Orange on-line kod PUK

Data: 2011-04-03 22:21:11
Autor: Piotr W.
Orange on-line kod PUK
Witam.

Jakiś czas temu  (21-08-2010r. 19:59)  jeden z internautów przytaczając fragment regulaminu Orange
dotyczącego dostępu na stronie www do spisu połączeń, pytał dlaczego działa tylko hasło jednorazowe
przesłane SMS'em a nie kod PUK.
Zainteresowany tą sprawą zadałem to pytanie w BOK i po wielu trudach dostałem wymijającą odpowiedź.
Ostatnio chcąc przejrzeć  połączenia na stronie www zobaczyłem, że należy wprowadzić kod PUK a nie jak dotychczas
hasło jednorazowe przesłane SMS'em. Wprowadziłem - zadziałało.
Pomyślałem, że może to echa mojego zapytania. Ale nie. Za kilka dni  okazało się, że oprócz
konieczności wprowadzenia kodu PUK, należy podać też jednorazowe hasło przesłane SMS'em.
Czyli utrudniono dostęp w stosunku do poprzedniego stanu.
Znowu zadałem pytanie w BOK. I otrzymałem odpowiedź, ze to ze względu na nowelizacje Prawa Tele.
Przeglądam różne info o nowelizacji i jedno co napotkałem w tym temacie to -  cytat:

Ważną, z praktycznego punktu widzenia, zmianą wprowadzoną nowelizacją jest umożliwienie użytkownikom telefonów na kartę skorzystania z usługi informacji o numerach telefonicznych. Warto również podkreślić, że użytkownicy telefonów pre-paid będą mogli żądać dostarczenia wykazu wykonanych usług telekomunikacyjnych (bilingu), obejmującego usługi wykonane po złożeniu żądania (tzw. wykaz podstawowy) oraz wykonane w okresie nawet do 12 miesięcy wstecz od momentu złożenia żądania udostępnienia wykazu (tzw. wykaz szczegółowy).
Dostęp w wykazu połączeń był i jest, tylko teraz zabezpieczony dodatkowo kodem PUK oprócz hasła przesłanego SMS'em. Nie mogę się doszukać dlaczego zwiększono zabezpieczenia jak w jakimś banku...

Może ktoś wie w czym rzecz. I co jeszcze nas czeka w tym temacie...... ( nr. karty KK i kodu PIN nie podam...:)

pozdrowienia  Piotr W.

Data: 2011-04-04 20:07:36
Autor: newsy
Orange on-line kod PUK
Użytkownik "Piotr W." <piotrwer@polbox.com> napisał w wiadomości news:4d98d6b6$0$2458$65785112news.neostrada.pl...
[...]

trochę ot, ale mam pytanie: działa wam ta usługa spisu ostatnich połączeń przez orange online? Mi już od dłuższego czasu nie działa, reklamowałem 2 razy. Raz odpisali, że problem został naprawiony (oczywiście nie został) a drugi raz nie odpisali nic.

Data: 2011-04-04 21:30:31
Autor: Piotr W.
Orange on-line kod PUK

[...]

Działa.
Pokazuje ostatnie połączenia ( nie wiem czy kryterium jest ilość - 11 połączeń.)
czy okres 2 tyg. (nie całe 2 tyg. od 23.03 do 04.04.)
Ale tak jak pisałem, konieczny jest PUK i hasło SMS'em przysłane.

pozdr. Piotr W.

Orange on-line kod PUK