Orange skupuje telefony :D

Data: 2009-12-16 09:10:15
Autor: Marx
Orange skupuje telefony :D
http://osnews.pl/orange-skupuje-telefony/
Polecam obejrzenie PDF co i za ile skupuja. Jestem ciekaw czy znajda idiotow ktorzy praktycznie za ulamek ich wartosci oddadza im pelnosprawne telefony...
Po co w ogole taka durna akcja, czy kogos w Orange pogrzalo?
Marx

Data: 2009-12-16 10:54:36
Autor: looker
Orange skupuje telefony :D
Polecam obejrzenie PDF co i za ile skupuja. Jestem ciekaw czy znajda idiotow ktorzy praktycznie za ulamek ich wartosci oddadza im

Pewnie, ze tak. A wiesz, ze ludzie oddaja w punktach operatorow sprawne telefony majace 2-3 lata nawet (starsze tez) do utylizacji? A czy wiesz co sie z nimi dzieje? :-)

Nie jest tego duzo ale calkowicie za darmo (za naklejke na drzwiach " o ekologicznej utylizacji")

Jest to czasem walek ale tez kwestia skali, jak zarabiasz dziesiat tysiefy miesiecznie a duzo jest takich osob albo jestes laikiem w temacie to takei rzeczy nie maja dla ciebie znaczenia.

Wala Cie z kazdej strony nei tylko w telefonach. Tylko czasem o tym nie wiesz.

Data: 2009-12-16 11:05:35
Autor: space_jazz
Orange skupuje telefony :D

telefony majace 2-3 lata nawet (starsze tez) do utylizacji? A czy wiesz co sie z nimi dzieje? :-)

A co się z nimi dzieje ? Pytam poważnie .

Data: 2009-12-16 11:08:44
Autor: looker
Orange skupuje telefony :D
A co się z nimi dzieje ? Pytam poważnie .

Przesyla do utylizacji :-)

Data: 2009-12-16 11:49:19
Autor: Amir
Orange skupuje telefony :D

Przesyla do utylizacji :-)

sprzęt polizingowy :)
http://www.shoplet.pl/

Data: 2009-12-16 20:13:12
Autor: ToMasz
Orange skupuje telefony :D
space_jazz pisze:
telefony majace 2-3 lata nawet (starsze tez) do utylizacji? A czy wiesz co sie z nimi dzieje? :-)

A co się z nimi dzieje ? Pytam poważnie .
sprzedają pewnej brytyjskeij firmie, która odpicowuje złomy i sprzedaje
do rosji, indii lub innym mało wymagającym "klientom" Tak właśnie sie
zastanawiam skąd czasami na allegro "funkiel nówki" N6310 za niemalze
tysiaka?

ToMasz

Data: 2009-12-16 13:16:01
Autor: Flo
Orange skupuje telefony :D
Marx pisze:
[...]

Chyba ich pogięło?

Nokia 8800 Gold Arte, Nokia N82
RIM Blackberry Bold 9000
Samsung Player Ultra S8300 S7350
310 zł

RIM Blackberry Curve 8520, RIM Blackberry Curve 8900
Samsung Platine, Samsung Player Duo d980, Samsung Player pixon M8800, Samsung S5230 player one
Sony Ericsson C905
270 zł

Nie wspomnę już o HTC

--
Florian Marzejewski
bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-12-16 14:44:55
Autor: J.F.
Orange skupuje telefony :D
Użytkownik "Flo" <florian6@NOSPAM.gazeta.pl>
Chyba ich pogięło?
Nokia 8800 Gold Arte, Nokia N82
RIM Blackberry Bold 9000
Samsung Player Ultra S8300 S7350
310 zł

Pogielo albo i nie -  na allegro N82 chodzi od 300 zl za lekko uszkodzone, a sprawne za 450 sie zdarzaja.

Na zachodzie klienci wieksze sumy traca, jak przyjezdzaja starym samochodem i wyjezdzaja nowym, bo nie chce im sie samym sprzedawac.
Ci co to refurbishingowi poddadza tez musza zarobic.

Tylko kwestia o co tu chodzi .. dbaja o srodowisko ? Watpie, za drogo te lepsze.
Szukaja frajera ? tez watpie, az tacy naiwni chyba nie sa ?
Decyzja przyszla z gory ? Mozliwe.

A moze wcale nie sa tacy naiwni, przychodzi biznesmen, mowi ze i tak wygaduje abonamentu, a oni mu "jak pan nam zostawi stary telefon, to my panu zaplacimy 300zl, albo mniejszy abonament, a telefon za darmo".

J.

Data: 2009-12-16 14:51:38
Autor: Piotr M
Orange skupuje telefony :D

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hgao8c$lts$1@news.onet.pl...
Użytkownik "Flo" <florian6@NOSPAM.gazeta.pl>

Tylko kwestia o co tu chodzi .. dbaja o srodowisko ? Watpie, za

Też wątpię. Dbają o własną kieszeń, bo przykładowo może zagrozić grzywna kilkaset tyś zł za niewyrobienie normy albo braku standardu. Ewentualnie marketing..

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2009-12-16 18:13:19
Autor: J.F.
Orange skupuje telefony :D
Użytkownik "Piotr M" <xxx@xxx.xx> napisał
[...]

Ale to by przyjmowali kazdy telefon, byle taniej, a oni tylko te lepsze i to drogo.

No chyba ze w taki sposob pochwala sie utylizacja i jeszcze na tym zarobia :-)

Hm, zaraz .. ustawe recyklingowa czytalem pobieznie, ale nie wiem czy tak mozna - tam jakies organizacje zbieractwa wystepuja, uprawnione podmioty do recyklingu, raporty z tych podmiotow ..

J.

Data: 2009-12-16 18:23:19
Autor: Arek
Orange skupuje telefony :D
Piotr M napisał(a) w wiadomości: ...

Tylko kwestia o co tu chodzi .. dbaja o srodowisko ? Watpie, za

Też wątpię. Dbają o własną kieszeń, bo przykładowo może zagrozić grzywna
kilkaset tyś zł za niewyrobienie normy albo braku standardu.

Coś w tym może być, bo słyszałem o jakiśch uzgodnieniach, że poszczególne
kraje mają złomować ileś tam sztuk/ton (?) uzywanego sprzętu elektronicznego
i AGD. Pretekst - ochrona środowiska, bo co jest bardziej "szkodliwe"?
używanie kilkuletniego sprzetu czy wymiana w tym czasie 3 telefonów?
Inny, niepisany - producenci tez muszą zarobić...
Tylko że kretynom nie przyszło do głowy, że nie wszyscy mają kasę
a przede wszystkim ochotę na zamianę na nowszy bo i po co? Nie mówiąc już
o tym, że niektórzy nie mają co złomować bo nie mają żadnego...
Skąd więc wziać złom? Trzeba więc zachęcić do pozbywania się całkiem
sprawnych urządzeń...
To tylko domysły ale ciekawe, czy to nie część tej akcji?

Arek

Data: 2009-12-16 13:55:02
Autor: kogutek
Orange skupuje telefony :D
[...]
Jak myślisz. Ile kosztuje telefon komórkowy w hurcie, bezpośrednio u producenta,
kupowany przez operatora. Zdradzę Ci słodką tajemnicę. Nie więcej niż 50$. To za
ile mieli by odkupić. Za 1000 złotych. Zauważ że przy umowie na dwa lata przy
abonamencie 30 zł za przyzwoity telefon liczą sobie z 50 złotych. A cenę mają w
salonie wystawioną na ten model np. 800 złotych. Przez dwa lata mniej z
abonamentu ściągną niż kosztuje u nich telefon. Dopłacają pewnie do setek
milionów użytkowników? --

Data: 2009-12-16 14:48:57
Autor: J.F.
Orange skupuje telefony :D
Użytkownik "kogutek" <kogutek44@op.pl> napisał w wiadomości
Jak myślisz. Ile kosztuje telefon komórkowy w hurcie, bezpośrednio u producenta,
kupowany przez operatora. Zdradzę Ci słodką tajemnicę. Nie więcej niż 50$. To za
ile mieli by odkupić. Za 1000 złotych.

To dlaczego sa sklonni odkupic iphona za 990zl ?

Nie kazdy telefon kosztuje 50$ u producenta.

[...]

Ceny salonowe operatora to osobna sprawa.
Ale mozesz skonfrontowac w salonie producenta - tez z duzym narzutem i czesto drogo, ale jednak taniej.

J.

Data: 2009-12-16 16:08:43
Autor: kogutek
Orange skupuje telefony :D
> [...]

Ceny salonowe operatora to osobna sprawa.
Ale mozesz skonfrontowac w salonie producenta - tez z duzym narzutem i czesto drogo, ale jednak taniej.

Ich spytaj dlaczego chcą dać tysiaczka za taki telefon. Może dlatego że są
ludzie co za markę chcą zapłacić. Rolls waży tyle co dwa nieduże samochody po 35
tysięcy za sztukę. A kosztuje 10 razy tyle co te dwa samochody. Tak już jest że
są ludzie bogaci i sobie dla szpanu coś kupują. Niedawno pobrałem LG. Przy
abonamencie 25 złotych dopłaciłem chyba 60 złotych. Na wystawie o ile pamiętam
była cena tego telefonu z 700 złotych. To niby do mnie dopłacili  800 złotych.
Bo na abonamencie zarobią  600. Oni nie mogli kupić tego telefony drożej niż za
stówkę. I nie kupili. W telefonie nie ma nic takiego co by było drogie. A
produkcja wielkoseryjna powoduje że producenta prawie nic nie kosztuje. Weź
porównaj telefon do niedrogiego laptopa. Takiego za półtoraka. Ekran przy
komórce ogromny. Klawiszy mnóstwo. W LG mam trzy klawisze. Twardy dysk,
nagrywarka, wifi i jeszcze pińcet milionów innych bajerów. Przy laptoku w
telefonie nie ma nic. Jasne ze nie każdy telefon kosztuje 50 dolców. Pokazywali
gdzieś telefon zrobiony z 24 karatowego złota z brylantami. Kosztował więcej niż
50 dolców.  --

Data: 2009-12-16 16:36:02
Autor: Tomek
Orange skupuje telefony :D

[...]

I też był _seryjnie_ produkowany jak te po 50$?

Data: 2009-12-16 18:26:00
Autor: J.F.
Orange skupuje telefony :D
> [...]

Nie kazdy telefon kosztuje 50$ u producenta.

Ich spytaj dlaczego chcą dać tysiaczka za taki telefon. Może dlatego że są

Ale dlaczego Orange chce tyle zaplacic za uzywany telefon nieokreslonego stanu, zamiast kupic taniej u producenta ?

Po prostu palnales z tymi 50$. I tnij cytaty.

Nawiasem mowiac to kiedys przejrzalem raport Nokii i o ile dobrze pamietam to mi wyszlo ze srednio telefon sprzedaja za ponad 100$, oczywiscie dopuszczam tu mozliwe duze bledy.

W telefonie nie ma nic takiego co by było drogie. A

Ceny elektroniki to jest bardzo zagmatwana sprawa. Any Ty nie masz pojecia ile co naprawde kosztuje, ani ja.

produkcja wielkoseryjna powoduje że producenta prawie nic nie kosztuje. Weź
porównaj telefon do niedrogiego laptopa. Takiego za półtoraka. Ekran przy
komórce ogromny.

Porownaj do takiego iphona, mniej wiecej o polowe ubozszy, ale tylko polowe, i doplac za miniaturyzacje ..
Procesor, pamiec i inne scalaki - wszystko kosztuje. Dupereli roznych tez sporo, to kazdego forma czy wykrojnik.

Z jednej strony inne PDA okolo tysiaca kosztuja, z drugiej nawigacje sa za 200zl .. ale jako PDA sie nie nadaja.

Klawiszy mnóstwo. W LG mam trzy klawisze. Twardy dysk,

Ale twardy dysk w detalu, bez zadnej sprzedazy wiazanej, wiadomo ile kosztuje.
Odejmij od ceny netbooka :-)

I wez ceny jakis nowych modeli, a nie najtanszych, ktore byc moze sa wyprzedazami zalegajacego towaru.

J.

Data: 2009-12-16 20:14:40
Autor: kogutek
Orange skupuje telefony :D
> [...]

Odejmij od ceny netbooka :-)

I wez ceny jakis nowych modeli, a nie najtanszych, ktore byc moze sa wyprzedazami zalegajacego towaru.

Już napisałem żebyś ich zapytać dlaczego tyle chcą zapłacić. Jakaś Chinka kupiła
sobie psa za pół miliona dolarów. Też mam wiedzieć dlaczego tyle zapłaciła. Mam
psa znajdę. Potrafi szczekać, dawać łapę i sikać na podwórku. Tamten za pół
bańki zielonych powinien równania kwadratowe w pamięci rozwiązywać i biegle
mówić w trzech językach. A też tylko szczeka i niekoniecznie sika na podwórku.
Nie palnąłem z tymi 50 dolcami. To nie ma prawa więcej kosztować i nie kosztuje.
Cena wynika z robienia ludzi w balona. Patrz jacy dobrzy jesteśmy. Dajemy Ci
telefon za 1000 a z abonamentu zapłacisz nam za niego 800 i jeszcze będziesz
miał ileś minut do przegadania. Normalnie dopłacamy do ciebie. A ludki to
łykają. Nie siłą a sztuką frajerów w dupę tłuką. Jak by telefon kosztował ich
1000 to jak bym chciał bez aparatu abonament na dwa lata too bym dostał bonusa
na 40 złotych miesięcznie przy abonamencie 35 złotych i jeszcze by im się to
opłacało. Bo by im ze trzy stówki w kasie zostały. Części elektroniczne w
telefonie nie kosztują nic. Robione są z piachu. Obudowanie struktury plastikiem
kosztuje przy produkcji wielkoseryjnej dzisiaj tyle ile struktura. Jak robią 20
milionów jednego modelu to chyba jest to produkcja wieloseryjna. Duża cześć
podzespołów jest wspólna do wszystkich telefonów. Podejrzewam że i część
procesorowa też jest w prawie wszystkich taka sama. Inne oznaczenia na obudowie
tylko wypalą żeby mądrzej wyglądało.  Miniaturyzacja nie ma żadnego znaczenia.
Jak by zrobili telefon wielkości główki od zapałki to by kosztował majątek.
Rozmiar telefonu wynika nie z chęci miniaturyzacji a z tego ze podzespoły dla
takiego rozmiaru są najtańsze bo jest masowy odbiorca. Ile tych form potrzeba.
100 po milion dolarów czy 5 zrobionych u siebie po kosztach stali i robocizny.
To samo z wykrojnikami. Pooglądaj sobie program " jak to jest zrobione".
Niektóre odcinki pokazują jak teraz wygląda produkcja seryjna.  Na hali nie ma
żadnego małego chińczyka co małymi rączkami coś robi. Czasami na ogromnej hali
fabrycznej nikogo nie ma a produkcja idzie w takim tempie ze muszą z 10 razy
zwolnić obraz żeby można było zobaczyć że coś się bardzo szybko robi.   --

Data: 2009-12-16 21:24:39
Autor: Jan Strybyszewski
Orange skupuje telefony :D

[...]

Dobre sobie... geniusz z polskiego usenetu zawstydzil iSuppli. Ja sie dziwie po co sie marnujesz toz Samsung sie ozloci jak im zrobisz ten telefon za stowke

Data: 2009-12-16 21:51:55
Autor: kogutek
Orange skupuje telefony :D

> [...]
> stówkę. I nie kupili. W telefonie nie ma nic takiego co by było drogie. Dobre sobie... geniusz z polskiego usenetu zawstydzil iSuppli. Ja sie dziwie po co sie marnujesz toz Samsung sie ozloci jak im zrobisz ten telefon za stowke
Mnie nic nie ubędzie jak napiszę że twój telefon kosztuje w produkcji 3 tysiące
dolarów.Tobie od tego rozumu nie przybędzie. Chcesz żebym napisał że 5 tysięcy? --

Data: 2009-12-16 17:35:25
Autor: Waldek Godel
Orange skupuje telefony :D
Dnia Wed, 16 Dec 2009 14:48:57 +0100, J.F. napisał(a):

To dlaczego sa sklonni odkupic iphona za 990zl ?

Nie kazdy telefon kosztuje 50$ u producenta.

Części użyte do budowy iPhone 4GB kosztują w ilościach hurtowych $249 Do tego dochodzą koszta opracowania oprogramowania no i wypadałoby mieć z
tego jakis zysk.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-12-16 19:12:18
Autor: J.F.
Orange skupuje telefony :D
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał
Części użyte do budowy iPhone 4GB kosztują w ilościach hurtowych $249

249 ? Smierdzi detalem w supermarkecie, a nie hurtem :-)

Do tego dochodzą koszta opracowania oprogramowania no i wypadałoby mieć z
tego jakis zysk.

Zysk ponoc bardzo duzy.

J.

Data: 2009-12-16 18:32:22
Autor: januszek
Orange skupuje telefony :D
J.F. napisał(a):

249 ? Smierdzi detalem w supermarkecie, a nie hurtem :-)

http://www.telix.pl/artykul/koszt-produkcji-iphone-3g-s-to-179-usd-3,29087.html

j.

Data: 2009-12-16 21:28:03
Autor: Jan Strybyszewski
Orange skupuje telefony :D
J.F. pisze:
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał
Części użyte do budowy iPhone 4GB kosztują w ilościach hurtowych $249

249 ? Smierdzi detalem w supermarkecie, a nie hurtem :-)

Czekamy wiec na cene hurtowa Cortexa A8 z PowerVX :)
Znasz openPandore ktora jest raczej non-profit to zobacz na jej cene.

Do tego dochodzą koszta opracowania oprogramowania no i wypadałoby mieć z
tego jakis zysk.

Zysk ponoc bardzo duzy.

Pamietaj ze w cenie koncowej sa marze detalistow (ok 20%) i pewnei podatki z (20%) wiec cena "czesci na poziomie 25-30% produktu koncowego jest wartoscia "oczekiwana"

J.

Data: 2009-12-16 20:26:07
Autor: kogutek
Orange skupuje telefony :D
> [...]

> Części użyte do budowy iPhone 4GB kosztują w ilościach hurtowych $249 Do tego dochodzą koszta opracowania oprogramowania no i wypadałoby mieć z

awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
Podobno jak Bóg chce kogoś ukarać to mu najpierw rozum odbiera. Po tym co
piszesz widać że masz u Boga minusa jak pas startowy. 249 kosztuje żeby z
niemiecka jak da 250 to mu dolara wydadzą. A dolar piechotą nie chodzi. Ile
kosztuje ten telefon wie z 10 osób na Świecie. Ty do nich nie należysz. --

Data: 2009-12-16 21:25:58
Autor: Jan Strybyszewski
Orange skupuje telefony :D
Waldek Godel pisze:
[...]

A na allegro za Ifony za 50USD :)  a powaznie niektorzy oderwali sie od rzeczywistosci i bredza ale znowu te 250USD to jakies 30% ceny iphona w sklepie

Data: 2009-12-16 21:23:09
Autor: Jan Strybyszewski
Orange skupuje telefony :D
kogutek pisze:
[...]

Bzdura ... z podworka. Masz wiecej takich glupot ?

Data: 2009-12-16 22:00:43
Autor: kogutek
Orange skupuje telefony :D
kogutek pisze:
> Jak myślisz. Ile kosztuje telefon komórkowy w hurcie, bezpośrednio u producenta,
> kupowany przez operatora. Zdradzę Ci słodką tajemnicę. Nie więcej niż 50$. Bzdura ... z podworka. Masz wiecej takich glupot ?

Lata mi i powiewa że masz małego siusiaka i musisz się dowartościować posiadając
rzeczy kosztujące tyle ile sprzedawca na kartce napisał. I tak masz telefon za
złotówkę. Jak jakiś dziad. Masz telefon za równowartość połowy butelki
najtańszego piwa. Jak on jest wart dla sprzedawcy niedopite piwo to ile jest
wart naprawdę?  --

Orange skupuje telefony :D