Oprogramowanie monitorujÄ…ce komputer

Data: 2010-10-16 16:34:07
Autor: Jacek_P
Oprogramowanie monitorujÄ…ce komputer
Rezydent napisal:
[ ciach ]

Odwrócę zagadnienie: czy pracownicy uzyskali od pracodawcy
upoważnienie do wykorzystywania sprzętu służbowego do celów
prywatnych w godzinach pracy? ;)

Hint: ile kosztuje mały netbook z modemem gprs? Bo od tego
przyjdzie odprowadzić podatek plus opłata dla pracodawcy
za eksploatację jego sprzętu... ;)

Nie wiem więc, czy ewentualnemu skarżącemu opłaci się
pieniactwo.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-10-16 18:53:08
Autor: spp
W dniu 2010-10-16 18:34, Jacek_P pisze:

Odwrócę zagadnienie: czy pracownicy uzyskali od pracodawcy
upoważnienie do wykorzystywania sprzętu służbowego do celów
prywatnych w godzinach pracy? ;)

No to jeszcze raz odwracamy - czy pracodawca zabronił?
A nawet jak zabronił to przeglądać prywatnej korespondencji nawet wtedy nie wolno. :)

--
spp

Data: 2010-10-16 20:17:36
Autor: Jawi
W dniu 2010-10-16 18:53, spp pisze:
[...]

Musi najpierw poinformować pracowników o tym, że nie wolno i że są monitorowani. I wtedy może wszystko (prawie) :)

Data: 2010-10-16 22:06:39
Autor: Jacek_P
Jawi napisal:
Musi najpierw poinformować pracowników o tym, że nie wolno i że są monitorowani. I wtedy może wszystko (prawie) :)

OIDP wymóg dotyczy wyłącznie monitorowania wideo/audio a nie operacji
na komputerach, ale w razie pomyłki proszę o skorygowanie.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-10-19 09:07:43
Autor: Aleksandra S
Oprogramowanie monitoruj±ce komputer
On 16 Pa¼, 20:17, Jawi <ta...@poufny.pl> wrote:
W dniu 2010-10-16 18:53, spp pisze:> W dniu 2010-10-16 18:34, Jacek_P pisze:

> No to jeszcze raz odwracamy - czy pracodawca zabroni³?
> A nawet jak zabroni³ to przegl±daæ prywatnej korespondencji nawet wtedy
> nie wolno. :)

Musi najpierw poinformowaæ pracowników o tym, ¿e nie wolno i ¿e s±
monitorowani. I wtedy mo¿e wszystko (prawie) :)

Czyli po prostu zabronione jest zastawianie pu³apek. ;)

Data: 2010-10-16 20:20:24
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 16 Oct 2010, spp wrote:

[...]

  Bez znaczenia, przynajmniej z p. widzenia podatku VAT: pracownik
skorzysta³, podatek siê nale¿y. Nawet w razie "czynu niezgodnego
z przepisami".
  IMO równie¿ w przypadku dochodowego - fakt i¿ "nieodp³atne ¶wiadczenie"
by³o nienale¿ne nie uchybia obowi±zkowi podatkowemu.
  Co najwy¿ej u pracodawcy (w zakresie PIT) pojawi siê wy³±czenie
z okazji art.3 PDoOF (bodaj, tego ¿e "czynno¶ci nie mog±ce byæ przedmiotem
umowy nie podlegaj±"), ale nie u pracownika (korzysta³, a korzystanie
karalne nie jest).

  Nie¶ciganie tych zapisów podatkowych wynika wy³±cznie z niskiej
wykrywalno¶ci, ale skoro pracownik pójdzie do s±du i zapoda "twarde
dowody" to wyjdzie jak w sprawie piekarza :)
(przypomnê: *MIMO*, ¿e kwota wykazana jako "darowizna chleba" by³a
¶ladowa w skali pope³nionych przestêpst, US *musia³* *odrêbnie*
go ukaraæ decyzj± o poborze nale¿nego podatku).

A nawet jak zabroni³ to przegl±daæ prywatnej korespondencji nawet wtedy nie wolno. :)

  Z opisu wynika ¿e *ten* problem *nie* wyst±pi³.
  A przechowywanie (bez czytania) cudzej korespondencji karalne nie jest,
bo prowadzi³oby do absurdu (od postaci "materialnej" do elektronicznej).

  A to, ¿e nie czepi³e¶ siê ewentualnej *innej* podstawy do czepiania siê,
to inna sprawa ;)
(jak to sz³o - "grupowicz dostaje komentarz do tego co napisa³, nie do
tego o czym móg³ my¶leæ" :))

pzdr, Gotfryd

Oprogramowanie monitorujÄ…ce komputer