Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Data: 2009-07-13 08:37:16
Autor: Szczepan
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu
Mieszkam na wsi ok 3,5 km od przekaznika.
Umowe z Orange podpisywalem w Gdyni gdzie zasieg byl bardzo dobry.
Po przyjezdzie do domu okazalo sie ze praktycznie nie mam komorki gdyz Orange nie ma zasiegu ani w moim domu ani w najblizszej okolicy.
Reklamowalem juz i telefonicznie i pisemnie niestety bez skutku.
Orange odpisuje ze skoro podpisalem umowe to zerwac jej nie moge a zasieg uwazaja za dobry i wystarczajacy (oczywiscie nikt go tu nie mierzyl). Wiem od moich sasiadow ze jedynie Era ma tu zasieg dobry. Moja umowa z Orange konczy sie niestety dopiero za dwa lata. Poradzcie mi co w takiej sytuacji moge zrobic?

--
Szczepan

Data: 2009-07-13 10:21:11
Autor: Tomaszek
Szczepan pisze:
[...]

Niestety nic nie możesz zrobić. Ja to przerabiałem w Minusie;) Mapa zasięgu ma charakter orientacyjny. Wyczerpałem drogę reklamacyjną, poszedłem do UOKIKu. Tam niestety pokazali mi przepis, który związuje im ręce. Brzmiał on mniej więcej tak: operator nie ma obowiązku zapewnienia   zasięgu na terenie całego kraju, chyba że jest operatorem wyznaczonym do tego przez UKE. Minus był na tyle bezczelny, że napisali mi, że mogę się z telefonem przemieszczać, bo jest mobilny!!
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-07-13 10:31:14
Autor: Marx
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu
Wysylaj codziennie reklamacje, moze ich zmeczysz ;)
Marx

Data: 2009-07-13 10:38:43
Autor: Szczepan
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Użytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisał
Wysylaj codziennie reklamacje, moze ich zmeczysz ;)

Moze sa jakies inne instancje, moze Rzecznik praw Konsumenta czy cos w tym rodzaju.
Przeciez to jest sprzedanie nieistniejacej uslugi.
Czy na takich oszustow nie ma sily w naszym nowym ustroju?

--
Szczepan

Data: 2009-07-13 11:01:32
Autor: Marx
Szczepan pisze:
[...]

a czy przy ewentualnym rozwiazaniu umowy oferowales zwrot telefonu?
Marx

Data: 2009-07-13 13:18:39
Autor: Szczepan
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Użytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisał

a czy przy ewentualnym rozwiazaniu umowy oferowales zwrot telefonu?

Oczywiscie, ich telefon mi niepotrzebny mam jeszcze kilka uinnych.

--
Szczepan

Data: 2009-07-13 11:24:41
Autor: woohoo
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu
Szczepan:
Przeciez to jest sprzedanie nieistniejacej uslugi.

Ale wczeœniej nie miałeœ jakiegoœ telefonu/nie wiedziałeœ, że sš problemy z zasięgiem?

--
wo_Ohoo!

Data: 2009-07-13 13:17:38
Autor: Szczepan
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Użytkownik "woohoo" <2kolaCHW@DSinteria.pl> napisał

Ale wczeœniej nie miałeœ jakiegoœ telefonu/nie wiedziałeœ, że sš problemy z zasięgiem?
Mialem przez 6 lat telefon z Plusa i z tym operatorem nie mialem zadnych problemow z zasiegiem dlatego na mysl mi nie przeszlo ze Orange w tym samym miejscu nie ma zasiegu wogole.

--
Szczepan

Data: 2009-07-14 17:15:33
Autor: VSS
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu
za niewiedze trzeba płacić, dwa lata

--
VSS
http://vss.pl

Data: 2009-07-14 19:41:29
Autor: Tomaszek
VSS pisze:
za niewiedze trzeba płacić, dwa lata

Serdecznie Ci życzę, żebyś nie myślał jak paranoik i nie kupował przed podpisaniem umowy na abonament startera w ofercie pre-paid danej sieci,żeby sprawdzić czy jest tam zasięg gdzie mieszkasz!!

Nie myśl jak paranoik.
Zobaczysz jak się wtedy poczujesz - umowa podpisana, a z domu nie da się zadzwonić. Zobaczymy, czy będziesz taki mądry i napiszesz tu na grupę.

Data: 2009-07-20 22:42:06
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek@judeland.pl> napisał w wiadomości news:h3igip$14b$1nemesis.news.neostrada.pl...
VSS pisze:
[...]

    Jak się mieszka na zadupiu (bez obraźliwego znaczenia tego słowa), to najpierw sprawdza się jaka sieć ma zasięg, a później podpisuje z daną siecią umowę.

Data: 2009-07-13 11:28:31
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Mon, 13 Jul 2009 10:38:43 +0200, Szczepan napisał(a):

[...]

Czemu oszustów?
W podpisanej umowie oferują usługi, ale nie zasięg. Jeśli nie sprawdziłeś
wcześniej, czy w tym miejscu sieć ma zasięg, to raczej Twoje gapiostwo, a
ni ich oszustwo.
To tak jakbyś kupił samochód, a potem próbował go oddać, bo do domu nie
masz drogi na której się auto nie zakopie.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-07-13 10:36:01
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 13 Jul 2009 12:16:30 +0200, Tomaszek napisał(a):

W podpisanej umowie oferują usługi, ale nie zasięg. Jeśli nie
sprawdziłeś wcześniej, czy w tym miejscu sieć ma zasięg, to raczej
Twoje gapiostwo, a ni ich oszustwo.

Jesteś cyniczny.

To nie jest cynizm.
Rzecz nie polega na tym, że w danej lokalizacji zasięg był, ale się zmył. Rzecz w tym, że brak jest zasięgu w jakimś tam konkretnym miejscu, które akurat abonent sobie upatrzył jako ulubione do korzystania z telefonu. Więc wybacz, ale jest mnóstwo takich miejsc, gdzie zasięgu nie ma. Uważasz, że wystarczy, że zgłoszę taką białą plamę, a operator musi uznać moje racje i pozwolić na wypowiedzenie umowy?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?

Data: 2009-07-13 20:23:00
Autor: op23
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem>

[...]

Wydaje się, że tak. W końcu nie możesz z tej umowy skutecznie korzystać. Za co miałbyś płacić te pieniądze ?!

Data: 2009-07-14 06:49:39
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 13 Jul 2009 20:23:00 +0200, op23 napisał(a):

[...]

Zawsze znajdę gdzieś miejsce bez zasięgu komórki. Uważasz, że to podstawa do wypowiedzenia umowy przez klienta?

Data: 2009-07-14 10:56:54
Autor: op23
[...]

Skoro tam właśnie potrzebuje korzystać a nie może to chyba logiczne, że chce odstąpić od umowy, która niczego mu nie daje.

Data: 2009-07-14 10:02:09
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 14 Jul 2009 10:56:54 +0200, op23 napisał(a):

[...]

Bardzo mi się podoba Twój pomysł. Chodzę często z psem na spacery po różnych lasach, nie mam tam zasięgu. Teraz sobie rozwiążę umowę z operatorem i będzie mógł mi skoczyć najwyżej ;-)

Data: 2009-07-14 15:24:22
Autor: J.F.
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.07.14.10.02.08rudak.org...
Bardzo mi się podoba Twój pomysł. Chodzę często z psem na spacery po
różnych lasach, nie mam tam zasięgu. Teraz sobie rozwiążę umowę z
operatorem i będzie mógł mi skoczyć najwyżej ;-)

Bedzie mogl cie pozwac, o ile uwaza ze wygra :-)

A w ogole to ..  zglosic http://zasieg.orange.pl/ do rejestru klauzul niedozwolonych ?

- ma charakter informacyjny
- nie może być podstawą do zawierania umów o świadczenie usług telekomunikacjnych
- nie może być podstawą ewentualnych reklamacji zasięgu

Z jednej strony uczciwie pisza, z drugiej .. no to oni w zasadzie zadnego zasiegu nie gwarantuja, a to juz chyba zadanie dla UOKIK ? :-)

J.

Data: 2009-07-13 12:42:31
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki

Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

Czemu?
Rozumiem rozgoryczenie Szczepana, ale jego powód nie jest winą operatora.
Gdyby zasiąg tam był i nagle się zwinął, to zgoda. ale jeśli go tam nie
było wcześniej?
Oczywiście nie twierdzę, że operator mając go w zadzie postępuje dobrze,
ale twierdzenie, że jest oszustem i sprzedawcą nieistniejącej usługi, to
moim zdaniem przesada. Od czasu do czasu bywam w schronisku, gdzie żaden
polski operator nie ma zasięgu i nie twierdzę, że wszyscy są oszustami. O
ile wiem, nie twierdzi tak też właściciel obiektu i spokojnie korzysta z
czeskiej komórki.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-07-13 20:24:58
Autor: op23
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Użytkownik "Marek 'Qrczak' Potocki" <marek@wytnij.kurczak.one.pl>

Czemu?
Rozumiem rozgoryczenie Szczepana, ale jego powód nie jest winą operatora.
Gdyby zasiąg tam był i nagle się zwinął, to zgoda. ale jeśli go tam nie
było wcześniej?

I myślisz, że wtedy operator zechciałby rozwiązać umowę ???

Data: 2009-07-14 06:58:57
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Mon, 13 Jul 2009 20:24:58 +0200, op23 napisał(a):

[...]

Nie myślę, ale wtedy te epitety miałyby rację bytu.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-07-13 13:28:56
Autor: Szczepan
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Użytkownik "Marek 'Qrczak' Potocki" <marek@wytnij.kurczak.one.pl> napisał

To tak jakbyś kupił samochód, a potem próbował go oddać, bo do domu nie
masz drogi na której się auto nie zakopie.

Chyba cos nie tak, umowe podpisywalem na konkretny adres zamieszkania a nie na biuro obslugi klienta w Gdyni.
To tak jakbym podpisal umowe na telefon stacjonarny a TPSA nie pociagnelo mi kabla do domu i kazali sobie placic abonament co miesiac. Wedlug mnie sprawa jest identyczna. Ja nie kupuje uslugi gdzies tam w swiecie (moze we Francji Orange ma zasieg) tylko na moj adres podany w umowie. Jesli Orange mysli inacze to znaczy ze mnie oszukali.

--
Szczepan

Data: 2009-07-13 13:40:53
Autor: qwerty
Użytkownik "Szczepan" <szczepan.44@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h3f6ce$beb$1@nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Czytałeś umowę jak podpisywałeś? Jak nie to go teraz przeczytaj.

Data: 2009-07-13 13:56:44
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości

Ja nie kupuje uslugi gdzies tam w swiecie (moze we
> Francji Orange ma zasieg) tylko na moj adres podany w umowie.

I pewnie dostal gwarancje ze tylko tam bedzie ta usluga dzialala,
nigdzie indziej bo przeciez nie oplacil jej dzialania pod innymi
adresami :)

Ludzie potrafia byc bardzo smieszni :)

pozdrawiam,

Data: 2009-07-13 20:27:27
Autor: op23
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Użytkownik "cpt. Nemo" <cpt__nemo@poczta.onet.pl>

> [...]

I pewnie dostal gwarancje ze tylko tam bedzie ta usluga dzialala,
nigdzie indziej bo przeciez nie oplacil jej dzialania pod innymi

Wiesz co ... też mam umowę. Przeniosłem się jakiś czas temu i też teraz nie mogę w domu korzystać. Szczęśliwie umowa kończy się, więc po prostu zmienię operatora.

Data: 2009-07-14 00:54:24
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "op23" <op23@rt.pl> napisał w wiadomości

> [...]

teraz nie
mogę w domu korzystać. Szczęśliwie umowa kończy się, więc po prostu

O i to jest wlasnie normalne podejscie. Ryzyko jest wliczone w warunki
zakupu i to ryzyko dla obu stron.
I czasem jedna z nich placi bez sensu, ot kapitalizm :)

pozdrawiam,

Data: 2009-07-14 10:44:18
Autor: op23
> [...]

zakupu i to ryzyko dla obu stron.
I czasem jedna z nich placi bez sensu, ot kapitalizm :)

Nie nie nie. Chodzi o to, że ja sobie tak mogę podchodzić do sprawy, bo mi zostały 2 miesiące ale ktoś, przed kim są 2 lata niemożności korzystania z telefonu już tak nie może.

Data: 2009-07-13 13:54:13
Autor: cpt. Nemo

Chyba cos nie tak, umowe podpisywalem na konkretny adres zamieszkania
a nie
na biuro obslugi klienta w Gdyni.

Ale podpisywales na telefon komorkowy, ktora to usluga nie jest w zaden
sposob przywiazana do miejsca zamieszkania, tej uslugi nie kupuje sie na
konkretny adres.
Twoj ares sluzy jedynie jako miejsce wysylania faktur.
Moj kolega ma taki telefon ktory dziala tylko na dzialce i po to go
kupil - jak by sie wkurzyl gdyby nie chcieli mu go sprzedac argumentujac
ze u niego w domu nie bedzie dzialal :)

pozdrawiam,

Data: 2009-07-13 14:14:36
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Mon, 13 Jul 2009 13:28:56 +0200, Szczepan napisał(a):

[...]

Jak już inni napisali - nie jest nigdzie powiedziane, że usługa ma działać,
tam, gdzie jest adres usługobiorcy.

To tak jakbym podpisal umowe na telefon stacjonarny a TPSA nie pociagnelo mi kabla do domu i kazali sobie placic abonament co miesiac. Wedlug mnie sprawa jest identyczna.

Właśnie nie jest. Przy telefonii stacjonarnej podpisujesz umowę na
uruchomienie łącza w danej lokalizacji i usługę. W przypadku komórki -
tylko to drugie.

Ja nie kupuje uslugi gdzies tam w swiecie (moze we Francji Orange ma zasieg) tylko na moj adres podany w umowie. Jesli Orange mysli inacze to znaczy ze mnie oszukali.

Analogicznie - jeśli kupujesz na raty kuchenkę gazową, sprzedawca ma
obowiązek sprawdzić, czy w Twoim domu jest instalacja gazowa? Jak kupujesz
samochód sprzedawca ma obowiązek wiedzieć, czy dojedziesz nim do domu (a
właściwie do miejsca zameldowania)?
Porównaj to raczej do biletów - bilet na pociąg jest jak telefon
stacjonarny - na konkretną relację, w konkretnym dniu. Tu kolej ma
obowiązek zapewnić ci możliwość dojechania (osobną bajką jest jak im to
wychodzi). Tak więc nie sprzedadzą ci biletu do miejsca, gdzie pociągi nie
jeżdżą. Komórka jest jak bilet na komunikację miejską. Kupujesz bilet na
przejazd, a operator pozostawia ci wolną decyzję na jakiej trasie z niego
skorzystasz. I jeśli chcesz dojechać w miejsce, gdzie tramwaj, czy autobus
nie dojeżdża, to chyba nie masz o to pretensji do MPK/MZK?

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-07-13 20:31:30
Autor: op23
[...]

Niespecjalnie trafiona analogia. Bilet można zwrócić. Połączenia są znane. A tutaj co ??? Rozumiem, gdyby ktoś kupował do dowolnej sieci, ale tak przecież nie jest.

Data: 2009-07-13 21:49:20
Autor: qwerty
Użytkownik "op23" <op23@rt.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h3fuhs$fku$1@achot.icm.edu.pl...
Niespecjalnie trafiona analogia. Bilet można zwrócić. Połączenia są znane. A tutaj co ??? Rozumiem, gdyby ktoś kupował do dowolnej sieci, ale tak przecież nie jest.

Skąd wiadomo jakie są połączenia? Trzeba sprawdzić? Mógł ruszyć dupę i sprawdzić jaka sieć jest w jego okolicy.

Data: 2009-07-13 22:00:15
Autor: op23
[...]

No ale można sprawdzić. Można też bilet zwrócić. Nigdy nie jest to tak kosztowne jak zerwanie umowy z siecią.

Mógł ruszyć dupę i sprawdzić jaka sieć jest w jego okolicy.

A jakby nie było to powinen sam zbudować sieć ???

Data: 2009-07-14 07:00:42
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Mon, 13 Jul 2009 20:31:30 +0200, op23 napisał(a):

[...]

Gdzie ty mieszkasz, że możesz bilet MPK zwrócić?

Połączenia są znane. A tutaj co ???

Tu zasięg też jest znany/można sprawdzić.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-07-14 08:21:28
Autor: Szczepan
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Użytkownik "Marek 'Qrczak' Potocki" <marek@wytnij.kurczak.one.pl> napisał

Tu zasięg też jest znany/można sprawdzić.

Ja sprawdzilem ale Orange twierdzi ze zasieg jest dobry i sprawdzac nie beda.
Podaja oni mape zasiegow z ktorej wynika ze w calym zamieszkanym przeze mnie rejonie
jest zasieg "EDGE/GSM na zewnątrz budynków" .
Niestety zasiegu nie ma nie tylko na zewnatrz budynku ale rowniez 100 i 200 m od budynku i tu wprowadzanie w blad przez Orange jest ewidentne.
http://zasieg.orange.pl/mapAction.do?command=RESET&service=IMZ_GSM&lat=7.367666&lon=4.570133&scale=150000.0&mlat=7.367666&mlon=4.570133

--
Szczepan

Data: 2009-07-14 09:12:24
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Tue, 14 Jul 2009 08:21:28 +0200, Szczepan napisał(a):

Użytkownik "Marek 'Qrczak' Potocki" <marek@wytnij.kurczak.one.pl> napisał

Tu zasięg też jest znany/można sprawdzić.

Ja sprawdzilem ale Orange twierdzi ze zasieg jest dobry i sprawdzac nie beda.

A wcześniej o tym chyba nie wspominałeś. Jeśli tak, to faktycznie należy im
się piętno. Rozumiem, że sprawdziłeś na mapie, a potem przed podpisaniem
umowy jeszcze się u nich upewniałeś?

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-07-14 19:26:59
Autor: zho
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu
Kolego,
Tez tak mialem jakis czas temu kiedy chcialem zmeinic operatorana tanszego, byl nim tez orange wtedy jeszcze idea.
Ze zdumieniem stwierdzilem ze zasieg ich sieci jest u mnie tylko w niektorych miejscach podworka.
w przeciwienstwie do ciebie nie zakonczylem umowy z plusem tylko przeszedlem na najnizszy abonament i odbieralem nadal telefony przychodzace w plusie a dzwonilem z idei na podworku. Szybko zastrzeglem ten numer bo niektorzy oddzwaniali na niego i mieli pretensje ze nie odbieram :)
Za moich czasow sie regulaminy czesto nie zmienialy ale tobie radze przeczekac do zmiany regulaminu i pod tym pretekstem pozegnac sie z siecia orange. Na przyszlosc rob porzadne rozeznanie czyja siec ma we wsi najlepszy zasieg i w ramach tej sieci wybieraj telefon i abonament.

--
Pozdrawiam z glebokiej wsi w Borach tucholskich ZHO
www.akwa.aip.pl Prawdopodobnie najstarsza strona akwarystyczna po polsku.

Data: 2009-07-14 19:44:51
Autor: Tomaszek
zho pisze:
[...]

Tak, masz rację. Niestety, ale tak jest - trzeba kupić najpierw starter pre-paid, sprawdzić zasięg i dopiero podpisywać umowę. Ich mapy zasięgu to można sobie wsadzić....

Zmiana regulaminu jest doskonałym pretekstem do zerwania umowy ze złodziejami.

Data: 2009-07-14 19:58:30
Autor: Szczepan
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek@judeland.pl> napisał

Zmiana regulaminu jest doskonałym pretekstem do zerwania umowy ze złodziejami.

Moze to i dobry pomysl.
Czy Orange informuje swoich klientow o zmianie regulaminu czy tez trzeba samemu wyczaic ten moment?

--
Szczepan

Data: 2009-07-14 21:06:14
Autor: zho

Użytkownik "Szczepan" <szczepan.44@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3ihiu$2ed$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Jak sie cos  w regulaminie zmienia i dotyczyczy ciebie to jest obowiazek pod rygorem niewaznosci zmian cie o tym poinformowac.

--
Pozdrawiam ZHO

Data: 2009-07-15 11:21:05
Autor: MarekM
Tomaszek pisze:

[...]

Abstrahując od terminu "złodziej" (złodziejem może być nazwany ktoś, na
 kim ciąży wyrok za kradzież), zapominasz, że od 6 lipca obowiązuje nowe
prawo telekomunikacyjne: jeżeli zmiana wynika z dostosowania regulaminu
do wymogów prawa (bądź usunięcia nieprawidłowości stwierdzonych przez
UKE/UOKiK), zmiana regulaminu nie jest podstawą do rozwiązania umowy bez
konsekwencji. Nie sądzę, by operator sam z siebie zmieniał regulamin, bo
ma akurat taki kaprys...

Marek

Data: 2009-08-22 04:59:01
Autor: Szczepan
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek@judeland.pl> napisał

Zmiana regulaminu jest doskonałym pretekstem do zerwania umowy ze złodziejami.
--
Wlasnie dzisiaj dostalem poczte Orange o zmianie regulaminu, w ktorej pisze:

"Zaproponowana zmiana warunków umowy, w tym zmiana warunków umowy zawartych w załączonym Regulaminie świadczenia usług, wchodzi w życie z dniem 1 października 2009 r. W przypadku braku akceptacji powyższych zmian przysługuje Państwu prawo do wypowiedzenia umowy w terminie do dnia 30 września 2009 r."

Czyli można sobie zrezygnować z umowy, ale zaraz potem jest:

"Jednocześnie informujemy, że konieczność wprowadzenia zmian w Regulaminie oraz w umowie wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa oraz obowiązku usunięcia niedozwolonych postanowień umownych. W związku z tym, zgodnie z art. 60a ust. 3 Prawa telekomunikacyjnego, w przypadku wypowiedzenia przez Państwa umowy przed upływem okresu, na który została ona zawarta, w pełnym zakresie zastosowanie znajdą postanowienia umowy oraz Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych, dotyczące roszczeń odszkodowawczych przysługujących "Polskiej Telefonii Komórkowej - Centertel" Sp. z o.o."

Czyli jednak nie można bo w przypadku zerwania umowy przed końcem okresu zostanie naliczona kara.

I co Ty na to?

--
Szczepan

Data: 2009-07-14 10:46:49
Autor: op23
[...]

Bilet MPK kosztuje 5zł, kara umowna za zerewanie umowy telekomunikacyjnej ....

Mowa była o biletach kolejowych, lotniczych ... one nigdy nie są tak drogie w zwrocie jak te umowy.

Połączenia są znane. A tutaj co ???

Tu zasięg też jest znany/można sprawdzić.

Jesteś pewien, że za pół roku nie będziesz pracował tam, gdzie akurat nie ma zasięgu ???

Data: 2009-07-14 11:21:44
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Tue, 14 Jul 2009 10:46:49 +0200, op23 napisał(a):

[...]

Tylko w przypadku tych biletów umowa jasno określa jej przebieg. Tak jak
telefon stacjonarny jasno jest przypisany do lokalizacji. Komórka jest jak
bilet komunikacji miejskiej - uprania do skorzystania z usługi, ale nie
wskazuje konkretnie na jakiej relacji.

Połączenia są znane. A tutaj co ???

Tu zasięg też jest znany/można sprawdzić.

Jesteś pewien, że za pół roku nie będziesz pracował tam, gdzie akurat nie ma zasięgu ???

No to wtedy to już mój pech. Nie będę przecież winił operatora, że pracuje
akurat w tak pechowym miejscu.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-07-13 20:20:59
Autor: op23
[...]

Jakby sprawdził a potem zepsuł się BTS i nie chcieli go naprawić jego sytuacja byłaby taka sama.

To tak jakbyś kupił samochód, a potem próbował go oddać, bo do domu nie
masz drogi na której się auto nie zakopie.

Tak tak, z tym, że oni akurat sprzedają usługę, która nie działa

Data: 2009-07-13 21:50:29
Autor: qwerty
Użytkownik "op23" <op23@rt.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h3ftu7$esi$1@achot.icm.edu.pl...
Jakby sprawdził a potem zepsuł się BTS i nie chcieli go naprawić jego sytuacja byłaby taka sama.

Uwierz mi, że BTS nie stoi dla jednego człowieka. Koszt naprawy jest znacznie mniejszy, niż zaprzestanie obsługi 500-1000 klientów.

Tak tak, z tym, że oni akurat sprzedają usługę, która nie działa

Usługa działa.

Data: 2009-07-13 22:02:49
Autor: op23
[...]

Wystarczy antenę inaczej ustawić dla 499-999 klientów by uniemożliwić korzystanie pozostałej jednej. Może nie być jednej, może dwu .. 100. Kwestia jakiegoś pecha. Twoje wyliczenia nic nie znaczą przy tym.

Tak tak, z tym, że oni akurat sprzedają usługę, która nie działa

Usługa działa.

Operatorowi działa, abonentowi nie działa.

Data: 2009-07-14 07:04:24
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Mon, 13 Jul 2009 20:20:59 +0200, op23 napisał(a):

Użytkownik "Marek 'Qrczak' Potocki" <marek@wytnij.kurczak.one.pl>

Jakby sprawdził a potem zepsuł się BTS i nie chcieli go naprawić jego sytuacja byłaby taka sama.

A gdyby tu było nagle przedszkole w przyszłości i wasz synek mały
przechodził w przyszłości, którego jeszcze nie macie? Rozpatrujemy sytuację, że tego zasięgu nie było. Mówienie więc, że są
oszustami jest w tym momencie nie na miejscu.

To tak jakbyś kupił samochód, a potem próbował go oddać, bo do domu nie
masz drogi na której się auto nie zakopie.

Tak tak, z tym, że oni akurat sprzedają usługę, która nie działa
....tam gdzie klient by tego chciał.

Per analogia, tu sprzedają samochód który nie działa tam gdzie chce klient. --
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki
Przewodnik sudecki klasy 0

Data: 2009-07-14 10:53:27
Autor: op23
[...]

Jakbym kupił samochód i okazało się, że nie można nim jeździć po polskich drogach bo np brakuje mu migaczy to oczywiście chciałbym go zwrócić.

Data: 2009-07-14 11:23:30
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Tue, 14 Jul 2009 10:53:27 +0200, op23 napisał(a):

[...]

A czego brakuje telefonii w Oranżadzie? Nie ma pokrycia w jakimś miejscu.
ale to wina tego miejsca, a nie operatora. Jak kupisz samochód i nie możesz
nim do domu dojechać, to walczysz o to, żeby co drogę zrobili, a nie
zwracasz samochód.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-07-14 13:19:59
Autor: op23
[...]

<ROTFL>

Jak kupisz samochód i nie możesz
nim do domu dojechać, to walczysz o to, żeby co drogę zrobili, a nie
zwracasz samochód.

No to walcz o drogę, czyli o to by postawili kolejny BTS

Data: 2009-07-15 12:05:22
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Tue, 14 Jul 2009 13:19:59 +0200, op23 napisał(a):

A czego brakuje telefonii w Oranżadzie? Nie ma pokrycia w jakimś miejscu.
ale to wina tego miejsca, a nie operatora.

<ROTFL>

jak sobie życzysz ;)

Jak kupisz samochód i nie możesz
nim do domu dojechać, to walczysz o to, żeby co drogę zrobili, a nie
zwracasz samochód.

No to walcz o drogę, czyli o to by postawili kolejny BTS

Dokładnie. Walcz o drogę, a nie wyzywaj sprzedawcy auta (czy innego rejonu
dróg) od złodziei.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-07-15 18:43:57
Autor: op23
[...]

Auto (telefon) już dawno mam, drogi (zasięgu) nie mam. O tym mowa a nie o tym, co Ty ciągle tłuczesz.

Data: 2009-07-14 15:09:29
Autor: Tomaszek
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

Mapa zasięgu wprowadza w błąd. Ale to nie tylko w Orange

Data: 2009-07-15 08:12:32
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Tue, 14 Jul 2009 15:09:29 +0200, Tomaszek napisał(a):

Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

Wierz mi, każdy jeden atlas samochodowy też w błąd wprowadza, chociaż to co
w nich jest można zobaczyć gołym okiem, a nie tylko instrumentami
pomiarowymi.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-07-15 10:18:26
Autor: Tomaszek
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
Wierz mi, każdy jeden atlas samochodowy też w błąd wprowadza, chociaż to co
w nich jest można zobaczyć gołym okiem, a nie tylko instrumentami
pomiarowymi.

Błąd w atlasie to stracone paliwo ( powiedzmy 100 zł ) przy nadrobionej drodze, wkurzona obok kobieta;) itp. Umowa z operatorem to już trochę droższa impreza. Nie sądzisz?

Data: 2009-07-15 10:36:35
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Wed, 15 Jul 2009 10:18:26 +0200, Tomaszek napisał(a):

Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

No droższa, ale błąd na mapie pozostaje błędem na mapie niezależnie od
konsekwencji.
A jak się tirem wpakujesz w most, który wysadzono w 45 roku, a w atlasie
ktoś go wrysował, to  może być droższa impreza od abonamentu ;)
--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-07-21 12:07:26
Autor: razor
Marek 'Qrczak' Potocki <marek@wytnij.kurczak.one.pl> napisał(a):
> [...]

To tak jakbyś kupił samochód, a potem próbował go oddać, bo do domu nie
masz drogi na której się auto nie zakopie.

chyba czegoś nie zrozumiałeś albo wszystkie Twoje porównania są do...

jak już chcesz porównać do samochodu to tak jakby sprzedawca Ci sprzedał
samochód mówiąc że wszędzie możesz jeździć i że oferuje Ci drogę do domu, ale
potem się okazuje że sprzedawca nie dał Ci tej drogi do domu.

Skoro ktoś kupił telefon i usługi na korzystanie z telefonu i nie może tego
robić - bo operator jej tam nie oferuje, to chyba bez problemu powinno dać się
rozwiązać umowę.
Przecież kupujący nie znalazł sobie specjalnie jakiegoś dołka w górach gdzie
nie ma zasięgu, mówi że w całej okolicy jego domu (miejsca zameldowania)
operator nie oferuje usługi za którą kupujący zapłacił.

Data: 2009-07-13 11:39:57
Autor: Animka
Szczepan pisze:
[...]

Napisz do UKE.

--
animka

Data: 2009-07-13 12:04:42
Autor: qwerty
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu
Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h3ell7$2nj$1@node1.news.atman.pl...
Napisz do UKE.

Po co? Żeby śmiali się z niego?

Data: 2009-07-13 16:53:44
Autor: Animka
qwerty pisze:
Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h3ell7$2nj$1@node1.news.atman.pl...
Napisz do UKE.

Po co? Żeby śmiali się z niego?

Powinni go poinformowac wcześniej, że tam gdzie on mieszka nie ma zasięgu. Nie uważasz?
Oszukali go chyba.

--
animka

Data: 2009-07-13 20:22:17
Autor: fanfaran
Animka pisze:

Powinni go poinformowac wcześniej, że tam gdzie on mieszka nie ma zasięgu. Nie uważasz?
Oszukali go chyba.

Weź już proszę kobito dla dobra ogółu nie pisz na grupy

Data: 2009-07-15 07:50:07
Autor: Samotnik
Dnia 13.07.2009 Szczepan <szczepan.44@wp.pl> napisał/a:

U?ytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisa?
Wysylaj codziennie reklamacje, moze ich zmeczysz ;)

Moze sa jakies inne instancje, moze Rzecznik praw Konsumenta czy cos w tym rodzaju.
Przeciez to jest sprzedanie nieistniejacej uslugi.

A czy w umowie masz napisane, że będziesz miał dostęp w salonie swojego
domu na posesji takiej i takiej w mieście takim i takim? Chyba nie.
Przecież nikt nie gwarantuje zasięgu w każdym miejscu w kraju. To po prostu
niemożliwe.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2009-07-15 11:43:14
Autor: Chris
Dnia Wed, 15 Jul 2009 07:50:07 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

[...]

Zwróć uwagę, że Szczepan nie domaga się odszkodowania w wysokości
miliona $ za niedotrzymanie przez operatora warunków umowy, a tylko i
wyłącznie rozwiązania umowy, z której operator nie jest w stanie się
wywiązać!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-07-15 15:34:52
Autor: Samotnik
Dnia 15.07.2009 Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał/a:
[...]

A czy ja gdzieś pisałem o milionie dolarów odszkodowania? Jestem pewny, że w umowie nie jest napisane, że gwarantują zasięg nawet na
księżycu oraz, oczywiście, w samym środku jądra Ziemi. Są miejsca, gdzie po
prostu zasięgu nie ma, bo nie. Nikt nie ma zasięgu 100% terytorium kraju
nawet w terenie otwartym - jest to technologicznie niemożliwe. Jeśli
Szczepan o tym nie wiedział, pozostaje mi tylko zdziwić się i mu współczuć.
Poza miastem o zasięgu trzeba po prostu przekonać się empirycznie. Jeśli
się nie zna nikogo z telefonem w konkretnej sieci, to kosztuje to 10 zł za starter prepaid. Jeśli dla kogoś stanowi to problem, to chyba nie powinien
mieć telefonu w ogóle - trzeba płacić rachunki, uważać, żeby nie zadzwonić
na 0700 i kupa innych rzeczy, dla których głowa jest za mała...

P.S. Każdą umowę da się wypowiedzieć. Szczepan prawdopodobnie jest związany
cyrografem, bo w zamian za umowę na czas określony wziął sobie tanio
aparat. Niech zatem zapłaci karę umowną i rozwiąże sobie tę umowę. Nie
należy się również dziwić, że operator nie chce przyjąć używanego aparatu i
rozwiązać umowy 'za porozumieniem stron' - nie widzę powodu, dla którego
miałby być tak wspaniałomyślny.
--
Samotnik

Data: 2009-07-15 18:30:35
Autor: Chris
Dnia Wed, 15 Jul 2009 15:34:52 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

A czy ja gdzieś pisałem o milionie dolarów odszkodowania?

Nie, nie pisałeś, ale swoje stanowisko argumentowałeś w taki sposób, jak
gdyby Szczepan domagał się jakiegoś bardzo wysokiego odszkodowania za
to, że operator nie wywiązał się z umowy.

Jestem pewny, że w umowie nie jest napisane, że gwarantują zasięg nawet na
księżycu oraz, oczywiście, w samym środku jądra Ziemi.

Ale Szczepan nie reklamuje braku zasięgu w jądrze ziemi, lecz na jej
powierzchni, i to w obszarze, w którym zgodnie z mapą operatora ten
zasięg powinien być!

Są miejsca, gdzie po
prostu zasięgu nie ma, bo nie. Nikt nie ma zasięgu 100% terytorium kraju
nawet w terenie otwartym - jest to technologicznie niemożliwe.

I dlatego też Szczepan nie skarży operatora o złamanie umowy, co w innym
przypadku mogłoby mieć miejsce!
Bo niby dlaczego tylko operator ma mieć prawo do skarżenia kontrahenta o
niedotrzymanie warunków umowy?
Prawa stron umowy powinny być symetryczne!

[...]

Więc podaj podstawę prawną, która nakłada na potencjalnego klienta taki
obowiązek.

P.S. Każdą umowę da się wypowiedzieć. Szczepan prawdopodobnie jest związany
cyrografem, bo w zamian za umowę na czas określony wziął sobie tanio
aparat. Niech zatem zapłaci karę umowną i rozwiąże sobie tę umowę.

Nie "rozwiąże sobie tę umowę", ale może ewentualnie od niej odstąpić, z
powodu nie wywiązywania się przez operatora z jego obowiązków.
Z powodu zaszłości historycznych w świadomości niektórych utrwaliło się
przekonanie, że operatorów komórkowych, sieci telewizji kablowych lub
cyfrowych nie obowiązują te same przepisy, które obowiązują wszystkich
innych przedsiębiorców.

[...]

Wcale nie musi przyjmować tego używanego aparatu!
Powinien go odsprzedać klientowi po cenie rynkowej pomniejszonej o jego
amortyzację.
I nie zapominaj, że cały problem wynikł stąd, ze operator na swoich
mapach przedstawił nieprawdziwy obszar zasięgu !

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-07-20 23:01:58
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości news:h3l0qi$frq$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

    No i w czym problem? Jeśli czuje się oszukany, to niech wypowie umowę z winy operatora.
Spotkają się w sądzie i tam się okaże kto ma rację.

Data: 2009-07-20 23:10:17
Autor: Chris
Dnia Mon, 20 Jul 2009 23:01:58 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

    No i w czym problem? Jeśli czuje się oszukany, to niech wypowie umowę z winy operatora.
Spotkają się w sądzie i tam się okaże kto ma rację.

A tam nie okaże się, kto ma rację, tylko kto ma lepszego adwokata.
I jestem dziwnie przekonany, że operator będzie sobie mógł pozwolić na
znacznie lepszego adwokata.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-07-15 19:10:21
Autor: Animka
Chris pisze:
[...]

W tej sprawie po odpowiedź należy się zwrócić do UKE.

--
animka

Data: 2009-07-13 12:25:19
Autor: Bebe
Użytkownik "Szczepan" <szczepan.44@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3ekre$ioa$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

kiedy podpisałeś umowę??

--
tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły

Data: 2009-07-13 13:30:43
Autor: Szczepan
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Użytkownik "Bebe" <ebielsko@gazeta.pl> napisał

kiedy podpisałeś umowę??

Rok temu a reklamacje skladalem pare razy w tym czasie.
--
Szczepan

Data: 2009-07-13 13:43:48
Autor: Bebe
Użytkownik "Szczepan" <szczepan.44@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3f61d$8j$1atlantis.news.neostrada.pl...

Użytkownik "Bebe" <ebielsko@gazeta.pl> napisał

kiedy podpisałeś umowę??

Rok temu a reklamacje skladalem pare razy w tym czasie.

chyba trochę późno na zrywanie umowy nie sądzisz??

--
tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły

Data: 2009-07-13 13:50:14
Autor: cpt. Nemo
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Użytkownik "Szczepan" <szczepan.44@wp.pl> napisał w wiadomości

> kiedy podpisałeś umowę??

Rok temu a reklamacje skladalem pare razy w tym czasie.

Ty nie jestes przypadkiem jakims kretaczem ?
Tak patrze na Twoje wypowiedzi :

Użytkownik "Szczepan" <szczepan.44@wp.pl> napisał w wiadomości
Moja umowa z Orange
konczy sie niestety dopiero za dwa lata.

Podpisales rok temu trzyletnia umowe ?

Użytkownik "Szczepan" <szczepan.44@wp.pl> napisał w wiadomości
 Wiem
od moich sasiadow ze jedynie Era ma tu zasieg dobry.

A moment potem piszesz :

[...]

To sie moze kurna zdecyduj czy jedynie Era ma tam dobry zasieg czy tylko
Plus ?

Za bardzo placzesz sie w zeznaniach zeby glebiej wnikac w Twoje
wypowiedzi.

Czy na takich oszustow nie ma sily w naszym nowym ustroju?

No nie taki on juz nowy, cale pokolenie w nim wyroslo, niebawem koncza
studia :)
A i system ow nie jest opiekunczy tak jak poprzedniu, tu trzeba myslec i
samemu podejmowac odpowiedzialne decyzje w zakupach i samemu potem
ponosic konsekwencje wlasnych decyzji.

pozdrawiam,

Data: 2009-07-13 14:50:00
Autor: qwerty
Użytkownik "cpt. Nemo" <cpt__nemo@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h3f71o$jtb$1@news.onet.pl...
[...]

Pewnie brał iphone. ;)

Data: 2009-07-13 13:57:38
Autor: Papkin
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu
a o antenie zew. Pan slyszal? Moze "da rade" z taka antena normalnie rozmawiac.

Data: 2009-07-13 16:40:35
Autor: Szczepan
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Użytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisał
a o antenie zew. Pan slyszal? Moze "da rade" z taka antena normalnie rozmawiac.

Pierwsze o co zapytalem w punktcie obslugi klienta Orange to wlasnie aby mi sprzedali antene zewnetrzna. Stwierdzili ze do mojego telefonu (Samsung C300) nie ma wejscia na antene i nic mi nie poradza. A za ten wlasnie telefon kazali mi podpisac umowe na 3 lata.

--
Szczepan

Data: 2009-07-13 16:49:49
Autor: Bebe
Użytkownik "Szczepan" <szczepan.44@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3fh5d$qb9$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

to ty zetafona wziąłeś a nie abonament z tego co widzę :)

--
tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły

Data: 2009-07-13 19:57:34
Autor: Czabu
[...]

Za telefon warty dzisiaj 150zł (rok temu pewnie ze 200zł) podpisałeś umowę na 3 lata?
Przystawili Ci pistolet do głowy w tym salonie?

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-07-13 22:45:42
Autor: Szczepan
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Użytkownik "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał

Za telefon warty dzisiaj 150zł (rok temu pewnie ze 200zł) podpisałeś umowę na 3 lata?
Przystawili Ci pistolet do głowy w tym salonie?

Poniewaz zamierzalem korzystac z telefonu nawet dluzej niz 3 lata wiec bylo mi obojetne na ile jest ta umowa. Nawet do glowy mi nie przyszlo ze Orange nie ma zasiegu w moim miejscu zamieszkania. Mialem przed tym Plusa przez 6 lat i za caly ten okres nie trafilem nigdzie gdzie przebywalem na obszar bez zasiegu wiec bylem przekonany ze operatorzy sprzedajac usluge zapewnili wczesniej odpowiednie warunki techniczne.
Dlatego tez uwazam nadal ze zostalem przez Orange oszukany.
Oczywiscie agenci Orange beda innego zdania ale to jest w biznesie normalne.

--
Szczepan

Data: 2009-07-14 00:57:49
Autor: cpt. Nemo

Mialem przed tym Plusa przez 6
lat i za caly ten okres nie trafilem nigdzie gdzie przebywalem na
obszar bez
zasiegu

O :)
A ja znam kilka takich miejsc i Plusa nie mam, ale koledzy miewaja "brak
sieci". Nie sadze zeby choc jedna siec w Polsce miala pelne pokrycie
kraju.

pozdrawiam,

Data: 2009-07-14 07:06:31
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Tue, 14 Jul 2009 00:57:49 +0200, cpt. Nemo napisał(a):

O :)
A ja znam kilka takich miejsc i Plusa nie mam, ale koledzy miewaja "brak
sieci". Nie sadze zeby choc jedna siec w Polsce miala pelne pokrycie
kraju.

I nie ma. Znam miejsce w Polsce, gdzie zasię mają jedynie czeskie sieci. I
plus, jak są niskie chmury (ale nie za niskie), a pobliski BTS ma świeży
akumulator ;)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-07-14 15:45:16
Autor: Tomaszek
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
I nie ma. Znam miejsce w Polsce, gdzie zasię mają jedynie czeskie sieci. I
plus, jak są niskie chmury (ale nie za niskie), a pobliski BTS ma świeży
akumulator ;)

Znam miejsca w Warszawie, gdzie Minus po wejściu do budynku ginie całkowicie lub zostaje jedna kreska( połączenia nawiązać się nie da!!). Jak nie wierzycie to sprawdźcie:

1.Decathlon przy CH Reduta
2.CH Skorosze ( punkt sprzedaży Minus'a się zmył )
3.Dowolne mieszkanie na niższej kondygnacji od ulicy Dzieci Warszawy do stacji PKP Ursusie ( Ursus Główny, a nie Północny )

Jeżeli Minus pozwala sobie na utratę tylu klientów w tak wielkim mieście, to pomyślcie co dzieje się w mniejszych miejscowościach....

Oczywiście podobna sytuacja może wystąpić u innego operatora. Ale jakby ktoś był zainteresowany: w na "starym" Ursusie nie ma problemów z zasięgiem sieci Era ( sprawdzone osobiście: używam Mobilkinga ) nawet w piwnicy swojego bloku odebrałem połączenie i dało się rozmawiać.

Data: 2009-07-15 08:15:55
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Tue, 14 Jul 2009 15:45:16 +0200, Tomaszek napisał(a):

Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

O widzisz, dotknąłeś jeszcze jednego tematu. Mapa mapą, ale są też
dodatkowe czynniki wpływające na jakość sygnału. Jak siedzisz w bunkrze, to
nawet jeśli na zewnątrz masz pełen zasięg, to w środku, możesz nie mieć
nic. Jakaś głupia górka po drodze, czy w skrajnych przypadkach nowy budynek
postawiony po aktualizacji mapy i wszystko się zmienia.

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-07-15 10:32:28
Autor: Tomaszek
Marek 'Qrczak' Potocki pisze:
[...]

Doskonale to rozumiem, tylko jest jeden problem. Era i Orange mają w tych miejscach zasięg i to pełny!! Czyli jednak można. Decathlon jest bardzo wysoki, więc mała kubatura pomieszczeń odpada. To jest ogromna hala, ma klimatyzatory, a więc przerwy w dachu(fale mają którędy się dostać ) Problem w sieci Plus wydaje się leżeć gdzie indziej...

Jak szukałem rozwiązania słabego zasięgu i to w tylu miejscach jednego z   największych miast Polski to natrafiłem na przedstawiciela handlowego, który twierdzi, że w Warszawie w niektórych miejscach technicy po prostu spieprzyli sprawę źle konfigurując BTS-y i teraz jest klops, bo nie wiadomo, kto ma pokryć koszty naprawy tego błędu. Oczywiście abonenci;) Ponieważ mam tą informację nieoficjalnie, to nie mogę podać źródła. Traktuj to tylko jako ciekawostkę, która daje do myślenia;)

Na kolejny dowód, że jednak można jest zasięg wszystkich sieci na stacjach metra w Warszawie. Trochę to włażenie w d....ę klientowi, bo za pewne wymaga postawienia stacji bazowych specjalnie tylko po to, żeby w podziemiu był zasięg, ale jest to dowód na to, że można. Żadne mury nie przeszkadzają już falom radiowym w dotarciu do podziemia, gdy w grę wchodzi ileś tysięcy wykonanych połączeń dziennie ludzi czekających na coraz gorzej jeżdżące metro;)

Data: 2009-07-15 08:37:05
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 15 Jul 2009 10:32:28 +0200, Tomaszek napisał(a):

Żadne mury nie
przeszkadzają już falom radiowym w dotarciu do podziemia,

Bo pewnie stacje są na stacjach, a nie nad.

Data: 2009-07-15 12:23:08
Autor: Mariano Italiano
Tomaszek napisał(a):

[...]

Fale, to nie zapach. Nie "wchodzą" każdą możliwą dziurą w dachu.
Poczytaj o propagacji.

[...]

Uwirz PH, to Cię czeka chodzenie zimą w trampkach... Urbal legends i tyle.

[...]

No widzisz - metro też sie psuje.

Ile czasu spędzasz w miejscach o słabym zasięgu? Jest to związane z Twoja
praca?

Traktuj telefon jako narzędzie, a nie jako wychuchany gadżet, to zobaczysz,
że wiele sie zmieni...
--
Mariano Italiano

Data: 2009-07-20 23:09:54
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Szczepan" <szczepan.44@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3g70d$oh1$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

    I o zetafona taki płacz? Przecież cały twój koszt to 16,67 zł miesięcznie.
Potraktuj to jako lekcję życia, a te pieniądze wygadasz jak się ruszysz poza swoje miejsce zamieszkania.
Ewentualnie poczekaj aż się umowa skończy i sprzedaż te środki na allegro przelewem sms.

Data: 2009-07-21 11:01:40
Autor: Szczepan
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> napisał

   I o zetafona taki płacz? Przecież cały twój koszt to 16,67 zł miesięcznie.
Potraktuj to jako lekcję życia, a te pieniądze wygadasz jak się ruszysz poza swoje miejsce zamieszkania.

Masz racje ze te 16 zl da sie przegadac poza miejscem zamieszkania.
Do rozmawiania z mojego miejsca zamieszkania musialbym zawrzec umowe z innym operatorem i z innym numerem telefonu. Po prostu wolalbym miec jednego operatora i jeden numer do rozmow zarowno w miejscu zamieszkania jak i poza nim.

--
Szczepan

Data: 2009-07-21 15:51:04
Autor: Jingiel
[...]

A po kiego grzyba od razu umowa???? Idziesz do kiosku i kupujesz startera innej sieci.

Jingiel

Data: 2009-07-21 23:10:18
Autor: Szczepan
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Użytkownik "Jingiel" <XXX@XX.XX> napisał

A po kiego grzyba od razu umowa???? Idziesz do kiosku i kupujesz startera innej sieci.

Rzecz nie w umowie tylko w dzwonieniu do mnie.
Wiele ludzi ktorzy chca do mnie zadzwonic znaja jeden numer ktory im podalem.
Teraz bede musial cala porabana sytuacje przerzucic na barki znajomych i podac im dwa numery z zaznaczeniem zeby dzwonili do mnie na numer 1 kiedy jestem w domu a na numer dwa kiedy mnie w domu nie ma. Przeciez to smieszne w dzisiejszych czasach.

--
Szczepan

Data: 2009-07-25 16:09:20
Autor: op23
[...]

No wlasnie, wydaje sie, ze chociaz nie powinno byc problemu z przeniesieniem tego numeru do innej sieci

Data: 2009-07-28 01:36:22
Autor: Drizzt
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu
On 21 Lip, 21:10, "Szczepan" <szczepan
Przeciez to smieszne
w dzisiejszych czasach.

Smieszne to sa porady ludkow ktorzy nie znaja regulaminu ktory
podpisali
Podpowiem Ci cos - nic z tym nie zrobisz bo nie masz zadnych podstaw
(jesli uwazasz inaczej przytocz paragrafy a nie biadolenie) poszukaj
innych rozwiazan, poczytaj sobie, ogarnij wpierw temat

Data: 2009-07-28 17:43:13
Autor: Szczepan
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Uzytkownik "Drizzt" <deus.ex@plusnet.pl> napisal

[...]

Zadne takie pisanie mnie nie dziwi gdyz z pewnoscia wiekszosc bioracych udzial w dyskusji na tej grupie to pracownicy roznych operatorow gsm, ale warto poznac przeciez ich opinie.

--
Szczepan

Data: 2009-07-29 15:55:48
Autor: Łukasz Pastwa
On 28 Lip, 17:43, "Szczepan" <szczepan...@wp.pl> wrote:
Zadne takie pisanie mnie nie dziwi gdyz z pewnoscia wiekszosc bioracych
udzial w dyskusji na tej grupie to pracownicy roznych operatorow gsm, ale
warto poznac przeciez ich opinie.
zeby poznac te opinie to wystarczy odpalic google:) takich tematow
bylo sporo i zawsze wynik jest taki sam...

Data: 2009-07-25 16:07:38
Autor: op23
[...]

To tez jest umowa. No i tez moze nie dzialac w okreslonej lokalizacji. Moze tylko nie zostaniesz obciazony kara zwana umowna.

Data: 2009-07-13 20:11:34
Autor: Bolek
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu
Data: 2009-07-13 23:05:22
Autor: Szczepan
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Użytkownik "Bolek" <a@q.q> napisał

http://e-portalik.net/telekomunikacja/pozwal-orange-za-brak-zasiegu/

Nie wiem czy precedens w Anglii bedzie dzialal na polskie sady?
Poza tym to koszty sadowe tez sa chyba znaczne a wynik niepewny.
Chyba ze jakis prawnik podjal by ryzyko ( w razie wygranej polowa odszkodowania, przy przegranej on pokrywa koszty).

--
Szczepan

Data: 2009-07-14 06:51:23
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 13 Jul 2009 23:05:22 +0200, Szczepan napisał(a):

Chyba ze jakis
prawnik podjal by ryzyko ( w razie wygranej polowa odszkodowania, przy
przegranej on pokrywa koszty).

Ale tu walnąłeś ;-D

Data: 2009-07-14 09:39:26
Autor: Szczepan
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał

Ale tu walnąłeś ;-D

Nic nie walnalem.
Taka sytuacje przezylem osobiscie.
Kiedys zwolniono mnie z pracy bez podania przyczyny.
Prawnik zaproponowal mi ze moze sie podjac wyciagniecia od firmy odszkodowania na warunkach takich jak napisalem. Jesli wygra polowa odszkodowania jest jego a jesli przegra to jego ryzyko zawodowe a nie moje.
Wygral, firma zaplacila odszkodowanie, adwokat zainkasowal polowe i spokoj.
Sadzilem ze jest to normalna praktyka znajacych sie na rzeczy prawnikow.
Oczywiscie zielony prawnik, nie znajacy tematu nie zaproponuje takiego ukladu.

--
Szczepan

Data: 2009-07-14 08:22:04
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 14 Jul 2009 09:39:26 +0200, Szczepan napisał(a):

[...]

Tak, bo w sądzie pracy nie ma kosztów ;-)
Oczywiscie zielony prawnik, nie znajacy tematu nie zaproponuje takiego
ukladu.

Właśnie zielony Ci takie coś zaproponuje (w sprawach beznadziejnych), a pewniak -- w pewnych ;-)
Ale zaznaczam: układ, jaki opisałeś powyżej. Nie ten, który opisałeś wcześniej.

Data: 2009-07-20 23:16:14
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.07.14.08.22.03rudak.org...

[...]

Czasami są. Wystarczy, że druga strona skorzysta z zastępstwa procesowego (weźmie prawnika) i wygra.

Data: 2009-07-21 06:43:40
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 20 Jul 2009 23:16:14 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

Tak, bo w sądzie pracy nie ma kosztów ;-)

Czasami są. Wystarczy, że druga strona skorzysta z zastępstwa
procesowego (weźmie prawnika) i wygra.

Zwykle i tak sąd nie zasądza, zwłaszcza w pierdołowatych sprawach.

Data: 2009-07-21 07:48:04
Autor: Pete
W dniu 20.07.09 23:16, Marcin Wasilewski pisze:
[...]

Mowa chyba była o kosztach zasądzonych. A te są diametralnie różne od kosztów rzeczywistych :)

--
Pete

Data: 2009-07-14 17:19:53
Autor: Mariano Italiano
Szczepan napisał(a):

[...]

No to masz już rozwiązanie - zadzwoń (ups... może pożycz od kogoś telefon
Ery) do tego prawnika i pogrąż Orange.
Mariano Italiano

Data: 2009-07-15 11:50:35
Autor: Chris
Dnia Tue, 14 Jul 2009 06:51:23 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

[...]

W USA jest to bardzo często stosowane rozwiązanie, sądzę, że u nas z
czasem też się rozpowszechni.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-07-15 11:42:00
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 15 Jul 2009 11:50:35 +0200, Chris napisał(a):

[...]

Wynagrodzenie wypłacane na zasadach success fee mnie nie dziwi. Dziwi mnie przypuszczenie, że taki adwokat weźmie na siebie koszty w przypadku przegranej.

Data: 2009-07-15 21:25:38
Autor: Szczepan
[...]

To nie jest zadne przypuszczenie tylko normalna praktyka w biznesie.Tak sie robi interesy w kazdej dziedzinie. Jesli jestes pewien sukcesu to ryzykujesz ale zawsze musisz brac pod uwage mozliwosc porazki i to jest wlasnie ryzyko zawodowe.
Zreszta co ja bede cie uczyl widac ze nie jestes biznesmenem wiec to Ci sie na nic nie przyda.

--
Szczepan

Data: 2009-07-15 20:23:34
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 15 Jul 2009 21:25:38 +0200, Szczepan napisał(a):

[...]

Chylę czoła przed rekinem biznesu. Warto jeszcze doczytać czym są koszty w postępowaniu sądowym.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-07-15 23:28:32
Autor: Czabu

Użytkownik "Szczepan" <szczepan.44@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3lajv$is8$1atlantis.news.neostrada.pl...

Zreszta co ja bede cie uczyl widac ze nie jestes biznesmenem wiec to Ci sie na nic nie przyda.

Dobry biznesmen sprawdza warunki umów, które podpisuje i minimalizuje ryzyko niepowodzenia każdego biznesu, w który wchodzi (a przynajmniej zna zagrożenia i je uwzględnia)... Ale co ja będę biznesmena uczył...

Pozdrawiał
Czabu

Data: 2009-07-15 23:37:18
Autor: Szczepan

Użytkownik "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h3libb$koj$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "Szczepan" <szczepan.44@wp.pl> napisał

Ale co ja będę biznesmena uczył...

Ja nie mam nawet zadatków na biznesmena.
Skad Ci przyszly do glowy takie sugestie?
Do biznesu, niestety sama wiedza nie wystarcza, trzeba miec wrodzone predyspozycje.

--
Szczepan

Data: 2009-07-13 20:12:25
Autor: Bolek
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu
Data: 2009-07-14 19:29:06
Autor: Bebe
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu
dowiemy sie jaki to masz pakiet na te 3 lata z tym telefonem??

Data: 2009-07-14 20:01:24
Autor: Szczepan
Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu

Użytkownik "Bebe" <ebielsko@gazeta.pl> napisał

dowiemy sie jaki to masz pakiet na te 3 lata z tym telefonem??
Oczywiscie juz ktos nawet napisal to "Zetafon".

--
Szczepan

Data: 2009-07-16 07:54:50
Autor: Bebe

Użytkownik "Szczepan" <szczepan.44@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3ihoc$2lp$1nemesis.news.neostrada.pl...

Użytkownik "Bebe" <ebielsko@gazeta.pl> napisał

dowiemy sie jaki to masz pakiet na te 3 lata z tym telefonem??
Oczywiscie juz ktos nawet napisal to "Zetafon".

tak ja napisałem ale jako pytanie wcześniej a nie jako pewniak - to w takim razie jest pewien sposób na tą umowę - może nie jakiś ekstra ale... zetafon to zwykły pop - w związku z tym kasa nie przepada - wystarczy doładowywać aż do końca umowy co 3 miesiące za 50 zł a potem opchnąc starter "pełny" komuś znajomemu albi na allegro za jakieś 60/70% kwoty - zawsze to jakieś wyjście z sytuacji... a 2 sprawa to może wcześniej czy później zasięg się pojawi i taki "pełny" starterek się przyda.

--
tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły

Data: 2009-07-25 17:04:16
Autor: Flo
Szczepan pisze:

Orange odpisuje ze skoro podpisalem umowe to zerwac jej nie moge a zasieg uwazaja za dobry i wystarczajacy (oczywiscie nikt go tu nie mierzyl).

I tak nieźle.
Ostatnio słyszałem o podobnym przypadku i klienci te 2 lata wytrzymali. Orange próbował im przedłużyć umowę składając różne propozycje ale oczywiście nie byli zainteresowani. Na informację, że Orange nie ma u nich zasięgu konsultant z BOK stwierdził, że po podpisaniu przedłużenia umowy zasięg się pojawi.
Mało z krzesła nie spadłem jak to usłyszałem.  :D

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Orange - jak zerwc umowe z powodu braku zasiegu