Orange leci w kulki z prepaidem

Data: 2009-04-03 16:14:27
Autor: Tony
Orange leci w kulki z prepaidem
Zgodnie z tą informacją z poniedziałku: http://media2.pl/telekomunikacja/49227-orange-odpowie-na-wojne-cenowa.html?utm_source=internal&utm_medium=link&utm_campaign=tematdnia

Orange miało ogłosić odpowiedź na Play Fresh w najbliższych dniach, a
oferta była gotowa już wtedy, w poniedziałek. Czekałem na to rozważając
migrację większej grupy numerów do Fresh z różnych sieci.

Ale Orange poleciało w kulki jak na razie.

Byłem ostatnio w Orange rejestrować prepaidy rodziny, aby być gotowym do
przenosin numeru i pracowniczka salonu chcąc zapewne być miłą powiedziała,
że oni w salonie dowiadują się o nowościach często od klientów :/

Czyli nikt nic nie wie, a za rozmowy w prepaidach Orange z innymi sieciami
płaci się jak za zboże :/

Pozdrawiam
Tony

Data: 2009-04-05 02:48:54
Autor: biotyt
On 3 Kwi, 16:14, Tony <paulpub2...@gmail.com.zamiastkkkdajk> wrote:
[...]

Niestety, Orange nigdy nie konkurowało z pozostałymi operatorami, a
leniwie dostosowywało się do rynku. Faktem jest jednak, że teraz ostro
przeginają. Patrząc na wyniki za 2008 roku, ostatnie poczynania
konkurencji i ich własne, aż dziw bierze, że są całkowicie bierni..
Moim zdaniem oni pierwsi powinni zareagować bo mieli najwięcej powodów
do przebudowy oferty. Nawet Play Fresh ich nie wzruszył. Nie zdziwię
się gdy rok 2009 zakończą spadkiem klientów o kilkaset tysięcy
utrzymując takie podejście.

Tutaj można znaleźć treść wywiadu z TVN CNBC Biznes:
http://blog.tp.pl/wojciechjabczynski/entry/%C5%9Bwi%C4%85teczna_niespodzianka_orange

Media2 jak i inne portale, moim zdaniem, poszły zbyt daleko z
interpretacją słów Prezes Orange. Z jej słów wynika raczej, że nadal
mają dobrą ofertę, a w Play to ukryta podwyżka. Skończy się raczej na
jakiejś promocji świątecznej, a i to nie jest pewne. Każdy liczy chyba
na nowe taryfy natomiast gdzieś czytałem, że w salonach pojawiły się
nowe ulotki reklamujące nadal starą ofertę prepaid.

Masz rację, w Orange jest drogo, ale moim zdaniem nie tylko poza sieć
lecz również w sieci w porównaniu do konkurencji. Wysoka stawka w
sieci 20gr/min osiągalna jest tylko przy pakietach lub doładowaniach
za 100 zł gdy w Play Fresh jest do wszystkich 29gr/min bez kombinacji
w cenniku. Wynika z tego, że przy stawkach 20gr/min w sieci i 60gr/min
poza co najmniej 80% trzeba dzwonić w sieci by zbliżyć się do średniej
stawki 29gr/min co dla mnie jest patologią.
Prezes Orange chwali się, że 80% ruchu jest wewnątrz sieci, ale jak
może inaczej dzwonić przy obecnych stawkach? Sami promują ruch
wewnątrz sieci dając bonusy i promocyjne doładowania tylko do Orange.

Mam wrażenie, że na święta nie doczekamy się niczego nowego. Najwyżej
jakiejś marnej promocji promującej ruch wewnątrz sieci.

Data: 2009-04-05 18:02:44
Autor: robertcb
[...]

Podstawowe pytanie:

Czy Play fresh działa także na GSM 900/1800 czy wyłącznie w UMTS?

Bo jeśli tylko to drugie, to nie są żadną konkurencją.

Data: 2009-04-05 19:04:41
Autor: RBprv
robertcb@poczta.onet.pl napisał(a):
[...]

Działa na UMTS i GSM900 a dodatkowo mają roaming z Plusem.

Bo jeśli tylko to drugie, to nie są żadną konkurencją.

Są konkurencją ale ludzie myślą inaczej.

Data: 2009-04-05 21:08:21
Autor: robertcb
Orange leci w kulki z prepaidem
> utm_source=internal&utm_medium=link&utm_campaign=tematdnia

Działa na UMTS i GSM900 a dodatkowo mają roaming z Plusem.

> Są konkurencją ale ludzie myślą inaczej.

A jak wygląda pokrycie powierzchniowe zasięgiem kraju w procentach?

Data: 2009-04-05 21:51:21
Autor: RBprv
[...]

Tego nie wiem ale tak jak napisałem że tam gdzie niemają własnych nadajników tam działają w sieci plus. W ten sposób mają pokrycie w całym kraju.

Data: 2009-04-07 13:38:08
Autor: SDD

Użytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1562.00000252.49d8d624newsgate.onet.pl...

Czy Play fresh działa także na GSM 900/1800 czy wyłącznie w UMTS?

Bo jeśli tylko to drugie, to nie są żadną konkurencją.

W przypadku uslug glosowych maja chyba najwieksze pokrycie w kraju, gdyz jako *jedyny* operator umozliwiaja w kraju korzystanie z dwoch sieci - wlasnej i Plusa. Abonenci oraz uzytkownicy pozostalych operatorow umozliwiaja korzystania w kraju tylko z wlasnej sieci.

Kwestia zasiegu w przypadku konkurencyjnosci Playa ma znaczenie tylko i wylacznie wobec uslug internetowych - gdyz tylko w ich przypadku zasieg jest ograniczony do wlasnej sieci UMTS.

Pozdrawiam
SDD

Orange leci w kulki z prepaidem