Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Optymalne obroty

Optymalne obroty

Data: 2009-06-04 08:06:44
Autor: Jaszczomp
Optymalne obroty
Corsa 1.4 16v
W instrukcji obslugi napisano coby jezdzic na optymalnych dla danego biegu obrotach, nie napisali jednak jakie to sa te optymalne obroty.
Nie wie ktos jakie sa optymalne obroty dla takiego silnika?
Pozdrawiam

Data: 2009-06-04 08:27:19
Autor: sebo
Optymalne obroty
Jaszczomp pisze:
Corsa 1.4 16v
W instrukcji obslugi napisano coby jezdzic na optymalnych dla danego biegu obrotach, nie napisali jednak jakie to sa te optymalne obroty.
Nie wie ktos jakie sa optymalne obroty dla takiego silnika?
Pozdrawiam

zapewne od 2.5-3.5tys. obr.

pzdr.

Data: 2009-06-04 08:40:44
Autor: Agent
Optymalne obroty

Użytkownik "Jaszczomp" <latarnikk(chlup)@wp.pl> napisał w wiadomości news:h07oio$2la$1news.dialog.net.pl...
Corsa 1.4 16v
W instrukcji obslugi napisano coby jezdzic na optymalnych dla danego biegu obrotach, nie napisali jednak jakie to sa te optymalne obroty.
Nie wie ktos jakie sa optymalne obroty dla takiego silnika?
Pozdrawiam

Bo optymalne wg mnie nie są stale takie same. Np mozna kulac się po prostej na V biegu przy obrotach 2 tys i silnik nie jest wtedy przeciążony - ładnie sobie mruczy ale już jazda pod góre na V przy tych obrotach napewno nie będzie optymalna dla silnika. Po prostu jedź tak żebyś czuł że silnik pracuje lekko bez niepotrzebnych przeciążeń  zarówno na niskich jak i wysokich obrotach.

Data: 2009-06-04 08:49:24
Autor: Jaszczomp
Optymalne obroty

Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:h07q9e$7sg$1news.onet.pl...

Użytkownik "Jaszczomp" <latarnikk(chlup)@wp.pl> napisał w wiadomości news:h07oio$2la$1news.dialog.net.pl...
Corsa 1.4 16v
W instrukcji obslugi napisano coby jezdzic na optymalnych dla danego biegu obrotach, nie napisali jednak jakie to sa te optymalne obroty.
Nie wie ktos jakie sa optymalne obroty dla takiego silnika?
Pozdrawiam

Bo optymalne wg mnie nie są stale takie same. Np mozna kulac się po prostej na V biegu przy obrotach 2 tys i silnik nie jest wtedy przeciążony - ładnie sobie mruczy ale już jazda pod góre na V przy tych obrotach napewno nie będzie optymalna dla silnika. Po prostu jedź tak żebyś czuł że silnik pracuje lekko bez niepotrzebnych przeciążeń  zarówno na niskich jak i wysokich obrotach.

Mam problem, bo jezdzilem wczesniej innym samochodem i tam na V biegu przy 90 km/h bylo 3 tys. a w corsie 1.4 na piatce przy 90 km/h jest 2 tys. Zastanawiam sie czy go nie dusze za bardzo...

Data: 2009-06-04 09:15:53
Autor: Darek.
Optymalne obroty

Bo optymalne wg mnie nie są stale takie same. Np mozna kulac się po prostej na V biegu przy obrotach 2 tys i silnik nie jest wtedy przeciążony - ładnie sobie mruczy ale już jazda pod góre na V przy tych obrotach napewno nie będzie optymalna dla silnika. Po prostu jedź tak żebyś czuł że silnik pracuje lekko bez niepotrzebnych przeciążeń  zarówno na niskich jak i wysokich obrotach.

Mam problem, bo jezdzilem wczesniej innym samochodem i tam na V biegu przy 90 km/h bylo 3 tys. a w corsie 1.4 na piatce przy 90 km/h jest 2 tys. Zastanawiam sie czy go nie dusze za bardzo...

Rozkręć go  czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi.
Optymalne obroty to obroty przy ktorych silnik uzyskuje najwiekszy moment obrotowy.
Nie wiem jaki jest dla Twojego silnika, ale warto nauczyc sie jezdzic momentem.
Spalanie, przyspieszenie i zywotnosc silnika - same plusy.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2009-06-04 09:17:58
Autor: Alex81
Optymalne obroty
In article <h07sb6$8a8$1@inews.gazeta.pl>, news-gazeta@gazeta.pl says...
Optymalne obroty to obroty przy ktorych silnik uzyskuje najwiekszy moment obrotowy.
Tak, zwłaszcza w takim 1.4 K16 Rovera - maksymalny moment przy 5krpm, moc przy 6krpm i zaraz potem odcięcie :>

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-06-04 13:03:57
Autor: Grzegorz Prędki
Optymalne obroty
Alex81 pisze:
In article <h07sb6$8a8$1@inews.gazeta.pl>, news-gazeta@gazeta.pl says...
Optymalne obroty to obroty przy ktorych silnik uzyskuje najwiekszy moment obrotowy.
Tak, zwłaszcza w takim 1.4 K16 Rovera - maksymalny moment przy 5krpm, moc przy 6krpm i zaraz potem odcięcie :>


Przy 3krpm a nie przy 5.

Data: 2009-06-04 11:54:53
Autor: Robert Rędziak
Optymalne obroty
On Thu, 04 Jun 2009 13:03:57 +0200, Grzegorz Prędki
<"klark[USUN"@TO> wrote:

Tak, zwłaszcza w takim 1.4 K16 Rovera - maksymalny moment przy 5krpm, moc przy 6krpm i zaraz potem odcięcie :>

Przy 3krpm a nie przy 5.

 http://www.aronline.co.uk/index.htm?enginekseriesf.htm

 A w Poldzie, wg FSO, miało być przy 127Nm przy 5krpm.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-06-04 16:07:15
Autor: RoMan Mandziejewicz
Optymalne obroty
Hello Robert,

Thursday, June 4, 2009, 1:54:53 PM, you wrote:

Tak, zwłaszcza w takim 1.4 K16 Rovera - maksymalny moment przy 5krpm, moc przy
6krpm i zaraz potem odcięcie :>
Przy 3krpm a nie przy 5.
 http://www.aronline.co.uk/index.htm?enginekseriesf.htm

123Nm @ 4500rpm

 A w Poldzie, wg FSO, miało być przy 127Nm przy 5krpm.

Inaczej zestrojony dolot i wystarczy. To zaledwie 4 Nm różnicy.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

Data: 2009-06-04 09:30:14
Autor: marjan
Optymalne obroty
Darek. pisze:

Rozkręć go  czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi.

Przyciśnięcie aż do odcięcia naprawdę nie szkodzi silnikowi?


Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz Morycz
[e-mail bez cyferek]

Data: 2009-06-04 09:33:17
Autor: Alex81
Optymalne obroty
In article <h07t5t$bcp$1@inews.gazeta.pl>, klero8.tk9@gmail.com says...
> Rozkręć go  czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi.
Przyciśnięcie aż do odcięcia naprawdę nie szkodzi silnikowi?

Po to jest odcięcie żeby nie zaszkodziło ;)

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-06-04 22:47:24
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Optymalne obroty
Dnia 04.06.2009 Alex81 <a13x81@gmail.com> napisał/a:
In article <h07t5t$bcp$1@inews.gazeta.pl>, klero8.tk9@gmail.com says...
> Rozkręć go  czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi.
Przyciśnięcie aż do odcięcia naprawdę nie szkodzi silnikowi?

Po to jest odcięcie żeby nie zaszkodziło ;)

Nie zawsze jest, nie zawsze ;-) Odpowiadajac na pytanie: Krecic, byle dbac o oliwe i temperature. Ciagle trzymanie 7 kRPM na drugim biegu nie jest najlepszym
rozwiazaniem ze wzgledu na marne chlodzenie. --
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-06-04 22:52:11
Autor: Alex81
Optymalne obroty
In article <slrnh2gcms.6r6.karmmnie@chloru.net>, karmmnie@chloru.net says....
>> > Rozkręć go  czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi.
>> Przyciśnięcie aż do odcięcia naprawdę nie szkodzi silnikowi?
> Po to jest odcięcie żeby nie zaszkodziło ;)
Nie zawsze jest, nie zawsze ;-)
W sumie racja - niejaki Dzidek zapewne mógłby o tym napisać książkę :>
 
Odpowiadajac na pytanie: Krecic, byle dbac o oliwe i temperature. Ciagle trzymanie 7 kRPM na drugim biegu nie jest najlepszym
rozwiazaniem ze wzgledu na marne chlodzenie.
Trawa! Trawa pomoże! :P

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-06-04 23:12:41
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Optymalne obroty
Dnia 04.06.2009 Alex81 <a13x81@gmail.com> napisał/a:
In article <slrnh2gcms.6r6.karmmnie@chloru.net>, karmmnie@chloru.net says...
>> > Rozkręć go  czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi.
>> Przyciśnięcie aż do odcięcia naprawdę nie szkodzi silnikowi?
> Po to jest odcięcie żeby nie zaszkodziło ;)
Nie zawsze jest, nie zawsze ;-)
W sumie racja - niejaki Dzidek zapewne mógłby o tym napisać książkę :>

Nie pisałem o Dzidku tylko o wynalazku ze stopki. Zakrecony do końca
obrotomierza nie odcina. Zdarzyło mi się kiedyś zagapić ;-) --
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-06-04 23:17:24
Autor: Alex81
Optymalne obroty
In article <slrnh2ge69.6r6.karmmnie@chloru.net>, karmmnie@chloru.net says....
Nie pisałem o Dzidku tylko o wynalazku ze stopki. Zakrecony do końca
obrotomierza nie odcina. Zdarzyło mi się kiedyś zagapić ;-)
I nie ma jakiegoś odcięcia np. na regulatorze zapłonu? Jak, nie przymierzając, np. kanciak?

Swoją szosą, w Punto na LPG też nie miałem odcięcia i raz zdarzyło mi się dojść do końca obrotomierza na dwójce (8krpm) ... Acz silnik przetrwał bez uszczerbku ;)

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-06-04 23:21:34
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Optymalne obroty
Dnia 04.06.2009 Alex81 <a13x81@gmail.com> napisał/a:
In article <slrnh2ge69.6r6.karmmnie@chloru.net>, karmmnie@chloru.net says...
Nie pisałem o Dzidku tylko o wynalazku ze stopki. Zakrecony do końca
obrotomierza nie odcina. Zdarzyło mi się kiedyś zagapić ;-)
I nie ma jakiegoś odcięcia np. na regulatorze zapłonu? Jak, nie przymierzając, np. kanciak?

Kanciaka tez kiedys zakrecilem do 8 kRPM... ;-)


--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2009-06-04 09:36:42
Autor: Agent
Optymalne obroty

Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:h07t5t$bcp$1inews.gazeta.pl...
Darek. pisze:

Rozkręć go  czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi.

Przyciśnięcie aż do odcięcia naprawdę nie szkodzi silnikowi?

Zaszkodzić nie zaszkodzi ale dobrze to mu też nie robi. Wszystko działa dłużej jak nie jest eksploatowane na maxa.

Data: 2009-06-04 09:44:54
Autor: Jakub Witkowski
Optymalne obroty
Agent pisze:

Przyciśnięcie aż do odcięcia naprawdę nie szkodzi silnikowi?

Zaszkodzić nie zaszkodzi ale dobrze to mu też nie robi. Wszystko działa

A właśnie że może - od czasu do czasu - dobrze zrobić.
Choćby przepchać wydech, pozatykany często sadzą w samochodzie
eksploatowaym w mieście na krótkich trasach. Pozwolić kompowi
"przypomnieć sobie" i zaktualizować mapy w rejonach obrotów
i obciążeń w których dawno go nie było. Rozruszać części,
które przy notorycznie małych obciążeniach się mogą zasyfiać.

dłużej jak nie jest eksploatowane na maxa.

Na przykład siedząc na fotelu przez cały dzień oszczędzam się na maksa,
na pewno pożyję dłużej niż ten co biega i jeździ na rowerze :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2009-06-04 09:50:13
Autor: marjan
Optymalne obroty
Jakub Witkowski pisze:
Agent pisze:

Przyciśnięcie aż do odcięcia naprawdę nie szkodzi silnikowi?

Zaszkodzić nie zaszkodzi ale dobrze to mu też nie robi. Wszystko działa

A właśnie że może - od czasu do czasu - dobrze zrobić.
Choćby przepchać wydech, pozatykany często sadzą w samochodzie
eksploatowaym w mieście na krótkich trasach. Pozwolić kompowi
"przypomnieć sobie" i zaktualizować mapy w rejonach obrotów
i obciążeń w których dawno go nie było. Rozruszać części,
które przy notorycznie małych obciążeniach się mogą zasyfiać.


A co w przypadku starszych silników? Mam punto mk1 '99 z silnikiem 1.1.

dłużej jak nie jest eksploatowane na maxa.

Na przykład siedząc na fotelu przez cały dzień oszczędzam się na maksa,
na pewno pożyję dłużej niż ten co biega i jeździ na rowerze :)


Wszyscy też wiedzą że w najlepszym stanie są samochody które tygodniami stoją na parkingach, a już najlepiej jak mają przerwy półroczne w użytkowaniu ;)


Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz Morycz
[e-mail bez cyferek]

Data: 2009-06-04 09:50:30
Autor: Agent
Optymalne obroty

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:h07u0v$2e75$1news2.ipartners.pl...
Agent pisze:

Przyciśnięcie aż do odcięcia naprawdę nie szkodzi silnikowi?

Zaszkodzić nie zaszkodzi ale dobrze to mu też nie robi. Wszystko działa

A właśnie że może - od czasu do czasu - dobrze zrobić.
Choćby przepchać wydech, pozatykany często sadzą w samochodzie
eksploatowaym w mieście na krótkich trasach. Pozwolić kompowi
"przypomnieć sobie" i zaktualizować mapy w rejonach obrotów
i obciążeń w których dawno go nie było. Rozruszać części,
które przy notorycznie małych obciążeniach się mogą zasyfiać.

To już chyba lepiej śmignąć autostradą ze 100 km z obrotami 3-4 tys
dłużej jak nie jest eksploatowane na maxa.

Na przykład siedząc na fotelu przez cały dzień oszczędzam się na maksa,
na pewno pożyję dłużej niż ten co biega i jeździ na rowerze :)

No ostatnio mój kolega który cały rok jeżdzi na rowerze miał zawał. A wydawał się zdrowy jak koń.

Data: 2009-06-04 09:52:51
Autor: krzysiek82
Optymalne obroty
Jakub Witkowski pisze:
dłużej jak nie jest eksploatowane na maxa.

Na przykład siedząc na fotelu przez cały dzień oszczędzam się na maksa,
na pewno pożyję dłużej niż ten co biega i jeździ na rowerze :)


Złe porównanie.

--
krzysiek82

Data: 2009-06-04 11:38:10
Autor: Jakub Witkowski
Optymalne obroty
krzysiek82 pisze:
Jakub Witkowski pisze:
dłużej jak nie jest eksploatowane na maxa.

Na przykład siedząc na fotelu przez cały dzień oszczędzam się na maksa,
na pewno pożyję dłużej niż ten co biega i jeździ na rowerze :)


Złe porównanie.

Oczywiście - samochód nie może nabrać kondycji lub przeciwnie - utyć itd.
Dlatego też zostało opatrzone usmieszkiem.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2009-06-04 09:52:12
Autor: krzysiek82
Optymalne obroty
marjan pisze:
Darek. pisze:

Rozkręć go  czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi.

Przyciśnięcie aż do odcięcia naprawdę nie szkodzi silnikowi?


jeśli będziesz praktykował coś takiego za często to na pewno przy okazji   z twojego portfela wyjęci więcej kasy na paliwo.

Kolejne pytanie po co silnik tak wysoko kręcić?  Odpowiedz nie ma takiej potrzeby.

--
krzysiek82

Data: 2009-06-04 11:12:36
Autor: zkruk [Lodz]
Optymalne obroty
krzysiek82 wrote:
marjan pisze:
Darek. pisze:

Rozkręć go  czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi.

Przyciśnięcie aż do odcięcia naprawdę nie szkodzi silnikowi?


jeśli będziesz praktykował coś takiego za często to na pewno przy
 okazji z twojego portfela wyjęci więcej kasy na paliwo.

Kolejne pytanie po co silnik tak wysoko kręcić?  Odpowiedz nie ma
takiej potrzeby.

żeby uzyskać maksymalną moc...
szkodliwe są oboroty powyżej ogranicznika - dlatego je wprowadzono...
chyba, że ma się gówno zamiast silnika - czytaj - europejskie gówniane silniki benzynowe z niższych półek..


--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-06-04 11:01:38
Autor: kamil
Optymalne obroty

"zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> wrote in message news:h0844j$eok$1inews.gazeta.pl...
krzysiek82 wrote:
marjan pisze:
Darek. pisze:

Rozkręć go  czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi.

Przyciśnięcie aż do odcięcia naprawdę nie szkodzi silnikowi?


jeśli będziesz praktykował coś takiego za często to na pewno przy
 okazji z twojego portfela wyjęci więcej kasy na paliwo.

Kolejne pytanie po co silnik tak wysoko kręcić?  Odpowiedz nie ma
takiej potrzeby.

żeby uzyskać maksymalną moc...
szkodliwe są oboroty powyżej ogranicznika - dlatego je wprowadzono...
chyba, że ma się gówno zamiast silnika - czytaj - europejskie gówniane silniki benzynowe z niższych półek..

Rozumiem, ze nie-gownianym samochodem nie-europejskim mozna jechac na autostradzie na 2 biegu pod samym odcieciem przez kilka tysiecy kilometrow i silnikowi to w zaden sposob nie zaszkodzi.

Patrz, a w moim instrukcja nie zaleca.

Z ciekawosci - czym jezdzisz?


Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-06-04 11:23:54
Autor: lleksem
Optymalne obroty
W kazdej instrukcji powinny byc podane maksymalne obroty dopuszczone
do jazdy ciaglej. Np. u mnie jest odciecie przy 6500, a te obroty
producent podaje na 6300. Wydawaloby sie, ze po to jest zolte pole
obrotomierza, ale ono jest od 6000 do 6500.


Prawda tez jest taka, ze 6000 obrotow na V to u mnie jest dokladnie
250km/h wiec iluzoryczny w zasadzie jest ten problem. Prawie zadna benzynowka nie podciagnie pod ogranicznik na maks biegu. A na nizszych po kiego grzyba jechac pod ogranicznik dluzej niz chwile
podczas maksymalnego przyspieszania???

Tomek

Data: 2009-06-04 18:41:38
Autor: zkruk [Lodz]
Optymalne obroty
Użytkownik wrote:
W kazdej instrukcji powinny byc podane maksymalne obroty dopuszczone
do jazdy ciaglej. Np. u mnie jest odciecie przy 6500, a te obroty
producent podaje na 6300. Wydawaloby sie, ze po to jest zolte pole
obrotomierza, ale ono jest od 6000 do 6500.


Prawda tez jest taka, ze 6000 obrotow na V to u mnie jest dokladnie
250km/h wiec iluzoryczny w zasadzie jest ten problem.

Prawie zadna benzynowka nie podciagnie pod ogranicznik na maks biegu.

A na nizszych po kiego grzyba jechac pod ogranicznik dluzej niz chwile
podczas maksymalnego przyspieszania???

ale ja nigdzie nie każę jechać na max obrotach...
ja jedynie napisałem, że max obroty są po to by uzyskać max moc..
max moc do czego może służyć - ano do przyspieszania, do dużego obciążenia dużą przyczepką itp itp...



--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-06-04 12:03:41
Autor: krzysiek82
Optymalne obroty
kamil pisze:
Z ciekawosci - czym jezdzisz?


Pozdrawiam
Kamil


hmm przypuszczam,  ze amerykańskich chevroletem aveo lub spark :) to oczywiście żarcik ;D

--
krzysiek82

Data: 2009-06-04 11:04:50
Autor: kamil
Optymalne obroty

"krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> wrote in message news:h086a3$gd$1atlantis.news.neostrada.pl...
kamil pisze:
Z ciekawosci - czym jezdzisz?


Pozdrawiam
Kamil


hmm przypuszczam,  ze amerykańskich chevroletem aveo lub spark :) to oczywiście żarcik ;D

Tudziez inna Kia Szfeeed :)




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-06-04 18:53:46
Autor: zkruk [Lodz]
Optymalne obroty
kamil wrote:
Z ciekawosci - czym jezdzisz?

accordem 2.2 ctdi



Pozdrawiam
Kamil


hmm przypuszczam,  ze amerykańskich chevroletem aveo lub spark :) to
oczywiście żarcik ;D

Tudziez inna Kia Szfeeed :)

jeździłem jakimiś 50 samochodami
przjechałem powyżej 200 km jakimiś 20 samochodami
i jeśli chodzi o silniki - honda/mazda/subaru - czyli japonia zawsze biła wszystkich na głowę...
jeśli chodzi o resztę - tutaj bywa różnie - zależnie od upodobań i preferencji... (zawieszenia robią takie se, hamulce tez, wykończenie - teraz się poprawiło - wcześniej dno...)


--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-06-04 23:19:53
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Optymalne obroty
zkruk [Lodz] pisze:
i jeśli chodzi o silniki - honda/mazda/subaru - czyli japonia zawsze biła wszystkich na głowę...

Zależy co kto lubi. Mi się tam bardziej podobają niewysilone amerykańskie silniki - 8 cylindrów, 2 zawory na cylinder, 5L pojemności i 200-250KM. Przynajmniej ciągną w sporym zakresie obrotów, a nie dopiero pow. 5 tyś. jak wiele japońskich, wyżyłowanych kosiarek.

Szkoda tylko, że się od tego odchodzi i zamiast mocy z pojemności, mamy ją z turbin, kompresorów i mocnego wysilenia.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.
GG: 291246, skype: kenickie_PL
"W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi."

Data: 2009-06-05 15:04:37
Autor: zkruk [Lodz]
Optymalne obroty
Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
zkruk [Lodz] pisze:
i jeśli chodzi o silniki - honda/mazda/subaru - czyli japonia zawsze
biła wszystkich na głowę...

Zależy co kto lubi. Mi się tam bardziej podobają niewysilone
amerykańskie silniki - 8 cylindrów, 2 zawory na cylinder, 5L
pojemności i 200-250KM. Przynajmniej ciągną w sporym zakresie
obrotów, a nie dopiero pow. 5 tyś. jak wiele japońskich, wyżyłowanych
kosiarek.

w porównaniu do 5l pewnie tak
ale mówimy o silnikach konkurencyjnych wielkościowo
czyli 1.6 l w europie i 1.6 japońskie


Szkoda tylko, że się od tego odchodzi i zamiast mocy z pojemności,
mamy ją z turbin, kompresorów i mocnego wysilenia.

ale amerykańskiego silnika nie włożysz do europejskiego kompaktu...
poza tym - duży silnik, duża masa, dużo do nagrzania,
dużo cylindrów = duże opory = niska sprawność = ogromne spalanie...

Honda Legend - 3.5 V6 = 290 KM
jak już trzeba dużego i mocnego silnika...




--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-06-04 20:17:47
Autor: Tomasz Pyra
Optymalne obroty
kamil pisze:

Rozumiem, ze nie-gownianym samochodem nie-europejskim mozna jechac na autostradzie na 2 biegu pod samym odcieciem przez kilka tysiecy kilometrow i silnikowi to w zaden sposob nie zaszkodzi.

Nie zdziwiłbym się gdyby dotrwał tak traktowany co najmniej do końca gwarancji.

Zauważ że jazda z Vmax to też jazda pod samym odcięciem, tyle że silnik też obciążony maksymalnie, więc w sumie jazda na II powinna zużywać silnik wolniej niż jadąc z prędkością maksymalną.

Wiadomo że przy 6000rpm silnik nie młodnieje, ale bez przesady - wykonuje zaledwie 3x więcej obrotów niż przy 2000rpm.

Taka prawda że mam w cieniasie silnik 1.2 16V, używany bardzo ostro (rajdy) już od kilku lat i od strony mechanicznej wszystko jest w porządku - ciśnienie sprężania idealne, a pierścienie nadal fabryczne.

Kwestia odpowiedniego dbania o olej, rozgrzania silnika przed taką jazdą i nie przegrzewania go.

Data: 2009-06-04 23:23:41
Autor: zkruk [Lodz]
Optymalne obroty
Tomasz Pyra wrote:

Kwestia odpowiedniego dbania o olej, rozgrzania silnika przed taką
jazdą i nie przegrzewania go.

otóż to - cała prawda dbania o silnik...


--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-06-04 11:36:02
Autor: Agent
Optymalne obroty

żeby uzyskać maksymalną moc...
szkodliwe są oboroty powyżej ogranicznika - dlatego je wprowadzono...
chyba, że ma się gówno zamiast silnika - czytaj - europejskie gówniane silniki benzynowe z niższych półek..

A które to są :) ?

Data: 2009-06-04 18:44:00
Autor: zkruk [Lodz]
Optymalne obroty
Agent wrote:
żeby uzyskać maksymalną moc...
szkodliwe są oboroty powyżej ogranicznika - dlatego je wprowadzono...
chyba, że ma się gówno zamiast silnika - czytaj - europejskie
gówniane silniki benzynowe z niższych półek..

A które to są :) ?

bardzo długa lista... wystarczy odpalić i posłuchać jak pracuje peugeot 1.6 16v 110KM i hondowski odpowiednik 1.6 110KM vtec


--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-06-04 09:35:49
Autor: Jakub Witkowski
Optymalne obroty
Darek. pisze:
Bo optymalne wg mnie nie są stale takie same. Np mozna kulac się po prostej na V biegu przy obrotach 2 tys i silnik nie jest wtedy przeciążony - ładnie sobie mruczy ale już jazda pod góre na V przy tych obrotach napewno nie będzie optymalna dla silnika. Po prostu jedź tak żebyś czuł że silnik pracuje lekko bez niepotrzebnych przeciążeń  zarówno na niskich jak i wysokich obrotach.
Mam problem, bo jezdzilem wczesniej innym samochodem i tam na V biegu przy 90 km/h bylo 3 tys. a w corsie 1.4 na piatce przy 90 km/h jest 2 tys. Zastanawiam sie czy go nie dusze za bardzo...

Rozkręć go  czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi.
Optymalne obroty to obroty przy ktorych silnik uzyskuje najwiekszy moment obrotowy.

A dokładnie to w jakim sensie "optymalne"?
I co wynika z informacji, że przy danych obrotach silnik MIAŁBY maksymalny
moment na wale (bo przecież nie na kołach) gdybyś akurat wcisnął na max pedał
gazu - skoro tego i tak przez 99% czasu nie robisz?

BTW co powiesz o silniku który ma równy (+- kila procent) moment
np od 2 do 5kkm? Jednego dnia będzie miał max na 2.5k innego na 4k,
różnice aptekarskie. Czyli każdego dnia badać na hamowni żeby
wiedzieć jak "optymalnie" jeździć? ;>

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2009-06-04 11:10:35
Autor: zkruk [Lodz]
Optymalne obroty
Darek. wrote:

Rozkręć go  czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi.
Optymalne obroty to obroty przy ktorych silnik uzyskuje najwiekszy
moment obrotowy.

bzdura....

Nie wiem jaki jest dla Twojego silnika, ale warto nauczyc sie jezdzic
momentem.


bzdura...
momentem to sobie przyczepke możesz ciągnąć


Spalanie, przyspieszenie i zywotnosc silnika - same plusy.


do autora wątku: w instrukcji obsługi masz prędkości minimalne i maksymalne na każdym biegu
i tego się trzymaj...

jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpm



--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-06-04 11:16:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
Optymalne obroty
Hello zkruk,

Thursday, June 4, 2009, 11:10:35 AM, you wrote:

[...]

jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpm

Chyba dieslem...

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

Data: 2009-06-04 14:10:10
Autor: Brzezi
Optymalne obroty
czw, 04 cze 2009 o 11:16 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpm

Chyba dieslem...

A to zalezy, i tak samo zalezy jakim dieslem, i jaka benzyna...

np. 1.5dci ponizej 2krpm wpada w wibracje i raczej niemile odglosy

3.0d(BMW) przy 60kmh na V ma ok 1100rpm (to automat) i bardzo kulturalnie
pracuje i bez problemu jedzie

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-06-04 20:20:34
Autor: Tomasz Pyra
Optymalne obroty
RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello zkruk,

Thursday, June 4, 2009, 11:10:35 AM, you wrote:

[...]

jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpm

Chyba dieslem...

Kwestia raczej ilości cylindrów.

Data: 2009-06-04 20:41:13
Autor: RoMan Mandziejewicz
Optymalne obroty
Hello Tomasz,

Thursday, June 4, 2009, 8:20:34 PM, you wrote:

jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpm
Chyba dieslem...
Kwestia raczej ilości cylindrów.

Jasne - zapomniałem, że w Polsce rządzą V12 i większe.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

Data: 2009-06-04 21:12:05
Autor: Tomasz Pyra
Optymalne obroty
RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Tomasz,

Thursday, June 4, 2009, 8:20:34 PM, you wrote:

jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpm
Chyba dieslem...
Kwestia raczej ilości cylindrów.

Jasne - zapomniałem, że w Polsce rządzą V12 i większe.

No V12 to może rzadko, ale V6 to nic nadzwyczajnego, a to już jednak 1.5 silnika i znacznie lepiej pracuje przy niskich obrotach.

Data: 2009-06-04 22:05:47
Autor: boropi
Optymalne obroty
jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpm
Chyba dieslem...
Kwestia raczej ilości cylindrów.

Jasne - zapomniałem, że w Polsce rządzą V12 i większe.

No V12 to może rzadko, ale V6 to nic nadzwyczajnego, a to już jednak 1.5 silnika i znacznie lepiej pracuje przy niskich obrotach.

Potwierdzam.

Data: 2009-06-04 22:42:40
Autor: Tomasz Pyra
Optymalne obroty
boropi pisze:
jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpm
Chyba dieslem...
Kwestia raczej ilości cylindrów.
Jasne - zapomniałem, że w Polsce rządzą V12 i większe.
No V12 to może rzadko, ale V6 to nic nadzwyczajnego, a to już jednak 1.5 silnika i znacznie lepiej pracuje przy niskich obrotach.

Potwierdzam.

Nie wiem na ile to ma znaczenie w tym przypadku, ale ponieważ tłok napędza silnik przez niecałą 1/4 okresu pracy tłoka, to silnik czterocylindrowy szarpie - tzn. nie przez cały czas wykonuje pracę, a przez część obrotu leci rozpędem.

Silniki sześcio i więcej cylindrowe mają już moment obrotowy na wale z mniejszą lub większą pulsacją, ale skierowany cały czas w odpowiednią stronę.

To może pomagać przy pracy na niskich obrotach.

Pięciocylindrowy jest pewnie mniej-więcej na styk.

Data: 2009-06-04 23:25:38
Autor: zkruk [Lodz]
Optymalne obroty
Tomasz Pyra wrote:


Nie wiem na ile to ma znaczenie w tym przypadku, ale ponieważ tłok
napędza silnik przez niecałą 1/4 okresu pracy tłoka, to silnik
czterocylindrowy szarpie - tzn. nie przez cały czas wykonuje pracę, a
przez część obrotu leci rozpędem.

Silniki sześcio i więcej cylindrowe mają już moment obrotowy na wale z
mniejszą lub większą pulsacją, ale skierowany cały czas w odpowiednią
stronę.

To może pomagać przy pracy na niskich obrotach.

Pięciocylindrowy jest pewnie mniej-więcej na styk.

japońce mają jednak wałki wyważające - co mocno udoskonale fizykę takiego silnika...
i takie 1.5l potrafił spokojnie od 1200 obrotów na III biegu przyspieszać bez szarpania...

dziś już nie udowodnie - bo nie mam - ale wciąż za nim tęsknie... ;]




--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-06-04 23:47:56
Autor: boropi
Optymalne obroty
Nie wiem na ile to ma znaczenie w tym przypadku, ale ponieważ tłok napędza silnik przez niecałą 1/4 okresu pracy tłoka, to silnik czterocylindrowy szarpie - tzn. nie przez cały czas wykonuje pracę, a przez część obrotu leci rozpędem.

Silniki sześcio i więcej cylindrowe mają już moment obrotowy na wale z mniejszą lub większą pulsacją, ale skierowany cały czas w odpowiednią stronę.

To może pomagać przy pracy na niskich obrotach.

Pięciocylindrowy jest pewnie mniej-więcej na styk.

Co widać nawet już po tym, że szesciocylindrowe benzyny mają obroty biegu jałowego na poziome 700-750 obrotów, czterocylindrowy przy takich obrotach trzęsie się.

Data: 2009-06-05 00:02:53
Autor: J.F.
Optymalne obroty
On Thu, 4 Jun 2009 23:47:56 +0200,  boropi wrote:
Co widać nawet już po tym, że szesciocylindrowe benzyny mają obroty biegu jałowego na poziome 700-750 obrotów, czterocylindrowy przy takich obrotach trzęsie się.


Ja tam nie wiem jak benzyna, ale 6 cylindrowi diesel trzesie sie mocno
...

J.

Data: 2009-06-06 00:46:55
Autor: Adam Płaszczyca
Optymalne obroty
Dnia Thu, 4 Jun 2009 23:47:56 +0200, boropi napisał(a):

Co widać nawet już po tym, że szesciocylindrowe benzyny mają obroty biegu jałowego na poziome 700-750 obrotów, czterocylindrowy przy takich obrotach trzęsie się.

Chilera, dobrze, że mój DOHC w ścierce o tym nie wie...

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2009-06-04 11:53:22
Autor: Jaszczomp
Optymalne obroty

Użytkownik "zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h08350$9tj$1inews.gazeta.pl...
Darek. wrote:

Rozkręć go  czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi.
Optymalne obroty to obroty przy ktorych silnik uzyskuje najwiekszy
moment obrotowy.

bzdura....

Nie wiem jaki jest dla Twojego silnika, ale warto nauczyc sie jezdzic
momentem.


bzdura...
momentem to sobie przyczepke możesz ciągnąć


Spalanie, przyspieszenie i zywotnosc silnika - same plusy.


do autora wątku: w instrukcji obsługi masz prędkości minimalne i maksymalne na każdym biegu
i tego się trzymaj...

jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpm



-- pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi


Ok, dzieki. Jak znajde w instrukcji predkosci minimalne i maksymalne na kazdym biegu to mi wystarczy. Samochod na dotarciu, wiec zwracam uwage zeby silnika nie meczyc. Najlepiej (najciszej) chodzi na 2 do 2.5 tys, w okolicy 3 tys zaczyna wyc.
Dzieki za podpowiedz:)

Data: 2009-06-04 18:55:08
Autor: zkruk [Lodz]
Optymalne obroty
Jaszczomp wrote:



Ok, dzieki. Jak znajde w instrukcji predkosci minimalne i maksymalne
na kazdym biegu to mi wystarczy. Samochod na dotarciu, wiec zwracam
uwage zeby silnika nie meczyc. Najlepiej (najciszej) chodzi na 2 do
2.5 tys, w okolicy 3 tys zaczyna wyc.
Dzieki za podpowiedz:)

jazda 2-3 tysiące będzie ok
ale na prawdę - nic się nie stanie jeśli zejdziesz do 1.4 obrotów
i wejdziesz powyżej 6 ;)


--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-06-04 11:17:40
Autor: lleksem
Optymalne obroty
Rozkręć go  czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi.
Optymalne obroty to obroty przy ktorych silnik uzyskuje najwiekszy moment obrotowy.
Nie wiem jaki jest dla Twojego silnika, ale warto nauczyc sie jezdzic momentem.
 G O W N O !!!!!!!!!!!!!!!

Tu akurat jest @4400 rpm. Moc maksymalna @6000 rpm, odciecie @6500 rpm
(okolo 500 za malo, ale trudno, ten typ tak ma). Momentem mozna sie co najwyzej branzlowac.

A spokojnie jezdzic w poblizu 2000. Czworkš po miescie od 50 km/h
(jest kropka na szybkosciomierzu). V od jakichs 70.

Tomek

Data: 2009-06-04 15:06:40
Autor: Darek.
Optymalne obroty
Nie wiem jaki jest dla Twojego silnika, ale warto nauczyc sie jezdzic
momentem.

G O W N O !!!!!!!!!!!!!!!

to jakas miejscowość czy jak?


Tu akurat jest @4400 rpm. Moc maksymalna @6000 rpm, odciecie @6500 rpm
(okolo 500 za malo, ale trudno, ten typ tak ma).

Momentem mozna sie co najwyzej branzlowac.

A spokojnie jezdzic w poblizu 2000. Czworkš po miescie od 50 km/h
(jest kropka na szybkosciomierzu). V od jakichs 70.

da sie i jeździć tez bez gazu, na wolnych obrotach. Moze dokształć się, co to jest moment obrotowy
i czemu służy...

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2009-06-04 15:23:02
Autor: Grzegorz Prędki
Optymalne obroty

da sie i jeździć tez bez gazu, na wolnych obrotach. Moze dokształć się, co to jest moment obrotowy
i czemu służy...


To nam wytlumacz do czego sluzy.

Data: 2009-06-04 16:49:16
Autor: Darek.
Optymalne obroty

da sie i jeździć tez bez gazu, na wolnych obrotach. Moze dokształć się, co to jest moment obrotowy
i czemu służy...


To nam wytlumacz do czego sluzy.

"czemu służy" a nie do czego...

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2009-06-04 16:53:16
Autor: Grzegorz Prędki
Optymalne obroty
Darek. pisze:
da sie i jeździć tez bez gazu, na wolnych obrotach. Moze dokształć się, co to jest moment obrotowy
i czemu służy...

To nam wytlumacz do czego sluzy.

"czemu służy" a nie do czego...


To nam wytlumacz czemu sluzy.

Data: 2009-06-04 17:17:31
Autor: RoMan Mandziejewicz
Optymalne obroty
Hello Grzegorz,

Thursday, June 4, 2009, 4:53:16 PM, you wrote:

Darek. pisze:
da sie i jeździć tez bez gazu, na wolnych obrotach. Moze dokształć się, co to jest moment obrotowy
i czemu służy...
To nam wytlumacz do czego sluzy.
"czemu służy" a nie do czego...
To nam wytlumacz czemu sluzy.

Nie karm trolla, proszę.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

Data: 2009-06-04 17:41:55
Autor: news-gazeta
Optymalne obroty
Grzegorz Prędki pisze:
Darek. pisze:
da sie i jeździć tez bez gazu, na wolnych obrotach. Moze dokształć się, co to jest moment obrotowy
i czemu służy...

To nam wytlumacz do czego sluzy.

"czemu służy" a nie do czego...


To nam wytlumacz czemu sluzy.

Chyba tylko tobie... Moze nie zauwazyles ale zaczynasz trollowac. Poczytaj sobie w sieci.

Darek.

Data: 2009-06-04 11:14:38
Autor: lleksem
Optymalne obroty


Mam problem, bo jezdzilem wczesniej innym samochodem i tam na V biegu przy 90 km/h bylo 3 tys. a w corsie 1.4 na piatce przy 90 km/h jest 2 tys. Zastanawiam sie czy go nie dusze za bardzo...
W Corsie B 1.4 14V 90KM na V bylo 3krpm@100km/h. I nie sadze, zeby w
nowszych bylo inaczej. A Corsa B wazyla 940 kg i calkiem, calkiem z tym silniczkiem (wersja
Top Swing) pomykala.

Tomek

Data: 2009-06-04 13:58:39
Autor: Jaszczomp
Optymalne obroty

Użytkownik <lleksem@lleksem.com.pl> napisał w wiadomości news:4a27ac24.127741513news.gazeta.pl...


Mam problem, bo jezdzilem wczesniej innym samochodem i tam na V biegu przy
90 km/h bylo 3 tys. a w corsie 1.4 na piatce przy 90 km/h jest 2 tys.
Zastanawiam sie czy go nie dusze za bardzo...

W Corsie B 1.4 14V 90KM na V bylo 3krpm@100km/h. I nie sadze, zeby w
nowszych bylo inaczej.

A Corsa B wazyla 940 kg i calkiem, calkiem z tym silniczkiem (wersja
Top Swing) pomykala.

Tomek

To moze moja jest zepsuta?;) Moze ktos ma ten sam model zeby porownac...

Data: 2009-06-04 12:20:33
Autor: Krzysiek
Optymalne obroty
Mam problem, bo jezdzilem wczesniej innym samochodem i tam na V biegu przy 90 km/h bylo 3 tys. a w corsie 1.4 na piatce przy 90 km/h jest 2 tys. Zastanawiam sie czy go nie dusze za bardzo...

czy coś ci się nie pomyliło ?
mam ten sam silnik ale w astrze i właśnie przy 90 km/h mam ok 3 tys obr.

Data: 2009-06-04 12:32:24
Autor: Jaszczomp
Optymalne obroty

Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek@zmuda.com.pl> napisał w wiadomości news:h087nh$6s1$1nemesis.news.neostrada.pl...
Mam problem, bo jezdzilem wczesniej innym samochodem i tam na V biegu przy 90 km/h bylo 3 tys. a w corsie 1.4 na piatce przy 90 km/h jest 2 tys. Zastanawiam sie czy go nie dusze za bardzo...

czy coś ci się nie pomyliło ?
mam ten sam silnik ale w astrze i właśnie przy 90 km/h mam ok 3 tys obr.

Albo to nie jest ten sam silnik albo mamy inaczej przeskalowane obrotomierze:) Przy 90km/h i V biegu jest 2 tys z niewielkim hakiem.
Corsa 2008 rok 1.4 16v.

Data: 2009-06-04 10:38:04
Autor: arek.pp
Optymalne obroty
On Jun 4, 12:32 pm, "Jaszczomp" <latarnikk(chlup)@wp.pl> wrote:

Albo to nie jest ten sam silnik albo mamy inaczej przeskalowane
obrotomierze:) Przy 90km/h i V biegu jest 2 tys z niewielkim hakiem.
Corsa 2008 rok 1.4 16v.

Niemozliwe. 2000 obr przy 90kmh na piatce maja diesle.
Zazwyczaj piatka ma 2000 obr dla 65-75 km/h (dla benzyn).

Dokładnie mozesz to przeliczyc majac dane techniczne (przełozenia
skrzyni,mostu i rozmiar kół).

Na pewno przekłamuje predkosciomierz i obrotomierz. Mój
predkosciomierz dodaje 10 km/h przy 100 km/h (opony i felgi normowe).
Mysle, ze masz 2000 obr przy 72 km/h. Jedziesz 80 km/h - masz 2200
obr, a licznik pokazuje 90.

Data: 2009-06-04 20:05:42
Autor: zkruk [Lodz]
Optymalne obroty
Użytkownik wrote:

Niemozliwe. 2000 obr przy 90kmh na piatce maja diesle.
Zazwyczaj piatka ma 2000 obr dla 65-75 km/h (dla benzyn).

Dokładnie mozesz to przeliczyc majac dane techniczne (przełozenia
skrzyni,mostu i rozmiar kół).

Na pewno przekłamuje predkosciomierz i obrotomierz. Mój
predkosciomierz dodaje 10 km/h przy 100 km/h (opony i felgi normowe).
Mysle, ze masz 2000 obr przy 72 km/h. Jedziesz 80 km/h - masz 2200
obr, a licznik pokazuje 90.

bo na pewno macie te same skrzynie biegów...
bo przecież max prędkość obu samochodów jest taka sama :)

--
--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Data: 2009-06-04 12:01:12
Autor: kamil
Optymalne obroty

"Jaszczomp" <latarnikk(chlup)@wp.pl> wrote in message news:h08850$dei$1news.dialog.net.pl...

Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek@zmuda.com.pl> napisał w wiadomości news:h087nh$6s1$1nemesis.news.neostrada.pl...
Mam problem, bo jezdzilem wczesniej innym samochodem i tam na V biegu przy 90 km/h bylo 3 tys. a w corsie 1.4 na piatce przy 90 km/h jest 2 tys. Zastanawiam sie czy go nie dusze za bardzo...

czy coś ci się nie pomyliło ?
mam ten sam silnik ale w astrze i właśnie przy 90 km/h mam ok 3 tys obr.

Albo to nie jest ten sam silnik albo mamy inaczej przeskalowane obrotomierze:) Przy 90km/h i V biegu jest 2 tys z niewielkim hakiem.
Corsa 2008 rok 1.4 16v.


hint - skrzynia biegow?



Pozdrawiam
Kamil

Optymalne obroty

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona