Orange wymiana telefonu

Data: 2011-03-02 15:14:21
Autor: USTED
Orange wymiana telefonu
Witam

Zakupiłam telefon komórkowy w sieci Orange na firmę. Przed upływem gwarancji,
oddałam telefon do naprawy w ostatnich dniach trwania gwarancji (na tel. była gwarancja 24 mc).
Serwis odesłał stel do salonu Orange z adnotacją "autoryzowany serwis HTC potwierdza,
że uszkodzenie nie powstało z winy użytkownika niniejsza ekspertyza jest podstawą do
wymiany tel. przez sprzedawcę".
Orange twierdzi, że nie mogą mi wymienić telefon na nowy, gdyż minęła już rękojmia która trwa 12 mc
W związku z tym kazano mi zwrócić się na piśmie do serwisu o wymianę tel. na nowy
Czy w tej sytuacji firma Orange ma prawo odmówić mi wymiany tel. na nowy gdy minęła już rękojmia a pozostała gwarancja?
Czy  mam prawo żądać od Orange wymiany tel. na nowy ?
Czy Orange jako sprzedawca ma prawo odmówić pośrednictwa wymiany tel. na nowy ?

Nie wiem co dalej mam robić ? Jak to się ma do obowiązujących przepisów ?
Wiem że znawcy tematu pomogą mi za co z góry dziękuję

Edwardu

Data: 2011-03-02 15:37:02
Autor: Kondi
Orange wymiana telefonu

Użytkownik "USTED" <edward_ustymczuk@wp.pl> napisał w wiadomości news:ikljbu$ajq$1news.vectranet.pl...

Orange twierdzi, że nie mogą mi wymienić telefon na nowy, gdyż minęła już rękojmia która trwa 12 mc

Słusznie - to nie jest sprzedaż konsumencka.

W związku z tym kazano mi zwrócić się na piśmie do serwisu o wymianę tel. na nowy

I to chyba najlepsza droga.

Czy w tej sytuacji firma Orange ma prawo odmówić mi wymiany tel. na nowy gdy minęła już rękojmia a pozostała gwarancja?

Tak - Orange nie jest gwarantem

Czy  mam prawo żądać od Orange wymiany tel. na nowy ?

Nie

Czy Orange jako sprzedawca ma prawo odmówić pośrednictwa wymiany tel. na nowy ?

Tak

K.

Data: 2011-03-02 07:01:55
Autor: usted
Orange wymiana telefonu
On 2 Mar, 15:37, "Kondi" <spamujilewle...@poczta.onet.pl> wrote:
U ytkownik "USTED" <edward_ustymc...@wp.pl> napisa w wiadomo cinews:ikljbu$ajq$1news.vectranet.pl...

> Orange twierdzi, e nie mog mi wymieni telefon na nowy, gdy min a ju
> r kojmia kt ra trwa 12 mc

S usznie - to nie jest sprzeda konsumencka.

> W zwi zku z tym kazano mi zwr ci si na pi mie do serwisu o wymian tel.
> na nowy

I to chyba najlepsza droga.

> Czy w tej sytuacji firma Orange ma prawo odm wi mi wymiany tel. na nowy
> gdy min a ju r kojmia a pozosta a gwarancja?

Tak - Orange nie jest gwarantem

> Czy  mam prawo da od Orange wymiany tel. na nowy ?

Nie

> Czy Orange jako sprzedawca ma prawo odm wi po rednictwa wymiany tel. na
> nowy ?

Tak

K.

No OK !
ale tak jak pisałam,
kupiłam telefon w Orange
Zapłaciłam w Orange,
Fakturę dostałam w Orange
Producent telefonu jest na Tajwanie
i co mam pisać do producenta na Tajwan ?
Czy w tym przypadku to serwis przejmuje na
siebie wszystkie obowiązki ciązące na producencie ?
Dobrze rozumuję ?

Data: 2011-03-02 16:05:27
Autor: Johnson
Orange wymiana telefonu
usted pisze:

Producent telefonu jest na Tajwanie
i co mam pisać do producenta na Tajwan ?
Czy w tym przypadku to serwis przejmuje na
siebie wszystkie obowiązki ciązące na producencie ?
Dobrze rozumuję ?

Jest tak jak masz napisane w gwarancji. Gwarantem jest ten kto wystawił gwarancję i on wskazuje również gdzie masz ją realizować.
Czyli gwarancję w łapki mi czytać.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-03-02 16:08:25
Autor: Kondi
Orange wymiana telefonu

Użytkownik "usted" <usted@wp.pl> napisał w wiadomości news:f2bff269-e7d3-470d-bec5-a377616024edw36g2000vbi.googlegroups.com...

kupiłam telefon w Orange
Zapłaciłam w Orange,
Fakturę dostałam w Orange

Bez znaczenia

Producent telefonu jest na Tajwanie
i co mam pisać do producenta na Tajwan ?
Czy w tym przypadku to serwis przejmuje na
siebie wszystkie obowiązki ciązące na producencie ?
Dobrze rozumuję ?

Nikt nic nie przejmuje - szczegółowe warunki gwarancji oraz informacje nt. gwaranta są do znalezienia na karcie gwarancyjnej. Tak - moze to być podmiot z siedzibą na Tajwanie (aczkolwiek wątpię czy tak jest w tym przypadku).

A.

Data: 2011-03-02 19:54:58
Autor: Animka
Orange wymiana telefonu
W dniu 2011-03-02 16:08, Kondi pisze:

[...]

Również można zanieść ten telefon do Orange. Przyjmą do reklamacji.

--
animka

Data: 2011-03-04 22:06:18
Autor: Gotfryd Smolik news
Orange wymiana telefonu
On Wed, 2 Mar 2011, Animka wrote:

Również można zanieść ten telefon do Orange. Przyjmą do reklamacji.

  Niejeden Twój post na niejednej grupie widziałem.
  Wydaje się, że grupowicze już się przyzwyczaili.
  Ale mimo tego - MASZ TALENT :>
(czytałaś post otwierający wątek? - jeśli tak, to przebijasz
polskich polityków)

pzdr, Gotfryd

Orange wymiana telefonu