Oprogramowanie w firmie

Data: 2009-11-20 03:14:45
Autor: Rafał K.
Oprogramowanie w firmie
O ile dobrze rozumiem to licencje na oprogramowanie uznaje się za
wartości niematerialne i prawne.
Czy aby ująć wartości niematerialne i prawne w ewidencji, muszę
stworzyć odrębną ewidencję wartości materialnych i prawnych, czy też
mogę stworzyć wspólną ewidencję ewidencja środków trwałych oraz
wartości niematerialnych i prawnych w której będę razem ujmował ŚT
oraz WŃiP? Czy oprócz tej ewidencji muszę stworzyć jakąś dodatkową
specjalną ewidencję, w której bardziej szczegółowo opisane jest np.
jaki program zainstalowany jest na którym stanowisku?
Druga sprawa, to czy firmy internetowe podlegają jakimś dodatkowym
kontrolom poza kontroli z US? Co podczas takiej kontroli jest
sprawdzane?

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Lotto
http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat

Data: 2009-11-20 21:11:23
Autor: Gotfryd Smolik news
Oprogramowanie w firmie
On Fri, 20 Nov 2009, Rafał K. wrote:

[...]

  Skoro przepisy nie przewidują szczególnej FORMY prowadzenia ewidencji
(wymieniają jedynie minimalny zestaw danych, który musi w niej być
ujęty), to nie ma przeszkód do prowadzenia ewidencji wspólnej.

  To mniej więcej tak jak np. z fakturą: skoro nie ma przeszkód,
na fakturze może być umieszczona gwarancja, protokół wydania
oraz potwierdzenie zapłaty.

Druga sprawa, to czy firmy internetowe podlegają jakimś dodatkowym
kontrolom

  Pytanie zadałem w poście obok - dlaczego uczepiłeś się
firm informatycznych (akurat)? (co do meritum odpowiedzi
są w innych postach :))

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-24 11:34:05
Autor: Rafał K.
Oprogramowanie w firmie
On 20 Lis, 21:11, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

  Pytanie zadałem w poście obok - dlaczego uczepiłeś się
firm informatycznych (akurat)? (co do meritum odpowiedzi

No bo firmy informatyczne, zwykle mają najwięcej różnego
oprogramowania i zawsze tutaj jest największa "szansa", że chodź jeden
program będzie nielegalny. Mam oczywiście na myśli  oprogramowanie,
które firma kupuje od innych firm (np. po to, by móc tworzyć grafikę
lub własne oprogramowanie na sprzedaż), a nie oprogramowanie które
sprzedaje sama.

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-27 04:14:03
Autor: Rafał K.
Oprogramowanie w firmie
A jeżeli jest to licencja na program w wersji elektronicznej zakupiona
poza granicami Polski, to z punktu widzenia przepisów NIE mamy chyba
do czynienia z WNiP, tylko usługą? W takim razie, NIE wolno chyba tego
programu dodawać do ewidencji WNiP, tylko "zaksięgować" normalnie tak,
jak się księguje wydatki z importu usług?

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto
http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat

Data: 2009-11-27 13:14:33
Autor: Tomek
Oprogramowanie w firmie
Dnia 27-11-2009 o 13:14:03 Rafał K. <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com>  napisał(a):

[...]

W VAT masz import usług, w PIT masz potencjlanie WNiP.

--
Tomek

Data: 2009-11-27 05:53:10
Autor: Rafał K.
Oprogramowanie w firmie
On 27 Lis, 13:14, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:
Dnia 27-11-2009 o 13:14:03 Rafał K. <r.kowalczyk.game...@gmail.com>
napisał(a):

> [...]
> jak się księguje wydatki z importu usług?

W VAT masz import usług, w PIT masz potencjlanie WNiP.

To znaczy w jakim sensie mam uwzględnić ten import usług w PIT?

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-27 14:04:20
Autor: Wojciech Bancer
Oprogramowanie w firmie
On 2009-11-27, Rafał K <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com> wrote:
[...]

Przecież WNiP to są m.in. licencje.
Z jakiego przepisu wnioskujesz, że licencja nabyta za granicą nie jest WNiP?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-11-27 06:42:03
Autor: Rafał K.
Oprogramowanie w firmie
On 27 Lis, 15:04, Wojciech Bancer <prot...@post.pl> wrote:
On 2009-11-27, Rafał K <r.kowalczyk.game...@gmail.com> wrote:

> [...]

Przecież WNiP to są m.in. licencje.
Z jakiego przepisu wnioskujesz, że licencja nabyta za granicą nie jest WNiP?

Z tego co pamiętam, to oprogramowanie w wersji elektronicznej,
zakupione przez Internet, to usługa elektroniczna. Ale może one też
zalicza się do WNiP?

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-27 16:38:26
Autor: Wojciech Bancer
Oprogramowanie w firmie
On 2009-11-27, Rafał K <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

No ale przepis poproszę! :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-11-27 17:31:07
Autor: ajt
Oprogramowanie w firmie
Rafał K. pisze:
Z tego co pamiętam, to oprogramowanie w wersji elektronicznej,
zakupione przez Internet, to usługa elektroniczna.

Owszem, ale tylko w rozumieniu ustawy o vat, w której zresztą udzielenie licencji też jest nazwane usługą :)
Andrzej
www.album.radom.pl

Data: 2009-11-28 11:15:04
Autor: Gotfryd Smolik news
Oprogramowanie w firmie
On Tue, 24 Nov 2009, Rafał K. wrote:

[...]

  W poście obok tłumaczę, że IMO niekoniecznie.
  To nie huty zużywają najwięcej stali i nie elektrownie zużywają
najwięcej prądu ;)
  No chyba, że przez "firmę informatyczną" rozumieć przedsiębiorstwo
oferujące *wykorzystywanie* oprogramowania dla potrzeb klienta, ale
prędzej chyba będzie nazwana od potrzeby którą zaspokaja, a nie
środków których używa :)

pzdr, Gotfryd

Oprogramowanie w firmie