Data: 2010-05-11 23:22:16 | |
Autor: Krzy艣 Cierpi臋tnik | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
Podmiejski wrote:
Co艣 co przywioz艂em ze sob膮 z Londynu, rower specjalnie dostosowany do^^^^^^ Jakie? ;) Fotka i d艂u偶szy opis w j. angielskim tu: Nieg艂upi. Ten Nexus mie艣ci si臋 w hakach o jakim rozstawie? (over locknut dimension) Jak s膮dzicie - jak powinien wygl膮da膰 rower zoptymalizowany na szybkie Powoli sk艂adem rower o podobnym zastosowaniu. Docelowo b臋dzie w nim piasta Alfine, wi臋c najwi臋kszym problemem jest zdobycie ramy z poziomymi hakami o rozstawie 135 mm. Ze wzgl臋du na cen臋 i nisk膮 dost臋pno艣膰 odrzucam nowe ramy. Nie do wiary jak trudno jest kupi膰 ram臋, kt贸ra: - spe艂nia ju偶 wymienione kryteria - ma miejsce na ko艂a 28" z opon膮 35 mm i b艂otniki - ma otwory do przykr臋cenia b艂otnik贸w i baga偶nika - nie jest badziewiem z innych wzgl臋d贸w. Jak dla mnie, do optimum nale偶y jeszcze: - hamulec tarczowy _tylko_ z przodu (mechaniczny, bo mniej z nim zabawy) - z ty艂u v-ki lub nawet cantilevery - jaka艣 os艂ona nap臋du (niekoniecznie pe艂na), np. http://bayimg.com/IamKjAaCi Ta akurat wygl膮da mi na tak膮, kt贸r膮 mo偶na by zamontowa膰 do wi臋kszo艣ci dwurz臋dowych korb Shimano. Ba, widzia艂em podobn膮 os艂on臋 zrobion膮 przez spi艂owanie z臋b贸w z zajechanej z臋batki. Amortyzacja mo偶e? Jestem za sztywnym. Naprawd臋 dzia艂aj膮cy amortyzator chyba podnosi "troch臋" koszt i wag臋. -- Krzy艣 |
|
Data: 2010-05-11 14:56:37 | |
Autor: Micha Wolff | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
On 11 Maj, 23:22, Krzy Cierpi阾nik <b...@blah.blah> wrote:
Podmiejski wrote: Spore wymagania jak na rower na takie kr骳iutkie trasy :)) Mnie tam bawi teksty o "przystosowaniu" do miejskiej jazdy, rower ma by po prostu wygodny dla u縴tkownika, jazda po mie禼ie to nie jest downhill wymagaj眂y specjalnego sprz阾u, a rower wcale nie musi mie klocowatej 2kg przerzutki w pia禼ie, kt髍a nic nadzwyczajnego nie wnosi (chyba tyle, 縠 nie da si skutecznie poci眊n辨 za autobusem :)) -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-05-12 00:26:35 | |
Autor: Krzy艣 Cierpi臋tnik | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
Micha艂 Wolff wrote:
Spore wymagania jak na rower na takie kr贸ciutkie trasy :)) O co Ci w艂a艣ciwie chodzi? ;) To nie jest 偶aden specjalny sprz臋t, a jego wyb贸r jest podyktowany wygod膮. No chyba, 偶e wg Ciebie 50%* mniej zabawy z obs艂ug膮 roweru, mo偶liwo艣膰 zamontowania pe艂nej os艂ony 艂a艅cucha (je藕dzisz czasem rowerem w normalnych ciuchach?) to co艣 innego. Czepiasz si臋 masy, zawy偶aj膮c j膮 sporo w g贸r臋, tak jakby klasyczny nap臋d nic nie wa偶y艂... * tak, wiem, 偶e 95% statystyk jest wyssanych z palca. Pisz臋 subiektywnie. -- Krzy艣 |
|
Data: 2010-05-12 05:26:33 | |
Autor: Micha Wolff | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
On 12 Maj, 00:26, Krzy Cierpi阾nik <b...@blah.blah> wrote:
O co Ci w砤禼iwie chodzi? ;) Polemizuj z tez, 縠 optymalny rower na szybkie dojazdy powinien mie przerzutk w pia禼ie, to go na pewno nie przyspieszy. To nie jest 縜den specjalny sprz阾, a jego wyb髍 jest podyktowany Je縟筷 do pracy zawsze w normalnych ciuchach - i nie odczuwam w og髄e takiej potrzeby, wystarczy podwin辨 spodnie, na deszczu b硂tniki te Ci w 100% nie ochroni, by mie suche buty i tak potrzeba ochraniaczy czy spodni wodoodpornych. Teza o 50% zabawna, raczej du縪 prawdziwsza jest teza o 50-100% wi阫szych kosztach na taki nap阣. Czepiasz si masy, zawy縜j眂 j sporo w g髍, tak jakby klasyczny nap阣 Taki nap阣 jest du縪 ci昕szy i du縪 dro縮zy. Do tego taki rower jest ma硂 uniwersalny, ma za w眘ki zakres prze硂縠 (poza Rohloffem) by go wykorzystywa gdzie indziej. Ja pokazuj po prostu, 縠 zyski z tej przerzutki nie s wcale znacz眂e. A kupowanie do舵 drogiego sprz阾u tylko na miasto - warto si zastanowi czy nam si to b阣zie op砤ca, klasyczny rower na miasto powinien by taniutki, by si nie ba jego kradzie縴 oraz zniszcze dokonanych przez zim i s髄. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-05-12 16:46:04 | |
Autor: szaraban | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
On 12 Maj, 00:26, Krzy Cierpi阾nik <b...@blah.blah> wrote: a ja dzi kupi砮m street scrapera, ca砮go na Alfine za 1300 z. mam nadziej 縠 si sprawdzi w 80 % po mie禼ie. -- |
|
Data: 2010-05-12 19:11:48 | |
Autor: Krzy艣 Cierpi臋tnik | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
szaraban@vp.pl wrote:
a ja dzi艣 kupi艂em street scrapera, ca艂ego na Alfine za 1300 z艂. Poku艣 si臋 kiedy艣 o recenzj臋 na grupie :) -- Krzy艣 |
|
Data: 2010-05-12 17:52:26 | |
Autor: Krzy艣 Cierpi臋tnik | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
Micha艂 Wolff wrote:
On 12 Maj, 00:26, Krzy艣 Cierpi臋tnik <b...@blah.blah> wrote: Dobra, ale nie polemizuj "wiedz膮c lepiej" i od razu wy艣miewaj膮c drug膮 stron臋... Zobacz o co pyta艂 Podmiejski. Nawet jego nick co艣 sugeruje. To nie jest 偶aden specjalny sprz臋t, a jego wyb贸r jest podyktowany :-) ^^^^^^^^^^^^^^^Czepiasz si臋 masy, zawy偶aj膮c j膮 sporo w g贸r臋, tak jakby klasyczny Imaginujesz sobie. Dla mnie i nie tylko ma dostatecznie du偶y zakres prze艂o偶e艅 i jest dostatecznie lekki. Proponowa艂bym da膰 sobie spok贸j z udowadnianiem, 偶e si臋 nie nadaje. Widzia艂e艣 w og贸le w jakich rowerach ludzie to montuj膮? I dzia艂a! Piasta planetarna w sporej cz臋艣ci nowych rower贸w typu 'commuter' to te偶 pewnie tylko spisek producent贸w i marketingowc贸w. :) klasyczny rower na miasto powinien by膰 taniutki, by si臋 nie ba膰 jego Zniszcze艅 dokonanych w normalnym, nieos艂oni臋tym nap臋dzie chcesz powiedzie膰? -- Krzy艣 |
|
Data: 2010-05-12 09:27:44 | |
Autor: Micha Wolff | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
On 12 Maj, 17:52, Krzy Cierpi阾nik <b...@blah.blah> wrote:
Dobra, ale nie polemizuj "wiedz眂 lepiej" i od razu wy秏iewaj眂 drug Czytaj co kto napisa, nie wk砤dasz mu w usta swoje teorie. Rower z klasycznymi prze硂縠niami jest l縠jszy, szybszy i ta駍zy - i o tym pisz. Pokazuj te na swoim przyk砤dzie, 縠 dodatki typu ochrony na 砤馽uch itd. dla wielu s zb阣ne. A to s jednak istotne cechy i na pewno warte rozwa縠nia. Imaginujesz sobie. Dla mnie i nie tylko ma dostatecznie du縴 zakres Ale jest ci昕szy i dro縮zy od klasycznego nap阣u daj眂ego zakres potrzebny do wszystkiego. Ja to pokazuj ludziom jako rzeczowy argument i to argument bardzo przekonywuj眂y. Piasta planetarna w sporej cz甓ci nowych rower體 typu 'commuter' to te I w jakim odsetku rower體 miejskich jest taka piasta? W Polsce bardzo niziutkim, tak samo jak i w wielu innych krajach. W takiej Holandii ci眊le najpopularniejsze w mie禼ie s zwyk砮 "kozy" z jednym biegiem. Zniszcze dokonanych w normalnym, nieos硂ni阾ym nap阣zie chcesz Pewnie bo piasta wielobiegowa jest tak os硂ni阾a, 縠 wr阠z niezniszczalna :)) Zaczniesz je糳zi tyle co ja to przestaniesz wierzy w marketingowy be砶ocik. W tym roku te u縴wa砮m super-hiper uszczelnionej piasty XTR przeznaczonej do ektremalnych warunk體 MTB i czar jednak prys... -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl
|
|
Data: 2010-05-12 13:23:05 | |
Autor: Podmiejski | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
On May 12, 6:27爌m, Micha Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
Rower z Rower z klasycznymi prze硂縠niami jest l縠jszy, szybszy i ta駍zy - Faktycznie. Te taki mam. Ale jednak czuj si bezpieczniej jad眂 w pionowej pozycji. Zmiana bieg體 na stoj眂o, przy 秝iat砤ch na Pu砤wskiej to komfort. Czasowo dzi trzy minuty d硊縠j (na 15km) ni na wy禼igowym. Ale wi阫szy komfort psychiczny. Dodatki typu ochrony na 砤馽uch itd. dla wielu s zb阣ne. A to s jednak istotne cechy i na Mo縠 pada deszcz? Wybieram si na Bromptonie. Piasta ma 135mm szeroko禼i, opony 23-622. Dokupi sobie chyba ciut szersze jednak. Troszk wi阠ej amortyzacji. |
|
Data: 2010-05-13 09:58:01 | |
Autor: Fabian | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
Podmiejski pisze:
Piasta ma 135mm szeroko禼i, opony 23-622. Dokupi sobie chyba ciut Je糳zi砮m w poprzednim roku je糳zi砮m po mie禼ie na oponkach o tej szeroko禼i. W tym roku wymieni砮m na szosowe (vittoria zaffiro) 28-622 i jestem z tej zmiany bardzo zadowolony. Przez zim je糳zi砮m na prze砤jowych 32-622 i by硂 wygodnie, ale wolno, za to 23-622 bardzo cierpia硑 - naci阠ia, snake-i na dziurach itp., szczeg髄nie, 縠 nie jestem lekki i je縟筷 z sakw do pracy. Fabian. |
|
Data: 2010-05-12 00:33:02 | |
Autor: mt | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
Krzy艣 Cierpi臋tnik pisze:
Powoli sk艂adem rower o podobnym zastosowaniu. Docelowo b臋dzie w nim Mam podobnie, jaki艣 czas ju偶 szukam ramy, najlepiej cr-mo, w艂a艣nie o odpowiednim rozstawie hak贸w poziomych pod piast臋 planetarn膮 i poza przypadkami nowych ram w horrendalnie wysokich cenach ci臋偶ko znale藕膰 jak膮艣 fajn膮 u偶ywk臋. Nawet nie mam wymaga艅 co do piwot贸w pod hamulce (i tak by艂by rolkowy) czy otwor贸w pod baga偶nik, s膮 odpowiednie adaptery do przymocowania baga偶nika i bez tego. -- marcin |
|
Data: 2010-05-12 13:33:04 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
On Tue, 11 May 2010 23:22:16 +0200
Krzy艣 Cierpi臋tnik <blah@blah.blah> wrote: Podmiejski wrote: Potrzebujesz a偶 alfina na miasto? Je偶d偶臋 po mie艣cie z nap臋dem 1x9, o rozpi臋to艣ci mniej-wi臋cej w艂a艣nie alfinowej i pi臋ciu z臋batek nie u偶ywam w og贸le, sz贸stej 鈥 od wielkiego dzwonu, a z pozosta艂ych trzech wykorzystuj臋 i tak g艂贸wnie jedn膮. Nie do wiary jak trudno jest kupi膰 ram臋, kt贸ra: Saurus! Poka偶 mu t臋 swoj膮 ramk臋, co jeszcze loda umie zrobi膰. :) Jak dla mnie, do optimum nale偶y jeszcze: Chyba tylko z bardzo malutk膮 tarczk膮. Widelec taki, jak na powy偶szej fotografii 鈥 a jak rozumiem, my艣lisz o ramie podobnego typu 鈥 b臋dzie dla tarcz za delikatny. - z ty艂u v-ki lub nawet cantilevery V-ka bez dw贸ch zda艅. Va艂ki i canti s膮 w pe艂ni zast臋powalne, a z cantimi jest wi臋cej pitolenia przy regulacji. Poza tym wi臋kszo艣膰 mechanicznych tarcz贸wek ma uci膮g va艂kowy, wi臋c nie b臋dzie trzeba zak艂ada膰 dw贸ch r贸偶nych klamek. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2010-05-12 17:26:15 | |
Autor: Krzy艣 Cierpi臋tnik | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
Tomasz Minkiewicz wrote:
On Tue, 11 May 2010 23:22:16 +0200 Na miasto niekoniecznie. Przez podobie艅stwo mia艂em na my艣li te偶 rower dojazdowy, ale z dalszych peryferi贸w (w sumie o to pyta艂 Podmiejski :). Co prawda dla niekt贸rych to pewnie 偶adne g贸rki, ale mam pod nosem wysoczyzn臋 morenow膮, a troch臋 dalej Dolin臋 Dolnej Wis艂y. W mie艣cie te偶 nie wsz臋dzie jest p艂asko. Nie do wiary jak trudno jest kupi膰 ram臋, kt贸ra: Chodzi mo偶e o t臋? http://www.saurus.net.pl/ilpompino.jpg Jak dla mnie, do optimum nale偶y jeszcze: No tak, dlatego bez kombinowania mo偶na naby膰 widelec "prze艂ajowy" (wiki m贸wi, 偶e UCI zabrania tarcz贸wek na oficjalnych zawodach). Fotka z kawa艂kiem roweru: http://42.pl/u/2hgf Widelec prod. Dimension ozn. FK1268. Tak, wa偶y ton臋 ;) (cr-mo) - z ty艂u v-ki lub nawet cantilevery Racja. Pomys艂 na canti by艂 jedynie st膮d, 偶e w jednej ramie mam taki mostek z centralnym mocowaniem pancerza id膮cego do canti. Z v-k膮 nie b臋dzie z niego po偶ytku, ale co zrobi膰 - niech sobie jest. Niby w prze艂aju u偶ywa si臋 canti ze wzgl臋du na nisk膮 zapychalno艣膰 b艂otem :) -- Krzy艣 |
|
Data: 2010-05-12 17:40:58 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
On Wed, 12 May 2010 17:26:15 +0200
Krzy艣 Cierpi臋tnik <blah@blah.blah> wrote: Tomasz Minkiewicz wrote: Ja te偶 nie mieszkam na holenderskich polderach. Miasto 艁贸d藕 jest wprawdzie p艂a艣ciejsze^Wp艂astsze^Wma mniejsze deniwelacje wzgl臋dne, ni偶 okolice 3miasta, ale jednak troszk臋 falisto艣ci tu si臋 trafia. W dodatku mieszkam w zachodniej cz臋艣ci miasta a pracuj臋 we wschodniej, wi臋c z ca艂膮 odpowiedzialno艣ci膮 mog臋 stwierdzi膰, 偶e do roboty mam pod g贸rk臋. ;) >> Nie do wiary jak trudno jest kupi膰 ram臋, kt贸ra: A nie dla Ciebie jest idealna? Spe艂nia chyba wszystkie warunki. Od allegrowej u偶ywki dro偶sza, ale obiektywnie patrz膮c 鈥 ca艂kiem dobra cena. A ten niesmaczny dowcip to st膮d, 偶e si臋 ostatnio gdzie艣 w sieci doczyta艂em, co po w艂osku znaczy 鈥瀒l pompino鈥. Tylko co 鈥瀊lowjob鈥. ;) >> Jak dla mnie, do optimum nale偶y jeszcze: Spoko. Pi臋kno sztywnych widelc贸w polega na tym, 偶e nawet te, kt贸re wa偶膮 ton臋, s膮 i tak l偶ejsze od najl偶ejszych amor贸w. :) -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2010-05-12 18:44:22 | |
Autor: Krzy艣 Cierpi臋tnik | |
Optymalny rower na szybkie dojazdy? | |
Tomasz Minkiewicz wrote:
Krzy艣 Cierpi臋tnik wrote: By艂aby, gdyby nie to, 偶e to jest 120 mm. Istnia艂a wersja 135 mm, ale przestali j膮 produkowa膰. Teraz b臋dzie http://on-one.co.uk/news/products/q/date/2010/04/20/pompetamine-pompino-on-amphetamines Niestety, tamta bardziej by mi odpowiada艂a :-( -- Krzy艣 |
|