Orange vs SMS

Data: 2009-05-04 17:40:20
Autor: ALEX Przekliniak
Orange vs SMS
Właśnie dostałem SMS od Orange: Nie chcesz otrzymywać automatycznych powiadomień o kosztach połączeń? Włącz blokadę powiadomień. Wyślij SMS-a o treści AKT, na numer 530 (20 gr).

--
ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów  ]:-D

Data: 2009-05-05 00:25:09
Autor: animka
Orange vs SMS
ALEX Przekliniak pisze:
Właśnie dostałem SMS od Orange: Nie chcesz otrzymywać automatycznych powiadomień o kosztach połączeń? Włącz blokadę powiadomień. Wyślij SMS-a o treści AKT, na numer 530 (20 gr).

Przecież to można zrobić za darmo.

--
animka

Data: 2009-05-06 09:36:09
Autor: mniejsz.zlo
Orange vs SMS
ToMasz <twitek4@gazzeetta.pl> napisał(a):
animka pisze:
> jak?

Przez stronę internetową i swoje konto użytkownika się nie da?

Data: 2009-05-06 09:40:30
Autor: W
Orange vs SMS
ToMasz wystukał, co następuje:

[...]

via orange online...

Data: 2009-05-06 18:14:07
Autor: Chris
Orange vs SMS
Dnia Mon, 4 May 2009 17:40:20 +0200, ALEX Przekliniak napisał(a):

Właśnie dostałem SMS od Orange: Nie chcesz otrzymywać automatycznych powiadomień o kosztach połączeń? Włącz blokadę powiadomień. Wyślij SMS-a o treści AKT, na numer 530 (20 gr).

Wolałbym  mieć możliwość wyłączenia otrzymywania kretyńskich SMS-ów od
tele-spammerów!
Już mnie krew zalewa, gdy otrzymuję kolejnego SMS-a treści "Ten numer
został wybrany i ma szanse na luksusowego Mercedesa" lub "Kochasz? Jeśli
tak, to wyślij SMS-a na numer XXXXX".
Czyżby ludzie byli aż tak głupi, żeby dać się naciągnąć tak prymitywnymi
sposobami?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-06 17:47:42
Autor: W
Orange vs SMS
Chris wystukał, co następuje:

[...]

Trzeba było "nie być tak głupim" i nie wyrażać zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych (zanim zaczniesz bić pianę - czytałeś regulaminy wszystkich promocji i usług z który korzystałeś?).
Ba, trzeba wykazać się też odrobiną sprytu, żeby wpaść na to, że można zażądać zaprzestawania takowego przetwarzania... Do załatwienia, od ponad roku nie dostaję od nich smsów (jakichkolwiek, nawet tych o obniżce cen połączeń od 16kwietnia też nie dostałem (; ).

Data: 2009-05-06 21:50:00
Autor: animka
Orange vs SMS
W pisze:

[...]

Właśnie jakąś godzinę temu dostałam 2 sms-y od Orange. Jeden komunikował ile mi zostało środków z abonentu, a drugi to jakiś chamski. Zaczynał sie słowami: "Pruknij swoim telefonem" Dalej nie czytałam bo się zdenerwowałam i smsa wywaliłam, Teraz żałuję, bo mogłabym go wydrukować  i pokazać jakimś ludziom z "elyty".

--
animka

Data: 2009-05-07 14:22:44
Autor: W
Orange vs SMS
animka wystukał, co następuje:

[...]

No właśnie źle postąpiłaś usuwając. Bierzesz sms, przepisujesz do stosownego pisma do bok i załatwiasz. Ale lepiej marudzić na grupie...

Data: 2009-05-07 18:37:57
Autor: Chris
Orange vs SMS
Dnia Thu, 7 May 2009 14:22:44 +0000 (UTC), W napisał(a):

No właśnie źle postąpiłaś usuwając. Bierzesz sms, przepisujesz do stosownego pisma do bok i załatwiasz. Ale lepiej marudzić na grupie...

Ale dzięki "marudzeniu na grupie", z postów Olgierda i Dominika wszyscy
uzyskaliśmy wiedzę, która przyda nam się w przyszłości.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-07 19:57:03
Autor: ToMasz
Orange vs SMS
Chris pisze:
[...]

ja walczyłem z Orange i też pisałem na grupe ("spam smsowy")
kilka razy zażądałem odszkodowania w wys. 50zł na rozmwy i 3 razy
dostałem. OStatnio napisali zebym ich pocałował, moge sobie iśc do sądu
i gdzie mi sie chce. Ich sieć tak wysyła i koniec.
ToMasz

Data: 2009-05-06 23:19:36
Autor: Chris
Orange vs SMS
Dnia Wed, 6 May 2009 17:47:42 +0000 (UTC), W napisał(a):

Trzeba było "nie być tak głupim" i nie wyrażać zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych (zanim zaczniesz bić pianę - czytałeś regulaminy wszystkich promocji i usług z który korzystałeś?).

Rzecz w tym, ze nigdy takiej zgody nie dawałem, pilnowałem tego!

Ba, trzeba wykazać się też odrobiną sprytu, żeby wpaść na to, że można zażądać zaprzestawania takowego przetwarzania... Do załatwienia, od ponad roku nie dostaję od nich smsów

Żądanie takie złożyłem już kilka lat temu i od tego czasu miałem z tym
spokój, ale gdzieś od połowy marca te SMS-y ponownie zaczęły
przychodzić. Na początku rzadko, ale z tygodnia na tydzień jest ich
coraz więcej, a ich treść jest coraz bardziej kretyńska!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-07 07:54:08
Autor: W
Orange vs SMS
[...]

Program profit? Kontakt via bok? jakaś niewinna promocja? Orange niestety jest przebiegły :/

[...]

Cóż, zażądać raz jeszcze i domagać się informacji w którym miejscu taka zgoda się pojawiła. U mnie było to związane z zapisaniem sie do programu profit...

Data: 2009-05-07 08:01:07
Autor: Olgierd
Orange vs SMS
Dnia Thu, 07 May 2009 07:54:08 +0000, W napisał(a):

[...]

I tam znów jest babol, ponieważ uczestnictwo w Proficie oznacza właśnie zgodę na przetwarzanie w celach marketingowych, ale NIE OZNACZA zgody na otrzymywanie informacji handlowych w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-05-07 06:46:36
Autor: Olgierd
Orange vs SMS
Dnia Wed, 06 May 2009 17:47:42 +0000, W napisał(a):

[...]

Tylko w ocenie PTK Centertel takie oświadczenie oznacza zgodę na spamik. Albo nie -- nie tylko w ich ocenie.

Takie coś *nie jest wystarczające* do tego, by przesyłać nam esemesy reklamowe!

Data: 2009-05-07 07:49:08
Autor: W
Orange vs SMS
Olgierd wystukał, co następuje:

[...]

Na przetwarzanie danych na cele statutowe nie musisz wyrażać zgody - przynajmniej w rozumieniu ustawy. Wszelakie inne 'wyrażania zgody' to właśnie 'sms spamik', a że zgode wyraziłeś bo chciałeś wziąć udział w promocji czy też skontaktowałeś się z BOK via www (strasznie perfidne, polecam słać maila na adres podany w sekcji 'kontakt') to już inna sprawa...

Data: 2009-05-07 08:00:00
Autor: Olgierd
Orange vs SMS
Dnia Thu, 07 May 2009 07:49:08 +0000, W napisał(a):

[...]

A co to są "cele statutowe"? Nie musisz osobno wyrażać zgodny w związku z wykonaniem umowy. Zgoda na marketing oznacza, że PTK może wkładać Tobie do koperty z fakturą jakieś pierdoły, może też obiecywać klientom jakieś bannerki, etc.

przynajmniej w rozumieniu ustawy. Wszelakie inne 'wyrażania zgody' to
właśnie 'sms spamik',

Otóż nie. Spamik esemesowy to "informacja handlowa", która może być zamawiana albo niezmawiana w kontekście art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Data: 2009-05-07 08:54:24
Autor: W
Orange vs SMS
[...]

Sorry, skrót myślowy - faktycznie chodzi o to co napisałeś powyżej (art. 23 ustawy, ust.1 p.3)

[...]

Zapoznałem się pobieżnie z tą ustawą i... wygląda jakby operatorzy kompletnie ignorowali ten artykuł a podpierali się jedynie o ochronie danych osobowych (ponownie art. 23, ust 1 p. 5 i dalej ust.4)... Co jest lekko bez sensu, bo wyraźnie jest napisane, że jeżeli inna ustawa przewiduje inaczej to bierze się pod uwagę wspomnianą ustawę... Ergo, bajzel na kółkach (;

Data: 2009-05-07 07:32:09
Autor: Dominik & Co
Orange vs SMS
W napisał(a):

Trzeba było "nie być tak głupim" i nie wyrażać zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych (zanim zaczniesz bić pianę - czytałeś regulaminy wszystkich promocji i usług z który korzystałeś?).

Problem jest taki, że często operator Twój brak zgody ma w dupie.
I dopiero zagrożenie prokuraturą i rzecznikiem praw konsumenta może
przywrócić go do porządku...

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-05-07 07:49:08
Autor: W
Orange vs SMS
Dominik & Co wystukał, co następuje:

[...]

Mówisz z własnego doświadczenia czy powtarzasz jak /urban legend/ ?

Data: 2009-05-07 09:59:34
Autor: Dominik & Co
Orange vs SMS
W napisał(a):

> Mówisz z własnego doświadczenia czy powtarzasz jak /urban legend/ ?

Z własnego doświadczenia z niejaką PTC- miałem Tiktaka.

Opisywałem to zresztą na grupie:
http://tinyurl.com/d8tc7q

I nie ja jeden miałem takie jaja z operatorem- kto czyta tą grupę, wie.

--
Dominik (& kąpany)

Orange vs SMS