Orange i FunTab 10.1 - pytania

Data: 2013-11-19 14:46:30
Autor: Yachs
Orange i FunTab 10.1 - pytania
Zastanawiam si nad skorzystaniem z usug Orange.
Przy umowie na 24 mies. moge miec za 240 pln (24x10 pln) tablet FunTab 10.1
(faktycznie jest to matryca 9,7)
Czy ktos ma dowiadczenia z tym urzdzeniem?
Ma to by prezent. Ma suy gwnie do internetu i ew. filmw.
Czy warto za takie pienidze bra to urzdzenie?
Byem w 2 salonach Orange i nigdzie nie go nie maj. CZyby by tak sabej
jakoci, e boj si go pokaza?
Opinie w necie s mieszane.

A moe lepiej kupi jakiego uywanego laptopa za 500 pln z wiksza matryca?
http://allegro.pl/ibm-lenovo-t60-c2d-2gb-100gb-x1400-15-4-1680-1050-i3688909480.html

Data: 2013-11-19 21:05:30
Autor: Zakonspirowany
Orange i FunTab 10.1 - pytania
W dniu 19-11-2013 14:46, Yachs pisze:
A może lepiej kupić jakiegoś używanego laptopa za 500 pln z większa
matryca?

Zdecydowanie.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-11-20 10:13:30
Autor: Chris
Orange i FunTab 10.1 - pytania
Zakonspirowany nabazgrał(a):

W dniu 19-11-2013 14:46, Yachs pisze:
A może lepiej kupić jakiegoś używanego laptopa za 500 pln z większa
matryca?
Zdecydowanie.

Zależy do czego ? tablety są wygodne, lekkie, przenoścne, mają ekrany dotykowe, łatwość montarzu w aucie jaki TV dla dzieci itd ...

Data: 2013-11-20 10:53:11
Autor: Zakonspirowany
Orange i FunTab 10.1 - pytania
W dniu 20-11-2013 10:13, Chris pisze:
[...]

Jeżeli rozważa zakup normalnego laptopa, to dość łatwo wywnioskować, że osoba, która ma dostać urządzenie, w ogóle nie ma komputera. Postaw się w takiej sytuacji i zastanów, czy wolałbyś laptopa 15", czy mały szajs od Orange, bo za 240 zł na pewno nie dają czegoś, co by mogło służyć za podstawowy komputer (no, może małemu dzieciakowi, przez krótki czas).
Tablety są w modzie, mają swoje zalety, ale sens mają tylko te konkretniejsze, na które trochę trzeba już wydać. W życiu bym nie kupił takiego za mniej niż 1000 zł.

Poza tym Twoje argumenty są ułomne. Wygoda? A cóż takiego nieporęcznego jest w netbooku czy ultrabooku? Żadnego z tych urządzeń do kieszeni nie wsadzisz. Montaż w aucie? Po co? Chciałbyś pojechać na jakieś rozdroże, zaparkować i oglądać filmy, póki akumulatora swojego i samochodowego nie wyczerpie? Do tego służą choćby przenośne odtwarzacze. Lekkie? Netbooki nie ważą wiele więcej. Przenośne? No są. Podobnie jak laptopy 17,3". Ekran dotykowy? Chyba bym się wściekł przy przeglądaniu internetu i używaniu tak podstawowych programów jak word czy excell. Toteż powtórzę: te tanie faktycznie są zabawkami, a popularność zyskały tym samym mechanizmem co netbooki kilka lat wstecz, które dziś już są praktycznie historią. Jeżeli tablety nie potanieją (smartfony coś nie chcą), to nie wróżę im przyszłości w takiej formie, w jakiej obecnie się prezentują (ja bym chciał jednak większą matrycę, full HD oczywiście no i w domu na biurku konkretną stację dokującą. Wtedy bym docenił uniwersalność, lecz cena byłaby już kosmiczna.
Już teraz na sensowny tablet trzeba się mocno wykosztować i rodzi się pytanie: tablet czy może jednak za tę samą cenę laptop 17,3"?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-11-20 11:18:44
Autor: Chris
Orange i FunTab 10.1 - pytania
[...]

Taki za 240zł to szajs to się zgodzę.

Tablety są w modzie, mają swoje zalety, ale sens mają tylko te konkretniejsze, na które trochę trzeba już wydać. W życiu bym nie kupił takiego za mniej niż 1000 zł.

Za 800zł można kupić używanego IPada 2 :)

Poza tym Twoje argumenty są ułomne. Wygoda? A cóż takiego nieporęcznego jest w netbooku czy ultrabooku? Żadnego z tych urządzeń do kieszeni nie wsadzisz.

Netbook czy Ultrabook ma rozkładany ekran i to już jest mało wygodne. Weż sobie gdześ usiądź np. w pociągu, metrze, autobusie i poczytaj książkę na kompie ...
10.1" mieści się do bojówek  :)

Montaż w aucie? Po co? Chciałbyś pojechać na jakieś rozdroże, zaparkować i oglądać filmy, póki akumulatora swojego i samochodowego nie wyczerpie? Do tego służą choćby przenośne odtwarzacze.

Tablet moje dziecko montuje się na zagłówku i służy np., do oglądanie filmów/bajek w czasie jazdy w trasy, jak się znudzi bajka to łatwo go zdjąć z holdera i pograć np. w angry birds albo inne gierki, zrób to samo z laptopem albo playerem dvd.

Lekkie? Netbooki  nie ważą wiele więcej. Przenośne? No są. Podobnie jak laptopy 17,3".

Porównaj wagę tabletu i laptopa i nie kompromituj się więcej.

Xperia Z -  Masa  495 g
FUJITSU Ultrabook U772 - Waga  1,4 kg

inne jakie na szybko znalazłem ponad 2kg więc min 3 x więcej niż tablet.

Ekran dotykowy? Chyba bym się wściekł przy przeglądaniu internetu i używaniu tak podstawowych programów jak word czy excell.

Ale tablet to nie komputer i nie służy do pisania prac magisterskich w Wordzie albo obliczeń w exelu, to tak jak terenówka nie służy do wyścigów F1.

[...]

Mylisz się i to bardzo, rynek na razie odchodzi o laptopów na rzecz tabletów ....

Już teraz na sensowny tablet trzeba się mocno wykosztować i rodzi się pytanie: tablet czy może jednak za tę samą cenę laptop 17,3"?

Nie ma tak że masz jedno urządzeniem to są dwa zupełnie inne produkty i skierowane do innych celów .. 2w1 to chyba tylko szampon i odżywka.

Jak byś się pytał dalej, mam laptopa i tablet wiec wiem o czym mówię .

Data: 2013-11-20 18:05:57
Autor: John Kołalsky
Orange i FunTab 10.1 - pytania

Użytkownik "Chris" <chris@spam.pl>

[...]

Przecież to tylko sposób wykonania komputera. Z reguły cienizna bo ludzie więcej nie potrzebują, ale już dawno były takie tablety jak Lenovo X61 Tablet a obecnie Samsung jakiśtam czy Surface Microsofta, które posiadają parametry typowego komputera.

Data: 2013-11-20 18:23:51
Autor: sqlwiel
Orange i FunTab 10.1 - pytania
W dniu 2013-11-20 18:05, John Kołalsky pisze:

[...]

Nieśmiało przypomnę pewną oczywistość:
Tablet na ogół ma BT. Czasem też ma radio 2.4GHz (nie wiem jak się to dokładnie nazywa) do łączenia się wprost z klawiaturą bezprzewodową. Na andku wyraźnie kuleją polskie literki (albo nie wiem czym to rozwiązać), ale w momencie dodania "normalnej" klawiatury pisanie staje się całkiem znośne i chodzi jakby szybciej. Razem z klawiaturą na ogół dostajemy też "normalną" myszę (czy touchpad).
Owszem, jeśli mam do zrobienia rysunek techniczny, albo zadanie wymagające wielu okien i wielu operacji "zaznacz, kopiuj, wklej", to z niechęcią odkładam laptopa, wstaję z łóżka i idę włączyć desktopa z dużym ekranem i dobrą myszą/klawiaturą.
Choć pewno to samo mógłbym uzyskać na jakimś "android box" też z dużym ekranem (telewizor), normalną klawiaturą i myszą. Choć może brakło by mi aplikacji, do których przywykłem.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-20 19:07:38
Autor: Zakonspirowany
Orange i FunTab 10.1 - pytania
W dniu 20-11-2013 18:23, sqlwiel pisze:
Choć pewno to samo mógłbym uzyskać na jakimś "android box" też z dużym
ekranem (telewizor), normalną klawiaturą i myszą. Choć może brakło by mi
aplikacji, do których przywykłem.

Tak, już widzę, jak odpalasz na tym coś z Adobe lub Corel Suite. :)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-11-20 19:28:10
Autor: Zakonspirowany
Orange i FunTab 10.1 - pytania
W dniu 20-11-2013 18:05, John Kołalsky pisze:
[...]

Posiadają parametry jednostki głównej – tak bym to ujął. :)
Dla mnie pecet musi mieć jeszcze monitor, klawiaturę no i tutaj charakterystyki są zdecydowanie inne.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-11-20 19:24:35
Autor: Zakonspirowany
Orange i FunTab 10.1 - pytania
W dniu 20-11-2013 11:18, Chris pisze:
Netbook czy Ultrabook ma rozkładany ekran i to już jest mało wygodne.

No to poczekaj jeszcze z dekadę i kup google glass. Będziesz miał wyjątkowo wygodnie.

Weż sobie gdześ usiądź np. w pociągu, metrze, autobusie i poczytaj
książkę na kompie...

Robiłem wielokrotnie.

10.1" mieści się do bojówek :)

No paczpan. A do spodni od garniaka nawet smartfona już trudno schować i trzeba pakować do wewnętrznej kieszeni marynarki.

[...]

Nie jestem Twoim dzieckiem. Nie mam dzieci. Nie chcę dzieci. Nie grywam nawet w "gierki".

Porównaj wagę tabletu i laptopa i nie kompromituj się więcej.

Kup sobie karnet na siłkę i wzbogać dietę o białko i węglowodany.

[...]

Zdecyduj się. W jednym zdaniu twierdzisz, że tablet to nie komputer. A już w drugim, że producenci odchodzą od komputerów na rzecz zabawek(?).

Nie ma tak że masz jedno urządzeniem to są dwa
zupełnie inne produkty i skierowane do innych celów.

Marketingowcom pewnie śni się po nocach, że kiedyś przyjdzie taki dzień, że wszyscy będą myśleć w taki sposób jak Ty. :)

Jak byś się pytał dalej, mam laptopa i tablet wiec wiem o czym mówię.

A ja mam smartfona Xperię, netbooka HP, którego już nie używam, Toshibę 15,6" (za miesiąc będzie miała 2 lata) i roczną Toshibę 17,3", a do nich bezprzewodowe klawiatury z myszami – Logitech i Microsoft.

Myślałem o tablecie, bo uważam, że zalety ma, jednak nie wydam na niego tyle samo co na dobrego laptopa czy wręcz więcej.

Masz dzieci i kupujesz im zabawki – spoko. Ale tu się rozmawia o komputerach, nie o zabawkach do Angry Birds.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-11-20 19:37:13
Autor: Zakonspirowany
Orange i FunTab 10.1 - pytania
W dniu 20-11-2013 19:24, Zakonspirowany pisze:
[...]

PS – Jeżeli tablety z konkretnymi już parametrami nie potanieją, to naprawdę nie wróżę im takiej kariery jaką zrobiły laptopy (sprzedaje się ich zauważalnie więcej od klasycznych desktopów).

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-11-21 10:25:43
Autor: Chris
Orange i FunTab 10.1 - pytania
[...]

Nie ma to nic do tematu .. zacznij pisać na temat.

Weż sobie gdześ usiądź np. w pociągu, metrze, autobusie i poczytaj
książkę na kompie...
Robiłem wielokrotnie.

Super wygodne ... już widzę jak rozkładasz laptopa w autobusie jak jest taki full że trzeba dopychać żeby się drzwi zamknęły ... nie mówiąc już o tym na ile ci bateria starczy w laptopie.

10.1" mieści się do bojówek :)
No paczpan. A do spodni od garniaka nawet smartfona już trudno schować i trzeba pakować do wewnętrznej kieszeni marynarki.

Mi się jakoś mięści smartfon, nie wiem jaki masz problem z tym.

[...]

To trzep się dalej ..

Porównaj wagę tabletu i laptopa i nie kompromituj się więcej.
Kup sobie karnet na siłkę i wzbogać dietę o białko i węglowodany.

A ty wracaj na demonstrację pod tęcze ...

[...]

Bo tablet to nie komuter a jak nie znasz realiów ryku to siedz cicho bo sam nie wiesz co piszesz.

[...]

Ten dzień już dawno minął, wyjdz z jaskini ...

[...]

I co fajnie ci z tym ... masz też kalpiczkę z kaczyńskim w domu?

Myślałem o tablecie, bo uważam, że zalety ma, jednak nie wydam na niego tyle samo co na dobrego laptopa czy wręcz więcej.

To twój problem, nie stać cię to nie znaczy że coś jest złe ...

Masz dzieci i kupujesz im zabawki – spoko. Ale tu się rozmawia o komputerach, nie o zabawkach do Angry Birds.

Tu się rozmawia o telefonac/tabletach (choć nie poiwinno) to grupa GSM a nie PECET ... zmień drupę i tam pisz sobie o laptopach, komputerachg, myszkach czy klawiaturach TU NIE JEST TA GRUPA.

Data: 2013-11-21 12:04:55
Autor: Zakonspirowany
Orange i FunTab 10.1 - pytania
W dniu 21-11-2013 10:25, Chris pisze:
I co fajnie ci z tym ... masz też kalpiczkę z kaczyńskim w domu?

*plonk*

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-11-21 12:13:22
Autor: Chris
Orange i FunTab 10.1 - pytania
Zakonspirowany nabazgrał(a):

W dniu 21-11-2013 10:25, Chris pisze:
I co fajnie ci z tym ... masz też kalpiczkę z kaczyńskim w domu?
*plonk*

Dziecko nie ma argumentów .. żal.pl

Data: 2013-11-19 22:16:43
Autor: J.F.
Orange i FunTab 10.1 - pytania
Dnia Tue, 19 Nov 2013 14:46:30 +0100, Yachs napisa(a):
[...]

Zalezy dla kogo.
Taki tablet to zabawka. Zdecydowanie nie zastapi komputera. Ale moze komputer juz jest, albo ne musi zastepowac.

J.

Data: 2013-11-19 22:52:27
Autor: Jeffrey
Orange i FunTab 10.1 - pytania
Yachs wrote:
[...]

mam taki i za 240 warto
oczywicie jak kto ju napisa to nie komputer tylko zabawka ale kazdy tablet to zabawka :)
do netu filmw i gierek androidowych moe by

jeffrey -- -
Ta wiadomo e-mail jest wolna od wirusw i zoliwego oprogramowania, poniewa ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2013-11-20 00:15:13
Autor: Zakonspirowany
Orange i FunTab 10.1 - pytania
W dniu 19-11-2013 22:52, Jeffrey pisze:
kazdy tablet to zabawka :)

Nie. :
www.benchmark.pl/aktualnosci/toshiba-wt310-tablet-system-windows-8-pro.html

Takiego bym przygarnął w lukę pomiędzy smartphonem a netbookami 15,6 i 17,3"... ;)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-11-20 08:27:18
Autor: Jeffrey
Orange i FunTab 10.1 - pytania
Zakonspirowany wrote:
[...]

sorki ale niezgodzę się z tobą że to tablet
ma twardy dysk i system win8 - to zwyczajnie ultrabook z małym ekranem choć fajny
mam lenovo yoga i poza ekranem 13,3 niczym się od tego nie różni

jeffrey -- -

Data: 2013-11-20 07:58:07
Autor: Waldek Godel
Orange i FunTab 10.1 - pytania
Dnia Wed, 20 Nov 2013 08:27:18 +0100, Jeffrey napisa(a):

jeffrey -- -
Ta wiadomo e-mail jest wolna od wirusw i zoliwego oprogramowania, poniewa ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Wirus ci si przyklei...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rzd moe zrobi dla ciebie.

Data: 2013-11-20 09:01:32
Autor: Jeffrey
Orange i FunTab 10.1 - pytania
Waldek Godel wrote:
Dnia Wed, 20 Nov 2013 08:27:18 +0100, Jeffrey napisa(a):

jeffrey

-- -
Ta wiadomo e-mail jest wolna od wirusw i zoliwego
oprogramowania, poniewa ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Wirus ci si przyklei...

dziki zaraz co z t ajz zrobi - nie zauwayem nawet

Data: 2013-11-20 08:56:36
Autor: Zakonspirowany
Orange i FunTab 10.1 - pytania

http://en.wikipedia.org/wiki/Tablet_computer
http://en.wikipedia.org/wiki/Ultrabook

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-11-20 09:11:30
Autor: J.F.
Orange i FunTab 10.1 - pytania
Zakonspirowany wrote:
kazdy tablet to zabawka :)
Nie. :
www.benchmark.pl/aktualnosci/toshiba-wt310-tablet-system-windows-8-pro.html
Takiego bym przygarn w luk pomidzy smartphonem a netbookami 15,6 i 17,3"... ;)
sorki ale niezgodz si z tob e to tablet
ma twardy dysk i system win8 - to zwyczajnie ultrabook z maym ekranem cho fajny
mam lenovo yoga i poza ekranem 13,3 niczym si od tego nie rni

Nie ma klawiatury, wiec zabawka.
Klawiature co prawda mozna dokupic, ale wygoda wtedy cierpi.

Sa podobne zabawki Samsunga, z trudem daje sie uzywac.

J.

Data: 2013-11-20 08:32:10
Autor: sqlwiel
Orange i FunTab 10.1 - pytania
W dniu 2013-11-20 00:15, Zakonspirowany pisze:
[...]

" 4950,00 zł w 1 sklepie "
.... no bez jaj, proszę... :)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-20 09:03:49
Autor: Zakonspirowany
Orange i FunTab 10.1 - pytania
W dniu 20-11-2013 08:32, sqlwiel pisze:
[...]

Na allegro masz 2, na amazonie też jest kilka... W Australii również trochę ich mają, więc gdyby ktoś upadł na głowę, lub też po prostu było go stać, to nie widzę problemu z zakupem. :)
W każdym razie jest to tablet i przy takich parametrach nazywanie tego zabawką byłoby raczej nieporozumieniem, bo wystarczy podłączyć taki zestaw, jaki się podłącza do klasycznego desktopa i mamy właściwie w pełni funkcjonalny komputer, tyle że cichszy, oszczędniejszy i mniejszy. =)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-11-20 17:59:41
Autor: John Kołalsky
Orange i FunTab 10.1 - pytania

Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com>

[...]

Tablety z Windows 8 robią Samsung i Microsoft

Data: 2013-11-21 06:51:32
Autor: Zakonspirowany
Orange i FunTab 10.1 - pytania
W dniu 19-11-2013 14:46, Yachs pisze:
Zastanawiam się nad skorzystaniem z usług Orange.
Przy umowie na 24 mies. moge miec za 240 pln (24x10 pln) tablet FunTab 10.1
(faktycznie jest to matryca 9,7)
Czy ktos ma doświadczenia z tym urządzeniem?
Ma to być prezent. Ma służyć głównie do internetu i ew. filmów.
Czy warto za takie pieniądze brać to urządzenie?
Byłem w 2 salonach Orange i nigdzie nie go nie mają. CZyżby był tak słabej
jakości, że boją się go pokazać?

Tu pokazują, jak śmieszne są ich "prezenty":
http://www.orange.pl/kid,4002009278,id,4003563244,article.html
Oczywiście dla mało wymagających użytkowników może być to ciekawa opcja, ale jak dla mnie jest do niczego. :|

--

Orange i FunTab 10.1 - pytania