Optymalizacja podatku od sprzedaży nieruchomości

Data: 2011-03-20 15:54:58
Autor: Uśmiechnięta
Optymalizacja podatku od sprzedaży nieruchomości
Witam wszystkich!

W 2007 roku kupiliśmy z mężem okazyjnie działkę. Było to przed ślubem i wchodzi ona w równych udziałach do naszych majątków odrębnych. Działkę podzieliliśmy na 4 i na2 działkach budujemy bliźniaka. Jeden będzie dla nas, drugi na sprzedaż. Chcielibyśmy go sprzedać jeszcze w 2011 roku, najpóźniej w 2012. Nie ma więc mowy o zwolnieniu podatkowym z tytułu posiadania nieruchomości przez 5 lat. Dom będzie sprzedany jako dom w trakcie budowy bez prawa do użytkowania, więc nie ma również mowy o skorzystaniu z ulgi meldunkowej.

Czeka nas jakby nieuchronny podatek od dochodu w wysokości 19%. W związku z budową mamy niewiele faktur dokumentujących koszty. W budowę włożyliśmy wiele starań, pracy i wysiłku, ale one niestety nie są przez US traktowane jako koszt. Nie bardzo uśmiecha nam się płacenie podatku od własnej pracy.

W związku z tym zastanawiam się nad działaniami, które pomogą nam zoptymalizować podatek. Ktoś ma jakiś pomysł?

Jedyne co mi przyszło na myśl, to pokombinowanie z darowiznami na rodziców i powrotem (nie wiem jakie to koszty notarialne i czy płaci się podatek od darowania darowizny następnego dnia od jej otrzymania). Gdybyśmy dostali dom w darowiźnie, a następnie go sprzedali, to możemy skorzystać ze zwolnienia podatkowego za przeznaczenie środków na własne cele mieszkaniowe (mamy kredyt na budowę domku dla nas zaciągnięty 2010 roku).

Takie darowizny wydają mi się trochę mętne.

Mam nadzieję, że ktoś podsunie nam lepszy pomysł za co będę ogromnie wdzięczna.

Pozdrawiam

Uśmiechnięta

Data: 2011-03-20 16:32:50
Autor: Michał Pysz
[...]

Pracujesz - zarabiasz - płacisz podatek: co w tym dziwnego?

Data: 2011-03-20 20:21:44
Autor: Uśmiechnięta

Użytkownik "Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisał w wiadomości news:im56n0$6kj$1portraits.wsisiz.edu.pl...

[...]

Zgadza się. Tyle, że jesli kogoś zatrudnie to mogę to potraktować jako koszt uzyskania przychodu.
Własnej pracy i związanej z nią ksztów, okraz kosztów utraconych niestety nie mogę potraktować jako kosztu uzyskania przychodu. I to właśnie uwazam za niesprawiedliwe.

Data: 2011-03-21 10:29:07
Autor: Michał Pysz
[...]

Ok, teraz rozumiem.
Może chodzi tu o prowadzenie DG, wtedy można wpuszczać faktury w koszty.
Tyc chcesz być deweloperem bez DG więc nie masz przywilejów prowadzących DG.

mp.

Optymalizacja podatku od sprzedaży nieruchomości