Optymalny rower na szybkie dojazdy?

Data: 2010-05-11 13:31:50
Autor: Podmiejski
Optymalny rower na szybkie dojazdy?
Co co przywiozem ze sob z Londynu, rower specjalnie dostosowany do
duszych (15-20km) dojazdw miejskich (wiele wiate, duy ruch).

Geometria ramy a la criterium, Reynolds 531. Natomiast pozycja
kierowana jest pionowa, dobra atwa widoczno (ale aerodynamika nie
taka dobra jak na wycigowym rowerze). Hamulce i biegi w piastcie.
ty , wic widoczny. Szybki, zwinny w ruchu (wsza kierownica o
10cm), wzkie, twarde opony.

Fotka i duszy opis w j. angielskim tu:

http://jeziorki.blogspot.com/2010/05/optimised-for-long-distance-commuting.html

Jak sdzicie - jak powinien wyglda rower zoptymalizowany na szybkie
dojazdy z dalszych peryferii miast? Amortyzacja moe?

Michael
http://jeziorki.blogspot.com/search/label/Cycling

Data: 2010-05-11 13:57:02
Autor: Adrian S.
On 11 Maj, 22:31, Podmiejski <michaeldembin...@gmail.com> wrote:
Jak sdzicie - jak powinien wyglda rower zoptymalizowany na szybkie
dojazdy z dalszych peryferii miast? Amortyzacja moe?

amortyzacja - niekoniecznie. Moe jednak przeoenia? Ja osobicie bym
preferowa nisz kierownic, zawsze to pomaga pod wiatr.

Adrian S.

Data: 2010-05-11 22:37:25
Autor: Tomek Banach
Optymalny rower na szybkie dojazdy?
W dniu 2010-05-11 22:31, Podmiejski pisze:>
Jak sądzicie - jak powinien wyglądać rower zoptymalizowany na szybkie
dojazdy z dalszych peryferii miast? Amortyzacja może?

blotniki, jesienia zima jak ulice sa wiecznie mokre niezbedna rzecz.

--
Tomek

Data: 2010-05-11 23:22:16
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Optymalny rower na szybkie dojazdy?
Podmiejski wrote:

Coś co przywiozłem ze sobą z Londynu, rower specjalnie dostosowany do
dłuższych (15-20km) dojazdów miejskich (wiele świateł, duży ruch).

Geometria ramy a la criterium, Reynolds 531. Natomiast pozycja
kierowana jest pionowa, dobra łatwa widoczność (ale aerodynamika nie
taka dobra jak na wyścigowym rowerze). Hamulce i biegi w piastcie.
Żółty , więc widoczny. Szybki, zwinny w ruchu (węższa kierownica o
10cm), wązkie, twarde opony.
         ^^^^^^
Jakie? ;)

Fotka i dłuższy opis w j. angielskim tu:

http://jeziorki.blogspot.com/2010/05/optimised-for-long-distance-commuting.html

Niegłupi. Ten Nexus mieści się w hakach o jakim rozstawie? (over locknut
dimension)

Jak sądzicie - jak powinien wyglądać rower zoptymalizowany na szybkie
dojazdy z dalszych peryferii miast?

Powoli składem rower o podobnym zastosowaniu. Docelowo będzie w nim
piasta Alfine, więc największym problemem jest zdobycie ramy z poziomymi
hakami o rozstawie 135 mm. Ze względu na cenę i niską dostępność
odrzucam nowe ramy. Nie do wiary jak trudno jest kupić ramę, która:

- spełnia już wymienione kryteria
- ma miejsce na koła 28" z oponą 35 mm i błotniki
- ma otwory do przykręcenia błotników i bagażnika
- nie jest badziewiem z innych względów.

Jak dla mnie, do optimum należy jeszcze:
- hamulec tarczowy _tylko_ z przodu (mechaniczny, bo mniej z nim zabawy)
- z tyłu v-ki lub nawet cantilevery
- jakaś osłona napędu (niekoniecznie pełna), np. http://bayimg.com/IamKjAaCi

  Ta akurat wygląda mi na taką, którą można by zamontować do większości
  dwurzędowych korb Shimano. Ba, widziałem podobną osłonę zrobioną przez
  spiłowanie zębów z zajechanej zębatki.

Amortyzacja może?

Jestem za sztywnym. Naprawdę działający amortyzator chyba podnosi
"trochę" koszt i wagę.

--
Krzyś

Data: 2010-05-11 14:56:37
Autor: Micha Wolff
On 11 Maj, 23:22, Krzy Cierpitnik <b...@blah.blah> wrote:
Podmiejski wrote:
> [...]

> taka dobra jak na wycigowym rowerze). Hamulce i biegi w piastcie.
> ty , wic widoczny. Szybki, zwinny w ruchu (wsza kierownica o

^^^^^^
Jakie? ;)

> Fotka i duszy opis w j. angielskim tu:

>http://jeziorki.blogspot.com/2010/05/optimised-for-long-distance-comm...

Niegupi. Ten Nexus mieci si w hakach o jakim rozstawie? (over locknut
dimension)

> Jak sdzicie - jak powinien wyglda rower zoptymalizowany na szybkie
> dojazdy z dalszych peryferii miast?

Powoli skadem rower o podobnym zastosowaniu. Docelowo bdzie w nim
piasta Alfine, wic najwikszym problemem jest zdobycie ramy z poziomymi
hakami o rozstawie 135 mm. Ze wzgldu na cen i nisk dostpno
odrzucam nowe ramy. Nie do wiary jak trudno jest kupi ram, ktra:

- spenia ju wymienione kryteria
- ma miejsce na koa 28" z opon 35 mm i botniki
- ma otwory do przykrcenia botnikw i baganika
- nie jest badziewiem z innych wzgldw.

Jak dla mnie, do optimum naley jeszcze:
- hamulec tarczowy _tylko_ z przodu (mechaniczny, bo mniej z nim zabawy)
- z tyu v-ki lub nawet cantilevery
- jaka osona napdu (niekoniecznie pena), np.http://bayimg.com/IamKjAaCi

Ta akurat wyglda mi na tak, ktr mona by zamontowa do wikszoci
dwurzdowych korb Shimano. Ba, widziaem podobn oson zrobion przez
spiowanie zbw z zajechanej zbatki.

> Amortyzacja moe?

Jestem za sztywnym. Naprawd dziaajcy amortyzator chyba podnosi
"troch" koszt i wag.

Spore wymagania jak na rower na takie krciutkie trasy :))
Mnie tam bawi teksty o "przystosowaniu" do miejskiej jazdy, rower ma
by po prostu wygodny dla uytkownika, jazda po miecie to nie jest
downhill wymagajcy specjalnego sprztu, a rower wcale nie musi mie
klocowatej 2kg przerzutki w piacie, ktra nic nadzwyczajnego nie
wnosi (chyba tyle, e nie da si skutecznie pocign za autobusem :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-05-12 00:26:35
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Optymalny rower na szybkie dojazdy?
Michał Wolff wrote:

Spore wymagania jak na rower na takie króciutkie trasy :))
Mnie tam bawią teksty o "przystosowaniu" do miejskiej jazdy, rower ma
być po prostu wygodny dla użytkownika, jazda po mieście to nie jest
downhill wymagający specjalnego sprzętu, a rower wcale nie musi mieć
klocowatej 2kg przerzutki w piaście, która nic nadzwyczajnego nie
wnosi (chyba tyle, że nie da się skutecznie pociągnąć za autobusem :))

O co Ci właściwie chodzi? ;)
To nie jest żaden specjalny sprzęt, a jego wybór jest podyktowany
wygodą. No chyba, że wg Ciebie 50%* mniej zabawy z obsługą roweru,
możliwość zamontowania pełnej osłony łańcucha (jeździsz czasem rowerem
w normalnych ciuchach?) to coś innego.

Czepiasz się masy, zawyżając ją sporo w górę, tak jakby klasyczny napęd
nic nie ważył...

* tak, wiem, że 95% statystyk jest wyssanych z palca. Piszę
  subiektywnie.

--
Krzyś

Data: 2010-05-12 05:26:33
Autor: Micha Wolff
Optymalny rower na szybkie dojazdy?
On 12 Maj, 00:26, Krzy Cierpitnik <b...@blah.blah> wrote:

O co Ci waciwie chodzi? ;)

Polemizuj z tez, e optymalny rower na szybkie dojazdy powinien mie
przerzutk w piacie, to go na pewno nie przyspieszy.

To nie jest aden specjalny sprzt, a jego wybr jest podyktowany
wygod. No chyba, e wg Ciebie 50%* mniej zabawy z obsug roweru,
moliwo zamontowania penej osony acucha (jedzisz czasem rowerem
w normalnych ciuchach?) to co innego.

Jed do pracy zawsze w normalnych ciuchach - i nie odczuwam w ogle
takiej potrzeby, wystarczy podwin spodnie, na deszczu botniki te
Ci w 100% nie ochroni, by mie suche buty i tak potrzeba ochraniaczy
czy spodni wodoodpornych. Teza o 50% zabawna, raczej duo prawdziwsza
jest teza o 50-100% wikszych kosztach na taki napd.

Czepiasz si masy, zawyajc j sporo w gr, tak jakby klasyczny napd
nic nie way...

Taki napd jest duo ciszy i duo droszy. Do tego taki rower jest
mao uniwersalny, ma za wski zakres przeoe (poza Rohloffem) by go
wykorzystywa gdzie indziej. Ja pokazuj po prostu, e zyski z tej
przerzutki nie s wcale znaczce. A kupowanie do drogiego sprztu
tylko na miasto - warto si zastanowi czy nam si to bdzie opaca,
klasyczny rower na miasto powinien by taniutki, by si nie ba jego
kradziey oraz zniszcze dokonanych przez zim i sl.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-05-12 16:46:04
Autor: szaraban
> [...]

klasyczny rower na miasto powinien by taniutki, by si nie ba jego
kradziey oraz zniszcze dokonanych przez zim i sl.

a ja dzi kupiem street scrapera, caego na Alfine za 1300 z.
mam nadziej e si sprawdzi w 80 % po miecie.

Data: 2010-05-12 19:11:48
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Optymalny rower na szybkie dojazdy?
szaraban@vp.pl wrote:

a ja dziś kupiłem street scrapera, całego na Alfine za 1300 zł.
mam nadzieję że się sprawdzi w 80 % po mieście.

Pokuś się kiedyś o recenzję na grupie :)

--
Krzyś

Data: 2010-05-12 17:52:26
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Optymalny rower na szybkie dojazdy?
Michał Wolff wrote:

On 12 Maj, 00:26, Krzyś Cierpiętnik <b...@blah.blah> wrote:

O co Ci właściwie chodzi? ;)

Polemizuję z tezą, że optymalny rower na szybkie dojazdy powinien mieć
przerzutkę w piaście, to go na pewno nie przyspieszy.

Dobra, ale nie polemizuj "wiedząc lepiej" i od razu wyśmiewając drugą
stronę... Zobacz o co pytał Podmiejski. Nawet jego nick coś sugeruje.

[...]

Jeżdżę do pracy zawsze w normalnych ciuchach - i nie odczuwam w ogóle
takiej potrzeby, wystarczy podwinąć spodnie, na deszczu błotniki też
Cię w 100% nie ochronią, by mieć suche buty i tak potrzeba ochraniaczy
czy spodni wodoodpornych. Teza o 50% zabawna, raczej dużo prawdziwsza
jest teza o 50-100% większych kosztach na taki napęd.

:-)

Czepiasz się masy, zawyżając ją sporo w górę, tak jakby klasyczny
napęd nic nie ważył...

Taki napęd jest dużo cięższy i dużo droższy.. Do tego taki rower jest
mało uniwersalny, ma za wąski zakres przełożeń (poza Rohloffem) by go
wykorzystywać gdzie indziej. Ja pokazuję po prostu, że zyski z tej
przerzutki nie są wcale znaczące. A kupowanie dość drogiego sprzętu
tylko na miasto - warto się zastanowić czy nam się to będzie opłacać,
  ^^^^^^^^^^^^^^^

Imaginujesz sobie. Dla mnie i nie tylko ma dostatecznie duży zakres
przełożeń i jest dostatecznie lekki. Proponowałbym dać sobie spokój z
udowadnianiem, że się nie nadaje. Widziałeś w ogóle w jakich rowerach
ludzie to montują? I działa!

Piasta planetarna w sporej części nowych rowerów typu 'commuter' to też
pewnie tylko spisek producentów i marketingowców. :)

klasyczny rower na miasto powinien być taniutki, by się nie bać jego
kradzieży oraz zniszczeń dokonanych przez zimę i sól.

Zniszczeń dokonanych w normalnym, nieosłoniętym napędzie chcesz
powiedzieć?

--
Krzyś

Data: 2010-05-12 09:27:44
Autor: Micha Wolff
Optymalny rower na szybkie dojazdy?
On 12 Maj, 17:52, Krzy Cierpitnik <b...@blah.blah> wrote:

Dobra, ale nie polemizuj "wiedzc lepiej" i od razu wymiewajc drug
stron... Zobacz o co pyta Podmiejski. Nawet jego nick co sugeruje.

Czytaj co kto napisa, nie wkadasz mu w usta swoje teorie. Rower z
klasycznymi przeoeniami jest lejszy, szybszy i taszy - i o tym
pisz. Pokazuj te na swoim przykadzie, e dodatki typu ochrony na
acuch itd. dla wielu s zbdne. A to s jednak istotne cechy i na
pewno warte rozwaenia.

Imaginujesz sobie. Dla mnie i nie tylko ma dostatecznie duy zakres
przeoe i jest dostatecznie lekki.

Ale jest ciszy i droszy od klasycznego napdu dajcego zakres
potrzebny do wszystkiego. Ja to pokazuj ludziom jako rzeczowy
argument i to argument bardzo przekonywujcy.

Piasta planetarna w sporej czci nowych rowerw typu 'commuter' to te
pewnie tylko spisek producentw i marketingowcw. :)

I w jakim odsetku rowerw miejskich jest taka piasta? W Polsce bardzo
niziutkim, tak samo jak i w wielu innych krajach. W takiej Holandii
cigle najpopularniejsze w miecie s zwyke "kozy" z jednym biegiem.

Zniszcze dokonanych w normalnym, nieosonitym napdzie chcesz
powiedzie?

Pewnie bo piasta wielobiegowa jest tak osonita, e wrcz
niezniszczalna :))
Zaczniesz jedzi tyle co ja to przestaniesz wierzy w marketingowy
bekocik. W tym roku te uywaem super-hiper uszczelnionej piasty XTR
przeznaczonej do ektremalnych warunkw MTB i czar jednak prys...

Data: 2010-05-12 13:23:05
Autor: Podmiejski
Optymalny rower na szybkie dojazdy?
On May 12, 6:27pm, Micha Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
 Rower z
Rower z klasycznymi przeoeniami jest lejszy, szybszy i taszy -

Faktycznie. Te taki mam. Ale jednak czuj si bezpieczniej jadc w
pionowej pozycji. Zmiana biegw na stojco, przy wiatach na
Puawskiej to komfort. Czasowo dzi trzy minuty duej (na 15km) ni
na wycigowym. Ale wikszy komfort psychiczny.

Dodatki typu ochrony na acuch itd. dla wielu s zbdne. A to s jednak istotne cechy i na
pewno warte rozwaenia.

Moe pada deszcz? Wybieram si na Bromptonie.

Piasta ma 135mm szerokoci, opony 23-622. Dokupi sobie chyba ciut
szersze jednak. Troszk wicej amortyzacji.

Data: 2010-05-13 09:58:01
Autor: Fabian
Podmiejski pisze:
Piasta ma 135mm szerokoci, opony 23-622. Dokupi sobie chyba ciut
szersze jednak. Troszk wicej amortyzacji.

Jedziem w poprzednim roku jedziem po miecie na oponkach o tej
szerokoci. W tym roku wymieniem na szosowe (vittoria zaffiro) 28-622 i
jestem z tej zmiany bardzo zadowolony. Przez zim jedziem na
przeajowych 32-622 i byo wygodnie, ale wolno, za to 23-622 bardzo
cierpiay - nacicia, snake-i na dziurach itp., szczeglnie, e nie
jestem lekki i jed z sakw do pracy.

Fabian.

Data: 2010-05-12 00:33:02
Autor: mt
Krzyś Cierpiętnik pisze:

[...]

Mam podobnie, jakiś czas już szukam ramy, najlepiej cr-mo, właśnie o odpowiednim rozstawie haków poziomych pod piastę planetarną i poza przypadkami nowych ram w horrendalnie wysokich cenach ciężko znaleźć jakąś fajną używkę. Nawet nie mam wymagań co do piwotów pod hamulce (i tak byłby rolkowy) czy otworów pod bagażnik, są odpowiednie adaptery do przymocowania bagażnika i bez tego.

--
marcin

Data: 2010-05-12 13:33:04
Autor: Tomasz Minkiewicz
Optymalny rower na szybkie dojazdy?
On Tue, 11 May 2010 23:22:16 +0200
Krzyś Cierpiętnik <blah@blah.blah> wrote:

Podmiejski wrote:

> [...]
> taka dobra jak na wyścigowym rowerze). Hamulce i biegi w piastcie.
> Żółty , więc widoczny. Szybki, zwinny w ruchu (węższa kierownica o
         ^^^^^^
> [...]

piasta Alfine, więc największym problemem jest zdobycie ramy z poziomymi
hakami o rozstawie 135 mm. Ze względu na cenę i niską dostępność

Potrzebujesz aż alfina na miasto? Jeżdżę po mieście z napędem 1x9,
o rozpiętości mniej-więcej właśnie alfinowej i pięciu zębatek nie
używam w ogóle, szóstej – od wielkiego dzwonu, a z pozostałych trzech
wykorzystuję i tak głównie jedną.

[...]

Saurus! Pokaż mu tę swoją ramkę, co jeszcze loda umie zrobić. :)

Jak dla mnie, do optimum należy jeszcze:
- hamulec tarczowy _tylko_ z przodu (mechaniczny, bo mniej z nim zabawy)

Chyba tylko z bardzo malutką tarczką. Widelec taki, jak na powyższej
fotografii – a jak rozumiem, myślisz o ramie podobnego typu – będzie
dla tarcz za delikatny.

- z tyłu v-ki lub nawet cantilevery

V-ka bez dwóch zdań. Vałki i canti są w pełni zastępowalne, a z cantimi
jest więcej pitolenia przy regulacji. Poza tym większość mechanicznych
tarczówek ma uciąg vałkowy, więc nie będzie trzeba zakładać dwóch
różnych klamek.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-05-12 17:26:15
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Tomasz Minkiewicz wrote:

[...]

Na miasto niekoniecznie. Przez podobieństwo miałem na myśli też rower
dojazdowy, ale z dalszych peryferiów (w sumie o to pytał Podmiejski :).
Co prawda dla niektórych to pewnie żadne górki, ale mam pod nosem
wysoczyznę morenową, a trochę dalej Dolinę Dolnej Wisły. W mieście też
nie wszędzie jest płasko.

[...]

Chodzi może o tę?
http://www.saurus.net.pl/ilpompino.jpg

[...]

No tak, dlatego bez kombinowania można nabyć widelec "przełajowy" (wiki
mówi, że UCI zabrania tarczówek na oficjalnych zawodach). Fotka z
kawałkiem roweru:

http://42.pl/u/2hgf
Widelec prod. Dimension ozn. FK1268. Tak, waży tonę ;) (cr-mo)

[...]

Racja. Pomysł na canti był jedynie stąd, że w jednej ramie mam taki
mostek z centralnym mocowaniem pancerza idącego do canti. Z v-ką nie
będzie z niego pożytku, ale co zrobić - niech sobie jest. Niby w
przełaju używa się canti ze względu na niską zapychalność błotem :)

--
Krzyś

Data: 2010-05-12 17:40:58
Autor: Tomasz Minkiewicz
Optymalny rower na szybkie dojazdy?
On Wed, 12 May 2010 17:26:15 +0200

Tomasz Minkiewicz wrote:

> [...]

Co prawda dla niektórych to pewnie żadne górki, ale mam pod nosem
wysoczyznę morenową, a trochę dalej Dolinę Dolnej Wisły. W mieście też

Ja też nie mieszkam na holenderskich polderach. Miasto Łódź jest
wprawdzie płaściejsze^Wpłastsze^Wma mniejsze deniwelacje względne,
niż okolice 3miasta, ale jednak troszkę falistości tu się trafia.
W dodatku mieszkam w zachodniej części miasta a pracuję we wschodniej,
więc z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że do roboty mam pod
górkę. ;)

Chodzi może o tę?
http://www.saurus.net.pl/ilpompino.jpg

A nie dla Ciebie jest idealna? Spełnia chyba wszystkie warunki. Od
allegrowej używki droższa, ale obiektywnie patrząc – całkiem dobra
cena.

A ten niesmaczny dowcip to stąd, że się ostatnio gdzieś w sieci
doczytałem, co po włosku znaczy „il pompino”. Tylko co „blowjob”. ;)

> [...]

kawałkiem roweru:

http://42.pl/u/2hgf
Widelec prod. Dimension ozn. FK1268. Tak, waży tonę ;) (cr-mo)

Spoko. Piękno sztywnych widelców polega na tym, że nawet te, które ważą
tonę, są i tak lżejsze od najlżejszych amorów. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-05-12 18:44:22
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Tomasz Minkiewicz wrote:

Krzyś Cierpiętnik wrote:
Tomasz Minkiewicz wrote:
Krzyś Cierpiętnik wrote:

[...]

Byłaby, gdyby nie to, że to jest 120 mm. Istniała wersja 135 mm, ale
przestali ją produkować. Teraz będzie

http://on-one.co.uk/news/products/q/date/2010/04/20/pompetamine-pompino-on-amphetamines

Niestety, tamta bardziej by mi odpowiadała :-(

--
Krzyś

Data: 2010-05-12 14:16:49
Autor: looty
[...]

Cze

Ja pomykam do pracy Puawsk z okolic Piaseczna. W ubiegym roku i
zim jedziem na gralu, od koca lutego na rowerze do podobnym
koncepcyjnie do Twojego: http://www.netcyklen.dk/shop/mbk-black-concept-184p.html
Mam botniki i bardzo to sobie chwal. W tym rowerze docelowo chc
zmieni dwie rzeczy: kierownic na wsz, opony na nieco szersze,
teraz mam 28-622 czyli 12x1 5/8 x 1 1/8.

pozdrawiam

Marcin

Data: 2010-05-12 17:52:07
Autor: emil
Podmiejski pisze:
[...]

Podobny do mojego desczo-mieszczucha, geometria i kolor taki sam.

Tylko ja w swoim mam baranka, kiera wsza = atwiej w korku i pod wiatr mona zapa dolny chwyt.
Przerzutk zewntrzn 5 biegw 14-28 blat 41, manetka obsugiwana kciukiem w grnym chwycie, normalne hamulce szosowe.
Ale to kwestia gustu, ja np. wole atwo serwisowania, inni wol trwao napdu.

Do tego botniki i oczka w ramie na zamocowanie baganika z tyu.

Opony na zdjciu na wskie nie wygldaj, maj co najmniej 28mm.

Mi w miecie najlepiej sprawdzaj si marathony 28mm, niewiele wolniejsze od normalnych opon (23-622) a komfort spory.

Data: 2010-05-12 20:12:45
Autor: nb
at Tue 11 of May 2010 22:31, Podmiejski wrote:

[...]

Dokładnie tak jak ten (NB to mój ulubiony typ roweru).
Dodałbym jedynie pełne błotniki. A gdyby zmienić kierownicę na umożliwiającą zmianę pozycji
z niemal poziomej (jazda na pełnej szybkości) do niemal
pionowej (podrzucanie przedniego koła na krawężnikach),
byłby to luksus.

--
nb

Data: 2010-05-12 22:15:02
Autor: Tomasz Tarchała
On Tue, 11 May 2010 22:31:50 +0200, Podmiejski  <michaeldembinski@gmail.com> wrote:

[...]

Ja się raczej zgadzam z kolegami, że do dłuższych dojazdów ważniejsza  będzie kierownica niższa, a nie węższa. No i błotniki.

Zamiast amortyzacji - właśnie szersze opony. Gładkie 38mm będą w sam raz  na nasze dziurawe asfalty.

No i skoro już masz te biegi w piaście, to czemu nie pokusić się o pełną  osłonę łańcucha?

//NoOffenc

Optymalny rower na szybkie dojazdy?