Optymalna prędkość w trasie

Data: 2019-02-13 17:55:51
Autor: SW3
Optymalna prędkość w trasie
W dniu 2019-02-13 o 11:42, Marek pisze:
Pytanie: z jaką prędkością

I jeszcze pytanie czy ze stałą prędkością (stałym obciążeniem silnika), czy przyspieszając (dążąc do optymalnego obciążenia silnika) i zwalniając (hamowanie silnikiem na najwyższym biegu)?

--
SW3
-- --

Data: 2019-02-13 17:59:51
Autor: Budzik
Optymalna prędkość w trasie
Użytkownik SW3 sw3.spam.stop@poczta.fm.invalid ...

[...]

:)
A wiecej paliwa zuzywasz w miescie czy na trasie?
Gdyby przyspieszanie i zwalnianie było bardziej optymalne niz jazda ze stałą predkoscią to mam wrażenie ze mielibysmy perpetuum mobile...

--
Pozdrawia... Budzik
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac 'wali' i mam ja gdzies"  MikeXex

Data: 2019-02-13 20:50:34
Autor: Shrek
W dniu 13.02.2019 o 18:59, Budzik pisze:

[...]

To nie takie proste - w mieście używasz hamulców. Gdyby hamować tylko silnikiem... wcale nie jest to takie oczywiste (w jednostkach odległości, gdy czas przejazdu jest nieistotny).

Gdyby rozpędzać się, wrzucać luz i wyłączać silnik to kto wie;)

Shrek

Data: 2019-02-14 10:30:23
Autor: SW3
W dniu 2019-02-13 o 18:59, Budzik pisze:
A wiecej paliwa zuzywasz w miescie czy na trasie?
Gdyby przyspieszanie i zwalnianie było bardziej optymalne niz jazda ze
stałą predkoscią to mam wrażenie ze mielibysmy perpetuum mobile...

Ale odróżniasz hamowanie od nienapędzania?

--
SW3
-- --

Data: 2019-02-14 08:59:36
Autor: Marek
W dniu 2019-02-13 o 17:55, SW3 pisze:
[...]

Na drodze ekspresowej to przez większość czasu przejazdu jedzie się ze stałą prędkością,
która jest mniej lub bardziej "zakłócona" przez inne samochody.

--
Pzdr.
Marek

Optymalna prędkość w trasie