Data: 2009-06-04 08:06:44 | |
Autor: Jaszczomp | |
Optymalne obroty | |
Corsa 1.4 16v
W instrukcji obslugi napisano coby jezdzic na optymalnych dla danego biegu obrotach, nie napisali jednak jakie to sa te optymalne obroty. Nie wie ktos jakie sa optymalne obroty dla takiego silnika? Pozdrawiam |
|
Data: 2009-06-04 08:27:19 | |
Autor: sebo | |
Optymalne obroty | |
Jaszczomp pisze:
Corsa 1.4 16v zapewne od 2.5-3.5tys. obr. pzdr. |
|
Data: 2009-06-04 08:40:44 | |
Autor: Agent | |
Optymalne obroty | |
Użytkownik "Jaszczomp" <latarnikk(chlup)@wp.pl> napisał w wiadomości news:h07oio$2la$1news.dialog.net.pl... Corsa 1.4 16v Bo optymalne wg mnie nie są stale takie same. Np mozna kulac się po prostej na V biegu przy obrotach 2 tys i silnik nie jest wtedy przeciążony - ładnie sobie mruczy ale już jazda pod góre na V przy tych obrotach napewno nie będzie optymalna dla silnika. Po prostu jedź tak żebyś czuł że silnik pracuje lekko bez niepotrzebnych przeciążeń zarówno na niskich jak i wysokich obrotach. |
|
Data: 2009-06-04 08:49:24 | |
Autor: Jaszczomp | |
Optymalne obroty | |
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:h07q9e$7sg$1news.onet.pl...
Mam problem, bo jezdzilem wczesniej innym samochodem i tam na V biegu przy 90 km/h bylo 3 tys. a w corsie 1.4 na piatce przy 90 km/h jest 2 tys. Zastanawiam sie czy go nie dusze za bardzo... |
|
Data: 2009-06-04 09:15:53 | |
Autor: Darek. | |
Optymalne obroty | |
Rozkręć go czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi. Optymalne obroty to obroty przy ktorych silnik uzyskuje najwiekszy moment obrotowy. Nie wiem jaki jest dla Twojego silnika, ale warto nauczyc sie jezdzic momentem. Spalanie, przyspieszenie i zywotnosc silnika - same plusy. Pozdrawiam - Darek. |
|
Data: 2009-06-04 09:17:58 | |
Autor: Alex81 | |
Optymalne obroty | |
In article <h07sb6$8a8$1@inews.gazeta.pl>, news-gazeta@gazeta.pl says...
Optymalne obroty to obroty przy ktorych silnik uzyskuje najwiekszy moment obrotowy.Tak, zwłaszcza w takim 1.4 K16 Rovera - maksymalny moment przy 5krpm, moc przy 6krpm i zaraz potem odcięcie :> -- Pzdr Alex |
|
Data: 2009-06-04 13:03:57 | |
Autor: Grzegorz Prędki | |
Optymalne obroty | |
Alex81 pisze:
In article <h07sb6$8a8$1@inews.gazeta.pl>, news-gazeta@gazeta.pl says... Przy 3krpm a nie przy 5. |
|
Data: 2009-06-04 11:54:53 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Optymalne obroty | |
On Thu, 04 Jun 2009 13:03:57 +0200, Grzegorz Prędki
<"klark[USUN"@TO> wrote: Tak, zwłaszcza w takim 1.4 K16 Rovera - maksymalny moment przy 5krpm, moc przy 6krpm i zaraz potem odcięcie :> http://www.aronline.co.uk/index.htm?enginekseriesf.htm A w Poldzie, wg FSO, miało być przy 127Nm przy 5krpm. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2009-06-04 16:07:15 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Optymalne obroty | |
Hello Robert,
Thursday, June 4, 2009, 1:54:53 PM, you wrote: http://www.aronline.co.uk/index.htm?enginekseriesf.htmTak, zwłaszcza w takim 1.4 K16 Rovera - maksymalny moment przy 5krpm, moc przyPrzy 3krpm a nie przy 5. 123Nm @ 4500rpm A w Poldzie, wg FSO, miało być przy 127Nm przy 5krpm. Inaczej zestrojony dolot i wystarczy. To zaledwie 4 Nm różnicy. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) |
|
Data: 2009-06-04 09:30:14 | |
Autor: marjan | |
Optymalne obroty | |
Darek. pisze:
Rozkręć go czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi. Przyciśnięcie aż do odcięcia naprawdę nie szkodzi silnikowi? Pozdrawiam serdecznie, Mariusz Morycz [e-mail bez cyferek] |
|
Data: 2009-06-04 09:33:17 | |
Autor: Alex81 | |
Optymalne obroty | |
In article <h07t5t$bcp$1@inews.gazeta.pl>, klero8.tk9@gmail.com says...
> Rozkręć go czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi. Po to jest odcięcie żeby nie zaszkodziło ;) -- Pzdr Alex |
|
Data: 2009-06-04 22:47:24 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Optymalne obroty | |
Dnia 04.06.2009 Alex81 <a13x81@gmail.com> napisał/a:
In article <h07t5t$bcp$1@inews.gazeta.pl>, klero8.tk9@gmail.com says... Nie zawsze jest, nie zawsze ;-) Odpowiadajac na pytanie: Krecic, byle dbac o oliwe i temperature. Ciagle trzymanie 7 kRPM na drugim biegu nie jest najlepszym rozwiazaniem ze wzgledu na marne chlodzenie. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net |
|
Data: 2009-06-04 22:52:11 | |
Autor: Alex81 | |
Optymalne obroty | |
In article <slrnh2gcms.6r6.karmmnie@chloru.net>, karmmnie@chloru.net says....
>> > Rozkręć go czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi.W sumie racja - niejaki Dzidek zapewne mógłby o tym napisać książkę :> Odpowiadajac na pytanie: Krecic, byle dbac o oliwe i temperature. Ciagle trzymanie 7 kRPM na drugim biegu nie jest najlepszymTrawa! Trawa pomoże! :P -- Pzdr Alex |
|
Data: 2009-06-04 23:12:41 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Optymalne obroty | |
Dnia 04.06.2009 Alex81 <a13x81@gmail.com> napisał/a:
In article <slrnh2gcms.6r6.karmmnie@chloru.net>, karmmnie@chloru.net says... Nie pisałem o Dzidku tylko o wynalazku ze stopki. Zakrecony do końca obrotomierza nie odcina. Zdarzyło mi się kiedyś zagapić ;-) -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net |
|
Data: 2009-06-04 23:17:24 | |
Autor: Alex81 | |
Optymalne obroty | |
In article <slrnh2ge69.6r6.karmmnie@chloru.net>, karmmnie@chloru.net says....
Nie pisałem o Dzidku tylko o wynalazku ze stopki. Zakrecony do końcaI nie ma jakiegoś odcięcia np. na regulatorze zapłonu? Jak, nie przymierzając, np. kanciak? Swoją szosą, w Punto na LPG też nie miałem odcięcia i raz zdarzyło mi się dojść do końca obrotomierza na dwójce (8krpm) ... Acz silnik przetrwał bez uszczerbku ;) -- Pzdr Alex |
|
Data: 2009-06-04 23:21:34 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Optymalne obroty | |
Dnia 04.06.2009 Alex81 <a13x81@gmail.com> napisał/a:
In article <slrnh2ge69.6r6.karmmnie@chloru.net>, karmmnie@chloru.net says... Kanciaka tez kiedys zakrecilem do 8 kRPM... ;-) -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net |
|
Data: 2009-06-04 09:36:42 | |
Autor: Agent | |
Optymalne obroty | |
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:h07t5t$bcp$1inews.gazeta.pl... Darek. pisze:Zaszkodzić nie zaszkodzi ale dobrze to mu też nie robi. Wszystko działa dłużej jak nie jest eksploatowane na maxa. |
|
Data: 2009-06-04 09:44:54 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Optymalne obroty | |
Agent pisze:
Przyciśnięcie aż do odcięcia naprawdę nie szkodzi silnikowi?Zaszkodzić nie zaszkodzi ale dobrze to mu też nie robi. Wszystko działa A właśnie że może - od czasu do czasu - dobrze zrobić. Choćby przepchać wydech, pozatykany często sadzą w samochodzie eksploatowaym w mieście na krótkich trasach. Pozwolić kompowi "przypomnieć sobie" i zaktualizować mapy w rejonach obrotów i obciążeń w których dawno go nie było. Rozruszać części, które przy notorycznie małych obciążeniach się mogą zasyfiać. dłużej jak nie jest eksploatowane na maxa. Na przykład siedząc na fotelu przez cały dzień oszczędzam się na maksa, na pewno pożyję dłużej niż ten co biega i jeździ na rowerze :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-06-04 09:50:13 | |
Autor: marjan | |
Optymalne obroty | |
Jakub Witkowski pisze:
Agent pisze: A co w przypadku starszych silników? Mam punto mk1 '99 z silnikiem 1.1. dłużej jak nie jest eksploatowane na maxa. Wszyscy też wiedzą że w najlepszym stanie są samochody które tygodniami stoją na parkingach, a już najlepiej jak mają przerwy półroczne w użytkowaniu ;) Pozdrawiam serdecznie, Mariusz Morycz [e-mail bez cyferek] |
|
Data: 2009-06-04 09:50:30 | |
Autor: Agent | |
Optymalne obroty | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:h07u0v$2e75$1news2.ipartners.pl... Agent pisze: To już chyba lepiej śmignąć autostradą ze 100 km z obrotami 3-4 tys dłużej jak nie jest eksploatowane na maxa. No ostatnio mój kolega który cały rok jeżdzi na rowerze miał zawał. A wydawał się zdrowy jak koń. |
|
Data: 2009-06-04 09:52:51 | |
Autor: krzysiek82 | |
Optymalne obroty | |
Jakub Witkowski pisze:
dłużej jak nie jest eksploatowane na maxa. Złe porównanie. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-06-04 11:38:10 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Optymalne obroty | |
krzysiek82 pisze:
Jakub Witkowski pisze: Oczywiście - samochód nie może nabrać kondycji lub przeciwnie - utyć itd. Dlatego też zostało opatrzone usmieszkiem. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-06-04 09:52:12 | |
Autor: krzysiek82 | |
Optymalne obroty | |
marjan pisze:
Darek. pisze: jeśli będziesz praktykował coś takiego za często to na pewno przy okazji z twojego portfela wyjęci więcej kasy na paliwo. Kolejne pytanie po co silnik tak wysoko kręcić? Odpowiedz nie ma takiej potrzeby. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-06-04 11:12:36 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Optymalne obroty | |
krzysiek82 wrote:
marjan pisze: żeby uzyskać maksymalną moc... szkodliwe są oboroty powyżej ogranicznika - dlatego je wprowadzono... chyba, że ma się gówno zamiast silnika - czytaj - europejskie gówniane silniki benzynowe z niższych półek.. -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-06-04 11:01:38 | |
Autor: kamil | |
Optymalne obroty | |
"zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> wrote in message news:h0844j$eok$1inews.gazeta.pl... krzysiek82 wrote: Rozumiem, ze nie-gownianym samochodem nie-europejskim mozna jechac na autostradzie na 2 biegu pod samym odcieciem przez kilka tysiecy kilometrow i silnikowi to w zaden sposob nie zaszkodzi. Patrz, a w moim instrukcja nie zaleca. Z ciekawosci - czym jezdzisz? Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-06-04 11:23:54 | |
Autor: lleksem | |
Optymalne obroty | |
W kazdej instrukcji powinny byc podane maksymalne obroty dopuszczone
do jazdy ciaglej. Np. u mnie jest odciecie przy 6500, a te obroty producent podaje na 6300. Wydawaloby sie, ze po to jest zolte pole obrotomierza, ale ono jest od 6000 do 6500. Prawda tez jest taka, ze 6000 obrotow na V to u mnie jest dokladnie 250km/h wiec iluzoryczny w zasadzie jest ten problem. Prawie zadna benzynowka nie podciagnie pod ogranicznik na maks biegu. A na nizszych po kiego grzyba jechac pod ogranicznik dluzej niz chwile podczas maksymalnego przyspieszania??? Tomek |
|
Data: 2009-06-04 18:41:38 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Optymalne obroty | |
Użytkownik wrote:
W kazdej instrukcji powinny byc podane maksymalne obroty dopuszczone ale ja nigdzie nie każę jechać na max obrotach... ja jedynie napisałem, że max obroty są po to by uzyskać max moc.. max moc do czego może służyć - ano do przyspieszania, do dużego obciążenia dużą przyczepką itp itp... -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-06-04 12:03:41 | |
Autor: krzysiek82 | |
Optymalne obroty | |
kamil pisze:
Z ciekawosci - czym jezdzisz? hmm przypuszczam, ze amerykańskich chevroletem aveo lub spark :) to oczywiście żarcik ;D -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-06-04 11:04:50 | |
Autor: kamil | |
Optymalne obroty | |
"krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> wrote in message news:h086a3$gd$1atlantis.news.neostrada.pl... kamil pisze: Tudziez inna Kia Szfeeed :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-06-04 18:53:46 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Optymalne obroty | |
kamil wrote:
Z ciekawosci - czym jezdzisz? accordem 2.2 ctdi
jeździłem jakimiś 50 samochodami przjechałem powyżej 200 km jakimiś 20 samochodami i jeśli chodzi o silniki - honda/mazda/subaru - czyli japonia zawsze biła wszystkich na głowę... jeśli chodzi o resztę - tutaj bywa różnie - zależnie od upodobań i preferencji... (zawieszenia robią takie se, hamulce tez, wykończenie - teraz się poprawiło - wcześniej dno...) -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-06-04 23:19:53 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Optymalne obroty | |
zkruk [Lodz] pisze:
i jeśli chodzi o silniki - honda/mazda/subaru - czyli japonia zawsze biła wszystkich na głowę... Zależy co kto lubi. Mi się tam bardziej podobają niewysilone amerykańskie silniki - 8 cylindrów, 2 zawory na cylinder, 5L pojemności i 200-250KM. Przynajmniej ciągną w sporym zakresie obrotów, a nie dopiero pow. 5 tyś. jak wiele japońskich, wyżyłowanych kosiarek. Szkoda tylko, że się od tego odchodzi i zamiast mocy z pojemności, mamy ją z turbin, kompresorów i mocnego wysilenia. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona. GG: 291246, skype: kenickie_PL "W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi." |
|
Data: 2009-06-05 15:04:37 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Optymalne obroty | |
Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
zkruk [Lodz] pisze: w porównaniu do 5l pewnie tak ale mówimy o silnikach konkurencyjnych wielkościowo czyli 1.6 l w europie i 1.6 japońskie Szkoda tylko, że się od tego odchodzi i zamiast mocy z pojemności, ale amerykańskiego silnika nie włożysz do europejskiego kompaktu... poza tym - duży silnik, duża masa, dużo do nagrzania, dużo cylindrów = duże opory = niska sprawność = ogromne spalanie... Honda Legend - 3.5 V6 = 290 KM jak już trzeba dużego i mocnego silnika... -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-06-04 20:17:47 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Optymalne obroty | |
kamil pisze:
Rozumiem, ze nie-gownianym samochodem nie-europejskim mozna jechac na autostradzie na 2 biegu pod samym odcieciem przez kilka tysiecy kilometrow i silnikowi to w zaden sposob nie zaszkodzi. Nie zdziwiłbym się gdyby dotrwał tak traktowany co najmniej do końca gwarancji. Zauważ że jazda z Vmax to też jazda pod samym odcięciem, tyle że silnik też obciążony maksymalnie, więc w sumie jazda na II powinna zużywać silnik wolniej niż jadąc z prędkością maksymalną. Wiadomo że przy 6000rpm silnik nie młodnieje, ale bez przesady - wykonuje zaledwie 3x więcej obrotów niż przy 2000rpm. Taka prawda że mam w cieniasie silnik 1.2 16V, używany bardzo ostro (rajdy) już od kilku lat i od strony mechanicznej wszystko jest w porządku - ciśnienie sprężania idealne, a pierścienie nadal fabryczne. Kwestia odpowiedniego dbania o olej, rozgrzania silnika przed taką jazdą i nie przegrzewania go. |
|
Data: 2009-06-04 23:23:41 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Optymalne obroty | |
Tomasz Pyra wrote:
Kwestia odpowiedniego dbania o olej, rozgrzania silnika przed taką otóż to - cała prawda dbania o silnik... -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-06-04 11:36:02 | |
Autor: Agent | |
Optymalne obroty | |
żeby uzyskać maksymalną moc...A które to są :) ? |
|
Data: 2009-06-04 18:44:00 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Optymalne obroty | |
Agent wrote:
żeby uzyskać maksymalną moc...A które to są :) ? bardzo długa lista... wystarczy odpalić i posłuchać jak pracuje peugeot 1.6 16v 110KM i hondowski odpowiednik 1.6 110KM vtec -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-06-04 09:35:49 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Optymalne obroty | |
Darek. pisze:
Bo optymalne wg mnie nie są stale takie same. Np mozna kulac się po prostej na V biegu przy obrotach 2 tys i silnik nie jest wtedy przeciążony - ładnie sobie mruczy ale już jazda pod góre na V przy tych obrotach napewno nie będzie optymalna dla silnika. Po prostu jedź tak żebyś czuł że silnik pracuje lekko bez niepotrzebnych przeciążeń zarówno na niskich jak i wysokich obrotach.Mam problem, bo jezdzilem wczesniej innym samochodem i tam na V biegu przy 90 km/h bylo 3 tys. a w corsie 1.4 na piatce przy 90 km/h jest 2 tys. Zastanawiam sie czy go nie dusze za bardzo... A dokładnie to w jakim sensie "optymalne"? I co wynika z informacji, że przy danych obrotach silnik MIAŁBY maksymalny moment na wale (bo przecież nie na kołach) gdybyś akurat wcisnął na max pedał gazu - skoro tego i tak przez 99% czasu nie robisz? BTW co powiesz o silniku który ma równy (+- kila procent) moment np od 2 do 5kkm? Jednego dnia będzie miał max na 2.5k innego na 4k, różnice aptekarskie. Czyli każdego dnia badać na hamowni żeby wiedzieć jak "optymalnie" jeździć? ;> -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-06-04 11:10:35 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Optymalne obroty | |
Darek. wrote:
Rozkręć go czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi. bzdura.... Nie wiem jaki jest dla Twojego silnika, ale warto nauczyc sie jezdzic bzdura... momentem to sobie przyczepke możesz ciągnąć Spalanie, przyspieszenie i zywotnosc silnika - same plusy. do autora wątku: w instrukcji obsługi masz prędkości minimalne i maksymalne na każdym biegu i tego się trzymaj... jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpm -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-06-04 11:16:14 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Optymalne obroty | |
Hello zkruk,
Thursday, June 4, 2009, 11:10:35 AM, you wrote: [...] jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpm Chyba dieslem... -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) |
|
Data: 2009-06-04 14:10:10 | |
Autor: Brzezi | |
Optymalne obroty | |
czw, 04 cze 2009 o 11:16 GMT, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpm A to zalezy, i tak samo zalezy jakim dieslem, i jaka benzyna... np. 1.5dci ponizej 2krpm wpada w wibracje i raczej niemile odglosy 3.0d(BMW) przy 60kmh na V ma ok 1100rpm (to automat) i bardzo kulturalnie pracuje i bez problemu jedzie Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2009-06-04 20:20:34 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Optymalne obroty | |
RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello zkruk, Kwestia raczej ilości cylindrów. |
|
Data: 2009-06-04 20:41:13 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Optymalne obroty | |
Hello Tomasz,
Thursday, June 4, 2009, 8:20:34 PM, you wrote: Kwestia raczej ilości cylindrów.jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpmChyba dieslem... Jasne - zapomniałem, że w Polsce rządzą V12 i większe. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) |
|
Data: 2009-06-04 21:12:05 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Optymalne obroty | |
RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Tomasz, No V12 to może rzadko, ale V6 to nic nadzwyczajnego, a to już jednak 1.5 silnika i znacznie lepiej pracuje przy niskich obrotach. |
|
Data: 2009-06-04 22:05:47 | |
Autor: boropi | |
Optymalne obroty | |
Kwestia raczej ilości cylindrów.jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpmChyba dieslem... Potwierdzam. |
|
Data: 2009-06-04 22:42:40 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Optymalne obroty | |
boropi pisze:
No V12 to może rzadko, ale V6 to nic nadzwyczajnego, a to już jednak 1.5 silnika i znacznie lepiej pracuje przy niskich obrotach.Jasne - zapomniałem, że w Polsce rządzą V12 i większe.Kwestia raczej ilości cylindrów.jeśli silnik się nie dusi - można spokojnie jeździć poniżej 2k rpmChyba dieslem... Nie wiem na ile to ma znaczenie w tym przypadku, ale ponieważ tłok napędza silnik przez niecałą 1/4 okresu pracy tłoka, to silnik czterocylindrowy szarpie - tzn. nie przez cały czas wykonuje pracę, a przez część obrotu leci rozpędem. Silniki sześcio i więcej cylindrowe mają już moment obrotowy na wale z mniejszą lub większą pulsacją, ale skierowany cały czas w odpowiednią stronę. To może pomagać przy pracy na niskich obrotach. Pięciocylindrowy jest pewnie mniej-więcej na styk. |
|
Data: 2009-06-04 23:25:38 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Optymalne obroty | |
Tomasz Pyra wrote:
japońce mają jednak wałki wyważające - co mocno udoskonale fizykę takiego silnika... i takie 1.5l potrafił spokojnie od 1200 obrotów na III biegu przyspieszać bez szarpania... dziś już nie udowodnie - bo nie mam - ale wciąż za nim tęsknie... ;] -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-06-04 23:47:56 | |
Autor: boropi | |
Optymalne obroty | |
Nie wiem na ile to ma znaczenie w tym przypadku, ale ponieważ tłok napędza silnik przez niecałą 1/4 okresu pracy tłoka, to silnik czterocylindrowy szarpie - tzn. nie przez cały czas wykonuje pracę, a przez część obrotu leci rozpędem. Co widać nawet już po tym, że szesciocylindrowe benzyny mają obroty biegu jałowego na poziome 700-750 obrotów, czterocylindrowy przy takich obrotach trzęsie się. |
|
Data: 2009-06-05 00:02:53 | |
Autor: J.F. | |
Optymalne obroty | |
On Thu, 4 Jun 2009 23:47:56 +0200, boropi wrote:
Co widać nawet już po tym, że szesciocylindrowe benzyny mają obroty biegu jałowego na poziome 700-750 obrotów, czterocylindrowy przy takich obrotach trzęsie się. Ja tam nie wiem jak benzyna, ale 6 cylindrowi diesel trzesie sie mocno ... J. |
|
Data: 2009-06-06 00:46:55 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Optymalne obroty | |
Dnia Thu, 4 Jun 2009 23:47:56 +0200, boropi napisał(a):
Co widać nawet już po tym, że szesciocylindrowe benzyny mają obroty biegu jałowego na poziome 700-750 obrotów, czterocylindrowy przy takich obrotach trzęsie się. Chilera, dobrze, że mój DOHC w ścierce o tym nie wie... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2009-06-04 11:53:22 | |
Autor: Jaszczomp | |
Optymalne obroty | |
Użytkownik "zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h08350$9tj$1inews.gazeta.pl... Darek. wrote: Ok, dzieki. Jak znajde w instrukcji predkosci minimalne i maksymalne na kazdym biegu to mi wystarczy. Samochod na dotarciu, wiec zwracam uwage zeby silnika nie meczyc. Najlepiej (najciszej) chodzi na 2 do 2.5 tys, w okolicy 3 tys zaczyna wyc. Dzieki za podpowiedz:) |
|
Data: 2009-06-04 18:55:08 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Optymalne obroty | |
Jaszczomp wrote:
jazda 2-3 tysiące będzie ok ale na prawdę - nic się nie stanie jeśli zejdziesz do 1.4 obrotów i wejdziesz powyżej 6 ;) -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-06-04 11:17:40 | |
Autor: lleksem | |
Optymalne obroty | |
Rozkręć go czasem do odciecia, na pewno mu nie zaszkodzi.G O W N O !!!!!!!!!!!!!!! Tu akurat jest @4400 rpm. Moc maksymalna @6000 rpm, odciecie @6500 rpm (okolo 500 za malo, ale trudno, ten typ tak ma). Momentem mozna sie co najwyzej branzlowac. A spokojnie jezdzic w poblizu 2000. Czworkš po miescie od 50 km/h (jest kropka na szybkosciomierzu). V od jakichs 70. Tomek |
|
Data: 2009-06-04 15:06:40 | |
Autor: Darek. | |
Optymalne obroty | |
Nie wiem jaki jest dla Twojego silnika, ale warto nauczyc sie jezdzic to jakas miejscowość czy jak? Tu akurat jest @4400 rpm. Moc maksymalna @6000 rpm, odciecie @6500 rpm da sie i jeździć tez bez gazu, na wolnych obrotach. Moze dokształć się, co to jest moment obrotowy i czemu służy... Pozdrawiam - Darek. |
|
Data: 2009-06-04 15:23:02 | |
Autor: Grzegorz Prędki | |
Optymalne obroty | |
da sie i jeździć tez bez gazu, na wolnych obrotach. Moze dokształć się, co to jest moment obrotowy To nam wytlumacz do czego sluzy. |
|
Data: 2009-06-04 16:49:16 | |
Autor: Darek. | |
Optymalne obroty | |
"czemu służy" a nie do czego... Pozdrawiam - Darek. |
|
Data: 2009-06-04 16:53:16 | |
Autor: Grzegorz Prędki | |
Optymalne obroty | |
Darek. pisze:
da sie i jeździć tez bez gazu, na wolnych obrotach. Moze dokształć się, co to jest moment obrotowyTo nam wytlumacz do czego sluzy. To nam wytlumacz czemu sluzy. |
|
Data: 2009-06-04 17:17:31 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Optymalne obroty | |
Hello Grzegorz,
Thursday, June 4, 2009, 4:53:16 PM, you wrote: Darek. pisze: Nie karm trolla, proszę. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) |
|
Data: 2009-06-04 17:41:55 | |
Autor: news-gazeta | |
Optymalne obroty | |
Grzegorz Prędki pisze:
Darek. pisze: Chyba tylko tobie... Moze nie zauwazyles ale zaczynasz trollowac. Poczytaj sobie w sieci. Darek. |
|
Data: 2009-06-04 11:14:38 | |
Autor: lleksem | |
Optymalne obroty | |
W Corsie B 1.4 14V 90KM na V bylo 3krpm@100km/h. I nie sadze, zeby w nowszych bylo inaczej. A Corsa B wazyla 940 kg i calkiem, calkiem z tym silniczkiem (wersja Top Swing) pomykala. Tomek |
|
Data: 2009-06-04 13:58:39 | |
Autor: Jaszczomp | |
Optymalne obroty | |
Użytkownik <lleksem@lleksem.com.pl> napisał w wiadomości news:4a27ac24.127741513news.gazeta.pl...
To moze moja jest zepsuta?;) Moze ktos ma ten sam model zeby porownac... |
|
Data: 2009-06-04 12:20:33 | |
Autor: Krzysiek | |
Optymalne obroty | |
Mam problem, bo jezdzilem wczesniej innym samochodem i tam na V biegu przy 90 km/h bylo 3 tys. a w corsie 1.4 na piatce przy 90 km/h jest 2 tys. Zastanawiam sie czy go nie dusze za bardzo...czy coś ci się nie pomyliło ? mam ten sam silnik ale w astrze i właśnie przy 90 km/h mam ok 3 tys obr. |
|
Data: 2009-06-04 12:32:24 | |
Autor: Jaszczomp | |
Optymalne obroty | |
Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek@zmuda.com.pl> napisał w wiadomości news:h087nh$6s1$1nemesis.news.neostrada.pl... Albo to nie jest ten sam silnik albo mamy inaczej przeskalowane obrotomierze:) Przy 90km/h i V biegu jest 2 tys z niewielkim hakiem.Mam problem, bo jezdzilem wczesniej innym samochodem i tam na V biegu przy 90 km/h bylo 3 tys. a w corsie 1.4 na piatce przy 90 km/h jest 2 tys. Zastanawiam sie czy go nie dusze za bardzo...czy coś ci się nie pomyliło ? Corsa 2008 rok 1.4 16v. |
|
Data: 2009-06-04 10:38:04 | |
Autor: arek.pp | |
Optymalne obroty | |
On Jun 4, 12:32 pm, "Jaszczomp" <latarnikk(chlup)@wp.pl> wrote:
Albo to nie jest ten sam silnik albo mamy inaczej przeskalowane Niemozliwe. 2000 obr przy 90kmh na piatce maja diesle. Zazwyczaj piatka ma 2000 obr dla 65-75 km/h (dla benzyn). Dokładnie mozesz to przeliczyc majac dane techniczne (przełozenia skrzyni,mostu i rozmiar kół). Na pewno przekłamuje predkosciomierz i obrotomierz. Mój predkosciomierz dodaje 10 km/h przy 100 km/h (opony i felgi normowe). Mysle, ze masz 2000 obr przy 72 km/h. Jedziesz 80 km/h - masz 2200 obr, a licznik pokazuje 90. |
|
Data: 2009-06-04 20:05:42 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Optymalne obroty | |
Użytkownik wrote:
Niemozliwe. 2000 obr przy 90kmh na piatce maja diesle. bo na pewno macie te same skrzynie biegów... bo przecież max prędkość obu samochodów jest taka sama :) -- -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-06-04 12:01:12 | |
Autor: kamil | |
Optymalne obroty | |
"Jaszczomp" <latarnikk(chlup)@wp.pl> wrote in message news:h08850$dei$1news.dialog.net.pl...
hint - skrzynia biegow? Pozdrawiam Kamil |