Ordynacja to nie wszystko. JOW raczej nie dla Polski.

Data: 2012-09-13 05:54:52
Autor: emailstuffname@gmail.com
Ordynacja to nie wszystko. JOW raczej nie dla Polski.
http://niezalezna.pl/32809-blizej-wielkiej-brytanii-czy-ukrainy

*Dlaczego to, co sprawdza się w Wielkiej Brytanii, nie sprawdza się na
Ukrainie? OdpowiedĽ jest prosta: różnica wynika nie tyle z
obowi±zuj±cych procedur, ile z poziomu kultury politycznej, kondycji
elit opiniotwórczych, stanu pluralizmu w mediach czy ¶wiadomo¶ci
obywatelskiej.

Dlatego w tle naszej debaty o JOW-ach czai się pytanie: czy Polsce
bliżej jest do Wielkiej Brytanii z jej dług±, nieprzerwan± tradycj±
parlamentarn±, czy raczej do postkolonialnej Ukrainy? Wła¶nie
odpowiedĽ na to pytanie sprawia, że nie jestem w stanie podzielić
optymizmu tych, którzy w zmianie ordynacji wyborczej widz± rozwi±zanie
problemów polskiej polityki.*

Data: 2012-09-13 15:14:14
Autor: Marek Czaplicki
 pisze na pl.soc.polityka  w dniu czwartek 13 wrzesień 2012 14:54:

[...]

Pytanie tylko co było najpierw? Czy najpierw było: poziom kultury politycznej, kondycja elit, pluralizm? Czy ordynacja wyborcza z jednomandatowymi okręgami? Może to ordynacja wyborcza "wymusza" zachowanie się "wybrańców", a nie zachowanie się wybrańców "wymusza" ordynację? :)

Data: 2012-09-13 07:28:26
Autor: emailstuffname@gmail.com
On 13 Wrz, 09:14, Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> wrote:

[...]

Mozna sobie przejrzec liste panstw w ktorych wybory sa przeprowadzanw
w/g roznych systemow i porownac z poziomem demokracji w tcy panstwach.

JOW (FPTP) sprawdzaja sie w USA, Kanadzie, UK - ale nie sprawdzaja sie
w Zimbabe, Ugandzie, Keni itp. natomiast D'Hondt method (w/g ktorej
wybory sa przeprowadzane w Polsce) sprawdza sie w Finlandii,
Szwajcarii, Danii itp:

http://en.wikipedia.org/wiki/Table_of_voting_systems_by_nation

Nie ma wiec cudownej metody:)

Data: 2012-09-13 19:41:04
Autor: Marek Czaplicki
 pisze na pl.soc.polityka  w dniu czwartek 13 wrzesień 2012 16:28:

[...]

Nie chodzi w tym wypadku o metodę. Ale jak zauważasz "poziom demokracji". W USA i UK demokracja jest dojrzała i trzeba być może poczekać w Kenii, Ugandzie, Zimbabwe tyle samo czasu jak w USA i UK, aż i tam dojrzeje.
Co do poziomu elit? To jednak mi się wydaje że jak elity s± niedojrzałe i wieczne dzieci to nawet zamordyzm na to nie pomoże. :)

Data: 2012-09-13 16:35:17
Autor: u2
W dniu 2012-09-13 14:54,  pisze:
*Dlaczego to, co sprawdza się w Wielkiej Brytanii, nie sprawdza się na
Ukrainie?

A do kogo nam blizej ? Do Ukrainy, czy do UK ? Sadzac po fali emigracji
zdecydowanie blizej nam do UK. Bo przyklad trzeba brac od najlepszych.

Data: 2012-09-13 07:41:28
Autor: emailstuffname@gmail.com
On 13 Wrz, 10:35, u2 <u...@o2.pl> wrote:
W dniu 2012-09-13 14:54, emailstuffn...@gmail.com pisze:

> [...]

A do kogo nam blizej ? Do Ukrainy, czy do UK ? Sadzac po fali emigracji
zdecydowanie blizej nam do UK. Bo przyklad trzeba brac od najlepszych.

Najpier czytac, a pozniej komentowac.

Ukraina:

Verkhovna Rada Parallel: Party list (Hare quota) / FPTP (czyli JOW)

Data: 2012-09-13 16:45:31
Autor: u2
W dniu 2012-09-13 16:41,  pisze:
On 13 Wrz, 10:35, u2 <u...@o2.pl> wrote:
[...]

Postkolonializm najprosciej utrzymac robiac glosowanie na partie, a nie
na konkretnych ludzi.

JOW zmusza ludzi do sprawdzenia kim jest kandydat i co obiecuje. Zwykle
po wyborach polityk pokazuje wyborcom swoja zadnia czesc ciala.

Data: 2012-09-13 08:03:46
Autor: emailstuffname@gmail.com
On Sep 13, 10:45 am, u2 <u...@o2.pl> wrote:

[...]

znowu nie przeczytaliscie zamieszczonych tekstow ze zrozumieniem.

Data: 2012-09-13 08:25:05
Autor: emailstuffname@gmail.com
Ordynacja to nie wszystko. JOW raczej nie dla Polski.

Karje postkomunistyczne, np. Wegry

Hungary National Assembly MMP: D'Hondt method / modified Runoff
(podoby system wyborczy do polskiego) - Orban jednak wygral i
przeprowadza reformy.

Czesi -system taki jak w Polsce.

Bredzicie wiec...

Data: 2012-09-13 17:36:13
Autor: u2
W dniu 2012-09-13 17:03,  pisze:
JOW zmusza ludzi do sprawdzenia kim jest kandydat i co obiecuje. Zwykle
> po wyborach polityk pokazuje wyborcom swoja zadnia czesc ciala.
znowu nie przeczytaliscie zamieszczonych tekstow ze zrozumieniem.

panie obserwator, albo pan dyskutuje na temat, albo znowu probuje pan
zaciemnic temat :-)

Data: 2012-09-13 08:54:59
Autor: emailstuffname@gmail.com
On 13 Wrz, 11:36, u2 <u...@o2.pl> wrote:
W dniu 2012-09-13 17:03, emailstuffn...@gmail.com pisze:

> znowu nie przeczytaliscie zamieszczonych tekstow ze zrozumieniem.

panie obserwator, albo pan dyskutuje na temat, albo znowu probuje pan
zaciemnic temat :-)

idzie szukac Zydow na sciepe, panie dezinformator i podjudzacz.
Tam se ich znajdziecie i powyzywacie, sowiecie.

Data: 2012-09-13 17:59:23
Autor: u2
W dniu 2012-09-13 17:54,  pisze:
panie obserwator, albo pan dyskutuje na temat, albo znowu probuje pan
> zaciemnic temat :-)
idzie szukac Zydow na sciepe, panie dezinformator i podjudzacz.
Tam se ich znajdziecie i powyzywacie, sowiecie.

No widzisz, znowu sciemniasz. Ja o JOW, a ty o zydach. Widac, ze
nadajesz z zydowskiego komuszego GWna :-)

Data: 2012-09-13 16:36:35
Autor: u2
W dniu 2012-09-13 16:35, u2 pisze:
W dniu 2012-09-13 14:54,  pisze:
[...]

Poza tym, to Ukraincy do nas emigruja za praca, a nie odwrotnie.

Data: 2012-09-14 09:47:01
Autor: WW
W dniu 2012-09-13 14:54,  pisze:
http://niezalezna.pl/32809-blizej-wielkiej-brytanii-czy-ukrainy

Demokracji, jak wszystkiego innego, trzeba się nauczyć!
Autor, jak i wielu innych zapomniało, że to ludzie większością decydują.
Jeśli chcą wybrać "oligarchów czy bandytów", to mają do tego prawo.

Droga nie wiedzie poprzez zmuszanie ludzi do wyboru konkretnych osób, lub pozbawienie ich rzeczywistego wpływu na wybory. Droga wiedzie poprzez edukacje do świadomego wyboru i JOW. Początkowe błędy są nie do uniknięcia.
Dlatego właśnie tą idee - JOW - tak "politycy" i usłużni żurnaliści starają się ośmieszyć.

Poza tym, czy gangsterzy w sejmie to większe nieszczęście od tych, co tam są teraz?

Pozdrawiam
WW
„Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
  Polska bÄ™dzie wiochÄ… a Polak burakiem”.

Ordynacja to nie wszystko. JOW raczej nie dla Polski.