Orange - informowanie o dostępności użytkownika.

Data: 2009-03-08 14:50:12
Autor: Arek
Orange - informowanie o dostępności użytkownika.
Dzwonił znajomy i pyta się, czy SMS-a wysyłałem.
Okazuje się, że najpierw on dzwonił - miałem tel. wyłączony.
Wkrótce włączyłem i... Orange poinformowało go o tym SMS-em
"Zadzwon teraz. Uzytkownik tego numeru jest juz dostepny w sieci.
mozesz do niego zadzwonic.".  Od kiedy taki zwyczaj?
I jeszcze w SMS-sie jest mój numer jako niby wysyłającego.
Da to się jakoś konfigurować?

W ogóle to nie bardzo mi się to podoba. SMS z poczty głosowej
do mnie wystarczał. Nb. też nie z *501 ale z nr dzwoniącego
przysyłają.
Arek

Data: 2009-03-08 15:59:19
Autor: ToMasz
Arek pisze:
[...]
tak. spróbowałes?

ToMasz

Data: 2009-03-08 20:51:39
Autor: Arek
ToMasz napisał(a) w wiadomości: ...
Arek pisze:
[...]

Ale gdzie i jak?
Na poczcie głosowej dosedłem do "informowanie o próbach połączeń
jest włączone, aby wyłaczyć naciśnij 1".
Domyślam się, ze chodzi o to, że po włączeniu tel. poczta głosowa
przysyła mi SMS-a o próbie połączenia?
Jeżeli tak to tego się nie czepiam.

Czy da się wyłączyć powiadamianie dzwoniącego, że niedostępny
użytkownik już jest dostępny?

Arek

Data: 2009-03-08 21:07:37
Autor: darnok
Orange - informowanie o dostępności użytkownika.
In news:gp17iv$p86$1news.onet.pl, *Arek* wrote:

Ale gdzie i jak?

Czy da się wyłączyć powiadamianie dzwoniącego, że niedostępny
użytkownik już jest dostępny?

"Zadzwoń Teraz"

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2009-03-08 21:43:14
Autor: Arek
darnok napisał(a) w wiadomości: ...
In news:gp17iv$p86$1news.onet.pl, *Arek* wrote:

Ale gdzie i jak?

Czy da się wyłączyć powiadamianie dzwoniącego, że niedostępny
użytkownik już jest dostępny?

"Zadzwoń Teraz"

Z orange on-line:
"Włączenie blokady odbierania powiadomień usługi Zadzwoń Teraz powoduje
blokadę odbierania powiadomień SMS zawierających informacje o tym,
że osoba do której próbowano się wcześniej dodzwonić znów jest dostępna
 - czyli ma włączony telefon, znalazła się ponownie w zasięgu sieci
 lub zakończyła prowadzoną wcześniej rozmowę. Usługa Zadzwoń Teraz
działa wyłącznie w sieci Orange."

O to chodzi? Czy po włączeniu
a) do MNIE nie będą przychodziły SMS-y informujące o tym, że osoba
  do któej dzwoniłem jest już dostępna
b) osoba, która do mnie dzwoniła nie otrzyma SMA-a, że włączyłem
  telefon

Arek

Data: 2009-03-08 21:55:38
Autor: darnok
In news:gp1ajo$3jh$1news.onet.pl, *Arek* wrote:

[...]

pomysl / przetestuj

Data: 2009-03-08 22:31:52
Autor: Arek
[...]

Włączyłem, przyjęli zlecenie, czekam.
Ale, Wielki Mistrzu Lakonicznych Odpowiedzi, nie przetestuję teraz bo
nie mam dwóch telefonów, za to mam sumienie (już późno...).
Zdradzisz?
Pewnie, niestety a)?
Arek

Data: 2009-03-08 22:55:05
Autor: ToMasz
Orange - informowanie o dostępności uż ytkownika.
Arek pisze:
(..)
Włączyłem, przyjęli zlecenie, czekam.
Ale, Wielki Mistrzu Lakonicznych Odpowiedzi,

postaw koledze piwo to bedzie konkretniej gadał... :)

nie przetestuję teraz bo
nie mam dwóch telefonów, za to mam sumienie (już późno...).
Zdradzisz?
Pewnie, niestety a)?
Pewnie nie, bo tu nie pracują ludkowie z pomocy technicznej. To grupa dyskusyjna. Czasem ktoś komuś cos poradzi, ale zazwyczaj w sprawach nie opisanych w instrukcji obsługi i gdy rozwiazanie wypluwa Mr. google

Nie irytuj sie.

ToMasz

Data: 2009-03-10 18:27:21
Autor: Arek
Orange - informowanie o dostępności użytkownika.
ToMasz napisał(a) w wiadomości: ...
Nie irytuj sie.

Kiedyś (zdarza mi się teraz) korzystałem z dostępu wdzwanianego.
Już większość zapomniała jak to przyjemnie czytać wtedy niektóre
wypowiedzi na grupach...
Ja się irytuję bardziej dlatego, ze operator wprowadza jakieś
nowinki niekoniecznie sensowne bez mojej zgody.

  Np. to co opisałem: wyłączony telefon, ktoś do mnie dzwoni,
nagrywa się na pocztę. Włączam telefon i... poczta wysyła do
mnie SMS-a, że mam wiadomość. Jednocześnie op wysyła SMS-a
do dzwoniącego, że jestem w sieci. Ja dzwonię na pocztę,
odsłuchuję, on dzwoni do mnie - zajęte, włącza się poczta...
Kończę z poczta przychodzi SMS, że na poczcie nowa wiadomość...
  Już nie mówię o przypadku, gdy korzystając z faktu, że poczta
Orange wysyła SMSa z nr tego co pozostawił ostatnią wiadomość,
ja od razu zadzwonię do niego a on do mnie - oba zajęte.
  No i do licha gdzie ochrona prywatności? jakim prawem op informuje
innych, że włączyłem telefon (np. obudziłem się...)? Może
jeszcze wpadną na pomysł podawania od razu lokalizacji!?

Stąd pytanie (bo opisu z Orange nie zrozumiałem) CO można
zablokować? Czy informowanie innych, że jestem dostępny, co ma
sens, bo w wyżej opisanym przypadku sam mogę oddzwonić (lub nie...)
gdy otrzymam inf. z poczty. Szybciej i sprawniej.
Czy blokada dotyczy informowania mnie, że osoba do której dzwoniłem
już jest w sieci, co niewiele daje (ale i tak bym wyłączył).

Arek

Data: 2009-03-10 19:26:49
Autor: Andrzej Libiszewski
Orange - informowanie o dostępności uż ytkownika.
Arek pisze:

Zamiast się irytować może powyłączaj niechciane usługi,

--
| Andrzej Libiszewski,          JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 |
|   Computers don't make errors - What they do, they do on purpose.    |

Data: 2009-03-10 20:45:12
Autor: animka
Arek pisze:

[...]

Wyłącz usługę "Ktoś dzwonił".

--
animka

Data: 2009-03-11 00:34:07
Autor: Wojciech Nawara
animka pisze:
Arek pisze:

[...]

A ty jak zwykle do bólu na temat :-)))

Data: 2009-03-11 00:33:13
Autor: Wojciech Nawara
Arek pisze:

Stąd pytanie (bo opisu z Orange nie zrozumiałem) CO można

Masz do wyboru dwie blokady:

1.
Zadzwoń Teraz - blokada wysyłania powiadomień
Włączenie blokady wysyłania powiadomień usługi Zadzwoń Teraz powoduje zaprzestanie wysyłania powiadomień SMS.

2.
Zadzwoń Teraz - blokada odbierania powiadomień
Włączenie blokady odbierania powiadomień usługi Zadzwoń Teraz powoduje blokadę odbierania powiadomień SMS.

POMYŚL którą chcesz aktywować. Jeżeli nie wymyślisz - sprawdź. Masz dwie możliwości. Wszyscy w Ciebie wierzą.

Data: 2009-03-11 19:03:59
Autor: Arek
Wojciech Nawara napisał(a) w wiadomości: ...
Arek pisze:

Stąd pytanie (bo opisu z Orange nie zrozumiałem) CO można

Masz do wyboru dwie blokady:

Dzięki, Wczoraj na *500 sam doszedłem bo na stronach Orange było _dla mnie_
niestrawne (jak zresztą większość stron obecnie...).
Przechodzę właśnie intensywną reedukację w zakresie wynalazków operatora :)

1.
Zadzwoń Teraz - blokada wysyłania powiadomień
Włączenie blokady wysyłania powiadomień usługi Zadzwoń Teraz powoduje
zaprzestanie wysyłania powiadomień SMS.

czyli BOK *500, dowolny, 2, 2, 4, 2.

2.
Zadzwoń Teraz - blokada odbierania powiadomień
Włączenie blokady odbierania powiadomień usługi Zadzwoń Teraz powoduje
blokadę odbierania powiadomień SMS.

BOK *500, dowolny, 2, 2, 4, 1.

Irytujące jest to, że przy wprowadzaniu tego typu usług domyślnie
powinny być NIEAKTYWNE. W nomenklaturze Orange "włączone blokady
wysyłania powiadomień". Odbierania też.

Teoretycznie SMS informuje o włączeniu telefonu, pojawieniu się
w zasięgu sieci ale i o zakończeniu innej rozmowy osoby do której
dzwoniliśmy. Jeżeli jest zajęte i nagramy się na pocztę to ona otrzyma SMS
o wiadomości na poczcie a my o zakończeniu rozmowy. Ona dzwoni na pocztę,
my do niej - znów zajęte i tak w kółko.
A gdy podczas rozmowy zadzwoni 5 osób? Czy zała piątka dostanie SMS-y?
I zaczną dzwonić? :)  Ktoś sprawdzał?

Usługa działa podobno tylko w Orange. Orange nie wie czy ktoś w innej
sieci jest już dostępny. Ale teoretycznie mógłby wysłać do innej sieci
SMS-a, że numer z Orange już dostępny. Tylko pewnie chodzi o koszty...

"Ktoś dzwonił" też wprowadzili chyba jako aktywną. Nie wiedziałem, że
istnieje bo mam pocztę włączoną. Kurczę! czy ja muszę się ciągle
interesować tym co operator sobie wymyśla? Za to przez 2 i pół miesiąca
taryfikacji GPRS nie może naprawić.

Arek

Data: 2009-03-14 09:11:53
Autor: W
Orange - informowanie o dostępności użytkownika.
Arek wystukał, co następuje:

ToMasz napisał(a) w wiadomości: ...
  No i do licha gdzie ochrona prywatności? jakim prawem op informuje
innych, że włączyłem telefon (np. obudziłem się...)? Może
jeszcze wpadną na pomysł podawania od razu lokalizacji!?

Google już nad tym pracuje, więc żebyś się nie zdziwił w najbliższej przyszłości (;