Data: 2010-05-11 13:31:50 | |
Autor: Podmiejski | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
Co co przywiozem ze sob z Londynu, rower specjalnie dostosowany do
duszych (15-20km) dojazdw miejskich (wiele wiate, duy ruch). Geometria ramy a la criterium, Reynolds 531. Natomiast pozycja kierowana jest pionowa, dobra atwa widoczno (ale aerodynamika nie taka dobra jak na wycigowym rowerze). Hamulce i biegi w piastcie. ty , wic widoczny. Szybki, zwinny w ruchu (wsza kierownica o 10cm), wzkie, twarde opony. Fotka i duszy opis w j. angielskim tu: http://jeziorki.blogspot.com/2010/05/optimised-for-long-distance-commuting.html Jak sdzicie - jak powinien wyglda rower zoptymalizowany na szybkie dojazdy z dalszych peryferii miast? Amortyzacja moe? Michael http://jeziorki.blogspot.com/search/label/Cycling |
|
Data: 2010-05-11 13:57:02 | |
Autor: Adrian S. | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
On 11 Maj, 22:31, Podmiejski <michaeldembin...@gmail.com> wrote:
Jak sdzicie - jak powinien wyglda rower zoptymalizowany na szybkie amortyzacja - niekoniecznie. Moe jednak przeoenia? Ja osobicie bym preferowa nisz kierownic, zawsze to pomaga pod wiatr. Adrian S. |
|
Data: 2010-05-11 22:37:25 | |
Autor: Tomek Banach | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
W dniu 2010-05-11 22:31, Podmiejski pisze:>
Jak sądzicie - jak powinien wyglądać rower zoptymalizowany na szybkie blotniki, jesienia zima jak ulice sa wiecznie mokre niezbedna rzecz. -- Tomek |
|
Data: 2010-05-11 23:22:16 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
Podmiejski wrote:
Coś co przywiozłem ze sobą z Londynu, rower specjalnie dostosowany do^^^^^^ Jakie? ;) Fotka i dłuższy opis w j. angielskim tu: Niegłupi. Ten Nexus mieści się w hakach o jakim rozstawie? (over locknut dimension) Jak sądzicie - jak powinien wyglądać rower zoptymalizowany na szybkie Powoli składem rower o podobnym zastosowaniu. Docelowo będzie w nim piasta Alfine, więc największym problemem jest zdobycie ramy z poziomymi hakami o rozstawie 135 mm. Ze względu na cenę i niską dostępność odrzucam nowe ramy. Nie do wiary jak trudno jest kupić ramę, która: - spełnia już wymienione kryteria - ma miejsce na koła 28" z oponą 35 mm i błotniki - ma otwory do przykręcenia błotników i bagażnika - nie jest badziewiem z innych względów. Jak dla mnie, do optimum należy jeszcze: - hamulec tarczowy _tylko_ z przodu (mechaniczny, bo mniej z nim zabawy) - z tyłu v-ki lub nawet cantilevery - jakaś osłona napędu (niekoniecznie pełna), np. http://bayimg.com/IamKjAaCi Ta akurat wygląda mi na taką, którą można by zamontować do większości dwurzędowych korb Shimano. Ba, widziałem podobną osłonę zrobioną przez spiłowanie zębów z zajechanej zębatki. Amortyzacja może? Jestem za sztywnym. Naprawdę działający amortyzator chyba podnosi "trochę" koszt i wagę. -- Krzyś |
|
Data: 2010-05-11 14:56:37 | |
Autor: Micha Wolff | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
On 11 Maj, 23:22, Krzy Cierpitnik <b...@blah.blah> wrote:
Podmiejski wrote: Spore wymagania jak na rower na takie krciutkie trasy :)) Mnie tam bawi teksty o "przystosowaniu" do miejskiej jazdy, rower ma by po prostu wygodny dla uytkownika, jazda po miecie to nie jest downhill wymagajcy specjalnego sprztu, a rower wcale nie musi mie klocowatej 2kg przerzutki w piacie, ktra nic nadzwyczajnego nie wnosi (chyba tyle, e nie da si skutecznie pocign za autobusem :)) -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-05-12 00:26:35 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
Michał Wolff wrote:
Spore wymagania jak na rower na takie króciutkie trasy :)) O co Ci właściwie chodzi? ;) To nie jest żaden specjalny sprzęt, a jego wybór jest podyktowany wygodą. No chyba, że wg Ciebie 50%* mniej zabawy z obsługą roweru, możliwość zamontowania pełnej osłony łańcucha (jeździsz czasem rowerem w normalnych ciuchach?) to coś innego. Czepiasz się masy, zawyżając ją sporo w górę, tak jakby klasyczny napęd nic nie ważył... * tak, wiem, że 95% statystyk jest wyssanych z palca. Piszę subiektywnie. -- Krzyś |
|
Data: 2010-05-12 05:26:33 | |
Autor: Micha Wolff | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
On 12 Maj, 00:26, Krzy Cierpitnik <b...@blah.blah> wrote:
O co Ci waciwie chodzi? ;) Polemizuj z tez, e optymalny rower na szybkie dojazdy powinien mie przerzutk w piacie, to go na pewno nie przyspieszy. To nie jest aden specjalny sprzt, a jego wybr jest podyktowany Jed do pracy zawsze w normalnych ciuchach - i nie odczuwam w ogle takiej potrzeby, wystarczy podwin spodnie, na deszczu botniki te Ci w 100% nie ochroni, by mie suche buty i tak potrzeba ochraniaczy czy spodni wodoodpornych. Teza o 50% zabawna, raczej duo prawdziwsza jest teza o 50-100% wikszych kosztach na taki napd. Czepiasz si masy, zawyajc j sporo w gr, tak jakby klasyczny napd Taki napd jest duo ciszy i duo droszy. Do tego taki rower jest mao uniwersalny, ma za wski zakres przeoe (poza Rohloffem) by go wykorzystywa gdzie indziej. Ja pokazuj po prostu, e zyski z tej przerzutki nie s wcale znaczce. A kupowanie do drogiego sprztu tylko na miasto - warto si zastanowi czy nam si to bdzie opaca, klasyczny rower na miasto powinien by taniutki, by si nie ba jego kradziey oraz zniszcze dokonanych przez zim i sl. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-05-12 16:46:04 | |
Autor: szaraban | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
On 12 Maj, 00:26, Krzy Cierpitnik <b...@blah.blah> wrote: a ja dzi kupiem street scrapera, caego na Alfine za 1300 z. mam nadziej e si sprawdzi w 80 % po miecie. -- |
|
Data: 2010-05-12 19:11:48 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
szaraban@vp.pl wrote:
a ja dziś kupiłem street scrapera, całego na Alfine za 1300 zł. Pokuś się kiedyś o recenzję na grupie :) -- Krzyś |
|
Data: 2010-05-12 17:52:26 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
Michał Wolff wrote:
On 12 Maj, 00:26, Krzyś Cierpiętnik <b...@blah.blah> wrote: Dobra, ale nie polemizuj "wiedząc lepiej" i od razu wyśmiewając drugą stronę... Zobacz o co pytał Podmiejski. Nawet jego nick coś sugeruje. To nie jest żaden specjalny sprzęt, a jego wybór jest podyktowany :-) ^^^^^^^^^^^^^^^Czepiasz się masy, zawyżając ją sporo w górę, tak jakby klasyczny Imaginujesz sobie. Dla mnie i nie tylko ma dostatecznie duży zakres przełożeń i jest dostatecznie lekki. Proponowałbym dać sobie spokój z udowadnianiem, że się nie nadaje. Widziałeś w ogóle w jakich rowerach ludzie to montują? I działa! Piasta planetarna w sporej części nowych rowerów typu 'commuter' to też pewnie tylko spisek producentów i marketingowców. :) klasyczny rower na miasto powinien być taniutki, by się nie bać jego Zniszczeń dokonanych w normalnym, nieosłoniętym napędzie chcesz powiedzieć? -- Krzyś |
|
Data: 2010-05-12 09:27:44 | |
Autor: Micha Wolff | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
On 12 Maj, 17:52, Krzy Cierpitnik <b...@blah.blah> wrote:
Dobra, ale nie polemizuj "wiedzc lepiej" i od razu wymiewajc drug Czytaj co kto napisa, nie wkadasz mu w usta swoje teorie. Rower z klasycznymi przeoeniami jest lejszy, szybszy i taszy - i o tym pisz. Pokazuj te na swoim przykadzie, e dodatki typu ochrony na acuch itd. dla wielu s zbdne. A to s jednak istotne cechy i na pewno warte rozwaenia. Imaginujesz sobie. Dla mnie i nie tylko ma dostatecznie duy zakres Ale jest ciszy i droszy od klasycznego napdu dajcego zakres potrzebny do wszystkiego. Ja to pokazuj ludziom jako rzeczowy argument i to argument bardzo przekonywujcy. Piasta planetarna w sporej czci nowych rowerw typu 'commuter' to te I w jakim odsetku rowerw miejskich jest taka piasta? W Polsce bardzo niziutkim, tak samo jak i w wielu innych krajach. W takiej Holandii cigle najpopularniejsze w miecie s zwyke "kozy" z jednym biegiem. Zniszcze dokonanych w normalnym, nieosonitym napdzie chcesz Pewnie bo piasta wielobiegowa jest tak osonita, e wrcz niezniszczalna :)) Zaczniesz jedzi tyle co ja to przestaniesz wierzy w marketingowy bekocik. W tym roku te uywaem super-hiper uszczelnionej piasty XTR przeznaczonej do ektremalnych warunkw MTB i czar jednak prys... -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl
|
|
Data: 2010-05-12 13:23:05 | |
Autor: Podmiejski | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
On May 12, 6:27pm, Micha Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
Rower z Rower z klasycznymi przeoeniami jest lejszy, szybszy i taszy - Faktycznie. Te taki mam. Ale jednak czuj si bezpieczniej jadc w pionowej pozycji. Zmiana biegw na stojco, przy wiatach na Puawskiej to komfort. Czasowo dzi trzy minuty duej (na 15km) ni na wycigowym. Ale wikszy komfort psychiczny. Dodatki typu ochrony na acuch itd. dla wielu s zbdne. A to s jednak istotne cechy i na Moe pada deszcz? Wybieram si na Bromptonie. Piasta ma 135mm szerokoci, opony 23-622. Dokupi sobie chyba ciut szersze jednak. Troszk wicej amortyzacji. |
|
Data: 2010-05-13 09:58:01 | |
Autor: Fabian | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
Podmiejski pisze:
Piasta ma 135mm szerokoci, opony 23-622. Dokupi sobie chyba ciut Jedziem w poprzednim roku jedziem po miecie na oponkach o tej szerokoci. W tym roku wymieniem na szosowe (vittoria zaffiro) 28-622 i jestem z tej zmiany bardzo zadowolony. Przez zim jedziem na przeajowych 32-622 i byo wygodnie, ale wolno, za to 23-622 bardzo cierpiay - nacicia, snake-i na dziurach itp., szczeglnie, e nie jestem lekki i jed z sakw do pracy. Fabian. |
|
Data: 2010-05-12 00:33:02 | |
Autor: mt | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
Krzyś Cierpiętnik pisze:
Powoli składem rower o podobnym zastosowaniu. Docelowo będzie w nim Mam podobnie, jakiś czas już szukam ramy, najlepiej cr-mo, właśnie o odpowiednim rozstawie haków poziomych pod piastę planetarną i poza przypadkami nowych ram w horrendalnie wysokich cenach ciężko znaleźć jakąś fajną używkę. Nawet nie mam wymagań co do piwotów pod hamulce (i tak byłby rolkowy) czy otworów pod bagażnik, są odpowiednie adaptery do przymocowania bagażnika i bez tego. -- marcin |
|
Data: 2010-05-12 13:33:04 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
On Tue, 11 May 2010 23:22:16 +0200
Krzyś Cierpiętnik <blah@blah.blah> wrote: Podmiejski wrote: Potrzebujesz aż alfina na miasto? Jeżdżę po mieście z napędem 1x9, o rozpiętości mniej-więcej właśnie alfinowej i pięciu zębatek nie używam w ogóle, szóstej – od wielkiego dzwonu, a z pozostałych trzech wykorzystuję i tak głównie jedną. Nie do wiary jak trudno jest kupić ramę, która: Saurus! Pokaż mu tę swoją ramkę, co jeszcze loda umie zrobić. :) Jak dla mnie, do optimum należy jeszcze: Chyba tylko z bardzo malutką tarczką. Widelec taki, jak na powyższej fotografii – a jak rozumiem, myślisz o ramie podobnego typu – będzie dla tarcz za delikatny. - z tyłu v-ki lub nawet cantilevery V-ka bez dwóch zdań. Vałki i canti są w pełni zastępowalne, a z cantimi jest więcej pitolenia przy regulacji. Poza tym większość mechanicznych tarczówek ma uciąg vałkowy, więc nie będzie trzeba zakładać dwóch różnych klamek. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2010-05-12 17:26:15 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
Tomasz Minkiewicz wrote:
On Tue, 11 May 2010 23:22:16 +0200 Na miasto niekoniecznie. Przez podobieństwo miałem na myśli też rower dojazdowy, ale z dalszych peryferiów (w sumie o to pytał Podmiejski :). Co prawda dla niektórych to pewnie żadne górki, ale mam pod nosem wysoczyznę morenową, a trochę dalej Dolinę Dolnej Wisły. W mieście też nie wszędzie jest płasko. Nie do wiary jak trudno jest kupić ramę, która: Chodzi może o tę? http://www.saurus.net.pl/ilpompino.jpg Jak dla mnie, do optimum należy jeszcze: No tak, dlatego bez kombinowania można nabyć widelec "przełajowy" (wiki mówi, że UCI zabrania tarczówek na oficjalnych zawodach). Fotka z kawałkiem roweru: http://42.pl/u/2hgf Widelec prod. Dimension ozn. FK1268. Tak, waży tonę ;) (cr-mo) - z tyłu v-ki lub nawet cantilevery Racja. Pomysł na canti był jedynie stąd, że w jednej ramie mam taki mostek z centralnym mocowaniem pancerza idącego do canti. Z v-ką nie będzie z niego pożytku, ale co zrobić - niech sobie jest. Niby w przełaju używa się canti ze względu na niską zapychalność błotem :) -- Krzyś |
|
Data: 2010-05-12 17:40:58 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
On Wed, 12 May 2010 17:26:15 +0200
Krzyś Cierpiętnik <blah@blah.blah> wrote: Tomasz Minkiewicz wrote: Ja też nie mieszkam na holenderskich polderach. Miasto Łódź jest wprawdzie płaściejsze^Wpłastsze^Wma mniejsze deniwelacje względne, niż okolice 3miasta, ale jednak troszkę falistości tu się trafia. W dodatku mieszkam w zachodniej części miasta a pracuję we wschodniej, więc z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że do roboty mam pod górkę. ;) >> Nie do wiary jak trudno jest kupić ramę, która: A nie dla Ciebie jest idealna? Spełnia chyba wszystkie warunki. Od allegrowej używki droższa, ale obiektywnie patrząc – całkiem dobra cena. A ten niesmaczny dowcip to stąd, że się ostatnio gdzieś w sieci doczytałem, co po włosku znaczy „il pompino”. Tylko co „blowjob”. ;) >> Jak dla mnie, do optimum należy jeszcze: Spoko. Piękno sztywnych widelców polega na tym, że nawet te, które ważą tonę, są i tak lżejsze od najlżejszych amorów. :) -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2010-05-12 18:44:22 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
Tomasz Minkiewicz wrote:
Krzyś Cierpiętnik wrote: Byłaby, gdyby nie to, że to jest 120 mm. Istniała wersja 135 mm, ale przestali ją produkować. Teraz będzie http://on-one.co.uk/news/products/q/date/2010/04/20/pompetamine-pompino-on-amphetamines Niestety, tamta bardziej by mi odpowiadała :-( -- Krzyś |
|
Data: 2010-05-12 14:16:49 | |
Autor: looty | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
On 11 Maj, 22:31, Podmiejski <michaeldembin...@gmail.com> wrote:
Co co przywiozem ze sob z Londynu, rower specjalnie dostosowany do Cze Ja pomykam do pracy Puawsk z okolic Piaseczna. W ubiegym roku i zim jedziem na gralu, od koca lutego na rowerze do podobnym koncepcyjnie do Twojego: http://www.netcyklen.dk/shop/mbk-black-concept-184p.html Mam botniki i bardzo to sobie chwal. W tym rowerze docelowo chc zmieni dwie rzeczy: kierownic na wsz, opony na nieco szersze, teraz mam 28-622 czyli 12x1 5/8 x 1 1/8. pozdrawiam Marcin |
|
Data: 2010-05-12 17:52:07 | |
Autor: emil | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
Podmiejski pisze:
Co co przywiozem ze sob z Londynu, rower specjalnie dostosowany do Podobny do mojego desczo-mieszczucha, geometria i kolor taki sam. Tylko ja w swoim mam baranka, kiera wsza = atwiej w korku i pod wiatr mona zapa dolny chwyt. Przerzutk zewntrzn 5 biegw 14-28 blat 41, manetka obsugiwana kciukiem w grnym chwycie, normalne hamulce szosowe. Ale to kwestia gustu, ja np. wole atwo serwisowania, inni wol trwao napdu. Do tego botniki i oczka w ramie na zamocowanie baganika z tyu. Opony na zdjciu na wskie nie wygldaj, maj co najmniej 28mm. Mi w miecie najlepiej sprawdzaj si marathony 28mm, niewiele wolniejsze od normalnych opon (23-622) a komfort spory. |
|
Data: 2010-05-12 20:12:45 | |
Autor: nb | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
at Tue 11 of May 2010 22:31, Podmiejski wrote:
Coś co przywiozłem ze sobą z Londynu, rower specjalnie dostosowany do Dokładnie tak jak ten (NB to mój ulubiony typ roweru). Dodałbym jedynie pełne błotniki. A gdyby zmienić kierownicę na umożliwiającą zmianę pozycji z niemal poziomej (jazda na pełnej szybkości) do niemal pionowej (podrzucanie przedniego koła na krawężnikach), byłby to luksus. -- nb |
|
Data: 2010-05-12 22:15:02 | |
Autor: Tomasz Tarchała | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
On Tue, 11 May 2010 22:31:50 +0200, Podmiejski <michaeldembinski@gmail.com> wrote:
Coś co przywiozłem ze sobą z Londynu, rower specjalnie dostosowany do Ja się raczej zgadzam z kolegami, że do dłuższych dojazdów ważniejsza będzie kierownica niższa, a nie węższa. No i błotniki. Zamiast amortyzacji - właśnie szersze opony. Gładkie 38mm będą w sam raz na nasze dziurawe asfalty. No i skoro już masz te biegi w piaście, to czemu nie pokusić się o pełną osłonę łańcucha? //NoOffenc |