Data: 2019-02-13 12:42:58 | |
Autor: J.F. | |
Optymalna prędkość w trasie | |
Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl...
jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się zastanawiam, z jaką prędkością Ale po co ci wykorzystywac moc maksymalnie ? Do jazdy 110 potrzebujesz jakis 30KM .. W drugim przypadku występuje większa A to niekoniecznie. Potrzebujesz taki wykresik dla swojego silnika https://www.motor-talk.de/bilder/missverstaendnis-turbo-die-downsizing-seuche-und-wieso-ich-skyactive-toll-finde-g76091885/1-4-tsi-bsfc-2-i208719146.html Tu jest sprawnosc czyli zuzycie paliwa na 1kWh wyprodukowana. Jak widac - optymalna praca tego silnika to ok 2000-3700 rpm, i dosc duze obciazenie, na poziomie ~75% maksimum. Ale nie potrzebujesz takiej mocy, ktora przy tym powstaje. 110km/h wymaga jakiejs mocy, na tym wykresie to bedzie hiperbola ... a skrzynia biegow pozwoli wybrac kilka punktow z tej hiperboli. O - spojrz na 120km/h - masz tam dwa punkty. Niestety - ta hiperbola bedzie omijala obszar optymalnej pracy ... Przy 120km/h tak na oko byloby to jakies 2000rpm ... ale potrzebowalbys 7-go biegu, albo 8-go. przy 150 km/h jest szansa trafienia optimum, ale znow przydalby sie 7-my bieg. Bo jak widac na wykresie - przy 160km/h i 4500 rpm mamy ledwo 250g/kWh. Tylko ze to jakies 90% maksymalnej sprawnosci, a moc potrzebna znacznie wieksza niz przy 120km/h. A w praktyce: -w teorii na takie dylematy mam komputer pokladowy, ktory pokazuje chwilowe spalanie, -w praktyce tak pomiar skacze (diesel), ze nic z tego nie mozna wywnioskowac, za duzo pagorkow po drodze. -bedziesz oszczedzal paliwo, a potem caly zysk wydasz na remont silnika, -co kto lubi, ja tam wole 150 niz 110, a diesel nie pali przy tym jakos znacznie wiecej. -kup se diesla lub LPG :-) Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie? Załóżmy, Ja tam np nie lubie na autostradzie zjezdzac na prawy pas, wiec wole szybciej :-) Ale oszczednie ... 90 miedzy tirami ? Tylko jeszcze komputerek pokladowy, zeby dobrac odpowiednia odleglosc - bo tam aerodynamika czyni cuda :-) J. |
|
Data: 2019-02-13 13:58:07 | |
Autor: Myjk | |
Optymalna prędkość w trasie | |
Wed, 13 Feb 2019 12:42:58 +0100, J.F.
Ale po co ci wykorzystywac moc maksymalnie ? Mój Outlander pokazuje przy 100/h około 30kW. Czyli 40KM. Co ciekawe podobną moc ma przy odzysku vel rekuperacji tak do prędkości 30/h -- potem się oczywiście zmniejsza. -- Pozdor Myjk |
|