Orange Navifon jak todziała?

Data: 2009-03-25 09:37:05
Autor: P.Gawryjolek
Orange Navifon jak todziała?
Witam. Przeglądając ofertę orange natrafiłem na ww usługę. Operator zapewnia, że do korzystania wystarcza zwykły telefon bez odbiornika GPS (przypuszczam, ze musi obsługiwać JAVĘ) Transmicją odbywa się on-line. Czy może ktoś korzystał i może mi przybliżyć jak to jest w rzeczywistości i jak działa? Pozdrawiam
Piotr G.

Data: 2009-03-25 11:03:55
Autor: J.F.
Użytkownik "P.Gawryjolek" <piotr_gawryjolek@go2.pl> napisał w wiadomości news:gqcr0e$3m6$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam. Przeglądając ofertę orange natrafiłem na ww usługę. Operator zapewnia, że do korzystania wystarcza zwykły telefon bez odbiornika GPS

Tu masz opis u zrodla
http://www.naviexpert.pl/o-produkcie/c702navifon.html

Tzn patrz na strone glowna. I poszukaj tez opinii od razu o Naviexpercie.

(przypuszczam, ze musi obsługiwać JAVĘ)

Standardowy produkt wymaga telefonu z Java, no i wymaga jakiegos GPS, zazwyczaj przez Bluetooth.

Transmicją odbywa się on-line. Czy może ktoś korzystał i może mi przybliżyć jak to jest w rzeczywistości i jak działa?

Dopoki jestes w centrum kraju i w zasiegu GSM to dziala z punktu widzenia kierowcy podobnie jak zwykla nawigacja.
Troche wolniej na poczatku, bo musi sie polaczyc z serwerem, moze lepiej wyznaczyc trasy, bo ma informacje o korkach,
gorzej jak z trasy zjedziesz - wyznaczenie nowej dluzej trwa.

Gorzej jak zabraknie zasiegu, albo co gorsza zacznie naliczac roaming zagraniczny - a na SE K510 i K550 sesje zrywal co chwila,
pozniej juz nie testowalem. Byc moze Orange sie jakos przed tym zabezpieczyl.

Alternatywy:
www.nav4all.com
www.amazegps.com

Oba sa darmowe - tzn brak oplat za korzystanie z map, ale zostaja oplaty za transfer.
Jak pisalem - na SE potrafia byc dosc duze ..

Mozna z nich tez skorzystac bez GPS - nawigacji nie zrobia, ale adres mozna wprowadzic i mapke objerzec.

Mozesz przetestowac jak dzialaja - Naviekspert bedzie podobny.
Trzeba sie tylko troche wysilic zeby Nav4All sciagnac przez internet a nie przez telefon .. no chyba ze cie ten 1MB nie boli.

J.

Data: 2009-03-25 11:43:54
Autor: P.Gawryjolek

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqcvi2$6bs$1news3.onet...
[...]

No tak ale wydaje mi się,że on-line to "osługa" nawigacji natomiast taki K-800i skąd bez obiornika GPS ma "wiedzieć" gdzie się znajduje? Pozdrawiam.

Data: 2009-03-25 12:14:11
Autor: J.F.
Użytkownik "P.Gawryjolek" <piotr_gawryjolek@go2.pl> napisał w wiadomości news:gqd20u$7ms$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Bez odbiornika wiedziec nie bedzie, ale znalezc ulice np Korfantego w jakims miescie i wyswietlic mapke okolicy to potrafi.

A to czasem duza pomoc :-)

J.

Orange Navifon jak todziała?