Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Optymalny rower na szybkie dojazdy?

Optymalny rower na szybkie dojazdy?

Data: 2010-05-12 22:15:02
Autor: Tomasz Tarchała
Optymalny rower na szybkie dojazdy?
On Tue, 11 May 2010 22:31:50 +0200, Podmiejski  <michaeldembinski@gmail.com> wrote:

Coś co przywiozłem ze sobą z Londynu, rower specjalnie dostosowany do
dłuższych (15-20km) dojazdów miejskich (wiele świateł, duży ruch).

Geometria ramy a la criterium, Reynolds 531. Natomiast pozycja
kierowana jest pionowa, dobra łatwa widoczność (ale aerodynamika nie
taka dobra jak na wyścigowym rowerze). Hamulce i biegi w piastcie..
Żółty , więc widoczny. Szybki, zwinny w ruchu (węższa kierownica o
10cm), wÄ…zkie, twarde opony.

Fotka i dłuższy opis w j. angielskim tu:

http://jeziorki.blogspot.com/2010/05/optimised-for-long-distance-commuting.html

Jak sądzicie - jak powinien wyglądać rower zoptymalizowany na szybkie
dojazdy z dalszych peryferii miast? Amortyzacja może?

Ja siÄ™ raczej zgadzam z kolegami, że do dÅ‚uższych dojazdów ważniejsza  bÄ™dzie kierownica niższa, a nie węższa. No i bÅ‚otniki.

Zamiast amortyzacji - wÅ‚aÅ›nie szersze opony. GÅ‚adkie 38mm bÄ™dÄ… w sam raz  na nasze dziurawe asfalty.

No i skoro już masz te biegi w piaÅ›cie, to czemu nie pokusić siÄ™ o peÅ‚nÄ…  osÅ‚onÄ™ Å‚aÅ„cucha?


//NoOffenc

Optymalny rower na szybkie dojazdy?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona