Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Optymalna prędkość w trasie

Optymalna prędkość w trasie

Data: 2019-02-13 16:59:51
Autor: Budzik
Optymalna prędkość w trasie
Użytkownik Marek trele@fele.pl ...

Cześć,

jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się
zastanawiam, z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było
najbardziej ekonomicznie. Jak jadę np. 110 km/h, to na 6 biegu silnik ma 2400 obr/min, a jak 150 km/h to trochę ponad 3000 km/h. W
pierwszym przypadku jest mniejszy opór powietrza, co przekłada się
na mniejszą stratę energii, ale silnik pracuje z mniejszym momentem
obrotowym, więc nie wykorzystuję maksymalnie jego mocy. W drugim
przypadku występuje większa strata energii z powodu większego oporu
powietrza, ale silnik na wyższych obrotach pracuje bardziej wydajnie.    Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było
   najbardziej ekonomicznie? Załóżmy, że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie
spieszy.
Z punktu widzenia logiki powiedziałbym ze na maks wysokim biegu przy min obrotach ktore daja duzy moment obrotowy. :)
W moim dieselku ktory ma maks moment obrotowy od 1500obr/min jazda z predkoscia 70km/h daje rzeczywiście najmniejsze spalanie (przetestowane czasami w zimie jak jest slisko)

Ale to teoria - jazda 70km/h to byłaby udreka, nawet nie tyle dla ciebie ale dla wszystkich innych na drodze.

90km/h juz nikomu nie bedziesz przeszkadzał.

A potem czym szybciej tym pewnie bedzie gorzej bo opory powietrza rosna ztcp z kwadratem...

Niemniej imo liczenie tego bez uwzglednienia czasu to zakłamywanie rzeczywistosci. :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Demokracja prowadzi do dyktatury"
Platon

Optymalna prędkość w trasie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona