Orange a kwestie bezpieczeństwa [dlugie]

Data: 2011-12-02 17:26:22
Autor: J.F
Orange a kwestie bezpieczeństwa [dlugie]
Użytkownik "Maciej Muran"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jbao4u$erb$1@inews.gazeta.pl...
[...] Bo jak zgubisz fona i ktoś go znajdzie, to wydzwoni na twoje konto niewiadomoilepieniędzy...

U nas ponoc nie bylo takie nie wiadomo ile, bo jak znalezli wietnamczycy to tylko dzwonili do rodzin, a jak polacy .. to sprzedawali wietnamczykom :-)

A mi generalnie chodzi o możliwość korzystania z karty SIM w bramce do fona biurkowego a bramka nie czai pojęcia pinów.

A co to za dziwna bramka, pin jest standardem, narzekasz na niedasie, to zacznij od bramki :-)

Na wstępie poprosiłem o przepisanie mojej umowy z działalności gospodarczej na mnie jako osobnika fizycznego. Tu objawił się Niedaś -> nie da się, wobec braku papierowego zaświadczenia o zawieszeniu/zakończeniu DG. Się rozumie, porządek musi być. Nie mam żadnych "ale"!

przyniesiesz papier, to sie okaze ze nie da sie, bo ma pan taryfe biznesowa :-)

Po moich słowach "przecież to bez sensu i może warto się zastanowić nad rozwiązaniem umowy z tego powodu" Pani Niedasia zaproponowała, że spróbuje wyłączyć blokadę (bo pan ma starszą kartę, więc może się udać a na nowych kartach to ni chuchu) i zapytała mnie o kod PIN. Odrzekłem, że cztery zera. Wzięła kartę i zniknęła za drzwiami obok ksero.
Pani wróciła z kartą, powiedziała, że blokada zdjęta.

A to nie wymaga innego kodu ?

A teraz poproszę o protokół z wykonania operacji usunięcia blokady kodem PIN mojej karty SIM. Nie ma? Jak to możliwe? To Pani Niedasia nie sprawdziła czy

A widzisz .. jeszcze jeden taki klient i juz na pewno niedasie :-)
A chwilowo mozna ... jaki protokol ? Z jakiej operacji ? nie bylo takiej operacji, bo u nas niedasie :-)

karta, którą klient jej wręczył na pewno należy do niego i czy numer przypisany do karty jest tym, który klient podał wręczając swój dowód osobisty?
Ano nie sprawdziła...
A sama karta powycierana tak, że bez lupy to ja nie widzę na niej numeru seryjnego. Wyciągnąłem ją po prostu z portfela...

A skad wiesz co pani na zapleczu robila ?
Karte w czytnik, dane klienta sie wyswietlily .. chwile wczesniej jak rozumiem sie legitymowales.

J.

Data: 2011-12-02 17:36:37
Autor: Maciej Muran
Orange a kwestie bezpieczeństwa [dlugie]
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał

A skad wiesz co pani na zapleczu robila ?
Karte w czytnik, dane klienta sie wyswietlily .. chwile wczesniej jak rozumiem sie legitymowales.

Aaa... I ten czytnik podłączony do salonowej sieci komputerowej chwila moment porównał nr seryjny karty z nr seryjnym wpisanym w system, który będąc podłączonym do Internetu nie potrafi za cholerę wyświetlić informacji o saldzie? Co oni są k*, robocop?
--
M.

Data: 2011-12-02 17:57:12
Autor: Maciej Muran
Orange a kwestie bezpieczeństwa [dlugie]
Użytkownik "J.F"
A co to za dziwna bramka, pin jest standardem, narzekasz na niedasie, to zacznij od bramki :-)

Normalna, chińska. Na 900/1800 i da się do niej podłączyć 2 aparaty biurkowe :)
Ale nie chcesz powiedzieć, że aparaty umożliwiające nieposługiwanie się kodem PIN nie są zgodne ze standardem?

przyniesiesz papier, to sie okaze ze nie da sie, bo ma pan taryfe biznesowa :-)

Dałoby się. Najpierw chciałem zmienić "właściciela". Poza tym na samym początku byłem "fizycznym" a dopiero od jakiegoś czasu jestem jako "biznes".

Odrzekłem, że cztery zera. Wzięła kartę i zniknęła za drzwiami obok ksero.
Pani wróciła z kartą, powiedziała, że blokada zdjęta.
A to nie wymaga innego kodu ?

No właśnie też się zastanawiam, czy mój PIN był im w ogóle do czegoś potrzebny... Dodatkowa weryfikacja bez spoglądania na nr seryjny karty? Nie wierzę.

A widzisz .. jeszcze jeden taki klient i juz na pewno niedasie :-)
A chwilowo mozna ... jaki protokol ? Z jakiej operacji ? nie bylo takiej operacji, bo u nas niedasie :-)

Da się. Ostatecznie wypadki chodzą po kartach sim a ta zaginęła w niewyjaśnionych okolicznościach.
Ale wtedy wydanie karty bez przymusowej blokady będzie musiało zapewne zostać zaopiniowane przez Dział Techniczny.

--
M.

Data: 2011-12-02 18:59:36
Autor: J.F
[...]

Nie, chce powiedziec ze aparaty/bramki/modemy uniemozliwiajace poslugiwanie sie kodem pin sa niezgodne ze standardem.

[...]

Ale taryfa sie liczy obecna. Nie mozemy pana wypisac bo system nie pozwala, nie mozemy pana dopisac, bo system nie pozwala :-)

I calkiem normalne by to bylo :-)

J.

Data: 2011-12-02 18:32:19
Autor: Maciej Bebenek
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Nie, chce powiedziec ze aparaty/bramki/modemy uniemozliwiajace
poslugiwanie sie kodem pin sa niezgodne ze standardem.

101% racji :-)

Data: 2011-12-02 19:21:55
Autor: Maciej Muran
[...]

Po czyjej Ty jesteś stronie, co? ;)))

--
M.

Data: 2011-12-03 14:14:03
Autor: J.F.
Dnia Fri, 2 Dec 2011 19:21:55 +0100, Maciej Muran napisał(a):
[...]

Po niczyjej.
Ale nie po to wprowadzali taryfy prywatne i biznesowe, zeby potem
sprzedawac byle komu :-)

J.

Data: 2011-12-03 14:45:09
Autor: Maciej Muran
[...]

Zgubiłem się i nie rozumiem.

- abonament dla fizycznych = sim z blokadą,
- abonament dla biznesu = sim z blokadą.

- prepaid dla fizycznych = 0 blokad,
- prepaid dla biznesu = no chyba też 0 blokad? Czy może operator i tu wie lepiej, czego potrzebuje biznesmen?

--
M.

Data: 2011-12-03 13:49:57
Autor: Maciej Bebenek
"Maciej Muran" <mmuran@o2.pl> wrote:

- abonament dla fizycznych = sim z blokadą,
- abonament dla biznesu = sim z blokadą.

- prepaid dla fizycznych = 0 blokad,
- prepaid dla biznesu = no chyba teĹź 0 blokad? Czy moĹźe operator i tu wie
lepiej, czego potrzebuje biznesmen?

Nie wiem jak teraz, ale kilka lat temu oprogramowanie modemowe do makĂłwek
wywalała się na kartach z pinem. Może to jest trop? ;-P

Data: 2011-12-04 21:01:47
Autor: John Kołalsky
Orange a kwestie bezpieczeństwa [dlugie]

Użytkownik "Maciej Muran" <mmuran@o2.pl>

..
- prepaid dla biznesu = no chyba też 0 blokad? Czy może operator i tu wie lepiej, czego potrzebuje biznesmen?

Wie lepiej

Orange a kwestie bezpieczeństwa [dlugie]