że zabezpieczenie kluczem sprzętowym bardziej "upodabnia" do normalnej rzeczy zbywalnej :-)
Po prostu tego programu nie da się używać "pirac±c" a soft jako taki jest darmowy do pobrania ze strony producenta. Bez klucza działa jako demo a z kluczem normalnie.
Ale pewnie w licencji co¶ nawkładali.
A swoj± drog± nie wszystko co tam nawkładali jest obowi±zuj±ce je¶li narusza polskie prawo :-)

PS. W sumie w nowej ewentualne firmie będzie zainstalowane demo programu. Co komu do tego jakie pendrajwy wkładam do kompa, byleby wirusów nie roznosić :-)
Akurat w tym przypadku jako¶ złodziejem bym się nie czuł (znaczy używaj±cym nielegalnego oprogramowania.

Data: 2012-10-08 13:43:14
Autor: ikarek
Oprogramowanie Kupno-Sprzedaż Firma-pracownik
Użytkownik "z" <zch28@usunwp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:k4ucvb$t39$1news.task.gda.pl...
Ale pewnie w licencji co¶ nawkładali.
A swoj± drog± nie wszystko co tam nawkładali jest obowi±zuj±ce je¶li narusza polskie prawo :-)

Ano wła¶nie, przypomniało mi się to:
<http://di.com.pl/news/45914,1,0,Wyrok_Mozna_odsprzedawac_licencje_na_oprogramowanie.html>

Data: 2012-10-08 14:35:07
Autor: Mark
Dnia Mon, 08 Oct 2012 13:21:14 +0200, z napisał(a):

[...]

Bł±d w założeniach. Zabezpieczenie kluczem to tylko jedna (i wcale nie
oznacza ze w ramach jednego softu jedyna) metoda zabezpieczen.
Klucz zapewne nie dziala bez aktywacji
W aktywacji zapewne podane s± jakies dane firmy
Zmiana danych firmy moze spowodowac dezaktywacje.

wszystko to "moze" bo niewiadomo co to za soft jest, natomiast takie rzeczy
moga sie zdazyc. Bo sa stosowane

Data: 2012-10-08 11:37:56
Autor: SQLwiel
Oprogramowanie Kupno-SprzedaĹĽ Firma-prac ownik
W dniu 2012-10-08 10:44, z pisze:
Jestem pracownikiem pewnej firmy w likwidacji.
Firma wyprzedaje co ma żeby spłacić długi.
Chciałbym zanabyć (w dobrej cenie oczywiście) oprogramowanie
zabezpieczone kluczem sprzętowym. Najlepiej by było żeby to
oprogramowanie zakupił oczywiście następny mój pracodawca ale wszystko
dzieje się tak szybko że jeszcze nie wiem kto nim będzie

Jak to rozegrać? Odkupić na mnie osobę fizyczną?

Najpierw sprawdzić warunki licencji, czy soft jest sprzedawalny.

A co potem? Sprzedać nowemu pracodawcy czy używać w nowej firmie własne
prywatne oprogramowanie?

Można i tak i tak. Jeśli masz DG, to chyba to pierwsze lepiej.

MoĹĽna tak? Jak to jest od strony prawnej. To
wszystko oczywiście przy założeniu że mam dowód zakupu.
W mordę... To taki pomysł żeby windykować swoje pieniądze póki jest
jeszcze z czego.

Popytaj Liwiusza ;) Masz już tytuł egzekucyjny?

--

DziÄ™kujÄ™ i pozdrawiam.   SQLwiel

Data: 2012-10-08 14:30:59
Autor: Mark
Dnia Mon, 08 Oct 2012 10:44:12 +0200, z napisał(a):

[...]

A co to za oprogramowanie? Co mowi na to licencja? Jakie dane zaszyste sa w
kluczu?
Zadales zbyt ogolne pytanie, bo moze sie okazac ze licencja i klucz
skojarozna jest np z NIPem i nazwa firmy, albo czymkolwiek identyfikujacym
firme.. rozni producenci softu maja rozne pomysly i metody.
I moze to najpierw producenta, jako wlasciciela *softu* zapytaj o to?
Bo potem sie okaze ze kupisz soft, klucz, a i tak programu nie dasz rady
aktywowac dla innej firmy

Oprogramowanie Kupno-Sprzedaż Firma-pracownik