Orange Navifon jak todziała?

Data: 2009-03-25 11:03:55
Autor: J.F.
Orange Navifon jak todziała?
Użytkownik "P.Gawryjolek" <piotr_gawryjolek@go2.pl> napisał w wiadomości news:gqcr0e$3m6$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam. Przeglądając ofertę orange natrafiłem na ww usługę. Operator zapewnia, że do korzystania wystarcza zwykły telefon bez odbiornika GPS

Tu masz opis u zrodla
http://www.naviexpert.pl/o-produkcie/c702navifon.html

Tzn patrz na strone glowna. I poszukaj tez opinii od razu o Naviexpercie.

(przypuszczam, ze musi obsługiwać JAVĘ)

Standardowy produkt wymaga telefonu z Java, no i wymaga jakiegos GPS, zazwyczaj przez Bluetooth.

Transmicją odbywa się on-line. Czy może ktoś korzystał i może mi przybliżyć jak to jest w rzeczywistości i jak działa?

Dopoki jestes w centrum kraju i w zasiegu GSM to dziala z punktu widzenia kierowcy podobnie jak zwykla nawigacja.
Troche wolniej na poczatku, bo musi sie polaczyc z serwerem, moze lepiej wyznaczyc trasy, bo ma informacje o korkach,
gorzej jak z trasy zjedziesz - wyznaczenie nowej dluzej trwa.

Gorzej jak zabraknie zasiegu, albo co gorsza zacznie naliczac roaming zagraniczny - a na SE K510 i K550 sesje zrywal co chwila,
pozniej juz nie testowalem. Byc moze Orange sie jakos przed tym zabezpieczyl.

Alternatywy:
www.nav4all.com
www.amazegps.com

Oba sa darmowe - tzn brak oplat za korzystanie z map, ale zostaja oplaty za transfer.
Jak pisalem - na SE potrafia byc dosc duze ..

Mozna z nich tez skorzystac bez GPS - nawigacji nie zrobia, ale adres mozna wprowadzic i mapke objerzec.

Mozesz przetestowac jak dzialaja - Naviekspert bedzie podobny.
Trzeba sie tylko troche wysilic zeby Nav4All sciagnac przez internet a nie przez telefon .. no chyba ze cie ten 1MB nie boli.

J.

Data: 2009-03-25 11:43:54
Autor: P.Gawryjolek

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqcvi2$6bs$1news3.onet...
[...]

No tak ale wydaje mi się,że on-line to "osługa" nawigacji natomiast taki K-800i skąd bez obiornika GPS ma "wiedzieć" gdzie się znajduje? Pozdrawiam.

Data: 2009-03-25 12:14:11
Autor: J.F.
Użytkownik "P.Gawryjolek" <piotr_gawryjolek@go2.pl> napisał w wiadomości news:gqd20u$7ms$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Bez odbiornika wiedziec nie bedzie, ale znalezc ulice np Korfantego w jakims miescie i wyswietlic mapke okolicy to potrafi.

A to czasem duza pomoc :-)

J.

Orange Navifon jak todziała?