Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Optymalna prędkość w trasie

Optymalna prędkość w trasie

Data: 2019-02-15 00:00:26
Autor: Tomasz Pyra
Optymalna prędkość w trasie
W dniu 2019-02-13 o 11:42, Marek pisze:
Cześć,

jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się zastanawiam, z jaką prędkością
najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie. Jak jadę np. 110 km/h, to na 6 biegu
silnik ma 2400 obr/min, a jak 150 km/h to trochę ponad 3000 km/h.

Dla takich założeń pewnie najekonomiczniej będzie jechać 70km/h przy 1500rpm.

Jeśli tak już bardzo, bardzo zależy Ci na najmniejszym zużyciu paliwa, to jeszcze sprawdziłbym okolice 1500rpm na V biegu.

Na niższych obrotach może jeszcze trochę dałoby się zejść ze zużyciem paliwa, ale pewnie minimalnie i raczej nie warto.

Natomiast na pewno każde zwiększenie prędkości (czy nawet jazda pod górę) powinno wtedy być robione z redukcją.


--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2019-02-15 20:36:27
Autor: Irek.N.
Optymalna prędkość w trasie
Jeśli tak już bardzo, bardzo zależy Ci na najmniejszym zużyciu paliwa, to jeszcze sprawdziłbym okolice 1500rpm na V biegu.

A czy silnik nie powinien być przygotowany na takie obroty?
Coś mi świta, że niskie obroty są dla silnika szkodliwe. Mnie przeraża, że jadąc pod górkę, nawet stromą (u mnie same strome są) mam 1100rpm, a jak zechcę przyspieszyć to automat zredukuje bieg i wyskoczy aż 1300. Paranoja, ale tak to wymyślili.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2019-02-15 20:44:17
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Optymalna prędkość w trasie
W dniu .02.2019 o 20:36 Irek.N. <tajny@jakis.taki.jest.pl> pisze:

Jeśli tak już bardzo, bardzo zależy Ci na najmniejszym zużyciu paliwa,  to jeszcze sprawdziłbym okolice 1500rpm na V biegu.

A czy silnik nie powinien być przygotowany na takie obroty?
Coś mi świta, że niskie obroty są dla silnika szkodliwe. Mnie przeraża,  że jadąc pod górkę, nawet stromą (u mnie same strome są) mam 1100rpm, a  jak zechcę przyspieszyć to automat zredukuje bieg i wyskoczy aż 1300.  Paranoja, ale tak to wymyślili.


Ja mam niecałe 190KM i mam podobnie - wbija mi 6-tkę przy 1200-1300  obrotów. W poprzednim aucie (też od nowości u mnie) miałem 165KM i też  automat zmieniał bardzo nisko biegi. Było to 2.0 HDI i sprzedałem je jak  miało 260kkm nalatane. Silnik i osprzęt oryginalny, bez żadnych napraw.  Nie konstruują tego mimo wszytsko idioci. Tak mam być.

TG

Data: 2019-02-15 20:56:02
Autor: Irek.N.
Optymalna prędkość w trasie
Nie konstruują tego mimo wszytsko idioci. Tak mam być.

Liczę na to, bo strasznie mi przypadł do gustu i chyba zostanie na dłużej :)

Miłego.
Irek.N.

Data: 2019-02-15 23:38:51
Autor: Tomasz Pyra
Optymalna prędkość w trasie
W dniu 2019-02-15 o 20:36, Irek.N. pisze:
Jeśli tak już bardzo, bardzo zależy Ci na najmniejszym zużyciu paliwa, to jeszcze sprawdziłbym okolice 1500rpm na V biegu.

A czy silnik nie powinien być przygotowany na takie obroty?

Jak najbardziej jest przygotowany.

Coś mi świta, że niskie obroty są dla silnika szkodliwe. Mnie przeraża, że jadąc pod górkę, nawet stromą (u mnie same strome są) mam 1100rpm, a jak zechcę przyspieszyć to automat zredukuje bieg i wyskoczy aż 1300. Paranoja, ale tak to wymyślili.

Raczej wiedzieli co robią i nic się złego silnikowi nie dzieje.
Przy niskich obciążeniach obroty powinny być stosunkowo niskie, a wysokie tam gdzie obciążenia rosną.



--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Optymalna prędkość w trasie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona