Orange "dwa razy lepiej" i niedomówienia w regulaminie

Data: 2011-10-20 18:56:56
Autor: Bydlę
On 2011-10-19 20:08:19 +0200, bratbrak <brat@brak.com> said:

Witam!

Wła¶nie dowiedziałem się o trwaj±cej promocji "Dwa razy lepiej w Orange". Pod linkiem http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/8013/8206252.pdf znalazłem regulamin, w którym znajduje się sporo niedomówień. Osoba, która go pisała powinna się wtydzić.

Jako osoba kompletnie nie zorientowana w temacie, chciałbym się dowiedzieć:

1. Co, gdzie i za ile muszę kupić, żeby skorzystać z tej promocji?

Nic, nigdzie i za zero zł.
Regulamin mówi  kto (1., 11., 12., 13.)), co (2.) i kiedy (4.).

2. Ponieważ w regulaminie czytam tylko o przedłużeniu poł±czeń wychodz±cych

Bo tego dotyczy promocja.

, chciałbym się dowiedziec, co przychodz±cymi?

*500, Orange.pl, regulamin, który zaakceptowałe¶ kupuj±c usługę...

Przez jaki czas mój numer będzie aktywny dla tych osób?

Których?

--
Bydlę

Data: 2011-10-20 19:29:29
Autor: bratbrak
On 2011-10-19 20:08:19 +0200, bratbrak <brat@brak.com> said:

Witam!

[...]

1. Opłacam abonament w innej sieci i pytam: co, gdzie i za ile muszę kupić, żeby skorzystać z promocji. Chcesz mi powiedzieć, że opłacaj±c abonament w sieci zupełnie niezwi±zanej z Orange, mam wysłać SMS pod podany w regulaminie numer? Proszę Cię, zastanów się jeszcze raz...

Jeszcze nie zrozumiałe¶, to powtórzę po raz kolejny: nie mam żadnego telefonu "na kartę" i nigdy nie miałem. Nie korzystam z usług Orange!

2. A jaki jest okres ważno¶ci poł±czeń przychodz±cych? To już wielka tajemnica Orange! Trzeba ułatwiać życie klientowi, a nie utrudniać, jak to czyni Orange. PLAY nie ma z tym problemu i na ich stronie głównej znalazłem potrzebn± mi informację. Chyba się do nich przeniosę.

3. Nie mam telefonu w Orange, nie mam telefonu "na kartę", żadnej usługi w Orange nie kupiłem, żadnego regulaminu Orange nie akceptowałem.

PS. Dla osób, które do mnie dzwoni± lub pisz±... To chyba oczywiste.

Polecam uważniejsz± lekturę.

Pozdrawiam.

Data: 2011-10-20 20:08:22
Autor: Bydlę
On 2011-10-20 19:29:29 +0200, bratbrak <brat@brak.com> said:

1. Opłacam abonament w innej sieci

A ta promocja jest dla osób wymienionych w regulaminie.

 i pytam: co, gdzie i za ile muszę kupić, żeby skorzystać z promocji.

To jest napisane w regulaminie - musisz kupić usługę by spełnić warunek podany w punkcie pierwszym, z zastrzeżeniem punktów 11, 12 i 13.

 Chcesz mi powiedzieć, że opłacaj±c abonament w sieci zupełnie niezwi±zanej z Orange, mam wysłać SMS pod podany w regulaminie numer? Proszę Cię, zastanów się jeszcze raz...

Ja? Nie muszę - przeczytałem regulamin tej usługi.
Gdyby¶ podj±ł ryzyko przeczytania, albo hazard zrozumienia pierwszego punktu, to nie robiłby¶ z siebie idioty publicznie.

Jeszcze nie zrozumiałe¶, to powtórzę po raz kolejny: nie mam żadnego telefonu "na kartę" i nigdy nie miałem. Nie korzystam z usług Orange!

Ale mimo to pouczasz mnie, choć w regulaminie napisali na samym pocz±tku do kogo jest skierowana promocja i co trzeba zrobić, by z niej skorzystać.

2. A jaki jest okres ważno¶ci poł±czeń przychodz±cych?

Taki, jaki jest w regulaminie usługi, któr± sobie obstalujesz.
A ponieważ jest kilka możliwo¶ci, to musisz przeczytać regulamin takiej usługi - bo to tam jest napisane.

 To już wielka tajemnica Orange!

A sk±d!
Wchodzisz na tronę, klikasz w odsyłacz i czytasz - ile masz na wygadanie kwoty, któr± doładowałe¶ konto, a ile czasu będziesz mogł odbierać poł±czenia...

Trzeba ułatwiać życie klientowi, a nie utrudniać,

I dlatego te informacje s± jawne.
Zwłaszcza w przypadku ofert na kartę.

3. Nie mam telefonu w Orange, nie mam telefonu "na kartę", żadnej usługi w Orange nie kupiłem, żadnego regulaminu Orange nie akceptowałem.

A wypytujesz o szczegóły oferty dla abonentów - więc nie wiesz dokładnie co robisz...

Polecam uważniejsz± lekturę.

Regulaminu, z którym sobie nie poradziłe¶?
Nie muszę - do tej pory pamiętam niektóre fragmenty, choć czytałem raz i to szybko...

Może po¶więć tę energię, która cię rozpiera na powolne przeczytanie raz jeszcze tego, co oskarżasz o brak informacji na temat, którym się ów regulamin w ogóle nie zajmuje, gdyż traktuje o czym¶ inym?

--
Bydlę

Data: 2011-10-20 21:57:12
Autor: bratbrak
On 2011-10-20 20:08, Bydlę wrote:
On 2011-10-20 19:29:29 +0200, bratbrak <brat@brak.com> said:

[...]

Energię? Widzę, że masz jej do¶ć na obrażanie innych ludzi w Internecie.

Z regulaminem się zapoznałem, ale jest w nim tyle niedomówień, że postanowiłem wybrać innego operatora, o czym już zreszt± pisałem.

Nie zostanę abonentem Orange. Przeniosę się do PLAY.

Z mojej strony EOT.

Pozdrawiam.

Data: 2011-10-20 23:51:11
Autor: cpt. Nemo
Orange "dwa razy lepiej" i niedomówienia w regulaminie

Użytkownik "bratbrak" <brat@brak.com> napisał w wiadomo¶ci news:j7pued$qa4$1news.task.gda.pl...

Nie zostanę abonentem Orange. Przeniosę się do PLAY.

Bardzo bardzo Cie  popieram :)
Przenies sie i zabierz ze soba jak najwiecej kolegow :)

Data: 2011-10-20 21:58:04
Autor: MarekM
Orange "dwa razy lepiej" i niedomĂłwienia w r egulaminie
On 2011-10-19 20:08:19 +0200, bratbrak <brat@brak.com> said:

Witam!

Właśnie dowiedziałem się o trwającej promocji "Dwa razy lepiej w
[...]

Regulamin mĂłwi kto (1., 11., 12., 13.)), co (2.) i kiedy (4.).

2. Ponieważ w regulaminie czytam tylko o przedłużeniu połączeń
wychodzÄ…cych

Bo tego dotyczy promocja.

, chciałbym się dowiedziec, co przychodzącymi?

*500, Orange.pl, regulamin, który zaakceptowałeś kupując usługę...

Przez jaki czas mój numer będzie aktywny dla tych osób?

KtĂłrych?

1. Opłacam abonament w innej sieci i pytam: co, gdzie i za ile muszę
kupić, żeby skorzystać z promocji. Chcesz mi powiedzieć, że opłacając
abonament w sieci zupełnie niezwiązanej z Orange, mam wysłać SMS pod
podany w regulaminie numer? ProszÄ™ CiÄ™, zastanĂłw siÄ™ jeszcze raz...

Jeszcze nie zrozumiałeś, to powtórzę po raz kolejny: nie mam żadnego
telefonu "na kartę" i nigdy nie miałem. Nie korzystam z usług Orange!

Promocja nie jest więc dla Ciebie, bo dotyczy osób, które korzystają z usług Orange. Takie to trudne do zrozumienia? Jak już ktoś korzysta z usług Orange, czyli zna zasady obowiązujące w tej sieci (przynajmniej teoretycznie), to może skorzystać z tej promocji. Jeśli nie korzystasz z usług Orange, to z niej nie możesz skorzystać, zanim nie zaczniesz korzystać z usług Orange. A jak zaczniesz korzystać z usług Orange, to wcześniej zaakceptujesz regulaminy i jak tylko będziesz chciał dowiesz się, jakie obowiązują zasady.

To regulamin KONKRETNEJ promocji, dziwne żeby w każdym regulaminie każdej usługi przepisywali regulaminy wszystkich innych usług, regulamin świadczenia usług i wszystkie cenniki.

Regulamin świadczenia usług definiuje dwa okresy świadczenia: aktywny - w którym możliwe są połączenia wychodzące i przychodzące, oraz pasywny, w którym możliwe są tylko połączenia przychodzące. Skoro promocja przedłuża okres na połączenia wychodzące, to może zrobić to jedynie w kontekście okresu aktywnego, nie istnieje opcja "tylko wychodzące". Potem jest 30 dni okresu pasywnego.

2. A jaki jest okres ważności połączeń przychodzących? To już wielka
tajemnica Orange! Trzeba ułatwiać życie klientowi, a nie utrudniać, jak
to czyni Orange.

Przecież standardowe okresy doładowań są na stronie. Przedłużenie do dwóch lat to promocja, faktycznie nie napisali w jej warunkach, ile numer będzie działał tylko na przychodzące po tych dwóch latach. Tylko nie bardzo rozumiem praktycznego wykorzystania tej wiedzy: jeśli można za darmo przedłużać wartość konta o dwa lata (do końca listopada) lub o rok (od grudnia), to już naprawdę mało istotne jest, jak długo numer będzie działał po tym roku/dwu w trybie "pasywnym", skoro znów można go przedłużyć o kolejny rok na dzień przed zakończeniem okresu aktywnego. To promocja, w dodatku wprowadzona "na kolanie" jako szybka reakcja na działania konkurencji. Oczywiście masz prawo sobie ponarzekać...

PLAY nie ma z tym problemu i na ich stronie głównej
znalazłem potrzebną mi informację. Chyba się do nich przeniosę.

No i co z tego? Jednym podobają się blondynki, innym brunetki, Tobie podoba się Play a nie podoba się Orange, bo w regulaminie usługi nie napisali wszystkiego, czego Ty byś oczekiwał. Tylko jeśli to ma być numer na odbieranie połączeń, to pamiętaj, że dzwoniący do Play przeważnie zapłaci więcej niż gdyby dzwonił do Orange.

Marek

Orange "dwa razy lepiej" i niedomówienia w regulaminie