Orange zmienia regulamin i...

Data: 2009-09-19 02:53:23
Autor: Lady_Heather
Orange zmienia regulamin i...
Wlasnie sie zamotalam wiec moze mi ktos pomoze:) Dostalam cos takiego z orange

W związku z wejściem w życie, w dniu 6 lipca 2009 r., ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 85, póz. 716), "Polska Telefonia Komórkowa - Centertel" Sp. z o.o. (Operator) proponuje zmianę warunków zawartej z Państwem umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych oraz warunków umowy zawartych w Regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych w sieci telekomunikacyjnej GSM 900/1800 i UMTS z dnia 19 września 2005 r.

Zaproponowana zmiana warunków umowy, w tym zmiana warunków umowy zawartych w załączonym Regulaminie świadczenia usług, wchodzi w życie z dniem 1 października 2009 r. W przypadku braku akceptacji powyższych zmian przysługuje Państwu prawo do wypowiedzenia umowy w terminie do dnia 30 września 2009 r. Jednocześnie informujemy, że konieczność wprowadzenia zmian w Regulaminie oraz w umowie wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa oraz obowiązku usunięcia niedozwolonych postanowień umownych. W związku z tym, zgodnie z art. 60a ust. 3 Prawa telekomunikacyjnego, w przypadku wypowiedzenia przez Państwa umowy przed upływem okresu, na który została ona zawarta, w pełnym zakresie zastosowanie znajdą postanowienia umowy oraz Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych, dotyczące roszczeń odszkodowawczych przysługujących "Polskiej Telefonii Komórkowej - Centertel" Sp. z o.o.

okay. Wydaje sie byc jasne bo zmieniaja umowe ze wzgledu na zmiane w prawie wiec nie mozna zerwac bez konsekwencji ale w obecnie obowiazujacym regulaminie uslug orange jest napisane "
W przypadku umowy na czas określony, z której zawarciem wiązało się przyznanie Abonentowi przez Operatora ulgi, Operator jest uprawniony żądać kary umownej z tytułu rozwiązania umowy przez Abonenta lub przez Operatora z przyczyn leżących po stronie Abonenta przed upływem okresu, na który umowa została zawarta, w wysokości wynikającej ze szczególnych warunków oferty. ". No i teraz pytanie czy zmiana regulaminu przez operatora i brak mojej akceptacji tych zmian jest przyczyna lezaca po mojej stronie? Dodatkowo zeby dodac do pieca - rozwazmy sytuacje gdy umowa zostala zawarta przed ostatnia zmiana prawa telekomunikacyjnego z 6 lipca i zostala zawarta w okresie kiedy art 59 pkt2 brzmial "2. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych powiadamia abonenta o każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian, a także o tym, że w razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze".

To jak w koncu z tym Orange?:)

Pozdrawiam

LH

Data: 2009-09-18 21:03:54
Autor: witek
Orange zmienia regulamin i...
Lady_Heather wrote:

[...]

Dwa razy nie.
Nie jest to przyczyna leżąca po stronie abonenta, ale nie jest to też wypowiedzenie umowy przez operatora, żebyś mógł się na ten fragment powoływać.
W przypadku zmiany regulaminu to nie operator wypowiada ci umowę, tylko ty ją wypowiadasz z prawem "bez konsekwencji".

Data: 2009-09-19 09:18:14
Autor: Lady_Heather
Orange zmienia regulamin i...

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h91e6a$8ag$1inews.gazeta.pl...

W przypadku zmiany regulaminu to nie operator wypowiada ci umowę, tylko ty ją wypowiadasz z prawem "bez konsekwencji".

Wlasnie na tym polega "zonk", ze z tego co zacytowalam wynika ze z konsekwencjami. Bo to wynika z tej zmiany w prawie dokonanej w lipcu. Jednoczesnie ten zapis w regulaminie, o ktorym wspomnialam troche sie z tym kłoci. Dla mnie ten stan wyglada tak, ze Orange zmienia regulamin z dn 1 pazdziernika 2009 i straszy mnie konsekwencjami wynikajacymi juz ze zmienionego regulaminu, tego, ktorego nie chce zaakceptowac, co samo z siebie jest bez sensu. Dobrze mysle?

Pozdrawiam,

LH

Data: 2009-09-19 07:47:48
Autor: Olgierd
Orange zmienia regulamin i...
Dnia Sat, 19 Sep 2009 09:18:14 +0200, Lady_Heather napisał(a):

[...]

W pewnym sensie dobrze. Też to zauważyłem i prawie zacząłem (po otrzymaniu tej informacji) pisać do BOK pytanie, ale zbastowałem -- to i tak nie ma sensu.

Sęk w tym, że PTK straszy Cię konsekwencjami z ustawy, nie z regulaminu. Inna sprawa, że zgodnie z wszelkimi zasadami jeśli regulamin jest dla Ciebie bardziej korzystny niż ustawa, to czytamy regulamin -- a zatem skoro złożenie oświadczenia następuje na podstawie starego regulaminu, to de facto podstawy do obciążenia klienta konsekwencjami z ustawy za bardzo nie ma.

To taki paradoks wynikający z dobrodziejstwa legislatywy.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-09-19 12:37:32
Autor: Lady_Heather
Orange zmienia regulamin i...

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.09.19.07.47.46legeartis.org.pl...

To taki paradoks wynikający z dobrodziejstwa legislatywy.

:-))

No okay. To jeszcze pytanie. Biorac pod uwage ze zmiana ta w ustawie zaszla w lipcu 2009 to czy nie jest tak, ze ci co podpisali umowe np w styczniu 2009 powinni miec inna sytuacje niz ci co podpisali w sierpniu 2009? Nie dosc bowiem ze ciagle obowiazuje jeszcze stary regulamin, to w momencie podpisywania umowy zapisy w prawie telekomunikacyjnym dawaly mozliwosc rozwiazania umowy bez konsekwencji finansowych w przypadku zmiany regulaminu wlasnie.

Pozdrawiam

LH

Data: 2009-09-19 14:33:01
Autor: Olgierd
Orange zmienia regulamin i...
Dnia Sat, 19 Sep 2009 12:37:32 +0200, Lady_Heather napisał(a):

[...]

Ale jest nowa ustawa ;-) i operator woli czytać jej literę.

Ale literalnie masz rację: dopóki nie zgodzisz się na nowy regulamin, obowiązuje Cię starszy, zaś z kolizją z przepisami ustawy można sobie jakoś poradzić.

Data: 2009-09-25 18:33:11
Autor: RD
Orange zmienia regulamin i...
Olgierd pisze:
[...]

  Witaj,

  Ostatecznie więc, można próbować, ale czy się uda, nie wiadomo, tak?
  Czy jest to jasne, że gdy rozwiązując umowę z w/w operatorem powołuję się na regulamin, to nie będzie problemu?

  Również jestem zainteresowany sprawą. Z uwagi na losowy przypadek, nie mogłem zjawić się w terminie przewidzianym regulaminem, aby rozwiązać umowę na internet orange free. Chciałem sprawdzić zasięg i podjąć decyzję. Nie udało mi się rozwiązać umowy i pozostałem z internetem, który jest do niczego, ponieważ w okolicach, w których chciałem korzystać z tej usługi, usługa ta nie działa.

  Proszę o podpowiedź.

  Pozdrawiam,
Rafał

Data: 2009-09-25 20:16:36
Autor: Olgierd
Orange zmienia regulamin i...
Dnia Fri, 25 Sep 2009 18:33:11 +0200, RD napisał(a):

  Ostatecznie więc, można próbować, ale czy się uda, nie wiadomo, tak?
  Czy jest to jasne, że gdy rozwiązując umowę z w/w operatorem powołuję
się na regulamin, to nie będzie problemu?

To jest właśnie ta gra, którą można podjąć.

Co do niezachowania terminu -- trudno mi powiedzieć. W zasadzie Centertel rozsyłał je w taki sposób, że trudno mu udowodnić kiedy można było się z nim zapoznać.