Optymalizator Dobolokat

Data: 2010-09-13 10:49:54
Autor: Jan Strybyszewski
Optymalizator Dobolokat
Ponieważ lubicie zabawki przygotowałem dla was kalkulator optymalizujący Dobolokaty. Podaje się kwote inwestycji, minimalna kwote lokaty i oprocentowanie, a kalkulator sam policzy ile i w jakies wysokosci nalezy zalozyc lokat. Do tego policzy nasz "zwiekszony zysk" z optymalizacji. Czekam na komentarze.

Link ponizej przeczytac przed uzywaniem

http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/09/13/optymalizator-lokat- dobowych-i-rachunkow-z-dobowym-naliczaniem-odsetek/

Data: 2010-09-13 10:55:21
Autor: Jan Strybyszewski
Optymalizator Dobolokat
Poprawny link

tinyurl.com/35he7q6

Data: 2010-09-13 10:44:18
Autor: Sebastian
Optymalizator Dobolokat
W dniu 2010-09-13 10:55, Jan Strybyszewski pisze:
Poprawny link

tinyurl.com/35he7q6
Oba linki są poprawne i oba nieklikalne :)
Po usunięci spacji z linka (w serwisie a nie poście) będzie lepiej,
warto też go skrócić żeby nie był "łamany".
Zadanie ze strony :
"Ta wysoko zaawansowana inżynieria sztucznej inteligencji, działa
poprawnie dla lokat dobowych lub rachunków oszczędnościowych, na których
naliczanie odsetek jest dzienne, bez kapitalizacji na tym samym rachunku. "
Rozumiem, że "sztucznej inteligencja" to żart, ale jak dla mnie jakoś
drętwo to wyszło.
Skoro sam piszesz na stronie, że to zabawa to celowości takiego
kalkulatora nie komentuje :). Co do braku kapitalizacji to chyba mBank
ma taką opcje? Bo ja jakoś kojarzę tylko lokaty i konta oszczędnościowe
z dzienną kapitalizacją.

Sebastian

Data: 2010-09-13 11:41:21
Autor: Jan Strybyszewski
Optymalizator Dobolokat
Sebastian pisze:
[...]

Tak w mbanku czy Inteligo Dobolokaty maja odsetki platne na inne konto a to zasadniczy wymog

Data: 2010-09-13 11:29:44
Autor: Bartnick
Optymalizator Dobolokat
[...]

Witam,
Tak na szybko sprawdziłem dla konta oszczędnościowego w Eurobanku i mam dziwny wynik.
Dla kwoty minimalnej 1zł, optymalną lokatę podaje jako 45,96zł.
Tymczasem minimalna kwota dla orzymania na koncie oszczędnościowym w Eurobanku 1gr odsetek dziennie to 45,07zł.
Może warto zoptymalizować wzór.
Pozdrawiam
Bartnick

Data: 2010-09-13 09:42:05
Autor: MrMrooz
Optymalizator Dobolokat
Bartnick <anarionNO@SPAMpoczta.onet.pl> napisał(a):
> Ponieważ lubicie zabawki przygotowałem dla was kalkulator optymalizujący > Dobolokaty. Witam,
Tak na szybko sprawdziłem dla konta oszczędnościowego w Eurobanku i mam dziwny wynik.
Dla mBanku też źle liczy. Podaje że dla 4% (promocja) kwota optymalna to 1050,29
Ja mam lokaty na 1049,38 i dostaję codziennie 12 groszy odsetek od nich.

Dla 3% (oprocentowanie bez promocji), kalkulator wylicza 1035,38 a mój excel - 1034,17 - w obu wypadkach jest 9 groszy.

I wpisanie przecinka zamiast kropki w polu oprocentowania daje błąd, a dokładnie wyliczone wartości są NaN.

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2010-09-13 12:22:45
Autor: krzysiek
Optymalizator Dobolokat
W dniu 2010-09-13 11:42, MrMrooz pisze:
[...]

mój excell też lepiej liczy, tylko zastanawiam się gdzie w tym moim arkuszu jest zastosowana "wysoko zaawansowana inżynieria sztucznej inteligencji" :)

Krzysiek
www.cashbook.pl

Data: 2010-09-13 11:34:20
Autor: MrMrooz
Optymalizator Dobolokat
krzysiek <anonim@mail.net> napisał(a): ...
mój excell też lepiej liczy, tylko zastanawiam się gdzie w tym moim arkuszu jest zastosowana "wysoko zaawansowana inżynieria sztucznej inteligencji" :)
Może w twoim nie ma :-) i dlatego lepiej liczy?

Michał M

Data: 2010-09-13 14:44:29
Autor: Jan Strybyszewski
Optymalizator Dobolokat
MrMrooz pisze:
[...]

Moj sie zawstydził i juz liczy tak jak wasze Excele za 400zł :)

Data: 2010-09-13 13:12:19
Autor: Jan Strybyszewski
Optymalizator Dobolokat
krzysiek pisze:
[...]

Obawiam sie ze dla wiekszosci Polakow liczenie optymalnej kwoty  jest takie wlasnie "magiczne".  Oczywiscie to taki zart z tym zaawansowaniem bo nie ma tam nic oprocz dodawania, odejmowania, dzielenia i mnozenia nawet procentow nie ma

Data: 2010-09-13 13:10:31
Autor: Jan Strybyszewski
Optymalizator Dobolokat
MrMrooz pisze:
[...]

To celowe zawyzenie do X,51grosza odsetek.  Nie kazdy bank poprawnie zaokragla 0,5000000001 do 1 grosza stad taka zmiana

I wpisanie przecinka zamiast kropki w polu oprocentowania daje błąd, a dokładnie wyliczone wartości są NaN.

To kwestia triggerow sprawdzajacych  na wpisane wartosci (w koncu mozna wpisac w pole "DUPA"

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2010-09-13 13:08:51
Autor: Jan Strybyszewski
Optymalizator Dobolokat
Bartnick pisze:
[...]

Wzor jest X,51 odsetek.  Powod jest oczywisty znam dwa
banki ktore nieco oszukuja. Dlatego wybralem bezpieczniejsze rozwiazanie z ,51 zamiast z 0,5000000000000000000001

Data: 2010-09-13 11:46:23
Autor: MrMrooz
Optymalizator Dobolokat
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> napisał(a):
Bartnick pisze:
> [...]

banki ktore nieco oszukuja. Dlatego wybralem bezpieczniejsze rozwiazanie z ,51 zamiast z 0,5000000000000000000001
Przy kwotach rzędu 1000 PLN i ułamkach procenta, które można zyskać, wydaje mi się, że poprawniejsze będzie wyliczenie dokładne, gdzie po zaokrągleniu wyjdzie X,50 odsetek oraz dodanie info że niektóre banki inaczej zaokrąglają i wtedy trzeba wyliczyć inną wartość.
Jeżeli bank źle zaokrągla, to może i 0,1199 źle zaokrąglić po prostu obcinając (a nie zaokrąglając) i nawet wtedy im wyjdzie 11 groszy zamiast 12.

O ile mi wiadomo, lokaty jednodniowe, gdzie odsetki są przelewane na inne konto, oferują chyba tylko 3 banki: mBank, Lukas i Inteligo (ktoś tu pisał i Inteligo). I z tych trzech Lukas i mBank liczą poprawnie, nie wiem tylko jak jest w Inteligo. Może warto dodać na stronie info, które banki inaczej liczą?

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2010-09-13 13:51:06
Autor: Jarek Andrzejewski
Optymalizator Dobolokat
On Mon, 13 Sep 2010 11:46:23 +0000 (UTC), "MrMrooz "
<mrmrooz.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

[...]

Można dodać do listy Eurobank, bo, choć nie nazywa się to lokatą, to
można:
- mieć 15 rachunków oszczędnościowych
- codziennie przelewać odsetki na rachunek bieżący (albo na jeden
oszczędnościowy)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-09-13 14:41:22
Autor: Jan Strybyszewski
Optymalizator Dobolokat
Jarek Andrzejewski pisze:
[...]

Dobra przekonaliscie mnie jest 0,5 dla odsetek. Mam nadzieje ze wasze excelle z krateczkami juz sie zgadzaja.  Prosze o ewentualne sprawdzenie. Podane przyklady z mbanku w watku wychodza dobrze.

Data: 2010-09-13 14:10:22
Autor: MrMrooz
Optymalizator Dobolokat
[...]
Potwierdzam, że wyniki wychodzą dobrze. Sugeruję jednak, jeżeli to możliwe, dodanie info że niektóre banki mogą inaczej zaokrąglać. I druga rzecz do ewentualnej poprawy - to kwestia kropki albo przecinka w oprocentowaniu. Wydaje mi się, że najlepiej od strony użytkownika byłoby, gdyby formularz akceptował i traktował tak samo oba znaki. Jeżeli może tylko jeden - to choć dopisek - że części dziesiętne z kropką a nie przecinkiem, choć to nie jest raczej 'po naszemu'. Ewentualnie do zmiany na przecinek.

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2010-09-14 00:14:46
Autor: XYZ
Optymalizator Dobolokat
On 13.09.2010 14:41, Jan Strybyszewski wrote:
Jarek Andrzejewski pisze:
[...]

No dobrze, ale które banki stosują niską dokładność np. 4 lub 3 miejsca dziesiętne? Chyba ING i który jeszcze? Poza tym na pewno Meritum i prawdopodobnie EB głupieje przy końcówce idealnie równej 0,5 gr i zaokrągla w dół (np. 1095 zł na 4,5%). Za to gdy mamy cokolwiek powyżej 0,5 gr (nawet na 6. miejscu po przecinku a może i dalej) zaokrągli poprawnie.

Optymalizator Dobolokat