Data: 2019-02-15 00:00:26 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Optymalna prędkość w trasie | |
W dniu 2019-02-13 o 11:42, Marek pisze:
Cześć, Dla takich założeń pewnie najekonomiczniej będzie jechać 70km/h przy 1500rpm. Jeśli tak już bardzo, bardzo zależy Ci na najmniejszym zużyciu paliwa, to jeszcze sprawdziłbym okolice 1500rpm na V biegu. Na niższych obrotach może jeszcze trochę dałoby się zejść ze zużyciem paliwa, ale pewnie minimalnie i raczej nie warto. Natomiast na pewno każde zwiększenie prędkości (czy nawet jazda pod górę) powinno wtedy być robione z redukcją. -- Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl |
|
Data: 2019-02-15 20:36:27 | |
Autor: Irek.N. | |
Optymalna prÄdkoĹÄ w trasie | |
Jeśli tak już bardzo, bardzo zależy Ci na najmniejszym zużyciu paliwa, to jeszcze sprawdziłbym okolice 1500rpm na V biegu. A czy silnik nie powinien być przygotowany na takie obroty? Coś mi świta, że niskie obroty są dla silnika szkodliwe. Mnie przeraża, że jadąc pod górkę, nawet stromą (u mnie same strome są) mam 1100rpm, a jak zechcę przyspieszyć to automat zredukuje bieg i wyskoczy aż 1300. Paranoja, ale tak to wymyślili. Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2019-02-15 20:44:17 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Optymalna prÄdkoĹÄ w trasie | |
W dniu .02.2019 o 20:36 Irek.N. <tajny@jakis.taki.jest.pl> pisze:
Jeśli tak już bardzo, bardzo zależy Ci na najmniejszym zużyciu paliwa, to jeszcze sprawdziłbym okolice 1500rpm na V biegu. Ja mam niecałe 190KM i mam podobnie - wbija mi 6-tkę przy 1200-1300 obrotów. W poprzednim aucie (też od nowości u mnie) miałem 165KM i też automat zmieniał bardzo nisko biegi. Było to 2.0 HDI i sprzedałem je jak miało 260kkm nalatane. Silnik i osprzęt oryginalny, bez żadnych napraw. Nie konstruują tego mimo wszytsko idioci. Tak mam być. TG |
|
Data: 2019-02-15 20:56:02 | |
Autor: Irek.N. | |
Optymalna prÄdkoĹÄ w trasie | |
Nie konstruują tego mimo wszytsko idioci. Tak mam być. Liczę na to, bo strasznie mi przypadł do gustu i chyba zostanie na dłużej :) Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2019-02-15 23:38:51 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Optymalna prędkość w trasie | |
W dniu 2019-02-15 o 20:36, Irek.N. pisze:
Jeśli tak już bardzo, bardzo zależy Ci na najmniejszym zużyciu paliwa, to jeszcze sprawdziłbym okolice 1500rpm na V biegu. Jak najbardziej jest przygotowany. Coś mi świta, że niskie obroty są dla silnika szkodliwe. Mnie przeraża, że jadąc pod górkę, nawet stromą (u mnie same strome są) mam 1100rpm, a jak zechcę przyspieszyć to automat zredukuje bieg i wyskoczy aż 1300. Paranoja, ale tak to wymyślili. Raczej wiedzieli co robią i nic się złego silnikowi nie dzieje. Przy niskich obciążeniach obroty powinny być stosunkowo niskie, a wysokie tam gdzie obciążenia rosną. -- Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl |