Optyczna sie膰 komputerowa (ale nie 艣wi at艂ow贸d)

Data: 2012-08-13 16:43:38
Autor: Maciek
Optyczna sie膰 komputerowa (ale nie 艣wi at艂ow贸d)
W dniu 2012-08-13 16:22, Atlantis pisze:
Lata temu, jeszcze zanim upowszechni艂o si臋 WiFi, trafi艂em na opis jakiej艣 eksperymentalnej (by膰 mo偶e amatorskiej) sieci komputerowej, w kt贸rej transmisja by艂a realizowana za pomoc膮 艣wiat艂a (przez powietrze, nie 艣wiat艂ow贸d). Nie pami臋tam ju偶 czy chodzi艂o o podczerwie艅 czy 艣wiat艂o widzialne (wydaje mi si臋, 偶e jednak by艂a mowa o tym drugim). Nie znam 偶adnych szczeg贸艂贸w, pr贸ba googlowania tak偶e nie daje 偶adnych rezultat贸w.
Kto艣 z Was wie o co mo偶e chodzi膰?
Mo偶e o mosty laserowe, bo nie wierz臋, 偶eby艣 nie s艂ysza艂 o IrDA? :-)

Maciek

Data: 2012-08-13 17:19:51
Autor: Atlantis
W dniu 2012-08-13 16:43, Maciek pisze:

bo nie wierz臋, 偶eby艣 nie s艂ysza艂 o IrDA? :-)

Nie, nie. Chodzi艂o o co艣 zupe艂nie innego. Pami臋tam, 偶e to dzia艂a艂o w warunkach miejskich, nadajniki i odbiorniki by艂y zamontowane w bia艂ych obudowach, przypominaj膮ce te z kamer nadzoru. Wydaje mi si臋, 偶e taki modu艂 by艂 艂膮czony z sieci膮 LAN za pomoc膮 standardowej skr臋tki, ale tego ju偶 pewien nie jestem.

Ko艂acze mi si臋 jeszcze jakie艣 odleg艂e echo nazwy. Z brzmienia jakby co艣 wschodniego... Zwiezda? Zorya? Jednak tutaj te偶 nie jestem pewien czy skojarzenie jest prawid艂owe. By膰 mo偶e moja pami臋膰 b艂臋dnie posk艂ada艂a w jedn膮 ca艂o艣膰 dwie zupe艂nie r贸偶ne sprawy. :)

Optyczna sie膰 komputerowa (ale nie 艣wi at艂ow贸d)