[NTG] Oprogramowanie z kluczem sprzętowym Kupno - Sprzedaż

Data: 2012-10-08 09:46:51
Autor: z
[NTG] Oprogramowanie z kluczem sprzętowym Kupno - Sprzedaż
Jest pracownikiem pewnej firmy w likwidacji.
Firma wyprzedaje co ma żeby spłacić długi.
Chciałbym zanabyć (w dobrej cenie oczywiście) oprogramowanie zabezpieczone kluczem sprzętowym. Najlepiej by było żeby to oprogramowanie zakupił oczywiście następny mój pracodawca ale wszystko dzieje się tak szybko że jeszcze nie wiem kto nim będzie :-)

Jak to rozegrać? Odkupić na mnie osobę fizyczną?
A co potem? Sprzedać nowemu pracodawcy czy używać w nowej firmie własne prywatne oprogramowanie? Można tak? Jak to jest od strony prawnej. To wszystko oczywiście przy założeniu że mam dowód zakupu.
W mordę... To taki pomysł żeby windykować swoje pieniądze póki jest jeszcze z czego. :-(

Data: 2012-10-08 09:57:48
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Mon, 08 Oct 2012 09:46:51 +0200, z napisał(a):

[...]

NTG

Idz z tym do prawnika

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-10-08 10:31:57
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
[NTG] Oprogramowanie z kluczem sprzętowy m Kupno - Sprzedaż
Dnia 2012-10-08, o godz. 09:46:51
z <zch28@usunwp.pl> napisał(a):

[...]

Zmienić zasilacz.
A potem pójść na pl.soc.prawo i zapytać prawnika.
Wcześniej zapytać producenta oprogramowania czy dopuszcza odsprzedaż
przez klienta końcowego bo np. taki InsERT dla swoich programów na to
nie zezwala.

Zdrówko

Data: 2012-10-10 12:43:15
Autor: Tomasz Holdowanski
[NTG] Oprogramowanie z kluczem sprzętowym Kupno - Sprzedaż
Deep inside the Matrix, convinced that Mon, 8 Oct 2012 10:31:57 +0200
is the real date, Maciek "Babcia" Dobosz <babcia@jewish.org.pl> has
written something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

Dnia 2012-10-08, o godz. 09:46:51
z <zch28@usunwp.pl> napisał(a):

[...]

http://www.forbes.com/sites/raywang/2012/07/04/news-analysis-usedsoft-vs-oracle-ruling-opens-up-monopolistic-practices-by-software-vendors/

W skrócie:
"Autor oprogramowania nie może zabronić odsprzedaży 'używanych'
licencji na jego oprogramowanie".

Ot, na takie ciekawe rzeczy można trafić jak się szwenda po necie :)

Pozdrawiam,
Mordazy.

--
REMOVE-IT. from my address when replying.

     THE ONLY THING WORTH WAITING FOR                 IS A WORLD-WIDE DISASTER.

Data: 2012-10-10 15:41:13
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
[NTG] Oprogramowanie z kluczem sprzętowy m Kupno - Sprzedaż
Dnia 2012-10-10, o godz. 12:43:15
Tomasz Holdowanski <mordazy@USUN-TO.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

licencji na jego oprogramowanie".

Ot, na takie ciekawe rzeczy można trafić jak się szwenda po necie :)

Fajnie. A w realu InsERT odmawia zmiany NIP-u zapisanego w programie.
Podobnie Cisco nie pozwala na sprzedaż licencji ios między
użytkownikami końcowymi. Nie wiem jak wygląda to od strony prawnej ale
są to 2 przypadki z jakimi zetknąłem się osobiście.

Zdrówko

Data: 2012-10-10 22:25:49
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Wed, 10 Oct 2012 15:41:13 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

Ot, na takie ciekawe rzeczy można trafić jak się szwenda po necie :)

Fajnie. A w realu InsERT odmawia zmiany NIP-u zapisanego w programie.

No prosze, to jest nisza w ktorej mozna _legalnie_ zarobic ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-10-08 14:33:44
Autor: JoteR
"z" napisał:

Najlepiej by było żeby to oprogramowanie zakupił oczywiście
następny mój pracodawca ale wszystko dzieje się tak szybko
że jeszcze nie wiem kto nim będzie :-)

Jak to rozegrać? Odkupić na mnie osobę fizyczną?

Na się. Tylko załóż wpierw DG.
Bo trynd jest taki, że wkrótce wszyscy[*] będą pracować jako jednoosobowe firmy.
Tylko po co kupować, skoro można sporządzić protokół zniszczenia?
Bo to jest nasz miś, który sobie do zimy spokojnie zgnije.

[*] - w sensie ci nieliczni, dla których w naszym rzekomo wyludniającym się kraju jakaś praca się znajdzie.

JoteR

[NTG] Oprogramowanie z kluczem sprzętowym Kupno - Sprzedaż